Θέμα Β

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:05:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

#30
@ Άρης Κεσογλίδης
Νομίζω το θέμα έχει συζητηθεί επανειλημμένα. Προφανώς το τσεκ είναι ανεπαρκές, αλλά αφού το δίνει το βιβλίο.. «πετάει ο γάιδαρος, πετάει».
Παρεμπιπτόντως, ένας μαθητής σκέφτηκε rear=N και rear-front+1 = N.

Όσο για τη συνοικία, λυπάμαι που το λέω, αλλά ήδη βλέπουμε ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβλήματα με την ελληνική γλώσσα. Δε νομίζω ότι πρέπει να χρεωθεί στους θεματοδότες.
Ερωτήσεις πραγματικές μαθητών μου, σε διαγωνίσματα:
"Τι θα πει κατειλημμένο";
"Το δίχως, θα πει χωρίς;"
"Τι είναι το καλούπι;" (αυτό από παράδειγμα που εξηγούσα στον αντικειμενοστρεφή μέσα στη τάξη)
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και θα γίνεται όλο μεγαλύτερο. Δυστυχώς δυσκολευόμαστε πλέον να μιλήσουμε απλά ελληνικά.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Παράθεση από: fragile στις 08 Ιουν 2023, 01:44:16 ΜΜΈνα τετράγωνο  μπορεί να παράγει ένα απεριόριστο πλήθος δομικά ίδιων αντικειμένων ώστε να θεωρηθεί κλάση ;
Γιατί όχι; Στο παράδειγμα του βιβλίου με την εφαρμογή «ζωγραφικής», μπορείς να σκεφτείς ότι δημιουργείς όσα τετράγωνα θες μέσα στον «καμβά» της εφαρμογής, τα οποία αποτελούν αντικείμενα της κλάσης Τετράγωνο. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

epsilonXi

Παράθεση από: akouts στις 08 Ιουν 2023, 10:33:38 ΠΜΓιατί αν έχω στην τσέπη μου 10 ευρώ, στην ερώτηση "έχεις 2 ευρώ;", προφανώς θα απαντήσω ΝΑΙ
:D

είναι θέμα έμφασης...
άμα σε ρωτήσουν «ΕΧΕΙΣ δύο ευρώ;», λες ναι
άμα σε ρωτήσουν «έχεις ΔΥΟ ευρώ;», λες όχι

fragile

Στην δραστηριότητα 7 στο βιβλίο (συμπληρωματικό υλικό) στην σελ.102 ζητάει την ίδια απάντηση , δηλαδή αν σχηματίζουν έγκυρα ζεύγη υπερκλάσης-υποκλάσης και γιατί, υπάρχει μια ερώτηση σχετικά με το ζεύγος νόμισμα – ευρώ.
Στην λύση , βιβλίο λύσεων, στην σελ. 62 αναφέρει :
« Έγκυρα ζεύγη υπερκλάσης - υποκλάσης είναι αυτά για τα οποία ισχύει ο κανόνας «είναι ένα» (is_a), δηλαδή, μια κλάση Α μπορεί να είναι έγκυρη υποκλάση της Β αν έχει νόημα να πούμε «ένα Α είναι ένα (είδος) B». Σημειώνεται ότι ο κανόνας εφαρμόζεται μεταξύ κλάσεων για να διαπιστωθεί αν μεταξύ τους υπάρχει σχέση υπερκλάσης-υποκλάσης και όχι μεταξύ κλάσης και αντικειμένου της. Το ζεύγος «Νόμισμα - Ευρώ» δεν αποτελεί έγκυρο ζεύγος, διότι το «Ευρώ» είναι αντικείμενο της κλάσης «Νόμισμα»
Εύλογα διερωτώμαι το ζεύγος Τετράγωνο – γεωμετρικό σχήμα είναι έγκυρο ζεύγος ;
fragile..........

fragile

με την ζωγραφική μπορείς να δημιουργήσεις όσα τετράγωνα θες, αλλά αντίστοιχα δεν έχεις και αντίστοιχα πολλά νομίσματα του ευρώ ;
Μήπως καλύτερη διατύπωση θα ήταν παραλληλόγραμμο - γεωμετρικό σχήμα ;
fragile..........

epsilonXi

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Ιουν 2023, 01:05:37 ΜΜΠάρα πολλά παιδιά δεν γνώριζαν, δεν κατάλαβαν την λέξη "συνοικία"
Υπάρχουν παιδιά που έχασαν το 100ρι από αυτό

Και γενικά όσοι δεν έδωσαν σημασία στο ότι δεν κοιτάμε αν είναι μέρος αλλά υποκατηγορία

εδώ δε χρειαζότανε ο κανόνας is_a

αλλά ο κανόνας «does it have a mayor»

:)


kLee

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 01:45:06 ΜΜΌσο για τη συνοικία, λυπάμαι που το λέω, αλλά ήδη βλέπουμε ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβλήματα με την ελληνική γλώσσα. Δε νομίζω ότι πρέπει να χρεωθεί στους θεματοδότες.
Ερωτήσεις πραγματικές μαθητών μου, σε διαγωνίσματα:
"Τι θα πει κατειλημμένο";
"Το δίχως, θα πει χωρίς;"
"Τι είναι το καλούπι;" (αυτό από παράδειγμα που εξηγούσα στον αντικειμενοστραφή μέσα στη τάξη)
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και θα γίνεται όλο μεγαλύτερο. Δυστυχώς δυσκολευόμαστε πλέον να μιλήσουμε απλά ελληνικά.
Κι εμένα μια μαθήτριά μου το έχασε επειδή δεν ήξερε τι θα πει συνοικία, είναι τραγικό  :(
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

fragile

Συνάδελφε , με αρκετό σκεπτικισμό για το βιβλίο, θα συμφωνήσω μαζί σου καθώς στην σελ. 102-103 αναφέρει ότι
<< το «Σημείο» και το «Δισδιάστατο Σχήμα», του οποίου 2 υποκλάσεις είναι το «Πολύγωνο», ο «Κύκλος», το «Τετράγωνο», η «Έλλειψη», το «Παραλληλόγραμμο» και το «Τρίγωνο».

ΟΚ.

Αλλά !
fragile..........

epsilonXi

προσωπικά θεωρώ άκυρο το βιβλίο στο συγκεκριμένο σημείο που αναφέρει ότι το
Νόμισμα και το Ευρώ
δεν αποτελούν έγκυρο ζευγος υπερ/υπο/κλάσης

θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να κάνει πιο ξεκάθαρο ότι μιλάει για αντικείμενο...
πχ ΔιΕυρω_Νο123456_που_κοπηκε_στις_31/1/2019_στο_Casa_de_Papel_στη_Μαδριτη

εγώ, ακούγοντας Ευρώ, το θεωρώ αυτομάτως υπερκλάση,
γιατί σκέφτομαι ότι το 2ευρω είναι ευρω, το 50λεπτο είναι ευρώ, το 20λεπτο είναι ευρώ

στο βιβλίο βέβαια έλεγε να το αιτιολογήσεις, και με την αιτιολόγηση όλα σώζονται (αφού οι μαθητές μας μιλάνε τέλεια ελληνικά)


fragile

Τι να πω !
Επιμένω πάντως ότι καλύτερη διατύπωση θα ήταν : παραλληλόγραμμο - γεωμετρικό σχήμα , καθώς (ακόμα και με τα φτωχά ελληνικά των παιδιών) μπορούν να αναγνωρίσουν το πλάγιο παραλληλόγραμμο, το ορθογώνιο, το τετράγωνο κλπ.

Και του χρόνου. 
fragile..........

evry

Για την γεμάτη ουρά η απάντηση που δίνεται είναι rear=N, το οποίο με βάση τον κώδικα του βιβλίου είναι σωστό, διότι ο κώδικας του βιβλίου δεν έχει την ολίσθηση.

Επίσης το τετράγωνο σαφώς και είναι κλάση αφού μπορεί να παράγει τετράγωνα διαφόρων μεγεθών, χρωμάτων κλπ

Επίσης το τετράγωνο σαφώς και είναι γεωμετρικό σχήμα.
Απλά το τετράγωνο είναι και ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Αυτό όμως δεν σημαίνει τίποτα.
Επίσης υπενθυμίζω ότι τα παραδείγματα του βιβλίου δεν είναι μέρος της θεωρίας, άρα τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να τα γνωρίζουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Παράθεση από: epsilonXi στις 08 Ιουν 2023, 02:25:38 ΜΜπροσωπικά θεωρώ άκυρο το βιβλίο στο συγκεκριμένο σημείο που αναφέρει ότι το
Νόμισμα και το Ευρώ
δεν αποτελούν έγκυρο ζευγος υπερ/υπο/κλάσης

Το άκυρο ανήκει στις λύσεις, κατ' αρχάς. Που αυθαίρετα θεωρεί το Ευρώ ως αντικείμενο (όπως σωστά λες, δεν φαίνεται πουθενά αυτό στην εκφώνηση).

Ίσως, μπορούμε να το πάμε λίγο παραπέρα:
Στον κανόνα "είναι_ένα", είμαστε δογματικοί: μιλάει για κλάσεις.
Στον ορισμό, όμως, της κληρονομικότητας, είμαστε χαλαροί: "ιεραρχίες αντικειμένων".
Αν κάνω λάθος, διορθώστε με, αλλά νομίζω αυτό σημαίνει ότι όταν μας βολεύει, κάνουμε το άλμα λογικής και πάμε από αντικείμενα σε κλάσεις, ενώ όποτε μας βολεύει δεν το επιτρέπουμε;

Το κεφάλαιο της αντικειμενοστρέφειας πρέπει να φύγει κλωτσιδόν από το μάθημα (ή έστω να αλλάξει ριζικά).
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: kLee στις 08 Ιουν 2023, 02:07:21 ΜΜΚι εμένα μια μαθήτριά μου το έχασε επειδή δεν ήξερε τι θα πει συνοικία, είναι τραγικό  :(
Ανδροκλή Που είναι το παράλογο;
Χρησιμοποιήθηκε μια λέξη η οποία έχει καταργηθεί από το λεξιλόγιο του καθενός. 
Ποιος άραγε χρησιμοποιεί τη λέξη συνοικία στη σημερινή εποχή;
Λανθασμένη διατύπωση και μπήκε ως θέμα επειδή υπήρχε μέσα στο σχολικό. Μπορούσαν να δώσουν ως παράδειγμα Δήμος- Χωριό

grdereken

Για το Β3 το 4, , ουρά έχει δύο στοιχεία: front+1=rear, rear-front+1=2, rear-front=1 είναι μερικες ισοδύναμες απαντήσεις.

Για το 2 , η ουρά είνια γεμάτη, εκτός από το rear=N, γίνεται και συζήτηση για απαντήσεις που ελέγχουν αν είναι γεμάτη όλη η ουρά, όπως rear-front+1=N ,  rear=N και front=1.
Το front=N ισχύει μόνο σε μια περίπτωση και κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να θεωρηθεί σωστό, όπως και η συνθήκη rear=N και front=Ν

Σάκης Δημόπουλος