Περί Ελεύθερου Λογισμικού

Ξεκίνησε από evry, 24 Ιουν 2007, 10:15:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

  Πως ακριβώς θα βοηθούσε το ελεύθερο λογισμικό στο παιδαγωγικό κομμάτι? Όταν λες συνεργασία τι ακριβώς εννοείς? Το ελεύθερο λογισμικό είναι μια καλή ιδέα (κυρίως επειδή είναι δωρεάν) αλλά στα πλαίσια ενός σχολικού εργαστηρίου δε νομίζω ότι μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα πράγματα. Άσε που μερικές φορές θα χρειαστείς λογισμικό που δεν υπάρχει σε Linux. π.χ. Διερμηνευτής Γλώσσας, Microworlds Pro κλπ. Δε λέω καλό το wine αλλά δε νομίζω ότι είναι λύση.

Παράθεση από: parantop στις 23 Ιουν 2007, 05:32:13 ΜΜ
Από την μεριά μου θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Τι κάνουν οι καθηγητές των υπολογιστών για να δείξουν στα παιδιά το ελεύθερο λογισμικό. Αυτό που με καίει βέβαια πιο πολύ είναι πως θα περάσει στα παιδιά η φιλοσοφία του ελεύθερου λογισμικού, που κατά την άποψή μου θα βοηθούσε και στο παιδαγωγικό κομμάτι μέσα σε ένα σχολείο (συνεργασία κλπ). Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος....!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

parantop

#1
Το ελεύθερο λογισμικό είναι μια καλή ιδέα ΟΧΙ επειδή είναι ελεύθερο!!!!!
Όταν λέω συνεργασία, εννοώ την συνεργασία των μαθητών σε ομάδες (ομαδοσυνεργατικό μοντέλο) ώστε να παραχθεί ένα κοινό αποτέλεσμα! Η συνεργασία μας λείπει γενικά σε όλη την έκταση της κοινωνίας μας! Έχει καταντήσει να είναι ίδιο το Ελλήνων το να υπάρχουν πολλές "αυθεντίες" και αποτέλεσμα....?
Παράδειγμα, θα ήταν πολύ εύκολο αντί τα παιδιά την ώρα της πληροφορικής να serfάρουν απλώς στο διαδίκτυο, να εργαζόντουσαν σε μια κοινή εργασία (π.χ. μετάφραση κάποιων κειμένων από τα αγγλικά στα ελληνικά από την wikipedia) με συντονιστή των καθηγητή πληροφορικής ή κάποιον άλλον σε μερικά κομμάτια (λέγε με διαθεματικότητα!).
Θα μπορούσαν για παράδειγμα μαθητές να συμμετέχουν σε ένα forum του σχολείου ή σε ένα blog της τάξης τους.
Είμαι σίγουρος πως θα βρείτε καλύτερες ιδέες από τα παραδείγματα που παραθέτω παραπάνω.
Πιστεύω γενικώς ότι το κομμάτι της πληροφορικής είναι από τα πιο σημαντικά στο σχολείο, διότι μπορεί να δώσει απίστευτες προεκτάσεις προς όλα τα άλλα μαθήματα!
Ελεύθερο λογισμικό είναι όλα τα παραπάνω. Προσωπικά βλέπω άμεση σύνδεση των εννοιών "ελεύθερο λογισμικό" και "εκπαίδευση"!
Παράθεση από: evry στις 24 Ιουν 2007, 10:15:38 ΠΜ
  Πως ακριβώς θα βοηθούσε το ελεύθερο λογισμικό στο παιδαγωγικό κομμάτι? Όταν λες συνεργασία τι ακριβώς εννοείς? Το ελεύθερο λογισμικό είναι μια καλή ιδέα (κυρίως επειδή είναι δωρεάν) αλλά στα πλαίσια ενός σχολικού εργαστηρίου δε νομίζω ότι μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα πράγματα. Άσε που μερικές φορές θα χρειαστείς λογισμικό που δεν υπάρχει σε Linux. π.χ. Διερμηνευτής Γλώσσας, Microworlds Pro κλπ. Δε λέω καλό το wine αλλά δε νομίζω ότι είναι λύση.

Παράθεση από: parantop στις 23 Ιουν 2007, 05:32:13 ΜΜ
Από την μεριά μου θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Τι κάνουν οι καθηγητές των υπολογιστών για να δείξουν στα παιδιά το ελεύθερο λογισμικό. Αυτό που με καίει βέβαια πιο πολύ είναι πως θα περάσει στα παιδιά η φιλοσοφία του ελεύθερου λογισμικού, που κατά την άποψή μου θα βοηθούσε και στο παιδαγωγικό κομμάτι μέσα σε ένα σχολείο (συνεργασία κλπ). Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος....!

evry

  Μάλλον δεν κατάλαβα τι εννοείς, δεν εννοούσες να χρησιμοποιούμε στο σχολείο ελεύθερο λογισμικό (Linux) αντί για Windows? Διότι όλα τα παρακάτω που λες γίνονται μια χαρά και από τα windows. Όλα αυτά που λες φαντάζομαι ότι τα κάνουν ήδη πολλοί καθηγητές στα σχολεία χωρίς να χρησιμοποιούν ελεύθερο λογισμικό ή τουλάχιστον χρησιμοποιώντας μόνο μερικά freeware προγραμματάκια όπως το nvu για τη δημιουργία ιστοσελίδων.
    Ο καθηγητής μπορεί να στήσει λογισμικό όπως το mambo και τα phpbb2, smf κάτω από τη σελίδα του σχολείου ή τη δική του, αλλά αυτός και όχι τα παιδιά, τα παιδιά απλά θα το χρησιμοποιούν. Για να καταλάβεις τι λέω δες ένα φόρουμ που έχω ανεβάσει στο σχολείο για μια ομάδα μαθητών που τους έκανα C++ και το portal όπου ανεβάζω τις εργασίες για ιστοσελίδες και ιστολόγια (blogs)

http://users.kyk.sch.gr/evripides/portal/
http://users.kyk.sch.gr/evripides/forum/

ΥΓ. Να κάνω και λίγη διαφήμιση:-)
     Πάντως το φόρουμ μου το έχουν χακέψει 3-4 φορές κάτι Τούρκοι (τα αρνητικά του ελεύθερου λογισμικού)

Παράθεση από: parantop στις 24 Ιουν 2007, 11:27:01 ΠΜ
Το ελεύθερο λογισμικό είναι μια καλή ιδέα ΟΧΙ επειδή είναι ελεύθερο!!!!!
Όταν λέω συνεργασία, εννοώ την συνεργασία των μαθητών σε ομάδες (ομαδοσυνεργατικό μοντέλο) ώστε να παραχθεί ένα κοινό αποτέλεσμα! Η συνεργασία μας λείπει γενικά σε όλη την έκταση της κοινωνίας μας! Έχει καταντήσει να είναι ίδιο το Ελλήνων το να υπάρχουν πολλές "αυθεντίες" και αποτέλεσμα....?
Παράδειγμα, θα ήταν πολύ εύκολο αντί τα παιδιά την ώρα της πληροφορικής να serfάρουν απλώς στο διαδίκτυο, να εργαζόντουσαν σε μια κοινή εργασία (π.χ. μετάφραση κάποιων κειμένων από τα αγγλικά στα ελληνικά από την wikipedia) με συντονιστή των καθηγητή πληροφορικής ή κάποιον άλλον σε μερικά κομμάτια (λέγε με διαθεματικότητα!).
Θα μπορούσαν για παράδειγμα μαθητές να συμμετέχουν σε ένα forum του σχολείου ή σε ένα blog της τάξης τους.
Είμαι σίγουρος πως θα βρείτε καλύτερες ιδέες από τα παραδείγματα που παραθέτω παραπάνω.
Πιστεύω γενικώς ότι το κομμάτι της πληροφορικής είναι από τα πιο σημαντικά στο σχολείο, διότι μπορεί να δώσει απίστευτες προεκτάσεις προς όλα τα άλλα μαθήματα!
Ελεύθερο λογισμικό είναι όλα τα παραπάνω. Προσωπικά βλέπω άμεση σύνδεση των εννοιών "ελεύθερο λογισμικό" και "εκπαίδευση"!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

parantop

Δεν διαφωνώ ότι γίνονται και από windows όλα αυτά που είπα, αλλά θα ήθελα σιγά-σιγά να περάσουμε και σε χρήση linux στους υπολογιστές των εργαστηρίων.
Θα μπορούσε για παράδειγμα αντί να δίνει το υπουργείο χρήματα για άδειες, να δώσει χρήματα σε προσπάθειες καθηγητών πληροφορικής για ανάπτυξη εξειδικευμένων εφαρμογών π.χ. Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ, οι οποίες και θα "τρέχουν" σε linux.

Θα ήθελα να ασχολούνται περισσότεροι καθηγητές πληροφορικής όπως εσείς με δημιουργία forum κ.α., ώστε να προωθείτε η συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Πράγμα βέβαια που βλέπω ότι λείπει από το ελληνικό σχολείο!

Στη εκπαίδευση πιστεύω έχουμε να κερδίσουμε πολλά από την φιλοσοφία του ελεύθερου λογισμικού, αλλά και από την χρήση του.

Παράθεση από: evry στις 24 Ιουν 2007, 01:36:58 ΜΜ
  Μάλλον δεν κατάλαβα τι εννοείς, δεν εννοούσες να χρησιμοποιούμε στο σχολείο ελεύθερο λογισμικό (Linux) αντί για Windows? Διότι όλα τα παρακάτω που λες γίνονται μια χαρά και από τα windows.

ΥΓ. Να κάνω και λίγη διαφήμιση:-)
     Πάντως το φόρουμ μου το έχουν χακέψει 3-4 φορές κάτι Τούρκοι (τα αρνητικά του ελεύθερου λογισμικού)

alkisg

Για μένα το βασικό όφελος από τη χρήση των ελεύθερων προγραμμάτων στα σχολεία θα είναι το ότι είναι δωρεάν. Τα υπόλοιπα οφέλη δεν είναι τόσο σημαντικά από πλευράς μαθητών, αφού δεν τους ενδιαφέρει ο ανοικτός κώδικας, δεν ασχολούνται με ανάπτυξη προγραμμάτων. Στο ελεύθερο λογισμικό με την ευρύτερη έννοια (π.χ. δημιουργία ελεύθερων εγγράφων/πληροφοριών, wikipedia κτλ) μπορεί και τώρα να εμπλέκεται όποιος θέλει.

Το πρόβλημά μου εμένα είναι όταν πηγαίνω σε ένα εργαστήριο και δεν έχει καθόλου νόμιμο λογισμικό. Και σαν ΣΕΠΕΗΥ είμαι συνυπεύθυνος για οποιαδήποτε ... you know. Και όταν ο μαθητής μου λέει "κύριε, μπορείτε να μου δώσετε το Word γιατί αγόρασα υπολογιστή και δεν το έχει μέσα;", θα ήθελα να μπορώ να του το δώσω, ώστε μετά να μπορώ να του αναθέσω και εργασίες για το σπίτι. Κάπου σ' αυτό το σημείο τους αναφέρω το OpenOffice (το οποίο στα εργαστήρια που διδάσκω μέχρι στιγμής δεν τρέχει ικανοποιητικά :().

> Πάντως το φόρουμ μου το έχουν χακέψει 3-4 φορές κάτι Τούρκοι (τα αρνητικά του ελεύθερου λογισμικού)
Από θέμα ασφάλειας ευτυχώς στην εκπαίδευση δεν ανησυχούμε και πολύ. Άντε να μας σβήσουν το δίσκο, κάνουμε ένα ghost και πιθανώς ένα restore τις εργασίες των μαθητών και ξεμπερδέψαμε.
Με την ευκαιρία, το στέκι δεν το έχουν χακέψει ποτέ, αν και είναι κι αυτό ανοιχτού κώδικα - δεν φταίει το αν είναι ελεύθερο το λογισμικό ή όχι, φταίει η ποιότητα του εκάστοτε κώδικα... Για να μην μιλήσω για το πόσο χακεύονται τα Windows!

Αυτά όσον αφορά την τάξη. Από εκεί και πέρα, το να διδασκόταν ανοικτό λογισμικό στα σχολεία θα είχε αρκετές οικονομικοκοινωνικές επιπτώσεις. Το Linux θα πήγαινε πιο εύκολα και στις επιχειρήσεις, και στα φροντιστήρια, και στην τεχνική υποστήριξη, και στην ανάπτυξη εφαρμογών, θα δημιουργούσε δουλειές κτλ. ΟΚ, τα μισά λεφτά (αντί της προμήθειας λογισμικού) ίσως πήγαιναν σε τεχνική υποστήριξη, αλλά θα τα δίναμε σε κάποιους συμπατριώτες αντί για τον Bill Gates.

Καλό θα ήταν οι ιθύνοντες να κοιτάζαν τα αποτελέσματα που είχε η επιλογή ανοικτού λογισμικού που έκαναν άλλες χώρες και να αποφασίσουν τεκμηριωμένα για το αν θα εισάγουν ή όχι το ελεύθερο λογισμικό στην εκπαίδευση και στο δημόσιο γενικότερα, και όχι να αποφασίζουν με άλλα κριτήρια... (^&*(λογοκρισία)^&*)

> Θα μπορούσε για παράδειγμα αντί να δίνει το υπουργείο χρήματα για άδειες, να δώσει χρήματα σε προσπάθειες καθηγητών πληροφορικής για ανάπτυξη εξειδικευμένων εφαρμογών π.χ. Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ, οι οποίες και θα "τρέχουν" σε linux.

ʼγια λόγια. Δεν θα χρειαζόταν καν να δώσουν χρήματα, αρκεί να έφτιαχναν μια υπηρεσία "ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρμογών" στην οποία να μπορούσαν να αποσπαστούν εκπαιδευτικοί. Πιστεύω ότι και κονδύλια θα γλυτώνανε (αντί της αγοράς αδειών χρήσης) και ποιοτικότερο λογισμικό θα είχαμε για την τάξη. Πόσα από τα 100δες εκπαιδευτικά προγράμματα που έχει αγοράσει το υπουργείο χρησιμοποιείτε;
Και παραπέρα (για τη σχολική διοίκηση) θα χρειαζόταν να αναπτυχθούν διάφορα προγράμματα...