Ποιά αναζήτηση?

Ξεκίνησε από difan, 24 Ιαν 2010, 10:26:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

difan

Συνάδελφοι καλησπέρα.

Δεδομένου ότι η δυαδική αναζήτηση είναι στο 4ο κεφάλαιο που δεν είναι στην ύλη φέτος, θα διδάξουμε μόνο τη σειριακή αναζήτηση?

sstergou

Η δυαδική αναζήτηση απ'όσο γνωρίζω δεν ήταν ποτέ στην ύλη.
Για αυτήν υπάρχει μόνο μια αναφορά στο τέλος της παραγράφου της αναζήτησης στο κεφάλαιο 3.

Προσωπικά ξοδεύω 2-3 λεπτά εξηγώντας την λογική της με μια μικρή επίδειξη και αυτό όχι γιατί πρέπει.

difan

Οπότε μόνο σειριακή?

sstergou


difan

Σε ευχαριστώ πολύ... :)

Νίκος Αδαμόπουλος

Για την δυαδική αναζήτηση υπάρχει και μία λίγο μεγαλύτερη αναφορά (θεωρία) στο τέλος του 9ου κεφαλαίου που μιλάει για τους πίνακες στην ΓΛΩΣΣΑ...

ntzios kostas

ΠαράθεσηΗ δυαδική αναζήτηση απ'όσο γνωρίζω δεν ήταν ποτέ στην ύλη.
Για αυτήν υπάρχει μόνο μια αναφορά στο τέλος της παραγράφου της αναζήτησης στο κεφάλαιο 3.
.
Και όμως. Όταν για το μάθημα υπήρχαν τα δύο σχολικά βιβλία, φαινόταν ότι ήταν στην ύλη.


ΠαράθεσηΠροσωπικά ξοδεύω 2-3 λεπτά εξηγώντας την λογική της με μια μικρή επίδειξη και αυτό όχι γιατί πρέπει.
Η άποψή μου είναι ότι πρέπει. Όχι η παρουσίαση των εντολών της, αλλά η λογική της, αφού είναι αυτή που εφαρμόζουμε  και εμείς στην πράξη, όταν αναζητούμε κάτι σε ένα σύνολο από ταξινομημενα στοιχεία
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Σπύρος Δουκάκης

Η δυαδική αναζήτηση ήταν εντός ύλης όπως λέει και ο Κώστας.

Δυστυχώς βγήκε εκτός, όταν αφαιρεθηκε το ένα βιβλίο. Μάλιστα δεν βγήκε εκτός επειδή δεν έπρεπε να διδαχτεί, βγήκε εκτός γιατί από κακή επιλογή έδωσαν οι συγγραφείς τον αλγόριθμό της με αναδρομή στο σχολικό βιβλίο. Αν και στο τετράδιο του μαθητή είναι χωρίς αναδρομή, αλλά έχει κάποιο λάθος από ότι θυμάμαι.

Πάντως είναι πολύ κακό που είναι εκτός ύλης, για πολλούς λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναπτύξουμε.

Εγώ πάντως εκτός από το ότι το σενάριο το δουλεύω και με δομές επανάληψης και παιχνίδι μεταξύ κινητού και ανθρώπου, όπου το κινητό έχει βάλει στη μνήμη έναν αριθμό απο το ένα μέχρι το 10 που πρέπει να μαντέψουμε και μας λέει κάθε φορά αν αυτός που δώσαμε είναι μικρότερος ή μεγαλύτερος άμα δεν τον έχουμε εντοπίσει, δίνω στους μαθητές την επόμενη άσκηση...

Δίνεται ο μονοδιάστατος πίνακας Π με Ν διαφορετικά ταξινομημένα κατά αύξουσα διάταξη στοιχεία. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα αναζητάει αν υπάρχει δεδομένο στοιχείο στον πίνακα. Ο αλγόριθμος θα επιστρέφει την ύπαρξη ή μη του ζητούμενου στοιχείου και τη θέση του στοιχείου αν υπάρχει.
Ο αλγόριθμος αναζήτησης να αναπτυχθεί ως εξής: έστω ότι αναζητείται το στοιχείο ζητούμενο στον πίνακα Π που περιέχει Ν ταξινομημένα στοιχεία. Το ζητούμενο είναι πιθανόν να βρίσκεται μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας θέσης του πίνακα. Συγκρίνουμε το ζητούμενο με το περιεχόμενο της μεσαίας θέσης του πίνακα Π. Στο σημείο αυτό μπορούν να συμβούν τρία ενδεχόμενα:
• Αν το στοιχείο στη θέση αυτή είναι ίσο με το ζητούμενο τότε εντοπίστηκε το ζητούμενο στοιχείο.
• Αν το ζητούμενο είναι μικρότερο από το στοιχείο στη μεσαία θέση, τότε είναι βέβαιο ότι το στοιχείο αποκλείεται να βρίσκεται μετά τη μεσαία θέση και έτσι το διάστημα αναζήτησης περιορίζεται στο μισό του προηγούμενου προς τα πάνω.
• Αν το ζητούμενο είναι μεγαλύτερο από το στοιχείο στη μεσαία θέση, τότε είναι βέβαιο ότι το στοιχείο αποκλείεται να βρίσκεται πριν τη μεσαία θέση και έτσι το διάστημα αναζήτησης περιορίζεται στο μισό του προηγούμενου προς τα κάτω.
Η διαδικασία να επαναλαμβάνεται μέχρι να εντοπιστεί το ζητούμενο στοιχείο ή μέχρι να εξαντληθούν τα προς εξέταση διαστήματα και δεν εντοπιστεί το ζητούμενο.
Σημεώση: Ο έλεγχος αυτός μπορεί να υλοποιηθεί με τη χρήση δύο μεταβλητών που θα αποτελούν τα άκρα του εκάστοτε διαστήματος. Την πρώτη φορά οι μεταβλητές αυτές έχουν τιμή 1 και Ν αντίστοιχα, τη δεύτερη φορά, αν το στοιχείο που αναζητείται είναι μικρότερο από το στοιχείο της μεσαίας θέσης, η μεταβλητή Ν μεταβάλλεται ώστε να δείχνει μία θέση πριν τη μεσαία και έτσι το διάστημα περιορίζεται κ.ο.κ.

Η εκφώνηση μπορεί να βελτιωθεί και άλλο. Η ουσία είναι ότι έχουν τις αλγοριθμικές γνώσεις για να το αντιμετωπίσουν οι μαθητές.

Μάλιστα μετά συζητάς και άλλα ζητήματα όπως σύγκρισης της σειριακής με τη δυαδική, χειρότερη περίπτωση δυαδικής και άλλα.

Χρειάζεται χρόνος, αλλά αξίζει τον κόπο...

ΣΔ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 25 Ιαν 2010, 09:59:20 ΠΜ
Για την δυαδική αναζήτηση υπάρχει και μία λίγο μεγαλύτερη αναφορά (θεωρία) στο τέλος του 9ου κεφαλαίου που μιλάει για τους πίνακες στην ΓΛΩΣΣΑ...

Ως εκ τούτου, διδάσκονται στη θεωρία και στην πράξη τη σειριακή, αλλά πρέπει απλά να γνωρίζουν ότι υπάρχει και η δυαδική.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Σπύρος Δουκάκης

Η δυαδική δεν αποτελεί μόνο θεωρία, αλλά μπορεί να εξεταστεί με πολλούς τρόπους. Τώρα αν θα λέγετε δυαδική ή Θέμα 2 ή Θέμα 3 ή Θέμα 4 δεν πρέπει να μας απασχολεί. Αν το ερώτημα, λοιπόν, είναι πρέπει να δουλέψουν τα παιδιά τον αλγόριθμο της δυαδικής θα έλεγα ΝΑΙ.

Vangelis

Θα είχε ενδιαφέρον ένα θέμα που θα έβαζε με τη μορφή άσκησης κάτι που είναι εκτός θεωρίας.
Φανταζόσαστε τι συζητήσεις θα προκαλούσε;
Φανταζόσαστε την Αυριανή με πρωτοσέλιδο "Βάλανε θέμα εκτός  ύλης" και απο κάτω "Οι άσχετοι της πληροφορικής βάλανε στην Ανάπτυξη Εφαρμογών θέμα εκτός ύλης - μεγάλο σκάνδαλο πρέπει να επέμβει ο εισαγγελέας "

Εγω σα γνήσιος "προβοκάτορας" θα έβαζα ένα τέτοιο θέμα.

evry

  Δεν είναι μόνο η αναφορά στο τέλος του κεφ. 9 αλλά και η ερώτηση "πότε χρησιμοποιούμε σειριακή αναζήτηση" που έχει πέσει στις εξετάσεις. Εδώ οι μαθητές πρέπει να απαντήσουν,
  1. όταν ο πίνακας δεν είναι ταξινομημένος
  2. όταν τα στοιχεία του είναι λίγα
  3. όταν η αναζήτηση γίνεται σπάνια

εύλογη λοιπόν η απορία του μαθητή "γιατί τότε? και αν δεν ισχύουν αυτά ποια αναζήτηση χρησιμοποιούμε?"
προφανώς αυτή που είναι εκτός ύλης

Τέλος πάντων η δυαδική αναζήτηση δεν έχει νόημα να μπει στην ύλη αν δεν μπει και η απόδοση του αλγορίθμου. αν δεν μας ενδιαφέρει η απόδοση τότε γιατί να κάνουμε δυαδική αναζήτηση?
Θα είναι ένας ακόμα αλγόριθμος που θα πρέπει να μάθουν απέξω τα παιδιά μήπως και πέσει
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Το ζήτημα είναι ποιος θα αποκτούσε Το Βήμα για να μεταφέρει Τα Νέα στην Αυριανή ώστε ο Ελεύθερος Τύπος και η Ελευθεροτυπία που επικρατεί να ασκούσαν VETO στο Θέμα. Μάλλον δεν θα επρεάσει την Καθημερινή μας ζωή, αλλά ούτε και το Έθνος.

ΣΔ

Vangelis

Πέρα απο την πλάκα πρέπει να δείχνουμε το τρόπο που δουλεύει η δυαδική αναζήτηση στα παιδιά.   Καλό είναι, σε μια αναθεώρηση του βιβλίου, να γραφεί με την κανονική της μορφή (χωρίς ανανδρομή) και να είναι εντός ύλης.
Για θέμα θα δίσταζα να το βάλω. 

Σωστά αυτά που λέει ο Ευριπίδης αλλά πάλι θα βάλουμε την πολυπλοκότητα με ένα light τρόπο και πρέπει να προσέξουμε πολύ για να αποφύγουμε νέες ασάφειες.