Διορθώσεις Βιβλίου Προγραμματισμός Υπολογιστών Γ ΕΠΑΛ

Ξεκίνησε από evry, 16 Νοε 2016, 09:52:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

chris1997

Ευχαριστω για την απαντηση :)
Μια ερωτηση ακομη. Επειδη ειμαι μαθητης, αν στις εξετασεις σε μια σχετικη ερωτηση απαντησω πως δεν ειναι δεσμευμενη, υποθετω πως θα το παρουν ως λαθος οι διορθωτες, σωστα; Υποθετω πως ειναι καλυτερα να το απαντησω οπως το εχει μεσα το βιβλιο, γιατι διαφορετικα μπορει να σκεφτουν που το ειδα αυτο και να το παρουν ως λαθος.

evry

Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει τέτοια ερώτηση στις εξετάσεις, γιατί σε αυτή την περίπτωση ότι και να απαντήσεις θα είναι σωστό
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 04 Απρ 2017, 12:26:33 ΠΜ

Το σκεπτικό είναι να δείξει ποια στοιχεία συγκρίνονται μεταξύ τους πριν αλλάξουν θέση. Πιστεύεις ότι αυτό που προτείνεις είναι πιο κατανοητό από τους μαθητές?

Γιάννη ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις σου

Να σαι καλά!

Ναι έτσι πιστεύω..Καλό θα ήταν να μας πουν και άλλοι συνάδελφοι τις παρατηρήσεις τους.

Επίσης η φυσαλίδα δεν θα ήταν πιο απλή έτσι;

for i in range(N-1):
    for j in range(N-1,i,-1):
        if L[j]<L[j-1]:
            L[j],L[j-1]=L[j-1],L[j]


evry

Το τι είναι πιο απλό σηκώνει λίγο συζήτηση. Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε μια απλή έκδοση της φυσαλίδας την οποία θα μπορούν οι μαθητές να αποστηθίσουν εύκολα. Η τελική έκδοση θα πρέπει να προκύπτει από μια επαγωγική διαδικασία όπως αυτή που προσπαθεί να κάνει το βιβλίο.
Για παράδειγμα στην έκδοση του βιβλίου στην εξωτερική επανάληψη δίνουμε το βήμα 1 (range(1,N,1)). Θα μπορούσαμε να μην το δίναμε.

Επίσης με βάση το σχήμα που δίνουμε προηγουμένως και από το οποίο θέλουμε ο μαθητής να γενικεύσει ταιριάζει καλύτερα το i=1 για πρώτο πέρασμα, i=2 για δεύτερο πέρασμα κλπ.
Θα το ξαναδώ όμως αυτές τις μέρες που γίνονται οι διορθώσεις.
 
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 15 Απρ 2017, 01:34:02 ΠΜ
Το τι είναι πιο απλό σηκώνει λίγο συζήτηση. Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε μια απλή έκδοση της φυσαλίδας την οποία θα μπορούν οι μαθητές να αποστηθίσουν εύκολα. Η τελική έκδοση θα πρέπει να προκύπτει από μια επαγωγική διαδικασία όπως αυτή που προσπαθεί να κάνει το βιβλίο.
Για παράδειγμα στην έκδοση του βιβλίου στην εξωτερική επανάληψη δίνουμε το βήμα 1 (range(1,N,1)). Θα μπορούσαμε να μην το δίναμε.

Επίσης με βάση το σχήμα που δίνουμε προηγουμένως και από το οποίο θέλουμε ο μαθητής να γενικεύσει ταιριάζει καλύτερα το i=1 για πρώτο πέρασμα, i=2 για δεύτερο πέρασμα κλπ.
Θα το ξαναδώ όμως αυτές τις μέρες που γίνονται οι διορθώσεις.
 

Δεν νομίζω ότι η υλοποίηση που προτείνω  πάντως ξεφεύγει απο την μέθοδο που προτείνει το βιβλίο, αφού στο 1ο πέρασμα θέλουμε να φτάσουμε απο την Ν-1 στη 0, στο 2ο περασμα απο την Ν-1 στην 1 κ.ο.κ

evry

#50
Δεν ξεφεύγει, θα μπορούσε να επαναδιατυπωθεί όλη η διαδικασία με μικρο-αλλαγές ώστε να ταιριάζει σε αυτή την εκδοχή.
Το θέμα είναι ότι δυσκολεύεσαι να μιλήσεις για βήμα 0 στους μαθητές, και να λες ότι είναι το 1ο βήμα.
Επίσης επειδή ο αλγόριθμος δεν είναι εύκολος στην κατανόηση (άσχετα αν είναι εύκολος στην απομνημόνευση) καλό θα είναι να φαίνονται όλες οι τιμές (αρχή, τέλος, βήμα). Εδώ το (1, Ν, 1) ταιριάζει καλύτερα. Το μόνο προβληματάκι στην έκδοση αυτή έχει να κάνει με το i-1 στην εσωτερική επανάληψη. Για αυτό είπα ότι θέλω να δω τι είναι καλύτερο. Εδώ όμως και i να δώσουν οι μαθητές πάλι σωστοί θα είναι, απλά θα κάνει μια περιττή σύγκριση.

Όπως και να έχει η ταξινόμηση αυτή έχει πάρα πολλές παραλλαγές και φυσικά οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποια τους αρέσει, εφόσον είναι σωστή.
Ο τρόπος παρουσίασης με απασχολεί πιο πολύ και όχι η τελική έκδοση.

Θα το κοιτάξω αυτές τις  μέρες που έχω χρόνο και θα δω ποια έκδοση προκύπτει πιο φυσιολογικά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Γιάννη τελικά μου φαίνεται ότι αυτό που προτείνεις μπορεί να σταθεί καλύτερα. Έχει αλλάξει όλη η παράγραφος έτσι ώστε να καταλήγει σε αυτή την έκδοση.
Αυτή που πρότεινα εγώ είχε το πρόβλημα με το i-1 στην εσωτερική επανάληψη που δεν μου άρεσε από την αρχή όπως είχα πει, αλλά θεωρούσα θετικό το γεγονός ότι ο εξωτερικός μετρητής i ταυτίζεται με τον αριθμό του περάσματος.

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 15 Απρ 2017, 09:19:55 ΠΜ
Δεν νομίζω ότι η υλοποίηση που προτείνω  πάντως ξεφεύγει απο την μέθοδο που προτείνει το βιβλίο, αφού στο 1ο πέρασμα θέλουμε να φτάσουμε απο την Ν-1 στη 0, στο 2ο περασμα απο την Ν-1 στην 1 κ.ο.κ

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 17 Απρ 2017, 09:45:55 ΠΜ
Γιάννη τελικά μου φαίνεται ότι αυτό που προτείνεις μπορεί να σταθεί καλύτερα. Έχει αλλάξει όλη η παράγραφος έτσι ώστε να καταλήγει σε αυτή την έκδοση.
Αυτή που πρότεινα εγώ είχε το πρόβλημα με το i-1 στην εσωτερική επανάληψη που δεν μου άρεσε από την αρχή όπως είχα πει, αλλά θεωρούσα θετικό το γεγονός ότι ο εξωτερικός μετρητής i ταυτίζεται με τον αριθμό του περάσματος.

Χαίρομαι που το βλέπουμε με την ίδια οπτική!

aprekates

Στην ενότητα 3.5
ΠαράθεσηΣύνθετος τύπος δεδομένων (Composite Data Type) είναι εκείνος, που αποτε-
λείται από Πρωτογενείς ή / και άλλους σύνθετους τύπους, όπου μια μεταβλητή
μπορεί να πάρει ως τιμή μια ενότητα τιμών. Οι σύνθετοι τύποι καλούνται και
Δομές Δεδομένων. Παραδείγματα σύνθετων τύπων είναι η Εγγραφή, το Σύνο-
λο, ο Πίνακας.

Νομίζω ότι το σωστό θα ήταν :
Σύνθετος τύπος δεδομένων (Composite Data Type) είναι εκείνος, που αποτε-
λείται από απλούς ή / και άλλους σύνθετους τύπους,

aprekates

Στις δραστηριότητες εμπέδωσης της ενότητας 11.2  όρίζεται ή κλάση
class Car:
   def __init__(self,make):
          self.make = make
...


Κρίνωντας από τις ερωτήσεις 3,5 καλύτερο όνομα της μεταβλητής θα ήταν το marka.

evry

@aprekates
όσον αφορά το απλός αντί για πρωτογενής τύπος δεδομένων πιθανόν να κατάλαβες ότι πρόκειται για μια προσπάθεια μετάφρασης του primitive. Το απλός ίσως να είναι παιδαγωγικά καλύτερο για τους μαθητές αλλά δεν μου φαίνεται δόκιμο.

Όπως και να έχει ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου σε αυτό το thread , βοήθησαν πολύ.
Αυτή τη στιγμή έχουν διορθωθεί και έχουν αναδιατυπωθεί αρκετά πράγματα στα βιβλία της Β και της Γ. Επίσης έχει γίνει προσπάθεια να υπάρχει μια συνέπεια/συνέχεια με τη Β (π.χ. τελεστής διαμέρισης, τελεστής ακέραιας διαίρεσης κλπ).
Φέτος ήταν μια δύσκολη χρονιά γιατί όλα έγιναν γρήγορα. Του χρόνου αν όλα πάνε καλά οι μαθητές θα έχουν από την αρχή της χρονιάς:
1) Βιβλίο (2η έκδοση)
2) Τετράδιο μαθητή
3) Τεύχος λύσεων του τετραδίου μαθητή

και οι καθηγητές το Βιβλίο καθηγητή
Όλα τα παραπάνω έχουν ολοκληρωθεί από τη συγγραφική ομάδα.

Ωστόσο το σημαντικό είναι να αντιληφθούν όλοι οι καθηγητές ότι το μάθημα δεν είναι μόνο του στη Γ αλλά αποτελεί συνέχεια του μαθήματος της Β που είναι τετράωρο και εργαστηριακό.
Νομίζω ότι η ύλη που ζητείται υπερκαλύπτεται άνετα σε 2 τετράωρα μαθήματα, δεδομένου ότι πάνω από το 50% επαναλαμβάνεται στη Γ ως εμβάθυνση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Νέες εκδόσεις βιβλίων Προγραμματισμού Υπολογιστών και Δίκτυα Υπολογιστών
http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/19-tomeas-pliroforikis

tsak


evry

Υπάρχουν διορθώσεις και στα δυο βιβλία προγραμματισμού για Β και Γ ΕΠΑΛ.
Οι διορθώσεις είναι αρκετές και μερικά σημεία έχουν ξαναγραφτεί, έτσι ώστε να υπάρχει μια καλύτερη συμβατότητα μεταξύ των δυο βιβλίων. Στο βιβλίο της Γ προσοχή στα κεφάλαια με τις δομές δεδομένων όπου έχει προστεθεί η χρήση του τελεστή διαμέρισης : , ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιείται από τους μαθητές.
Επίσης αφαιρέθηκαν κάποια παραδείγματα κλήσεων μεθόδων της Python όπως find, upper κλπ για να μην θεωρηθούν ότι είναι εντός ύλης.
Ειδικά το βιβλίο της Γ έχει σημαντικές αλλαγές σε κάποια σημεία όποτε θα πρέπει να προσέξουν οι εκπαιδευτικοί να μην χρησιμοποιήσουν τα παλιά βιβλία, ειδικά στα τελευταία κεφάλαια.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

2 ερωτήσεις

1. Τα τετράδιο μαθητή στο Προγραμματισμο δεν υπέστη καμία αλλαγή, σωστά?
2. Στο κεφάλαιο  3 / Δραστηριότητα 4 (τετράδιο μαθητή, λύσεις ασκήσεων) γιατί το Print δεν ειναι αποδεκτό όνομα μεταβλητής; Προφανώς δεν είναι δόκιμο, αλλά δεν είναι λάθος.