Απορία στην ΕΠΙΛΕΞΕ

Ξεκίνησε από George Eco, 20 Ιουν 2021, 07:53:56 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Κανένας

Παράθεση από: alkisg στις 25 Οκτ 2021, 06:42:04 ΜΜ
Γιατί είναι απροσδιόριστο; Η περιοχή τιμών `από .. έως` δεν ορίζεται κάπου ως ακέραια, σωστά;
Στον Διερμηνευτή πάντως, τυπώνει ΠΡΙΤΣ... :)
Μετά από αρκετά χρόνια κολύμπι στην ασάφεια, στις οδηγίες διδασκαλίας 2020-2021 στη σελίδα 7-8, μαθαίνουμε πώς να γράφουμε τους τύπους υποπεριοχής (Από..έως) στην εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ. (δηλαδή τις δύο τελείες (..))
Παραθέτω αυτούσιο το παράδειγμα:
Διευκρινίζεται ότι μια έγκυρη σύνταξη της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ στη ΓΛΩΣΣΑ είναι και η ακόλουθη:
Επίλεξε τιμή
Περίπτωση 0..100 ! 0 <= τιμή <= 100
<εντολές1>
Περίπτωση 101..1000 ! 101 <= τιμή <= 1000
<εντολές2>
Περίπτωση Αλλιώς ! 1000 < τιμή
<εντολές3>
Τέλος__επιλογών
όπου <τιμή>: ακέραια μεταβλητή. 


Όλα καλά, επιτέλους πήραμε απάντηση.
Η τελευταία γραμμή όμως μας ξαναπετάει στη θάλασσα της αμφιβολίας. Γιατί σώνει και καλά ακέραια η μεταβλητή <τιμή>;

Υπόθεση-ερμηνεία:
Μήπως γίνεται μια προσπάθεια να συμμαζέψουμε τα ασυμμάζευτα σχετικά με την ΕΠΙΛΕΞΕ;
Μήπως προσπαθούμε να ευθυγραμμιστούμε με σχεδόν όλες τις Γλώσσες προγραμματισμού που απαιτούν βαθμωτούς τύπους (scalar types) στις αντίστοιχες εντολές τους; (case της Pascal, switch της C και Java κλπ). (Δηλαδή απλά δεν δουλεύουν με πραγματικές τιμές)
Βέβαια το πράγμα δεν συμμαζεύεται αν έχεις αυτό το απίθανο: π.χ. ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  > 100 
Ο ρόλος της εντολής σ' όλες τις γλώσσες είναι βέβαια άλλος, να συμπληρώνει τις εντολές if-then-else κυρίως για τις περιπτώσεις ελέγχου πολλών διαφορετικών τιμών. Γι' αυτό βέβαια ελέγχουν μόνο ισότητες.

Στους μαθητές μου συνιστώ εφ' όσον δεν τους επιβάλλεται, να μην χρησιμοποιούν την EΠΙΛΕΞΕ με πραγματικούς αριθμούς και να ελέγχουν μόνο ισότητες (δηλαδή όχι συγκριτικούς τελεστές στις ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ)

Μέχρι να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών και το βιβλίο, το συνιστώ και στους θεματοδότες των πανελλαδικών.

Υ.Γ.
Κάποιοι συνάδελφοι στο παρελθόν κάτι ήξεραν και την πέταξαν εκτός ύλης. Με το μπλέ βιβλίο δόθηκε η ευκαιρία να διορθωθεί αλλά είχαμε Το δις εξαμαρτείν.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/