Επιλυση εξίσωσης

Ξεκίνησε από elenitaaaaa, 08 Νοε 2012, 09:17:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

elenitaaaaa

Έστω ότι εχουμε:
Υ=αχ, για -5<χ<=0
Υ=βχ, για  0 <χ <=5
Υ=γχ, για οποιοδηποτε αλλο.

Η λυση:
Αν χ<=0 τοτε
     Αν χ>-5 τοτε
            Υ=α*χ
    αλλιώς
           Υ=γ*χ
   Τέλος_αν
αλλιώς
    Αν χ<=5 τοτε
           Υ=β*χ
     αλλιως
           Υ=γ*χ
     Τελος_αν
Τέλος_αν

έχει σωστο αποτέλεσμα. την πιανουμε σωστη;

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

elenitaaaaa

κ εγω σωστο το πιασα. απλα επειδη δεν ήμουν ποτε βαθμολογήτρια, δεν ξερω ακριβώς τι γινεται σε καποιες περιπτωσεις.
οπως για παράδειγμα στους περιττους ελεγχους.
Αν χ>0 και χ < 8 τοτε
......
αλλιως_αν χ>=8 και χ<20 τοτε
......
.....

σ αυτην την περιπτωση κοβουνε στις πανελληνιες;

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: elenitaaaaa στις 09 Νοε 2012, 12:28:37 ΠΜ
κ εγω σωστο το πιασα. απλα επειδη δεν ήμουν ποτε βαθμολογήτρια, δεν ξερω ακριβώς τι γινεται σε καποιες περιπτωσεις.
οπως για παράδειγμα στους περιττους ελεγχους.
Αν χ>0 και χ < 8 τοτε
......
αλλιως_αν χ>=8 και χ<20 τοτε
......
.....

Αν και δεν φαίνεται η άσκηση... ωστόσο να ρωτήσω:

ΚΑΙ το χ>0 δεν είναι περιττό; Αν όχι, τότε αν αφαιρέσουμε αυτό που εσύ θεωρείς περιττό, τι θα γίνεται αν το χ=-5;

Gnirut

#4
Παράθεση από: elenitaaaaa στις 08 Νοε 2012, 09:17:06 ΜΜ
έχει σωστο αποτέλεσμα. την πιανουμε σωστη;

Εφόσον έχει σωστό αποτέλεσμα φυσικά πιάνεται σωστή.
Εκτός εαν στην εκφώνηση ζητείται κάποιος συγκεκριμένος τρόπος λύσης, π.χ. στο συγκεκριμένο παράδειγμα εαν γραφόταν "χωρίς εμφωλευμένες δομές".

Παράθεση
δεν ξερω ακριβώς τι γινεται σε καποιες περιπτωσεις.
οπως για παράδειγμα στους περιττους ελεγχους.

στη σελίδα 172 του βιβλίου αναφέρεται:
"Ένα συχνό λάθος που παρατηρείται στα προγράμματα είναι ο έλεγχος περιττών συνθηκών".

Κανονικά δεν θα έπρεπε να κοπεί βαθμός για έναν περιττό έλεγχο, εαν ο αλγόριθμος είναι σωστός.
Έκτός εαν ρητώς στην εκφώνηση ή στις οδηγίες βαθμολόγησης τονιζόταν ότι ζητείται μείωση της πολυπλοκότητας του προγράμματος ή του αλγορίθμου.

Πάντως εφόσον στο βιβλίο αναφέρεται ως "λάθος" καλό θα ήταν οι μαθητές να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν περιττούς ελέγχους.

gpapargi

Πέρα από αυτά που γράφουν και οι υπόλοιποι, αυτό που εμένα μου τραβάει την προσοχή είναι η μπερδεμένη σκέψη που δείχνει η λύση. Ο μαθητής δεν σκέφτεται απλά και αν δυσκολέψει το πρόβλημα θα έχει αυξημένη πιθανότητα σφάλματος.
Η εκφώνηση περιγράφει μια διάκριση μεταξύ 3 διαφορετικών περιπτώσεων και αυτό που γράφει ο μαθητής δείχνει μια διάκριση μεταξύ 2 περιπτώσεων που η κάθε μια έχει από 2 υποπεριπτώσεις. Δεν είναι λάθος, αλλά νομίζω ότι κάνει τα εύκολα δύσκολα.   
Γιώργος Παπαργύρης