Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NiColas1957

Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Αυγ 2013, 10:42:37 ΜΜ
Εγώ δυστυχώς είμαι απαισιόδοξος ως προς αυτό το σενάριο
Αν δεν αλλάξει κάτι τώρα που είμαστε ζεστοί, όταν θα μπούνε όλοι στην ρουτίνα, όλοι θα ξεχάσουν
Ήδη ασχολούνται ελάχιστοι, ειδικά τώρα που εξασφαλίστηκαν ώρες στα Λύκεια...

Έχω την αίσθηση ότι η κατάσταση στις τάξεις θα είναι τόσο χάλια, που δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν οι καθηγητές, άρα ούτε και να το ξεχάσουν.
Αν δεν κάνω λάθος είσαι και εσύ φροντιστής, οι μαθητές σου το έχουν επιλέξει το μάθημα, πληρώνουν για αυτό, άρα σε μεγάλο βαθμό το μάθημα γίνεται ενώ παρακολουθούν σε ανεκτό επίπεδο. 

Σίγουρα ξέρεις πόσο δύσκολο είναι όταν μας τύχει τμήμα με σχετικά «αδιάφορους» μαθητές.  Φαντάσου ολόκληρο χρόνο να κάνεις μάθημα και ολόκληρη τάξη να χασκογελάει ή να διαβάζει κάποιο άλλο μάθημα την ώρα που παραδίδεις.

Αν δεν στεριώσει το μάθημα στη θέση που του πρέπει, οι συνάδελφοι θα «κακοπεράσουν», άρα πάντα θα θέλουν το καλύτερο και λογικό για το μέλλον του μαθήματος.  Αυτό τουλάχιστον νομίζω. 

NiColas1957

Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Αυγ 2013, 11:05:05 ΜΜ
Κι εδώ νέκρα έπεσε μετά την δημοσιοποίηση
Και μετά μου λέτε ότι θα το γυρίσουμε σε 1 ή 2 χρόνια...

Δεν είναι θέμα νέκρας.
Χρειαζόμαστε όλοι μερικές ώρες «Ανασυγκρότησης», λογικό είναι.
Από αύριο και πάλι συνεχίζουμε την προσπάθεια. 
Δεν θα περιμένουμε 1 ή 2 χρόνια.   Απλά κάποιοι και σωστά λένε ότι συνεχίζουμε μέχρι την Παρασκευή (ψάχνουμε διάφορους τρόπους και καλά κάνουμε) και λέμε ότι και ακόμα και μετά την Παρασκευή έχουμε Έναν χρόνο ακόμα μέχρι να προσπαθήσουν να το θέσουν σε λειτουργία ...... το έκτρωμα!

Με φίλους και γνωστούς που κουβεντιάζω μου λένε όλοι, ΔΕΝ βλέπουμε να περπατάει αυτό το κατασκεύασμα.

Και κάτι τελευταίο, ίσως την «αλλαγή» στο νομοσχέδιο να την προλάβει μια Μεγαλύτερη και συνολικότερη αλλαγή.  Παίζει και αυτό μην το ξεχνάμε :)


Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Αυγ 2013, 11:46:36 ΜΜ
Όταν ο ίδιος ο υπουργός λέει ότι τα 4 μαθήματα είναι πολιτική επιλογή για ελάφρυνση των μαθητών και των οικογενειών τους, το 4+1 μοιάζει ουτοπικό. Μόνο στην πράξη και κυρίως από αντιδράσεις μαθητών μπορεί να επέλθει κάτι τέτοιο και πάλι δύσκολα χωρίς πολιτική βούληση
Όποιος είναι στην εκπαίδευση ξέρει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά ελάφρυνση των μαθητών. Όποιος έχει ζήσει Δέσμες καταλαβαίνει πόσο σκληρό και απάνθρωπο θα είναι το νέο σύστημα.
Με 6ωρα και 8ωρα μαθήματα σίγουρα η ύλη θα αυξηθεί, τα θέματα θα δυσκολέψουν κι άλλο, και με μόνο 4 μαθήματα και περιορισμένες επιλογές πεδίων και σχολών, κάθε λάθος από τους μαθητές θα είναι μοιραίο και μη αναστρέψιμο. Ούτε ελάφρυνση ως προς τα φροντιστήρια θα υπάρχει. Απλώς εκεί που έκαναν x ώρες σε y μαθήματα  τώρα θα κάνουν 2x ώρες σε y/2 μαθήματα.
Μόνο προβλήματα βλέπω στο... νέο σχέδιο. Το μόνο ουτοπικό είναι η... ελάφρυνση των μαθητών.

noname

Το καλό με το Νέο Λύκειο είναι ότι μου θυμίζει τα νιάτα μου.
:)



apom

Παράθεση από: noname στις 30 Αυγ 2013, 01:02:18 ΠΜ
Το καλό με το Νέο Λύκειο είναι ότι μου θυμίζει τα νιάτα μου.
:)

+1 Ολα τα λεφτά!!!!

odyssevax

Επιχειρώντας μία πρόχειρη αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας-κατάστασης, θεωρώντας ότι ως ένα μεγάλο βαθμό έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο, προκύπτουν οι εξής διαπιστώσεις:

Μετατάξεις
**********
Ο κόσμος της Πληρ/κής φοβήθηκε κι έκανε αιτήσεις. Τα εναπομείναντα κενά είναι ελάχιστα, σε σύγκριση μάλιστα και με τους αρχικά 25 υπολογισθέντες ολικά περισσευούμενους ΠΕ19-20 στην επικράτεια. Του Υπουργείου είναι καλυμμένοι ως προς τους αριθμούς της Πληρ/κής. Δεν θα χρειαστούν τόσοι αναπληρωτές πια, όπως διατείνονται κι ως προς τη διαθεσιμότητα. Ενστάσεις ως προς τον αλγόριθμο ικανοποίησης των προτιμήσεων, τη διαφάνεια των μορίων, τις αρχικές εθελούσιες κτλ καλό είναι να γίνουν οργανωμένα-συλλογικά (χωρίς φόβο και πάθος αυτή τη φορά). Η πρόταση για προσφυγή στο ΣτΕ δεν παύει να ισχύει.

Γ/σιο
*****
Θεωρητικά έμεινε απείραχτο (και για τη διαίρεση του τμήματος με την Τεχνολογία) για φέτος και για τα επόμενα 2 χρόνια ισχύος της παρούσης κατάστασης, στα ίδια με πριν στην 1 ώρα. Αν στο μέλλον αυξηθεί στις 2 κι όλα τα παρελκόμενα (νέα ΠΣ, πιστοποίηση, όρια μαθητών για διαίρεση ή συνδιδασκαλία κτλ) θα δείξει. Ποτέ δεν είχε μπει στο νομοσχέδιο. Το ότι κυκλοφόρησε μία φήμη το καλοκαίρι, ας γίνει δίδαγμα να μην εμπιστευόμαστε τις φήμες!

ΓΕΛ
***
Κυκλοφόρησε το νομοσχέδιο, τέθηκε σε διαβούλευση, μετά από αλχημείες-μαγειρέματα-πατέντες έγινε κοπτική-ραπτική για να εναρμονιστεί στις εξαγγελίες. 2-1-2, και έχουμε ΓΕΛ ΓΠ με 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και ικανοποιημένο το λαϊκό αίσθημα για Πληρ/κή, με έναν περίπου συνάδελφο κατά μέσο όρο ανά σχολείο, για διάφορους λόγους. Για όλα τα υπόλοιπα ανεξήγητα "φταίνε" οι ... εξωγήινοι. Εκκρεμούν οι αναθέσεις, τα όρια μαθητών για συνδιδασκαλία κι οι χαρακτηρισμοί των μαθημάτων.

ΕΠΑΛ
****
Είχε γίνει εκ των προτέρων ορατή μία τάση-στροφή "σπρωξίματος" τόσο του μαθητικού δυναμικού όσο και της Πληρ/κής στα ΕΠΑΛ (κι όχι στα ΙΕΚ-ΣΕΚ θέλω να ελπίζω), με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Διορθώθηκε στην Α' το όνομα του μαθήματος από ΤΠΕ σε Εφαρμογές Πληροφορικής, όπως ήταν πριν δλδ, και παρέμεινε στις 2 ώρες (μείωσαν και τις αρχικά 4 της Γεωπονίας), εκτός από την Οικονομία-Διοίκηση (υπήρχε ένα 2ωρο Χρήση Η/Υ-Excel στη Β' που είχαν β' ανάθεση οι ΠΕ19-20). Άρα ως προς την Α' οι ώρες θα είναι τουλάχιστον ίδιες με πριν. (Για το στρίμωγμα όλων των τομέων κάτω από την ομπρέλα τεχνολογικές εφαρμογές κι όλες τις παρενέργειές του, δυστυχώς, φοβάμαι ότι μετά την ανακοίνωση της φετινής Α' ΕΠΑΛ, δεν χωράνε αλλαγές). Το μάθημα είναι εργαστηριακό, με βιβλίο το ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ, συνδιδασκαλία από ΠΕ19-20 όταν μαθητές >=17. Τα ονόματα των ειδικοτήτων κι αυτά διορθώθηκαν (έστω με πάντρεμα ονομάτων-προτάσεων, κι έχοντας κοινό παρανομαστή τη λέξη Τεχνικός, δεν είναι τυχαίο) όπως είχε ζητηθεί (θετική εξέλιξη ως προς τη "διαμάχη" με τους ηλεκτρονικούς) κι αν δείτε προσεκτικά έχουν ξεχάσει ένα & στην 1η. Στο τέλος δεν είναι απίθανο (προσωπική εκτίμηση) η 1η και η 3η ειδικότητα να γίνουν ένα (τί μου θυμίζει; μούμπλε μούμπλε)! Στη Β' ήταν 8 ώρες θεωρία και 10 εργ/ριο. Δλδ ποσοστό 45% (Θ) - 55%(Ε). Με το 50-50% στις 23 ώρες ειδικότητας θα γίνει (ελπίζω) 11 (Θ) και 12 (Ε). Στη Γ' ήταν 7 ώρες θεωρία και 16 εργ/ριο. Δλδ 35% (Θ) και 65% (Ε). Τώρα με το 50-50% θα γίνει (παλι ελπίζω) 11 (Θ) και 12 (Ε). Επί συνόλου, στη Β' κερδίζουμε 3 ώρες (Θ) και 2 ώρες (Ε), και στη Γ' κερδίζουμε 4 ώρες (Θ) και χάνουμε 4 ώρες (Ε). Εν δυνάμει επειδή οι ώρες εργ/ρίου ήταν επί 2 όταν οι μαθητές ήταν >=17, στη χειρότερη ό,τι χάνουμε στη Γ' το κερδίζουμε στη Β' με μία μικρή έλλειψη 2-4 ωρών ανάλογα το σενάριο του μαθητικού δυναμικού για τις συνδιδασκαλίες των εργ/ρίων. Άρα είναι σχετικά ασφαλές να πούμε ότι κι εκεί παραμένουμε στα ίδια πάνω-κάτω. (Αυτό που έχει μείνει ασχολίαστο είναι το μάθημα της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας στη Β', όπως και τα projects στην Α', αν θα έχει 2 συναδέλφους ΠΕ19-20 μέσα στο εργ/ριο για τις 2 ώρες που διεξαγόταν, με την προϋπόθεση ότι θα συνεχίσει να υφίσταται στα νέα ΠΣ). Η "έκπληξη" είναι ότι προστέθηκε στη Β' και Γ' 1 ώρα (αδιευκρίνιστα: ανάθεση-χαρ/σμός-όριο συνδιδασκαλίας) ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ με τίτλο (κι εδώ έγινε μοντάζ) "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ"!!! (Θα πουν από το Υπουργείο: Ορίστε η αλγοριθμική σκέψη που ζητάγατε για να μάθουν να σκέφτονται όλα τα παιδιά του κόσμου) Άρα υπάρχει μία δυνητική αύξηση ωρών, συμπεριλαμβανομένης και της ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗΣ Δ' τάξης μαθητείας με 7 (αγνώστων λοιπών στοιχείων) ώρες στην ειδικότητα (λέτε να λειτουργήσουν κι οι 2 έστω ειδικότητες;;; - όνειρο ζω, μην με ξυπνάτε!!!) Εκκρεμούν τα επαγγελματικά περιγράμματα των ειδικοτήτων Πληροφορικής.

Αυτά είναι τα χειροπιαστά δεδομένα, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Για το μέλλον (ψήφιση νομοσχεδίου 6/9, απεργίες κτλ), ίδωμεν ...

Από τη Χίο, με αγάπη. :-)

Υ.Γ. Όλα τα παραπάνω αφορούν προσωπικές μου ερμηνείες-εικασίες, κι αναλαμβάνω πλήρως την αποκλειστική ευθύνη των δημοσίων λεγομένων μου.

tropheus

Του χρόνου οι Δημοτικές Εκλογές θα γίνουν μαζί με τις Βουλευτικές. Η κυβέρνηση αυτή δε θα υπάρχει πια. Το να περάσει μια τροπολογία που να λέει Χημεία ή Πληροφορική θα είναι πολύ πιο απλό από ότι τώρα το οποίο θα το πάρουμε και ως προεκλογική δέσμευση.
Αυτό δε σημαίνει ότι και τώρα δε θα συνεχίσουμε τη προσπάθεια ...

NiColas1957


control_data

Παράθεση από: noname στις 29 Αυγ 2013, 11:04:48 ΜΜΕπικοινωνιακά φαίνεται χαμένο το παιχνίδι. Τα ΜΜΕ παρουσιάζουν την Πληροφορική αναβαθμισμένη στο νέο λύκειο.

Πουθενά δεν το είδα/άκουσα αυτό. Οι ειδήσεις σχετικά με το θέμα ως τώρα είχανε τη μορφή "εκτός των πανελλαδικών η Πληροφορική" είτε ως τίτλο είτε ως περιεχόμενο, σπανίως με τίτλο "στις 3 τάξεις του Λυκείου η Πληροφορική". Για αναβαθμισμένη πάντως, πουθενά.

petrosp13

Κάποια από τα μαθήματα είναι καινούρια, άρα θα χρειαστεί να γραφτούν νέα βιβλία. Αν δεν γραφτεί νέο βιβλίο κατεύθυνσης για εμάς, τότε τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά ώστε να διορθωθούν με μια τροπολογία που θα προσθέσει την διαζεύξη. Εκτός αν εννοείτε οτι θα χρησιμοποιείται το υπάρχον βιβλίο της αεππ, αλλά κι εκεί εχω τις ενστάσεις μου, αφού με 6 ώρες θα πρέπει να ανεβεί κατακόρυφα το επίπεδο του μαθήματος η να προστεθούν κεφάλαια που τώρα είναι εκτός ύλης (πολυπλοκότητα). Βέβαια, όλοι ελπίζαμε κάποτε να απαλλαγούμε από αυτό το βιβλίο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 30 Αυγ 2013, 12:11:39 ΠΜ
Όποιος είναι στην εκπαίδευση ξέρει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά ελάφρυνση των μαθητών. Όποιος έχει ζήσει Δέσμες καταλαβαίνει πόσο σκληρό και απάνθρωπο θα είναι το νέο σύστημα.
Με 6ωρα και 8ωρα μαθήματα σίγουρα η ύλη θα αυξηθεί, τα θέματα θα δυσκολέψουν κι άλλο, και με μόνο 4 μαθήματα και περιορισμένες επιλογές πεδίων και σχολών, κάθε λάθος από τους μαθητές θα είναι μοιραίο και μη αναστρέψιμο. Ούτε ελάφρυνση ως προς τα φροντιστήρια θα υπάρχει. Απλώς εκεί που έκαναν x ώρες σε y μαθήματα  τώρα θα κάνουν 2x ώρες σε y/2 μαθήματα.
Μόνο προβλήματα βλέπω στο... νέο σχέδιο. Το μόνο ουτοπικό είναι η... ελάφρυνση των μαθητών.

Με πρόλαβες. Αυτό πιστεύω κι εγώ. Αναμένω η ύλη να είναι αντίστοιχη των δεσμών. Επίσης από ότι είδα μετράει ο βαθμός και στις 3 τάξεις του λυκείου, πράγμα που σημαίνει ότι τα παιδιά θα σπρωχτούν προς τα φροντιστήρια από την Α λυκείου. Κάθε αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα υποτίθεται ότι έχει ως στόχο το σταμάτημα των φροντιστηρίων. Και τελικά κάθε αλλαγή που κάνουν αυξάνει τα φροντιστήρια όλο και πιο πολύ.

noname

Το σύστημα Διαμαντοπούλου είχε ψηφιστεί στη Βουλή;

che

Παράθεση από: noname στις 30 Αυγ 2013, 08:46:37 ΠΜ
Το σύστημα Διαμαντοπούλου είχε ψηφιστεί στη Βουλή;

Απ´οτι θυμάμαι όχι.

ΤΠ

Παράθεση από: noname στις 30 Αυγ 2013, 08:46:37 ΠΜ
Το σύστημα Διαμαντοπούλου είχε ψηφιστεί στη Βουλή;
Είχε ψηφιστεί κανονικότατα αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ! Οι μόνες  αλλαγές που πρόλαβαν να εφαρμοσθούν ήταν η ερ. Εργασία σε α αρχικά και β κατόπιν και η κατάργηση των εφ. Πληροφορικής από την α (αν αυτό λέει κάτι!). Επίσης, κατήργησαν τις αρχές οικονομίας από την α αλλά μετά από ένα χρόνο τις επανέφεραν!

P.Tsiotakis

Το σχέδιο κουλαιδη δεν ψηφίστηκε
Μεταβατικα με υπουργική απόφαση εφαρμόστηκε η α λυκείου