Σωστή εναρμόνηση με το βιβλίο??

Ξεκίνησε από dionmiha, 29 Αυγ 2013, 06:16:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dionmiha

Καλήσπέρα σε όλο το forum,

Σαν καινούργιος στο forum, αλλά και σαν καινούργιος στη διδασκαλία του μαθήματος, έχω κάποιες απορίες. Ας ξεκινήσω με τη πρώτη.
Εδώ και δύο μέρες, μπήκα στη  διαδικασία να λύσω μόνος μου τις ασκήσεις από το τετραδιο μαθητή. Παρατήρησα ότι οι απαντήσεις που δίνονται στο Βιβλίο Καθηγητή είναι πως να το πω....λιγο δυσνόητες για τα παιδιά αλλά  ακόμα και για μένα κάποιες φορές, με την έννοια ότι δεν παρουσιάζουν την ευελιξία που μπορεί να έχει ένας αλγόριθμος. Σαν άπειρος και καινούργιος στη διδασκαλία του μαθήματος, προσπαθώ να μπω λίγο στη φιλοσοφία του πως διδάσκεται το μάθημα  η μάλλον  καλύτερα,  ποιοι μπορεί να είναι οι περιορισμοί που τίθονται κυρίως όσον αφορά την επίλυση μιας άσκησης, είτε απο το υπουργείο, είτε από το τρόπο που εξετάζεται το μάθημα στο τέλος κλπ κλπ..... Για παράδειγμα μια ενδεικτική λύση που θα έδινα στα παιδιά για την  άσκηση ΔΣ9, ΣΕΛ:26 από το τετράδιο μαθητή είναι η παρακάτω. Ωστόσο στο τετράδιο καθηγητή η απάντηση είναι διαφορετική. Οι παλαιότεροι και εμπειρότεροι ας ρίξουν τα φώτα τους... :)

Αλγόριθμος ΠΡΟΣΦΟΡΑ
ΧΟΡΗΓΟΣ ← 0
ΜΑΧ ← 0

Για Ι από 1 μέχρι 3
  Εμφάνισε "ΔΩΣΕ ΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ", Ι, "ΗΣ ΑΘΟΥΣΑΣ"
  Διάβασε ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
  Εμφάνισε "ΔΩΣΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ", Ι, "ΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ"
  Διάβασε ΤΙΜΗ
  Αν ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ > ΜΑΧ τότε
    ΜΑΧ ← ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
    ΤΙΜΗ_ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ← ΤΙΜΗ
    Κ ← Ι
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Εμφάνισε "Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΥΜΕΡΟ", Κ
Εμφάνισε "ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΙΝΑΙ:", ΤΙΜΗ_ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Για Ι από 1 μέχρι 5
  Εμφάνισε " ΤΙ ΠΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Ο ", Ι, "ΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ"
  Διάβασε ΠΟΣΟ_ΧΟΡΗΓΟΥ
  Αν ΠΟΣΟ_ΧΟΡΗΓΟΥ ≥ ΤΙΜΗ_ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ τότε
    ΧΟΡΗΓΟΣ ← ΧΟΡΗΓΟΣ + 1
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Εμφάνισε "ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΕΙΝΑΙ", ΧΟΡΗΓΟΣ

Τέλος ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Α ! Και ελπίζω να ανάρτησα το μύνημα στο σωστό σημείο..  8)

bagelis

Χωρίς να θυμάμαι τη λύση του βιβλίου καθηγητή, η δική σου μου φαίνεται μια χαρά και εντός πνεύματος...

Καλή συνέχεια...!!

dionmiha

Σε ευχαριστώ bagelis για την άμεση ανταπόκριση,

Απλά οι απαντήσεις γενικότερα του βιβλίου, τις θεωρώ λίγο πιο συμπιεσμένες και δυσκολονόητες. Και αναρωτήθηκα ( αν και έχω διαβάσει αρκετά, όσον αφορά τα μειονεκτήματα που έχουν τα βιβλία του υπουργείου...),πόσο  θα πρέπει να εναρμονιζόμαστε εμείς που το διδάσκουμε και  να μην ξεφεύγουμε από τα τυπικά  πλαίσια του μαθήματος?  Ένα πολύ απλό  παράδειγμα,  χρησιμοποιώ πολύ τις εντολές Διάβασε και Εμφάνισε για να καταλαβαίνει ο μαθητής πιο εύκολα το τι γίνεται στον αλγόριθμο. Σίγουρα γίνεται κάπως μεγαλύτερος ο αλγόριθμος σε εντολές, ωστόσο τον βρίσκω πολύ πιο κατανοητό. Είναι όμως σωστή αυτή η τακτική, ή έρχεται σε σύγκρουση με το τρόπο εξέτασης που προωθεί το υπουργείο και στο τέλος θα "κάψω" τα παιδιά...  :-[ . Κάτι παρόμοιο σκέφτηκα και όταν  διάβασα τα συμπεράσματα από μια ημερίδα που αφορούσε  για τα λάθη που έχει το σχολικό βιβλίο, τις παρανοήσεις που παρουσιάζει και τα διφορούμενα σημεία.
Σίγουρα υπάρχει μια εξεταστέα  ύλη, η οποία είναι οδηγός για όλους μας και έτσι πρέπει να είναι.  Ίσως να μην γίνομαι κατανοητός στην αγωνία μου αλλά επειδή όπως προείπα είμαι καινούργιος εκπαιδευτικός, πόση ελευθερία  έχω και με ποιά φιλοσοφία, (με βάση πάντα την εξεταστέα ύλη εννοείται), μπορώ να λύσω μια άσκηση?
Σε μερικές γραμμές δεν δίνεται απάντηση το κατανοώ, όμως πολύ γενικές οδηγίες για να μπω στο κλίμα θα με βοηθούσαν....  :)

bagelis

Η γρήγορη γνώμη μου είναι:

Α] Συνέχισε να γράφεις κώδικες για τους οποίους έχεις αμφιβολία εδώ, όλο και κάποιος θα απαντήσει γρήγορα

Β] Λύσε τις ασκήσεις των πανελληνίων και σύγκρινέ τες με τις λύσεις που σηκώνονται εδώ στο στέκι και σε άλλα σχετικά σάιτς

Έτσι θα μπεις πολύ γρήγορα στο ρυθμό...

Υ.Γ. Οι λύσεις του βιβλίου καθηγητή σε αρκετά σημεία δεν είναι οι καλύτερες, ή οι πιο ευκολονόητες, μην σε αγχώνει αυτό....

jim_st

Παράθεση από: bagelis στις 29 Αυγ 2013, 07:53:29 ΜΜ
Η γρήγορη γνώμη μου είναι:

Α] Συνέχισε να γράφεις κώδικες για τους οποίους έχεις αμφιβολία εδώ, όλο και κάποιος θα απαντήσει γρήγορα

Β] Λύσε τις ασκήσεις των πανελληνίων και σύγκρινέ τες με τις λύσεις που σηκώνονται εδώ στο στέκι και σε άλλα σχετικά σάιτς

Έτσι θα μπεις πολύ γρήγορα στο ρυθμό...

Υ.Γ. Οι λύσεις του βιβλίου καθηγητή σε αρκετά σημεία δεν είναι οι καλύτερες, ή οι πιο ευκολονόητες, μην σε αγχώνει αυτό....
Οπως τα λέει ο συνάδελφος, με μια μικρή διόρθωση κατα την γνώμη μου! ;)

dionmiha

Νομίζω πως θα ακολουθήσω τις συμβουλές σας.... 8)
Συνεχίζουμε ακάθεκτοι λοιπόν...  :)
Ευχαριστώ πολύ!!

Καρκαμάνης Γεώργιος

dionmiha
Καλώς ήρθες στο ΣΤΕΚΙ και καλή αρχή στη διδασκαλία του μαθήματος.


Οποιαδήποτε απορία θα έχεις κατά τη διδασκαλία , μη διστάσεις να την καταθέσεις στο ΣΤΕΚΙ ώστε να μπορεί κάποιος να σε βοηθήσει και να σου πει την άποψή του. Αυτό σίγουρα θα σε βοηθήσει αρκετά

Σπύρος Δουκάκης

Δες και αυτή την συζήτηση:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2361.0

Παράθεση από: dionmiha στις 29 Αυγ 2013, 06:16:50 ΜΜ
Καλήσπέρα σε όλο το forum,

Σαν καινούργιος στο forum, αλλά και σαν καινούργιος στη διδασκαλία του μαθήματος, έχω κάποιες απορίες. Ας ξεκινήσω με τη πρώτη.
Εδώ και δύο μέρες, μπήκα στη  διαδικασία να λύσω μόνος μου τις ασκήσεις από το τετραδιο μαθητή. Παρατήρησα ότι οι απαντήσεις που δίνονται στο Βιβλίο Καθηγητή είναι πως να το πω....λιγο δυσνόητες για τα παιδιά αλλά  ακόμα και για μένα κάποιες φορές, με την έννοια ότι δεν παρουσιάζουν την ευελιξία που μπορεί να έχει ένας αλγόριθμος. Σαν άπειρος και καινούργιος στη διδασκαλία του μαθήματος, προσπαθώ να μπω λίγο στη φιλοσοφία του πως διδάσκεται το μάθημα  η μάλλον  καλύτερα,  ποιοι μπορεί να είναι οι περιορισμοί που τίθονται κυρίως όσον αφορά την επίλυση μιας άσκησης, είτε απο το υπουργείο, είτε από το τρόπο που εξετάζεται το μάθημα στο τέλος κλπ κλπ..... Για παράδειγμα μια ενδεικτική λύση που θα έδινα στα παιδιά για την  άσκηση ΔΣ9, ΣΕΛ:26 από το τετράδιο μαθητή είναι η παρακάτω. Ωστόσο στο τετράδιο καθηγητή η απάντηση είναι διαφορετική. Οι παλαιότεροι και εμπειρότεροι ας ρίξουν τα φώτα τους... :)

Αλγόριθμος ΠΡΟΣΦΟΡΑ
ΧΟΡΗΓΟΣ ← 0
ΜΑΧ ← 0

Για Ι από 1 μέχρι 3
  Εμφάνισε "ΔΩΣΕ ΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ", Ι, "ΗΣ ΑΘΟΥΣΑΣ"
  Διάβασε ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
  Εμφάνισε "ΔΩΣΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ", Ι, "ΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ"
  Διάβασε ΤΙΜΗ
  Αν ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ > ΜΑΧ τότε
    ΜΑΧ ← ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
    ΤΙΜΗ_ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ← ΤΙΜΗ
    Κ ← Ι
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Εμφάνισε "Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΥΜΕΡΟ", Κ
Εμφάνισε "ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΙΝΑΙ:", ΤΙΜΗ_ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Για Ι από 1 μέχρι 5
  Εμφάνισε " ΤΙ ΠΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Ο ", Ι, "ΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ"
  Διάβασε ΠΟΣΟ_ΧΟΡΗΓΟΥ
  Αν ΠΟΣΟ_ΧΟΡΗΓΟΥ ≥ ΤΙΜΗ_ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ τότε
    ΧΟΡΗΓΟΣ ← ΧΟΡΗΓΟΣ + 1
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Εμφάνισε "ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΕΙΝΑΙ", ΧΟΡΗΓΟΣ

Τέλος ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Α ! Και ελπίζω να ανάρτησα το μύνημα στο σωστό σημείο..  8)

NiColas1957

Το συγκεκριμένο παράδειγμα δίνεται προς  λύση σε αρχικό στάδιο όπου γνωρίζουν τις δομές επιλογής αλλά ΟΧΙ τις δομές επανάληψης.
Έτσι η λύση που προτείνεται είναι με χρήση δομών επιλογής και μάλιστα αν δεν με απατά η μνήμη μου χρησιμοποιεί και τον Οριζόντιο τρόπο γραφής για του Απλού Αν , που στην ψευδογλώσσα μπορεί να γραφεί Οριζόντια ΧΩΡΙΣ Τέλος_αν  όταν ακολουθήται από ΜΙΑ εντολή. 

Φυσικά και η δική σου λύση, μια χαρά είναι αλλά για κάποιον που γνωρίζει Δομές επανάληψης.

Καλή δύναμη