Για Μαθητές (κεφ.8): Γενική Άσκηση -προγραμματισμού- ΚΑΙ

Ξεκίνησε από Sergio, 06 Φεβ 2011, 08:02:36 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Προκειμένου να αξιολογήσει τους μαθητές του σε ένα μάθημα, ο καθηγητής επέλεξε στη διάρκεια του τετραμήνου να ακολουθήσει την παρακάτω διαδικασία. 
Στην αρχή της διδακτικής ώρας, εξετάζει τους μαθητές με ολιγόλεπτο τεστ σε 3 – 4 ερωτήσεις σχετικές με το μάθημα που είχαν να μελετήσουν.  Τις απαντήσεις των μαθητών τις βαθμολογεί, κάθε μία με ένα βαθμό από 0 μέχρι 1.  Η βαθμολογία σε αυτά τα ολιγόλεπτα τεστ, επέχει θέση προφορικού βαθμού.
Στη συνέχεια τους δίνει μία σειρά από ερωτήσεις για το επόμενο κομμάτι της ύλης προκειμένου να αναζητήσουν τις απαντήσεις και να τις φέρουν στο επόμενο μάθημα, οπότε και τις συζητάει και τους δίνει τις σωστές απαντήσεις.  Η συχνότητα με την οποία οι μαθητές ανταποκρίνονται σε αυτή την ανάθεση αποτελεί τον δείκτη επιμέλειάς τους, ανεξάρτητα από την ορθότητα των απαντήσεων.
Τέλος, όταν ολοκληρώνεται μία ενότητα, τους εξετάζει γραπτά σε αυτή (διαγώνισμα).  Στη διάρκεια του τετραμήνου γίνονται 2 διαγωνίσματα τα οποία βαθμολογούνται στην 100βάθμια κλίμακα και συμμετέχουν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού του τετραμήνου ως γραπτός βαθμός.. 

Ο βαθμός τετραμήνου προκύπτει από γραπτό, προφορικό βαθμό και δείκτη επιμέλειας ως εξής:
Οι δύο βαθμοί διαγωνισμάτων διαμορφώνουν τον τελικό γραπτό βαθμό στο τετράμηνο, συμμετέχοντας με ποσοστό 70% (ο μεγαλύτερος) και 30% (ο μικρότερος). 
Οι βαθμοί των ολιγόλεπτων τεστ αθροίζονται και το άθροισμα ανάγεται στην 100βάθμια κλίμακα σε σχέση με το συνολικό αριθμό ερωτήσεων, όλων των τεστ, διαμορφώνοντας έτσι τον προφορικό βαθμό
Ο δείκτης επιμέλειας, προκύπτει ως ένας αριθμός από 0 μέχρι 4, με βάση το ποσοστό ανταπόκρισης: πόσα παρέδωσαν / πόσα ανατέθηκαν. 
Ο γραπτός και ο προφορικός βαθμός αθροίζονται και το άθροισμά τους διαιρείται με το 10.  Έτσι προκύπτει ο ενδεικτικός βαθμός τετραμήνου στην 20βάθμια κλίμακα.  Σε αυτόν προστίθεται ο δείκτης επιμέλειας και το αποτέλεσμα στρογγυλεύεται προς τα πάνω, δίνοντας τον τελικό βαθμό τετραμήνου (με μέγιστη τιμή το 20 και ελάχιστη το 1).

Για παράδειγμα: έστω ότι ο μαθητής βαθμολογήθηκε στα δύο διαγωνίσματα με 80 και 59.  Ο γραπτός βαθμός προκύπτει ως 73.7, δηλαδή 80x70/100 + 59x30/100. Σε 3 ολιγόλεπτα τεστ που δόθηκαν, στο πρώτο (που είχε 3 ερωτήσεις) βαθμολογήθηκε με 2.5, στο δεύτερο (που είχε 4 ερωτήσεις) με 2 και στο τρίτο (3 ερωτήσεις) με 1.5.  Ο προφορικός βαθμός έτσι διαμορφώθηκε στο 60, δηλαδή (2.5+2+1.5)/(3+4+3).  Έτσι, ως ενδεικτικός βαθμός τετραμήνου προέκυψε το 13.37, δηλαδή (73.7 + 60)/10.  Τέλος, από τις 15 εργασίες που ανατέθηκαν, ανταποκρίθηκε στις 3 οπότε ο δείκτης επιμέλειας διαμορφώθηκε στο 0.8, δηλαδή 4x3/15.  Έτσι ο τελικός βαθμός του τετραμήνου ήταν 14.17, δηλαδή 13.37 + 0.8, και στρογγυλεύτηκε προς τα πάνω σε 15, βαθμό που ΔΕΝ χρειάζεται διόρθωση αφού είναι από 1 έως 20.

Να αναπτύξετε εφαρμογή (πρόγραμμα που να μπορεί να κωδικοποιηθεί  σε προγραμματιστικό περιβάλλον ΓΛΩΣΣΑΣ) που να υπολογίζει το βαθμό τετραμήνου ενός μαθητή της ως εξής:
α. να ζητάει τους 2 βαθμούς των διαγωνισμάτων (στην 100βάθμια κλίμακα)
β. να υπολογίζει το γραπτό βαθμό τετραμήνου
γ. να ζητάει τον αριθμό των ολιγόλεπτων τεστ που έγιναν και για κάθε ένα από αυτά, τον αριθμό των ερωτήσεων που δόθηκαν προς απάντηση και το βαθμό που πήρε ο μαθητής
δ. να υπολογίζει τον προφορικό βαθμό του μαθητή στην 100βάθμια κλίμακα
ε. να ζητάει τον αριθμό των αναθέσεων που έγιναν και τον αριθμό των εργασιών που επέστρεψε ο μαθητής
ζ. να υπολογίζει το δείκτη επιμέλειας
η. να εμφανίζει τον τελικό βαθμό του μαθητή

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ως εφαρμογή, για την επικοινωνία με το χρήστη, τόσο κατά την είσοδο των δεδομένων όσο κατά την έξοδο των αποτελεσμάτων, θα πρέπει να εμφανίζει κατάλληλα διαμορφωμένα μηνύματα.  Επίσης, σε περίπτωση λάθους του χρήστη κατά την πληκτρολόγηση, θα πρέπει να τον ενημερώνει για το είδος του λάθους και να δέχεται μόνο σωστή καταχώρηση.  Οι περιορισμοί που θα πρέπει να τηρούνται κατά την καταχώρηση των δεδομένων είναι αυτοί που αντιλαμβάνεστε από την περιγραφή του προβλήματος. όπως αυτή δόθηκε παραπάνω.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Πανάγος94

πολλά λόγια....περισσότερο χρόνο τρως στο διάβασμα παρά στην λύση της άσκησης....