Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Χ.Μοτσενίγος

Με τον κίνδυνο να χαρακτηριστώ παθολογικά απαισιόδοξος, θα ήθελα να προσθέσω ακόμα κάποια πράγματα.
Η "χορήγηση πιστοποιητικού", για το υπουργείο δε σημαίνει αυτόματα ότι η Πληροφορική θα διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα στο Γυμνάσιο. Γιατί; Μεταξύ άλλων γιατί "τα παιδιά ήδη ξέρουν υπολογιστές " και από τη στιγμή που θα κάνουν και δύο ώρες "Πληροφορική" την εβδομάδα επί εξι χρόνια στο Δημοτικό, η μια ώρα στο Γυμνάσιο φτάνει και περισσεύει - κατ' αυτούς πάντοτε. Εξάλλου πάμε για εθνική χρεωκοπία αν δεν το έχετε καταλάβει, σιγά μην προσλάβουν κι άλλους καθηγητές για το Γυμνάσιο.

Το θέμα της κατάργησης του μαθήματος παραμένει για το Λύκειο. Το πολύ πολύ αυτό που θα γίνει θα είναι να μπει κάποιο τρίωρο επιλογής σε κάποια ομάδα επιλογής μαθημάτων, έτσι για να χρυσώσουν το χάπι και να τρέχουμε από Λύκειο σε Λύκειο, για να μην πω από Δημοτικό σε Γυμνάσιο και από Γυμνάσιο σε Λύκειο.

Δε νομίζω ότι επίκειται κάποια αλλαγή γραμμής ή πολιτικής από το υπουργείο παιδείας, το έγκλημα είναι προμελετημένο. Εκτός κι αν γίνουν κοσμοϊστορικές αλλαγές (εθνικές εκλογές - αλλαγή ηγεσίας υπουργείου κλπ κλπ) η τωρινή κατάσταση οδηγεί κάπου που δεν το περίμενα ούτε στους χειρότερούς μου εφιάλτες.

Φυσικά πρέπει να αγωνιστούμε, να διαμαρτυρηθούμε, να φωνάξουμε, ατομικά και συλλογικά, να παρουσιάσουμε εναλλακτικές προτάσεις και επιλογές. Θα εισακουστούμε; Δεν το νομίζω, αν και μακάρι να κάνω λάθος. Όπως και να'χει πρέπει να συνεχίσουμε να προβληματιζόμαστε, να συζητάμε και να αγωνιζόμαστε με όποιο τρόπο μπορούμε.

Σε τελική ανάλυση στον "πόλεμο" δεν μπορείς να κερδίζεις όλες τις "μάχες", ούτε να απορρίπτεις μετά βδελυγμίας τον όρο "στρατηγική υποχώρηση" σε κάθε περίπτωση. Το σημαντικό είναι να μην τα βαφτίζεις όλα νίκες !

AlexandrosK

Τα έχω υπόψη αυτά Κώστα και δεν μου είναι ξένα.

Αλλά εδώ μήπως έχουμε ένα δίλημμα (μια και τον τελευταίο καιρό είναι της μόδας αυτή η λέξη);

Να χάσουμε μία μάχη για να κερδίσουμε ένα πόλεμο;

Να αφήσουμε τον όρο Πληροφορική να σημαίνει αυτό που κατέληξε να σημαίνει και εμείς να αυτοχαρακτηριστούμε κάπως αλλιώς;
Και ο αυτοχαρακτηρισμός εξάλλου είναι της μόδας πολλά χρόνια τώρα. Ο καθένας είναι ό,τι δηλώσει.

Μήπως είναι καλύτερο να οικειοποιηθούμε κάποιο παρεμφερή όρο;
Είναι σαν να προσπαθούμε να κατοχυρώσουμε κάποιο domain name το οποίο έχει ήδη κατοχυρωθεί κάπου αλλού, δικαίως ή αδίκως.

Κι εμένα με πονάει η παρερμηνεία της λέξης Πληροφορική. Και για ένα επιπλέον λόγο. Γιατί το γράφει στο πτυχίο μου. Και είναι πτυχίο πανεπιστημίου και όχι σχολής πληροφορικής (άραγε τι να εννοώ τώρα).

Πιστεύω όμως ότι μπορείς να αγωνιστείς αν υπάρχεις και όχι αν έχεις αφανιστεί και μερικές φορές για να κερδίσεις πρέπει να κάνεις και στρατηγικούς ελιγμούς

Stefania

Παράθεση από: Gnirut στις 05 Νοε 2010, 11:18:31 ΠΜ
Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την αντιmicrosoft τρέλα που έχουν πολλοί από μας.

Μα για τον απλούστατο λόγο ότι χρειάζεται μια περιουσία για τις άδειες χρήσεις. Άσε που αναγκάζουμε και τους μαθητές να τα αγοράσουν μετά για τα σπίτια τους. Μη ξεχνάτε ότι τα δημοτικά τώρα εξοπλίζονται. Εκατομμύρια θα γλυτώσει το ελληνικό κράτος.

Παράθεση από: Χ.Μοτσενίγος στις 05 Νοε 2010, 11:48:22 ΠΜ
Η "χορήγηση πιστοποιητικού", για το υπουργείο δε σημαίνει αυτόματα ότι η Πληροφορική θα διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα στο Γυμνάσιο.

Αν φτάσουμε να έχουμε 2 ώρες στην πρώτη δημοτικού και 1 ώρα στην τρίτη γυμνάσιου, τάξη στην οποία υποτίθεται θα δίνεται το πιστοποιητικό, νομίζω θα έχουν ξεπεράσει τους εαυτούς τους εκεί στο Υπουργείο, αν κάνουν κάτι τέτοιο..

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση
... και για όσα παιδιά θέλουν να πάνε πιο βαθιά και να πάνε να εξειδικεύσουν στο Λύκειο θα υπάρχει βεβαίως η πληροφορική, και όχι μόνο διαθεματικά στο Λύκειο, θα συζητήσουμε πώς  θα υπάρχει.

Πάντως από το υπουργείο καταλαβαίνουν την πληροφορική ως χρήση Η/Υ, είτε διαθεματικά (βλ. οριζόντια) είτε όχι μόνο διαθεματικά (βλ. κάθετα). Ακόμα και το ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο ως χρήση το βλέπουν! Από τη στιγμή που θα υπάρχει η πιστοποίηση στο Γυμνάσιο τι εξειδίκευση εννοούν; Μήπως άλλη πιστοποίηση τύπου expert ecdl;

ntzios kostas

Από την στιγμή που υπάρχουν τμήματα Πανεπιστημίου με τέτοιο όνομα πρέπει, να το διατηρήσουμε. Κανονικά πρέπει ή μάλλον έπρεπε αυτοί που μας εκπροσωπούν και κυρίως η ΕΠΥ να έχει ποιο έντονη αντίδραση για αυτό το θέμα όλα αυτά τα χρόνια.

Ίσως τώρα είναι και μία ευκαιρία η ΕΠΥ να θίξει το θέμα, απαγορεύοντας τις σχολές πιστοποίησης να χρησιμοποιούν τη λέξη πληροφορική, ώστε να ακουστεί η διαφορά και να προβληματίσει λίγο περισσότερο τον κόσμο .
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

dtsilog

#500
Μήπως να προσγειωνόμαστε σιγά σιγά; Είναι δυνατόν η χρήση του όρου Πληροφορική και τι σημαίνει, είναι δυνατόν να φταίει αυτό γι αυτά που ακούμε σημέρα από το υπουργείο παιδείας;

Είναι δυνατόν από τη δεκαετία του 90 μέχρι και πριν ένα χρόνο το υπουργείο παιδείας να ξέρει ακριβώς τι σημαίνει Πληροφορική και ξαφνικά όλως τυχαίως φέτος να το ξεχνάει και τάχα μου να μπερδεύεται; Λέτε να φταίει η ορολογία που χρησιμοποιούμε και να μπέρδεψε ολόκληρο υπουργείο; Ξεχνάμε ότι πάντα υπάρχει από πίσω ένας σκοπός που πρέπει να εξυπηρετηθεί, ο οποίος απαιτεί κάποιες ενέργειες, οι οποίες είναι αυτές που βιώνουμε σήμερα;

Άντε να δεχτούμε ότι στο Γυμνάσιο υπάρχει η ανάγκη περισσότερο να αποκτήσουν οι μαθητές συγκεκριμένες δεξιότητες πάνω στη χρήση ΗΥ. Και ο στόχος στο τέλος της Γ΄ Γυμνασίου θα είναι η απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής ή Γνώσης ΗΥ όπως λέω εγώ. Μετά ας κοιτάξουμε έξω στα φροντιστήρια τα ανάλογα πιστοποιητικά γνωστών εταιριών που υπάρχουν. Όλα μα όλα, μηδενός εξαιρουμένου, πιστοποιούν τη γνώση αποκλειστικά και μόνο πάνω στη σουίτα της microsoft. Είτε το πιστοποιητικό αυτό λέγεται ECDL, είτε Cambridge κτλ. Να υπενθυμίσω ότι αυτό το πιστοποιητικό είναι σε πολλές περιπτώσεις αναγκαίο και υποχρεωτικό για διορισμό στο δημόσιο ή τουλάχιστον μετράει-χρειάζεται ως προσόν.

Το πιστοποιητικό λοιπόν που θα δίνει το Γυμνάσιο, μέσω εξετάσεων πάντα, θα πρέπει να είναι ισότιμο, να πληρεί τα ίδια κριτήρια με αυτά που δίνει ο ιδιωτικός τομέας. Δηλαδή πιστόποιηση της γνώσης πάνω στο MS Office. Εδώ μήπως ξεφεύγουμε τελείως από οποιαδήποτε έννοια εκπαίδευσης και γνώσης Πληροφορικής (ακόμα και αν αυτή αφορά μόνο χρήση ΗΥ) που πρέπει να παρέχει το Γυμνάσιο; Μήπως τα πρώτα 9 χρόνια μετατρέπονται αποκλειστικά και μόνο σε έτη προετοιμασίας για το λογισμικό της Microsoft; Ακούγεται λίγο αντιεκπαιδευτικό αυτό;

Συνεχίζοντας αυτή τη σκέψη και ακούγοντας την υφυπουργό να παραδέχεται ότι τα παιδιά στο Δημοτικό περισσότερο παίζουν παρά μαθαίνουν, ή μαθαίνουν μόνο παίζοντας, συμπεραίνω ότι όλο το βάρος της προετοιμασίας των μαθητών θα πέσει στα 3 έτη του Γυμνασίου.

Και ερχόμαστε πλέον στην πραγματικότητα. Μία (1) ώρα την εβδομάδα είναι η διδασκαλία της Πληροφορικής στα Γυμνάσια. Άντε ας πούμε πως θα μας λυπηθούνε, θα τους πιάσει το φιλότιμο, θα τους έρθει η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος και θα αυξήσουν τις ώρες, που όπως φαίνεται είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν... Έστω γίνονται 2. Πιστεύει κανείς ότι ακόμα και οι 2 ώρες την εβδομάδα  είναι αρκετές για να προετοιμάσουν το μαθητή; Χώρια που για άλλη μια φορά χάνεται η έννοια της εκπαίδευσης και θα μπούμε σε έναν αγώνα προετοιμασίας για εξετάσεις. Άραγε οι μαθητές της ίδιας ηλικίας που προετοιμάζονται σε ιδιωτικά φροντιεστήρια για ανάλογες εξετάσεις πόσες ώρες της εβδομάδας χρειάζονται; Η υπουργός λέει και ξαναλέει ότι τα παιδιά ξέρουν πλεόν υπολογιστή. Ε λοιπόν να την πληροφορήσουμε ότι έχουν πρόβλημα ακόμα και σε πολύ βασικά πράγματα.

Και από την άλλη σε που θα διδαχθεί αυτή η Πληροφορική; Σε ποια εργαστήρια ΣΕΠΕΗΥ; Πότε ήταν η τελευταία φορά που τα Γυμνάσια όλης της χώρας πήραν καινούρια εργαστήρια; Να κάνω μια υπόθεση ότι ήταν πριν 10 χρόνια; Να υποθέσω ότι ακόμα και όσα λειτουργούν επαρκώς, το κάνουν με παλαιά λογισμικά και παλαιά λειτουργικά; Να υποθέσω ότι σε αυτά τα εργαστήρια όπως έλεγε και ο ένας από τους πολλούς ειδικούς γραμματείς, θα κάθονται ανά υπολογιστή 2-2 και 3-3 και θα μαθαίνουν;

Τελικά με όλη αυτήν την υπόθεση στα Γυμνάσια, με τα τόσα προβλήματα που όλοι οι συνάδελφοι Πληροφορικής αντιμετωπίζουν καθημερινά, μήπως αντί να έχουμε θετικά αποτελέσματα θα έχουμε τη γιγάντωση των φροντιστηρίων που θα προετοιμάζουν τους μαθητές για το κρατικό πιστοποιητικό; Και αυτό επειδή οι υπάρχουσες διδακτικές ώρες δεν επαρκούν και ο εργαστηριακός εξοπλισμός φτωχός και σε πολλές περιπτώσεις ανενεργός; Και έχουμε τον καθηγητή Πληροφορικής ο οποίος κάθε μέρα φροντίζει για το αντίθετο;

Όσον αφορά το νέο Γενικό Λύκειο (κάτι μου λέει ότι θα τα ονομάσουν σχολεία Γενικής παιδείας, τους έχω ικανούς), είναι δυνατόν τόσα χρόνια στο υπουργείο να καταλαβαίνουν τι σημαίνει Πληροφορική και σήμερα να μπερδεύονται; Είναι δυνατόν να μη κοιτάνε το καλό της εκπαίδευσης και να απομακρύνουν τους καθηγητές Πληροφορικής; Είναι τυχαίο ότι αυτό συνέπεσε με την άμεση και επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των νέων 800 Ολοήμερων Δημοτικών με καθηγητές Πληροφορικής; Είναι δυνατόν ένα ολόκληρο υπουργείο να προσπαθεί να αναβαθμίσει την εκπαίδευση κόβοντας και ράβοντας; Είναι δυνατόν ένα υπουργείο να ασχολείται και να κόπτεται μόνο για την απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και να βάζει σε δεύτερη μοίρα τις ανάγκες του Ελληνικού Σχολείου; Μήπως τελικά η όλη φασαρία για το περίφημο "Ψηφιακό Σχολείο" γίνεται μόνο για τα 9 εκατομ. € που θα μοιραστούν οι γνωστοί προμηθευτές;

Όσον αφορά το νέο Τεχνολογικό Λύκειο, ούτε κουβέντα ακόμα από το υπουργείο. Γνώμη μου βέβαια πως μετά τη τελευταία μεταρρύθμιση, χειρότερο δε μπορεί να γίνει. Βέβαια ποτέ μη λές ποτέ γιατί αυτοί εκεί πάνω στο υπουργείο που έχουν καβαλήσει από ένα καλάμι είναι ικανοί για μεγάλες "καινοτομίες"...
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

AlexandrosK

ΠαράθεσηΜήπως να προσγειωνόμαστε σιγά σιγά; Είναι δυνατόν η χρήση του όρου Πληροφορικής και τι σημαίνει, είναι δυνατόν να φταίει αυτό γι αυτά που ακούμε σημέρα από το υπουργείο παιδείας;

Αφού ευχαριστήσουμε τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας dtsilog για την προσγείωση, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δεν έχει σημασία αν το υπουργείο ξέρει ή δε ξέρει τι σημαίνει πληροφορική ή αν το ξέχασε. Σημασία τα εξής.

Το πρώτο είναι πώς θα ξεκαθαρίσουμε τη θέση μας για το ποιοι είμαστε και τι κάνουμε. Δε χρειάζεται να επεκταθώ. Το έχουμε καλύψει το θέμα.

Το δεύτερο είναι αυτό που λες. Ο ρόλος των προμηθευτών. Να μη μιλήσω για διαδραστικούς πίνακες, μαθητικό φορητό υπολογιστή κλπ. Όλοι καταλαβαίνουμε.

Τέλος, η σύγχυση του όρου Πληροφορική, η οποία έχει εδραιωθεί στις συνειδήσεις των πολλών ως χρήση υπολογιστών, είναι δυστυχώς ένα πρόβλημα. Πόσοι από τον ευρύτερο κύκλο σου ξέρουν τι είναι Πληροφορική (χωρίς να τους έχεις εξηγήσει);

Από τη στιγμή που όλοι έχουν στο μυαλό τους ένα στερεότυπο για το τι σημαίνει αυτός ο όρος, αυτό ακριβώς πάει να πουλήσει το υπουργείο.

Gnirut

Ας μην εθελοτυφλούμε. Αυτή τη στιγμή η κοινωνία δεν καταλαβαίνει ποιο έργο παράγουμε. Ο γονιός βλέπει π.χ. ότι το παιδί του τέλειωσε το γυμνάσιο και έμαθε να λύνει εξισώσεις, γραμματική, ιστορία. Στην πληροφορική τι έμαθε; Πρέπει να διδάξουμε και τις γενικότητες αλλά πρέπει και τα παιδιά να έχουν μάθει με το τέλος του γυμνασίου να χειρίζονται στοιχειωδώς τον υπολογιστή που έχει και ο πατέρας τους σπίτι. Κατά 95% ο υπολογιστής αυτός θα έχει λογισμικό της microsoft, τι να κάνουμε τώρα να αλλάξουμε τον κόσμο;

Δεν μπορούμε να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι μπορεί η κοινωνία άμα της δώσουμε τον οδηγό σπουδών ενός τμήματος πληροφορικής να εκτιμήσει την αξία της πληροφορικής ως επιστήμης. Για τον πολύ κόσμο η πληροφορική είναι συνυφασμένη με την χρήση του υπολογιστή όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Δεν μπορούμε να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι θα μπορέσουμε ποτε να διδάξουμε θεωρία αυτομάτων στο γυμνάσιο. Word και excel ναι. Στοιχεία προγραμματισμού όπως τώρα στη γ'γυμνασίου και γιατί όχι και στη β' ναι. Όχι αόριστα πράγματα όμως δεν τα καταλαβαίνει κανείς εκτός από εμας.

Όσον αφορά το κόστος. Για διαδραστικούς πίνακες και netbooks λεφτά υπαρχουν, για εκπαιδευτικές (με χοντρή έκπτωση) άδειες λογισμικού δεν υπάρχουν, μάλιστα...

dtsilog

Επιτέλους βρήκα κι εγώ τη δεύτερη ειδικότητα μου :D. Μετά την ισοπέδωση, επιπεδοποίηση ή οριζοντιοποίηση που προσπαθεί να επιβάλλει το υπουργείο παιδείας και τη μετατροπή των σχολείων σε αεροδρόμια, σίγουρα θα μου χρειαστεί :P.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Stefania

Παράθεση από: dtsilog στις 05 Νοε 2010, 12:38:05 ΜΜ
Το πιστοποιητικό λοιπόν που θα δίνει το Γυμνάσιο, μέσω εξετάσεων πάντα, θα πρέπει να είναι ισότιμο, να πληρεί τα ίδια κριτήρια με αυτά που δίνει ο ιδιωτικός τομέας. Δηλαδή πιστόποιηση της γνώσης πάνω στο MS Office.
Αν είχες μια επιχείρηση, θα προτιμούσες κάποιον που έχει πιστοποίηση σε ανοικτό λογισμικό ή σε προϊόντα της Microsoft;

Παράθεση από: dtsilog στις 05 Νοε 2010, 12:38:05 ΜΜ
Συνεχίζοντας αυτή τη σκέψη και ακούγοντας την υφυπουργό να παραδέχεται ότι τα παιδιά στο Δημοτικό περισσότερο παίζουν παρά μαθαίνουν, ή μαθαίνουν μόνο παίζοντας, συμπεραίνω ότι όλο το βάρος της προετοιμασίας των μαθητών θα πέσει στα 3 έτη του Γυμνασίου.
Μεγάλο μέρος της ύλης του γυμνασίου έχει κατέβει στο δημοτικό. Άρα ο μαθητής στην πρώτη γυμνασίου θα γνωρίζει αρκετά πράγματα, ασχέτως τι λέει η υπουργός.

Παράθεση από: dtsilog στις 05 Νοε 2010, 12:38:05 ΜΜ
Τελικά με όλη αυτήν την υπόθεση στα Γυμνάσια, με τα τόσα προβλήματα που όλοι οι συνάδελφοι Πληροφορικής αντιμετωπίζουν καθημερινά, μήπως αντί να έχουμε θετικά αποτελέσματα θα έχουμε τη γιγάντωση των φροντιστηρίων που θα προετοιμάζουν τους μαθητές για το κρατικό πιστοποιητικό;
Γιατί να πάει ο μαθητής σε φροντιστήριο για να τα μάθει; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω. Αν ένας μαθητής μέσα σε 9 χρονιά πληροφορικής χρειάζεται φροντιστήριο, μήπως να αναζητήσουμε αλλού τις ευθύνες;

Παράθεση από: Gnirut στις 05 Νοε 2010, 01:17:28 ΜΜ
Κατά 95% ο υπολογιστής αυτός θα έχει λογισμικό της microsoft, τι να κάνουμε τώρα να αλλάξουμε τον κόσμο;
Αν ήξερε ο γονιός - μαθητής ότι υπάρχει ελεύθερο λογισμικό, και ότι θα έκανε το ίδιο καλά τη δουλειά του και με αυτό, θα το προτιμούσε. Εκτός αν πιστεύεις ότι περισσεύουν στην ελληνική οικογένεια 80 ευρώ για windows, 200 για office, 50 για nod32, kaspesky.. Αν εμείς μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό σαν καθηγητές πληροφορικής, γιατί να μην το κάνουμε;

Gnirut

Παράθεση από: Stefania στις 05 Νοε 2010, 01:59:45 ΜΜ
Αν είχες μια επιχείρηση, θα προτιμούσες κάποιον που έχει πιστοποίηση σε ανοικτό λογισμικό ή σε προϊόντα της Microsoft;
Το θέμα είναι όχι τι προτιμώ εγώ αλλά η ίδια η κοινωνία. Εαν θες τη δική μου άποψη θα προτιμούσα να μαθαίνω τα παιδιά MS Office στο Snow Leopard του Mac και όχι OpenOffice σε Ubuntu ή MS Office σε Windows...

Παράθεση από: Stefania στις 05 Νοε 2010, 01:59:45 ΜΜ
Αν εμείς μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό σαν καθηγητές πληροφορικής, γιατί να μην το κάνουμε;
Ανεμόμυλους θα κυνηγάμε τώρα Στεφανία;

mour

Μιας και τέθηκε το θέμα openoffice / MS office, τι θεωρείτε ότι "μοιάζει" πιο πολύ, το OpenOffice 3 με το MS office 2003 ή το MS office 2010 με το MS office 2003?  8)
Για εμένα ΚΑΛΩΣ είναι τα παιδιά να παίρνουν κάποια πιστοποίηση στη ΧΡΗΣΗ Η/Υ (όπως θα μπορούσαν να κάνουν και με τις ξένες γλώσσες), αλλά να μην είναι ο "βασικός" κορμός του προγράμματος σπουδών. Όπως πάνε τα πράγματα σε λίγο καιρό ο κόσμος θα παίζει με Google Docs και το αντίστοιχο της Microsoft, οπότε αν έψαχνα να προσλάβω κάποιον θα ζήταγα αυτό.
Η "τρέλα" των ECDL και ECDL-like πιστοποίησεων αρχίζει και τελειώνει στα συμφέροντα που κρύβονται απο πίσω και στο "υποχρεωτικό" πλέον για το δημόσιο.

Χ.Μοτσενίγος

Πάντως ένα σωρό κόσμος που ξέρω εγώ στον οικιακό υπολογιστή έχει τα Windows, τον Internet explorer και...αυτά. Ούτε Word, ούτε Excel, ούτε Powerpoint, καλά για Access ούτε λόγος. Αν χρειαστεί να γράψουν κανένα κείμενο, που δεν το κάνουν οι περισσότεροι γιατί ούτε εκτυπωτή έχουν, το γράφουν στο Wordpad!!

Τον υπολογιστή τον έχουν για παιχνιδομηχανή, για Internet και τέτοια. Δεν ξέρω συνάδελφοι ίσως επειδή είμαι αρχαίος και χρησιμοποιούσα υπολογιστή πολύ πριν το Internet, όταν βλέπω μηχάνημα χωρίς κάποιου είδους εφαρμογής γραφείου κάτι παθαίνω...  ;D

Λίγο εκτός θέματος όλα αυτά αλλά έχουν να κάνουν με τη γενικότερη "παρεξήγηση" του τι σημαίνει Πληροφορική και τι σημαίνει ξέρω χρήση υπολογιστή.

Μας έχουνε ζαλίσει πάντως οι "εμπειρογνώμονες" του υπουργείου και καταλήξαμε να κάνουμε εννοιολογικές προσεγγίσεις του θέματος!  ;D
Αχ, Θεούλη μου!

spantoulis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 05 Νοε 2010, 12:19:35 ΜΜ


Ίσως τώρα είναι και μία ευκαιρία η ΕΠΥ να θίξει το θέμα, απαγορεύοντας τις σχολές πιστοποίησης να χρησιμοποιούν τη λέξη πληροφορική, ώστε να ακουστεί η διαφορά και να προβληματίσει λίγο περισσότερο τον κόσμο .

Συνάδελφε συμφωνώ απόλυτα.
Πολλά από τα δεινά του κλάδου μας οφείλονται στην απαξιωτική ταύτιση Πληροφορική=χρήση Η/Υ
-Είναι καιρός να σταματήσει η απαξίωση της βασικής και σύγχρονης Επιστήμης των Υπολογιστών
-Είναι καιρός να σταματήσει η προσβλητική ταύτιση των επιστημόνων Πληροφορικής με τους χρήστες Η/Υ
-Είναι καιρός να σταματήσει η απαξίωση της εκπαίδευσης των νέων στερώντας τους τη γνώση σε μια βασική επιστήμη και μετατρέποντάς  τους αποκλειστικά σε εξειδικευμένα ρομποτάκια χρήσης εφαρμογών γραφείου.
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

dtsilog

Για να μην έχουμε αυταπάτες για τις προθέσεις του υπουργείου παιδείας...γενικώς...

Η σύμβαση της ντροπής! Χθες το απόγευμα το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη σύμβαση των αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ. Δεν είναι αναπληρωτές, αλλά ημερομίσθιοι! Ούτε αργίες δεν πληρώνονται. (Πανελλήνια Ενωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών)

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=13750

Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)