Νέα ύλη 2020

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 30 Μαΐου 2019, 09:28:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Για τις σημειώσεις, θα έλεγα να περιμένουμε μέχρι τον Σεπτέμβρη..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tsak

Δεν νομίζω να αλλάξει κάτι δραματικα φέτος. Και τα νέα αντικείμενα έχουν αρκετή δουλειά αν θέλει να παραδώσει κάτι ολοκληρωμένο κάποιος στα παιδιά. Εννοείται στην πορεία προσθήκες θα γίνουν ή διορθώσεις αλλά τα βασικά θέλω να ολοκληρωθούν. Έχει ψωμί το νέο σύγγραμμα για να ετοιμάσεις υλικό και νέες ασκήσεις. Βασικά φέτος πιστεύω αν κάποιος διδάξει τις ασκήσεις από αυτό το βιβλίο θα είναι μέσα στα πλαίσια και πολύ παραπάνω ίσως.

pvs

Σαν πρώτη χρονιά θεωρώ ότι θέματα τεθούν από τη νέα ύλη θα στηρίζονται στο συμπληρωματικό υλικό. Πάντως η ύλη είναι αρκετή. Από την άλλη όμως όλοι μας θα πρέπει να προσαρμοστούμε στη νέα λογική. Όσοι από εμάς "προλάβαμε" το σύστημα των δεσμών λογικά θυμόμαστε ότι η ύλη έβγαινε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς καθώς ο όγκος της ήταν αρκετός. Συνεπώς, μία συζήτηση με τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων για το πως διαμορφώνεται το νέο πλαίσιο σίγουρα είναι απαραίτητη.

George Eco

#138
Παράθεση από: tsioulak στις 14 Ιουν 2019, 07:08:35 ΠΜ
Πηγα εχθες σε ενα φροντιστηριο για συνεντευξη και οταν του ειπα οτι απο την καινουρια χρονια πρεπει το μαθημα να γινει 4 ωρες αντε 3 με πολυ ζορι, δεν του αρεσε καθολου, θελει να το κρατησει 2ωρο.

Εχετε το νου σας, προτεινω να μην δεχτει κανενας μας να μενει 2ωρο το μαθημα, δεν υπαρχει να βγει η καινουρια υλη με 2ωρο, δεν φταινει σε τιποτα τα παιδια να πληρωσουν τις τσιγκουνιες και τις προκαταληψεις καποιων.


Θα πρέπει όποιος έχει ένα φροντιστήριο να αποφασίσει αν είναι πρωτίστως εκπαιδευτικός ή επιχειρηματίας. Οι δύο ιδιότητες έχουν αντικρουόμενους στόχους δυστυχώς. Θα υπερισχύσει σίγουρα μία από τις δύο ιδιότητε και πρέπει να ξέρεις ποια εκ των προτέρων, για να ξέρεις αν θα συνεργαστείτε ή όχι. Δε πειράζει δε θα ακούνε πάντα οι εργοδότες αυτό που θέλουν. Κάποτε πρέπει να ακούνε κι αυτό που πρέπει. Δεν είναι κακό να λες όχι μερικές φορές.

ilias_s

#139
Αν και ο σκοπός μου δεν είναι να υπερασπιστώ τους φροντιστηριάρχες, θα έλεγα πως δεν είναι θέμα δικής τους "τσιγγουνιάς". Νομίζω πως το βασικότερο πρόβλημα είναι η δυσκολία να "πουλήσεις" ένα πακέτο μαθημάτων (Έκθεση-Μαθηματικά-ΑΕΠΠ-ΑΟΘ) με αυξημένο κόστος, λόγω της ύλης και των αντίστοιχων ωρών διδασκαλίας του σχολείου, σε μία εποχή που οι σπουδές απαξιώνονται και ο κόσμος δεν έχει άφθονο χρήμα να σπρώχνει δεξιά και αριστερά! Τώρα γυρίζει μπούμερανγκ η εσφαλμένη νοοτροπία που καλλιέργησαν στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία (πολλά) χρόνια.

Γενικά τώρα, για να επανέλθουμε στο θέμα της συζήτησης που είναι η ύλη... και όχι πως οι φροντιστές θα διδάξουν το μάθημα και πως τα φροντιστήρια θα προωθήσουν τα πακέτα τους..!

Δεν την είδα διεξοδικά την ύλη αλλά νομίζω πως στα πλαίσια του σχολείου βγαίνει. Σκέφτομαι πως οι 6+1 ώρες θα βολεύει να μοιραστούν 2-2-2-1 με τα 2ωρα συνεχόμενα ώστα να γίνεται παράδοση και λύσεις ασκήσεων στο εργαστήριο. Συνεχίζω να έχω μία πικρία που ακόμα και σήμερα συνεχίζουμε με την ψεύδοΓΛΩΣΣΑ και που το μάθημα δεν το αφήνουν να ξεφύγει από τη στενή και στείρα λογική των πανελλαδικών αλλά, ας ελπίσουμε, πως η αύξηση των ωρών θα είναι το πρώτο και όχι το μοναδικό βήμα που γίνεται προς τη σωστή κατεύθυνση.

gbougioukas

Όποιος νομίζει ότι μπορεί να διδάξει ή να διδαχτεί με αξιώσεις το μάθημα της ΑΕΠΠ (Πληροφορικής, πλέον) σε ένα 2-ωρο την βδομάδα, μπορεί να το κάνει. Να είστε βέβαιοι, θα βρεθεί κάποιος που θα το κάνει 3-ωρο και κάποιος άλλος που θα το κάνει 4-ωρο ή και περισσότερο. Τα αποτελέσματα θα φανούν και η καλύτερη επιλογή θα κερδίσει έδαφος. Η πρόβλεψή μου είναι ότι ο ελκυστής του συστήματος είναι στις 4 ώρες τη βδομάδα - και με προετοιμασία από την Β' Λυκείου.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

George Eco

Παράθεση από: gbougioukas στις 29 Ιουν 2019, 05:39:14 ΜΜ
Όποιος νομίζει ότι μπορεί να διδάξει ή να διδαχτεί με αξιώσεις το μάθημα της ΑΕΠΠ (Πληροφορικής, πλέον) σε ένα 2-ωρο την βδομάδα, μπορεί να το κάνει. Να είστε βέβαιοι, θα βρεθεί κάποιος που θα το κάνει 3-ωρο και κάποιος άλλος που θα το κάνει 4-ωρο ή και περισσότερο. Τα αποτελέσματα θα φανούν και η καλύτερη επιλογή θα κερδίσει έδαφος. Η πρόβλεψή μου είναι ότι ο ελκυστής του συστήματος είναι στις 4 ώρες τη βδομάδα - και με προετοιμασία από την Β' Λυκείου.

Καλά ναι. Αλλά όντως ας μη ζούμε σε παράλληλο σύμπαν. Πολύ λίγοι γονείς νοιάζονται για το ΑΕΠΠ από Β Λυκείου, μην αναφέρω πως παιδιά δεν είναι σίγουρα τι κατεύθυνση θα ακολουθήσουν, οπότε και δε ξέρουν αν το χρειαστούν. Συνδυάζοντας αυτά με τη κρίση και τη νοοτροπία που αναφέρει ως επιχειρήματα ο προλαλήσαντας, δε νομίζω να είναι πολλά τα παιδιά που θα προετοιμάσουν την ύλη από τη Β Λυκείου. Πιστεύω η αύξηση της ύλης δεν είναι τόσο τραγική που θα δώσει τέτοια βαρύτητα. Παράλληλα υπήρχαν πάντα παιδία που ήξεραν από Α Λυκείου πως θέλουν να δώσουν Πληροφορική. Προφανώς αν σε Φροντιστήριο γινόταν μαζί τους σοβαρή και καλή δουλειά, αυτό φαινόταν όταν έδιναν στη Γ Λυκείου. Αλλά είναι γενικά από την εμπειρία μου σπάνιο να βρεις Β Λυκείου παιδιά να πάνε για Πληροφορική φορντιστήριο. Είναι και το οικονομικό στη μέση όπως είπαμε.
Τα τελευταία μηνύματα τα βρίσκω αρκετά εντός θέματος. Δεν αφορούν τόσο τα φροντιστήρια, όσο τη νέα ύλη και το αν είναι διδάξιμη σε ένα δίωρο σε φροντιστήριο, που προφανώς αυτό είναι αδύνατο, μιας κι αυξήθηκε η ύλη τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε πρακτικό. Θα διδάσκουμε περισσότερο debug και την ΕΠΙΛΕΞΕ που ξαναμπαίνει εντός ύλης. Ας μοιραστούμε γνώμες για το αν πρέπει να καταδεχόμαστε να το κάνουμε δίωρο, γιατί όχι; Είναι πιστεύω αν κι οριακά θεμιτό, παράλληλα με τη ροή πανω στη κουβέντα ακόμα κι αν φαίνεται πως εκτροχιάζει.
Νομίζω πως το μάθημα θα γίνει πολύ απαιτητικό. Το θέμα είναι πως η φουρτούνα είναι τα επερχόμενα θέματα. Το μεταβατικό στάδιο είναι πάντα τρομακτικό για τους εκπαιδευτικούς και συνάμα και για τα παιδιά, αλλά δε νομίζω πως το Υπουργείο θα κάνει άτσαλη μετάβαση. Αν μη τι άλλο, είχαμε και το φιάσκο του Β2 το 2018. Δε νομίζω να γίνει σύντομα άλλη γκάφα σε αυτό το μάθημα, για να είμαι ειλικρινής. Ελπίζω μόνο η νέα ύλη όσον αφορά τον αντικειμενοστραφή να διδαχθεί σε θεωρητικό επίπεδο. Αν πάνε να το κάνουν πρακτικό θέλει αλλαγή κι η Β Λυκείου ως μάθημα κατά τη γνώμη μου, με περισσότερες ώρες.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Εγώ θέλω να θέσω ένα άλλο θέμα που αφορά το μάθημα

Ο όγκος της θεωρίας που έχει μαζευτεί πλέον είναι πολύ μεγάλος

Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να ανοίξει άμεσα ένας διάλογος-πίεση προς το ΙΕΠ να αλλάξει ο τρόπος εξετάσης της θεωρίας. Ακόμα και με την ύλη που ίσχυε μέχρι τον Μάιο του 2019, ένας μαθητής που θέλει να αριστεύσει πρέπει να δαπανήσει δυσανάλογα πολύ χρόνο για να μάθει όλη τη θεωρία

Προτείνω, και για το μεταβατικό πρόγραμμα, αλλά και για το νέο πρόγραμμα σπουδών, να αλλάξει ο τρόπος εξέτασης της θεωρίας και να περιοριστεί σε ερωτήσεις κλειστού τύπου (Σ-Λ, πολλαπλής, αντιστοίχισης κτλ)

evry

Γιάννη έχω την εντύπωση ότι τρόπος αξιολόγησης ορίζεται από νόμο. Άρα δεν υπάρχει περίπτωση  :police:
Από την άλλη από ότι φαίνεται μέσα στο καλοκαίρι θα έρθουν νομοσχέδια για την παιδεία και επίσης δεν ξέρουμε τι θα γίνει με το νέο σύστημα. Για να δούμε..
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

https://www.esos.gr/arthra/63408/n-kerameosto-neo-systima-gavrogloy-eisagogis-sta-aei-den-allazei-tha-kanoyme-veltioseis

Προσωπικά, δεν θα με χάλαγε καθόλου να αφαιρεθούν απο το παλιό βιβλίο τα κεφάλαια 1.1-1.4, 2.2, 3.1, 4.1 , τα 6.1 και 6.5..Δεν νομίζω ότι προσφέρουν κάτι ουσιαστικό....



petrosp13

H Κεραμέως ανέφερε και σήμερα για εξορθολογισμό-μείωση της ύλης παρουσία του Μητσοτάκη
Ελπίζω απλά να μη μας "ξεχάσουν" όπως και με την ανακοινοποίηση της νέας ύλης
Κυρίως φωνάζουν οι ΠΕ04 λόγω μεγάλης αύξησης της ύλης τους και με αφορμή την δυσκολία των φετινών τους θεμάτων
Οι Μαθηματικαοί δεν φωνάζουν, η ύλη τους δεν άλλαξε

ΥΓ. Μίλησε και για διόρθωση στρεβλώσεων. Το Μαθηματικό και οι σχολές Πληροφορικής πρέπει να είναι όλες προσβάσιμες από το 4ο πεδίο. Εύκολο και εφικτό άμεσα.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Από τη στιγμή που η νέα υπουργός παιδείας είναι διατεθειμένη να προβεί σε διορθώσεις των στρεβλώσεων του νέου συστήματος και κατονομάζει πρώτα την εξεταστέα ύλη,  μπορεί κάποιος φορέας από τον χώρο μας να ζητήσει συνάντηση με το επιτελείο της και να εξηγήσει τεκμηριωμένα ότι ορισμένα κομμάτια της νέας ύλης πρέπει να αφαιρεθούν.

Το ερώτημα είναι ποιος θα μας εκπροσωπήσει.

evry

Μετέφερα όλα τα μηνύματα από το μήνυμα του dimitrios67 που ξεκίνησε αυτή την κουβέντα (ναι αυτός φταίει για όλα :D)
σε άλλο θέμα με τίτλο Σχολές Πληροφορικής και Μηχανικών

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7839.msg86949#msg86949

όποιος θέλει να γράψει για την ύλη γράφει εδώ, όποιος θέλει να απαντήσει στην κουβέντα που ανοίξαμε για σχολές στο νέο thread  :police:
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimitrios67

Παράθεση από: evry στις 15 Ιουλ 2019, 08:48:47 ΜΜ
Μετέφερα όλα τα μηνύματα από το μήνυμα του dimitrios67 που ξεκίνησε αυτή την κουβέντα (ναι αυτός φταίει για όλα :D)
σε άλλο θέμα με τίτλο Σχολές Πληροφορικής και Μηχανικών
Κατάφερα και δημιούργησα τέτοια αναστάτωση!  ::)

Ευριπίδη εισαι "to the point"!! ;)

Γιάννης Αναγνωστάκης

Ξέρουμε μήπως κανείς ποια επιτροπή θα αναλάβει την μείωση της νέας ύλης;