Απορία για βαθμολόγηση γραπτών Πανελληνίων

Ξεκίνησε από giannakos, 03 Ιουν 2020, 01:27:24 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Δεν υπάρχει θέμα αντιπαράθεσης, εγώ μεταφέρω την εικόνα που έχω από τρία βαθμολογικά στα οποία έχω δουλέψει ως βαθμολογητής και ως συντονιστής.
Καλά κάνατε και ανοίξατε το θέμα.
Παράθεση από: giannakos στις 03 Ιουν 2020, 02:35:26 ΜΜ
Δεν θέλω να έρθω σε αντιπαράθεση μαζί σας και η παραπάνω είναι απλά προσωπική άποψη.
Απλά θέλω να μάθω τον τρόπο βαθμολόγησης του μαθήματος στις Πανελλήνιες (μιας και δεν συμμετέχω στην διαδικασία της βαθμολόγησης) ώστε να ενημερώνω σωστά τους μαθητές μου και επίσης να διορθώνω τα γραπτά τους με παρόμοιο τρόπο.

Αυτό που γράφει παραπάνω ο Γιώργος ο Νικολακάκης είναι πολύ σωστό.
Δεν είναι δυνατόν στο παράδειγμα που έδωσα να πάρει ο μαθητής 4 μονάδες απλά επειδή έδωσε ένα γράψε.
Δεν εμφανίζει τα ζητούμενα, αλλά δυο κενές μεταβλητές!!

Αυτά είναι προβλήματα που συζητάμε κάθε χρόνο (συζητούσαμε είναι το σωστό γιατί δεν βαθμολογώ πλέον) και δεν βγαίνουν προς τα έξω.
Επίσης ποιος είπε ότι σε όλα τα βαθμολογικά της Ελλάδας βαθμολογούν ακριβώς το ίδιο? Σε κανένα μάθημα δεν συμβαίνει αυτό!

Προφανώς ο μαθητής θα πάρει κάτι για το Γράψε όμως δεν βαθμολογούμε αποσπασματικά αλλά όλη τη δομή του προγράμματος, όπως λέει ο Γιώργος (Laertis).
Επίσης ο βαθμολογητής έχει την κρίση και την ελευθερία να κάνει αυτό που αυτός/η θεωρεί σωστό και όχι αυτό που του λένε. Δεν είναι άβουλος.

Τα παραδείγματα μου είναι λίγο ακραία αλλά ο σκοπός αυτός ήταν να προκαλέσουν προβληματισμό για θέματα που έχουν ενδιαφέρον και που όσοι δεν βαθμολογούν ίσως τα αγνοούν και νομίζουν ότι είναι απλά και γίνονται αυτόματα αλλά δεν είναι έτσι.
Φανταστείτε αν διαφωνούμε για ένα απλό γράψε τι θα γίνει αν βάλουμε ένα θέμα με υποπρόγραμμα παραμέτρους κλπ.

Επειδή δεν έχω χρόνο τώρα θα ανεβάσω σε λίγο ένα πραγματικό παράδειγμα για συζήτηση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Πάντως ο Βαγγέλης έχει μεγάλο δίκιο σε αυτό που αναφέρει για το θεματοδότη.
Τα θέματα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικά διατυπωμένα και διαβαθμισμένα και να κατανέμουν ακριβοδίκαια τις μονάδες, για να αποφεύγονται μεγάλες αποκλίσεις και πιθανές παρερμηνείες κατα τη βαθμολόγηση.
Εν ολίγοις, τα καλά διατυπωμένα και βαθμονομημένα θέματα μειώνουν δραστικά την υποκειμενική βαθμολόγηση.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

bagelis

Κατ ' αρχάς να πω μέσα από τη καρδιά μου ότι δεν έχω κανένα ύφος και δεν αντιδικώ με κανέναν, απλά εκφράζω την άποψή μου.

Κατά δεύτερο, συγνώμη αλλά θα επιμείνω:

ΜΕ βάση το δοσμένο θέμα και τη δοσμένη μοιρασιά ο μαθητής πρέπει να πάρει αυτά που προείπα.

Είπατε διάφορα αλλά δεν παρουσιάζετε έναν ορθολογικό τρόπο κατανομής μονάδων με βάση τα ερωτήματα και τη μοριοδότηση.
Το επιχείρημα που διαβάζω είναι δεν μπορεί ένα γράψε να παίρνει 4 μονάδες ή 3 για κενές μεταβλητές. Ας μην το έβαζε έτσι το θέμα.

Ο διορθωτής, φυσικά δεν είναι άβουλο ον, αλλά δεν μπορεί και να παρασύρεται από προσωπικές απόψεις.

Οτιδήποτε είναι λάθος στον υπολογισμό του μέσου όρου και του μεγίστου ανάγεται, αρέσει δεν αρέσει στον βαθμολογητή, στο ερώτημα 2 και 3. Μπορεί δηλαδή ο βαθμολογητής να παραβιάσει τη μοιρασιά των μονάδων και να δώσει παραπάνω βαθμό στα ερωτήματα 2 και 3 από αυτά που του είπε ο θεματοδότης να δώσει;

Να σας το θέσω και αλλιώς:

Μαθηματικά
Γ3. Πρέπει να βρεις μία τιμή χ μιας συνάρτησης f(x).   Μονάδες 5
Γ4. Παίρνεις αυτή τη τιμη και κάνεις κάτι.  Μονάδες 5

Μαθητής δεν λύνει το Γ3, λέει έστω Α η τιμή που δεν βρήκα από το Γ3 και καταφέρνει και λύνει το Γ4.  Τι βαθμό πρέπει να πάρει;


evry

Θέτω το εξής ζήτημα.
Πόσες μονάδες πρέπει να πάρει η παρακάτω λύση μαθητή στο θέμα Γ του 2011 το οποίο επισυνάπτω ως εικόνα.

Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΣΙΜΠΟΛΟΓΩ_ΜΟΡΙΑ

  ΔΙΑΒΑΣΕ όνομα, Β1. Β2, Β3
  ΜΑΧ <- Β1
  ΑΝ Β2>ΜΑΧ ΤΟΤΕ ΜΑΧ<- Β2
  ΑΝ Β3>ΜΑΧ ΤΟΤΕ ΜΑΧ<- Β3
  ΣΒ <- (Β1+Β2+Β3)/3
  
  ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΥΧΩΝ ΤΟΤΕ    ΓΡΑΨΕ ΟΝΟΜΑ, ΣΒ

  ΓΡΑΨΕ ΟΝΟΜΑ_ΜΙΝ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: bagelis στις 03 Ιουν 2020, 04:45:45 ΜΜ
Μπορεί δηλαδή ο βαθμολογητής να παραβιάσει τη μοιρασιά των μονάδων και να δώσει παραπάνω βαθμό στα ερωτήματα 2 και 3 από αυτά που του είπε ο θεματοδότης να δώσει;
όχι αλλά μπορεί να δώσει λιγότερο

Παράθεση
Να σας το θέσω και αλλιώς:

Μαθηματικά
Γ3. Πρέπει να βρεις μία τιμή χ μιας συνάρτησης f(x).   Μονάδες 5
Γ4. Παίρνεις αυτή τη τιμη και κάνεις κάτι.  Μονάδες 5

Μαθητής δεν λύνει το Γ3, λέει έστω Α η τιμή που δεν βρήκα από το Γ3 και καταφέρνει και λύνει το Γ4.  Τι βαθμό πρέπει να πάρει;

Το παραπάνω παράδειγμα δεν είναι αντίστοιχο με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη βαθμολόγηση στον προγραμματισμό, διότι τα δυο ερωτήματα που δίνεις είναι εντελώς ανεξάρτητα και μπορούν άνετα να βαθμολογηθούν ανεξάρτητα. Όταν έχει υπολογισμό μέσου όρου η δομή επανάληψης παίζει ρόλο στον υπολογισμό του μέσου όρου, δεν είναι ανεξάρτητα ερωτήματα.

Η αντιστοιχία με εμάς θα ήταν κάτι τέτοιο:
Γ3. Κατασκεύασε συνάρτηση που να κάνει κάτι
Γ4 Χρησιμοποίησε την παραπάνω συνάρτηση για να κάνεις κάτι άλλο


Εδώ αν δεν κάνεις καθόλου το Γ3 παίρνεις όλες τις μονάδες του Γ4.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

Παράθεση από: evry στις 03 Ιουν 2020, 04:56:28 ΜΜ
Το παραπάνω παράδειγμα δεν είναι αντίστοιχο με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη βαθμολόγηση στον προγραμματισμό, διότι τα δυο ερωτήματα που δίνεις είναι εντελώς ανεξάρτητα και μπορούν άνετα να βαθμολογηθούν ανεξάρτητα. Όταν έχει υπολογισμό μέσου όρου η δομή επανάληψης παίζει ρόλο στον υπολογισμό του μέσου όρου, δεν είναι ανεξάρτητα ερωτήματα.

Άρα να παραδεχτούμε ότι το παράδειγμα που τέθηκε είναι άστοχο, αλλά εάν υπάρχει ερώτημα 4 όπως τέθηκε πρέπει να γίνει η βαθμολόγηση όπως ανέφερα.

Το παράδειγμα που έθεσες έπρεπε στο ίδιο ερώτημα να συμπεριλαμβάνει τον υπολογισμό και την εμφάνιση. Τότε πιθανότατα θα συμφωνούσα μαζί σου.

Για το δεύτερο παράδειγμα θα επανέλθω και ελπίζω να διαφωνήσουμε δημιουργικά.

Αγάπη σε όλο το κόσμο...

Κώστας Τ.

Καλησπέρα και από μένα,
Τα τελευταία χρόνια στα θέματα Γ και Δ τα ερωτήματα τίθονται ως εξής:

"Να υπολογίζει και να εμφανίζει ... "

Λόγω του ότι ο υπολογισμός και η εμφάνιση του αποτελέσματος είναι στο ίδιο ερώτημα, (φαντάζομαι) ότι διαμερίζονται οι μονάδες.

Δηλαδή, (φαντάζομαι) αν το ερώτημα παίρνει 4 μόρια, τα 3 πάνε στον υπολογισμό, το 1 στην εμφάνιση.

Δεν έχω υπάρξει βαθμολογητής, αλλά αυτό δεν είναι το λογικό;

Όμως, πχ στο θέμα Δ του 2018, ερώτημα Δ4, γράφει : "Να εμφανίζει αλφαβητικά τα ονόματα των ποταμών στους οποίους ο μέσος όρος επικινδυνότητας στη διάρκεια του έτους, κυμάνθηκε πάνω από 7. Αν δεν υπάρχει κανένας ποταμός που να ικανοποιεί το κριτήριο αυτό, να εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα. Μονάδες 4"

Εδώ αν δεν κάνεις ταξινόμηση, και όλα τα σχετικά, αλλά έστω ότι κάνεις μια απλή
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[1], ΟΝ[2], ..., ΟΝ[10] (βαριέμαι να τα γράψω όλα φυσικά)
προφανώς και δεν θα πάρεις τίποτα (αφού δεν έχεις κάνει τίποτα απ'ότι ζητάει το ερώτημα!).

evry

Παράθεση από: Κώστας Τ. στις 03 Ιουν 2020, 07:31:16 ΜΜ
Καλησπέρα και από μένα,
Τα τελευταία χρόνια στα θέματα Γ και Δ τα ερωτήματα τίθονται ως εξής:

"Να υπολογίζει και να εμφανίζει ... "

Λόγω του ότι ο υπολογισμός και η εμφάνιση του αποτελέσματος είναι στο ίδιο ερώτημα, (φαντάζομαι) ότι διαμερίζονται οι μονάδες.

Δηλαδή, (φαντάζομαι) αν το ερώτημα παίρνει 4 μόρια, τα 3 πάνε στον υπολογισμό, το 1 στην εμφάνιση.

Δεν έχω υπάρξει βαθμολογητής, αλλά αυτό δεν είναι το λογικό;
Ακριβώς έτσι είναι.

Παράθεση
Όμως, πχ στο θέμα Δ του 2018, ερώτημα Δ4, γράφει : "Να εμφανίζει αλφαβητικά τα ονόματα των ποταμών στους οποίους ο μέσος όρος επικινδυνότητας στη διάρκεια του έτους, κυμάνθηκε πάνω από 7. Αν δεν υπάρχει κανένας ποταμός που να ικανοποιεί το κριτήριο αυτό, να εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα. Μονάδες 4"

Εδώ αν δεν κάνεις ταξινόμηση, και όλα τα σχετικά, αλλά έστω ότι κάνεις μια απλή
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[1], ΟΝ[2], ..., ΟΝ[10] (βαριέμαι να τα γράψω όλα φυσικά)
προφανώς και δεν θα πάρεις τίποτα (αφού δεν έχεις κάνει τίποτα απ'ότι ζητάει το ερώτημα!).
Δεν είναι μόνο αυτό. Το ερώτημα έχει ένα τμήμα που είναι ταξινόμηση και ένα άλλο που θέλει και έναν έλεγχο ύπαρξης. Είναι πολλά και είναι μόνο 4 μονάδες.
Άρα το Γράψε δεν μπορεί να πάρει κάποιο μόριο από τα 4.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

Το Δ4 του 2018 είναι ένα παράδειγμα με τρεις δουλειές στις οποίες πρέπει να μοιραστούν 4 μονάδες όλες και όλες.
Προφανώς η εμφάνιση δεν μπορεί να πάρει μονάδες πολλές. Συμφωνώ μαζί σας, απλά με επιφυλάξεις για το χρησιμοποιούμενο παράδειγμα γιατί εδώ δεν υπάρχει κάποια καθαρή εμφάνιση, έχει και άλλες δουλειές που πρέπει να γίνουν.


Κάνοντας όμως τον δικηγόρο του διαβόλου:

Έστω ένας μαθητής Α που αφήνει το Δ4 κενό, τίποτα
και ένας δεύτερος μαθητής που στο Δ4 γράφει μόνο ένα πράγμα του τύπου
ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΓΡΑΨΕ ΠΟΤΑΜΙΑ[ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Στα προηγούμενα ερωτήματα του Δ έχουν τον ίδιο χαμηλό βαθμό |(δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά σε ρεαλιστικό παράδειγμα), π.χ. 3/16.

Τι τελικό βαθμό πρέπει να έχουν αυτοί οι δύο; 3/20 και οι δύο;

Υ.Γ. Το παράδειγμα του Ευριπίδη με τη προτεινόμενη λύση στο θέμα του 2011 τι βαθμό πιστεύετε ότι πρέπει να πάρει;

akalest0s

Παράθεση από: bagelis στις 03 Ιουν 2020, 09:58:41 ΜΜ
Υ.Γ. Το παράδειγμα του Ευριπίδη με τη προτεινόμενη λύση στο θέμα του 2011 τι βαθμό πιστεύετε ότι πρέπει να πάρει;
Δεν έχω διορθώσει σε Πανελλήνιες. Αλλά με όποια εμπειρία έχω από επί μέρους διαγωνίσματα:
(Εξαντλώντας την επιείκεια μου...)
1ο: 0 (ή 1 το πολύ)
2ο: 1 (ή 2 το πολύ)
3ο: 0 (ή 1 το πάρα πολύ)
4ο: 0
5ο: 0
Σε καμμία περίπτωση δεν θα χρησιμοποιούσα όλες τις παρενθέσεις που έγραψα. 1-3 μονάδες αξίζει μια τέτοια λύση, και το 3 χλωμό..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

George Eco

Όσοι διαφωνούν με τον evry νομίζω ξεχνούν κάτι βασικό. Δε πρόκειται για απαντήσεις σε διαγώνισμα προσομοίωσης στο σχολείο ή το φροντιστήριο, που θα είσαι επιεικής και θα χαϊδέψεις το παιδάκι. Οι Πανελλήνιες είναι σκληρές. Αλλιώς θα ήταν άδικες προς όσους μαθητές απαντήσουν ορθά ή ορθότερα.
Βαγγέλη, αυτό που προείπες μάλλον δε πρέπει να το πάρει ο μαθητής, ιδιαίτερα στα παρακάτω σενάρια:

1] Το πρόγραμμα έχει συντακτικό σφάλμα και ΔΕ θα τρέξει, άρα ΔΕ θα εμφανίσει κάτι. (εδώ ΙΣΩΣ υπάρξει επιείκια, κι αντί για 0 πάρει κάτι)
2] Το πρόγραμμα δεν εμφανίζει τη τιμή γιατί πουθενά δεν υπολογίστηκε.
3] Η μεταβλητή δεν έχει δηλωθεί, άρα ΔΕ θα εμφανιστεί τίποτα.
4] Το πρόγραμμα είναι εντελώς λάθος
5] Εμφανίζεται λάθος αποτέλεσμα.

Ξαναδείχνω το παράδειγμα του evry

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΛΩ_4_ΜΟΝΑΔΕΣ
     
    ΑΡΧΗ
        ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
     
        ΓΡΑΨΕ ΜΟ, ΜΑΧ
     
    ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


  • Απουσία τμήματος δηλώσεων. (Δε θα τρέξει, δε θα εμφανίσει)
  • Απουσία υπολογισμού.  (Δεν υπολογίζει, δεν εμφανίζει το ζητούμενο)
  • Λάθος τρόπος εισόδου δεδομένων (μία τιμή αντί περισσοτέρων άρα δεν εμφανίζει το ζητούμενο)
Τι άλλο θέλουμε εδώ για να το μηδενίσουμε;

Οκ Ξέρει τη ΓΡΑΨΕ. Αν οι μεταβλητές έχουν σωστό όνομα και το ερώτημα είναι 4 μόρια στα 100 τότε ΤΟ ΠΟΛΥ 0.25 θα του έδινα. Κι αν γράψει έτσι σε τέτοιο θέμα, δεν έχει και πολύ νόημα να του το χαρίσω. Ο μαθητής που δε γράφει αυτό, δε γράφει και πολλά. Δε μιλάμε για μαθητή που παίζεται το Πανεπιστήμιο Πειραιά στο αν χάσει 4 μόρια. Αντιθέτως αν πάρει μόρια και μάλιστα 4 ΑΥΤΗ η απάντηση, τότε απλώς αδικούνται ΌΛΟΙ όσοι διάβασαν έστω και λίγο.

Ας το πάρουμε απόφαση. Το μάθημα ΔΕ πρέπει να παπαγαλίζεται.Πρέπει να κατανοείται. Δεν είναι εύκολο αυτό. Δε διδάσκεται εύκολα το μάθημα και δεν είναι μάθημα που μπορείς να πεις πως οργανώνεις ένα μπούσουλα να το πας. Είναι απαιτητικό μάθημα και ζόρικο.
Δεν είναι μάθημα για παπαγαλία και τα θέματά του ΔΕ πρέπει λοιπόν να αντιμετωπίζονται ως τέτοια.

Προσωπική γνώμη σαφώς, απλώς τυχαίνει να διδάσκω τα παιδιά ενδελεχώς τα πάντα, ώστε να μπορούν να αναλύσουν και να συνθέσουν μόνα τους (μαθησιακοί στόχοι).

Εδώ τι ανάλυση και σύνθεση βλέπουμε; Τη ΓΡΑΨΕ; Οκ. 0.25 και πολύ είναι.


giannakos

Καταρχήν, να σας ευχαριστήσω για τις απαντήσεις σας στο θέμα που άνοιξα.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν 2 απόψεις.

  • Κάποιος στέκεται στην λύση του μαθητή σε σχέση με όλο το πρόβλημα που πρέπει να επιλύσει (και βαθμολογεί ανάλογα με το αν λύνει το πρόβλημα που περιγράφεται), και
  • κάποιος στέκεται στην λύση του μαθητή σε σχέση με τα επιμέρους ερωτήματα και το πως περιγράφονται στην εκφώνηση της άσκησης. (οπότε βαθμολογεί ανάλογα).

Δεν μπορώ να σκεφτώ τι είναι ορθότερο.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Παράθεση από: giannakos στις 04 Ιουν 2020, 08:07:54 ΠΜ
Καταρχήν, να σας ευχαριστήσω για τις απαντήσεις σας στο θέμα που άνοιξα.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν 2 απόψεις.

  • Κάποιος στέκεται στην λύση του μαθητή σε σχέση με όλο το πρόβλημα που πρέπει να επιλύσει (και βαθμολογεί ανάλογα με το αν λύνει το πρόβλημα που περιγράφεται), και
  • κάποιος στέκεται στην λύση του μαθητή σε σχέση με τα επιμέρους ερωτήματα και το πως περιγράφονται στην εκφώνηση της άσκησης. (οπότε βαθμολογεί ανάλογα).
Δεν μπορώ να σκεφτώ τι είναι ορθότερο.

πάντα μπορεί να είναι και κάτι στο ενδιάμεσο .  :angel: >:D :laugh:  σίγουρα εξαρτάται και από την κρίση του διορθωτή, σίγουρα και από τα ζητούμενα του προβλήματος .. εγώ πάντα είμαι "υπερ του μαθητή" (δε λέω αν είναι σωστό η λάθος αυτό ) , ανάλογα όμως με το θέμα που έχει να αντιμετωπίσει ... για παράδειγμα, αν η άσκηση έχει επανάληψη, εύρερη μέσου όρου και εύρεση πλήθους (όπως τα παραδείγματα που συζητάμε εδώ) και ο μαθητής γράψει ένα ξερό "γραψε μέγιστο, μέσος_όρος", τότε θα έδινα κάτι ψιλά για την εμφάνιση (ισα ίσα για να μη βάλω 0) ... αν όμως έχουμε μία σύνθετη άσκηση, για παράδειγμα όπως το θέμα Γ του 2017, με ταξινόμηση σε δισδιάστατο κτλ, κτλ, και ο μαθητής τα έκανε όλα άψογα αλλά ξεχνούσε ένα αντίστοιχο "γράψε μέσος_όρος" (λέμε τώρα), εγώ θα έβαζα 20/20 .. η κρίση μου εδώ είναι πως εφόσον έλυσε άψογα όλα τα δύσκολα ερωτήματα, προφανώς ξέρει να εκτελέσει "γράψε μέσος_όρος"  ... πάντα βέβαια υπάρχει και το ερώτημα "και ο άλλος μαθητής που τα έκανε και αυτός άψογα και έγραψε και το "εμφάνισε μέσος_όρος" πως θα ξεχωρίσει??" ..  όπως και να χει όλα αυτά εμπεριέχουν και την προσωπική κρίση του διορθωτή, οπότε ας μην αγχωνόμαστε και τόσο, δεν υπάρχει νομίζω κάποιος "ορισμός βαθμολόγησης" να δώσουμε .. καλή συνέχεια σε όλους μας   :angel: >:D :laugh:

evry

#28
Αναφορικά με το 2 να σημειώσω το εξής:
Στο πρόβλημα που έθεσα για το θέμα Γ του 2011 αυτό με τα επιμέρους ερωτήματα δεν μπορεί να γίνει για τον εξής λόγο:
Ο υπολογισμός της ελάχιστης/μέγιστης τιμής δεν περιλαμβάνει μόνο την δομή επιλογής αλλά και τη δομή επανάληψης.
Δηλαδή αν κάποιος δώσει μόνο τη δομή επιλογής χωρίς δομή επανάληψης δεν μπορεί να πάρει όλες τις μονάδες (δεν είναι προσωπική μου άποψη, έτσι λειτουργούν τα βαθμολογικά)

Μπορεί η δομή επανάληψης να έχει δοθεί σε ξεχωριστό ερώτημα, αλλά αυτό συμβαίνει για να ξεχωρίσουν οι μονάδες που θα κόψει κάποιος αν υπάρχει κάποιο λάθος στην επανάληψη, π.χ. λάθος συνθήκη, λάθος θέση του Διάβασε, κλπ. (Αυτό είναι το σκεπτικό αυτών που βάζουν τα θέματα, για αυτό ξεχωρίζουν σε άλλο ερώτημα τη δομή επανάληψης)
Άλλο όμως να έχεις απουσία όλης της δομής επανάληψης , αυτό επηρεάζει όλα τα ερωτήματα

Παράθεση από: giannakos στις 04 Ιουν 2020, 08:07:54 ΠΜ
Καταρχήν, να σας ευχαριστήσω για τις απαντήσεις σας στο θέμα που άνοιξα.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν 2 απόψεις.

  • Κάποιος στέκεται στην λύση του μαθητή σε σχέση με όλο το πρόβλημα που πρέπει να επιλύσει (και βαθμολογεί ανάλογα με το αν λύνει το πρόβλημα που περιγράφεται), και
  • κάποιος στέκεται στην λύση του μαθητή σε σχέση με τα επιμέρους ερωτήματα και το πως περιγράφονται στην εκφώνηση της άσκησης. (οπότε βαθμολογεί ανάλογα).

Δεν μπορώ να σκεφτώ τι είναι ορθότερο.


@akalestos
Εντάξει είπαμε να βαθμολογούμε αντικειμενικά αλλά εσύ το παράκανες  :D
Η λύση στο 2011 που έδωσα θα έπαιρνε 5-6 μόρια στα 20 γιατί έχει κάποια σωστή σκέψη, αλλά όχι παραπάνω.
Πρόσεξε το ερώτημα Γ2, εκεί πρέπει να πάρει 3-4/5. Έχει κάνει σωστά τον υπολογισμό του μεγίστου 3 αριθμών.
Φυσικά ένα 30% των βαθμολογητών περίπου να ξέρεις θα συμφωνούσε μαζί σου  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

@ Μανόλης Λαμπράκης
Αυτό το υπέρ του μαθητή σκέψου λίγο υπέρ ποιου μαθητή είναι. Σίγουρα δεν είναι υπέρ αυτού που θα χάσει μια σχολή για λίγα μόρια επειδή κάποιος άλλος βαθμολογήθηκε πιο ευνοϊκά και του πήρε τη θέση. Οι εξετάσεις είναι κατατακτήριες. Δεν υπάρχει υπέρ του μαθητή. Απλά νιώθεις λιγότερες ενοχές όταν δίνεις μονάδες παρά όταν κόβεις. Παρόλα αυτά και στις δυο περιπτώσεις κάνεις το ίδιο λάθος.
Επίσης μου έδωσες την αφορμή να υπενθυμίσω κάτι κάτι πολύ σημαντικό που έχει σχέση με την φιλοσοφία "υπέρ του μαθητή" και πρέπει να διορθωθεί οπωσδήποτε.
Ο σημερινός τρόπος υπολογισμού του τελικού βαθμού μετά από αναβαθμολόγηση είναι απαράδεκτος. Δεν είναι δυνατόν να ισχύουν οι δυο μεγαλύτεροι. Πρέπει να ισχύει αυτό που ίσχυε παλιά και ήταν και το πιο σωστό. Δηλαδή ο βαθμός του αναβαθμολογητή και ο πιο κοντινός του.
Τώρα αν ο ένας βαθμολογητής κάνει λάθος προς τα πάνω αυτό δεν μπορεί να διορθωθεί.

Για παράδειγμα, κάποιος βιαστικός δεν βλέπει 2-3 σημαντικό λάθος και δίνει σε ένα γραπτό 80. Ο δεύτερος που βλέπει τα λάθη και είναι και λίγο πιο αυστηρός του δίνει 60.
Ο τρίτος βαθμολογητής ότι και να κάνει δεν μπορεί να διορθώσει το αρχικό λάθος. Αν είναι έμπειρος θα βάλει κάτω από 60 για να "βγει" έξω και να μην επηρεάσει.

ΥΓ. Φυσικά αυτό ταιριάζει με την λογική ότι οι βαθμολογητές είναι σκληροί και κακοί και θέλουν μόνο να κόβουν. Ποτέ δεν παραπονέθηκε κανείς ότι πήρε παραπάνω! Πάντα φταίει αυτός που βάζει το χαμηλότερο. >:D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr