Θέματα ΟΕΦΕ

Ξεκίνησε από bagelis, 13 Απρ 2008, 04:22:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Καραμαούνας Πολύκαρπος

Παράθεση από: k.p. στις 13 Απρ 2010, 08:10:53 ΜΜ
Πολύ καλή λύση του γ) κ. Καραμαούνα.. Του β) την θεωρώ πολύ σύνθετη. Αν την κατάλαβα καλά, μετά το πέρας της διαδικασίας, οι καλύτεροι αθλητές θα είναι στις θέσεις 1,7,13 κ.ο.κ. (1 για το άθλημα 6, 7 για το άθλημα 5 κ.ο.κ).
Όχι, μετά το πέρας της διαδικασίας οι αθλητές θα είναι με τη σειρά από τον 1ο μέχρι τον τελευταίο για το τελευταίο (6ο) άθλημα. Αλλά πριν από κάθε αλλαγή αθλήματος, θα έχει δείξει τον 1ο του τρέχοντος αθλήματος.
Όντως είναι σύνθετη η λύση αυτή.
Παραθέτω μία πιο απλή:
ανά άθλημα (στήλη):
α) εύρεση του max της στήλης (υψηλότερη βαθμολογία ανά άθλημα)
β) στους αθλητές με ΒΑΘ[i,j] = max, εύρεση του maxS = μέγιστο του S[60] (μέγιστη συνολική βαθμολογία) με αρχικοποίηση του maxS <-- 0
γ) εμφάνιση των αθλητών με ΒΑΘ[i,j] = max και S[i ] = maxS

Laertis

#91
Την κριτική την άσκησες εσύ πρώτος tsak και τώρα που είναι σειρά σου να ακούσεις την άποψή μου δε τη δέχεσαι. Θεωρείς ότι δε πρέπει να απαντηθούν οι χαρακτηρισμοί που εκτόξευσες ή ότι εσύ είσαι στο απυρόβλητο ;
Απο τη στιγμή που δεν αναφέρθηκες σε άτομα αλλά γενικά στους συμμετέχοντες στο στέκι
θεωρώ ότι αναφέρεσαι και σε μένα. Αν δεν είναι ατολμία να αναφερθείς συγκεκριμένα στα άτομα που χαρακτήρισες τότε μάλλον μιλάμε άλλη γλώσσα.
Λάσπη στον ανεμιστήρα και όποιον πετύχουμε.
Προφανώς θεωρείς εξίσου έντιμο να κριτικάρεις ανώνυμα.
Λυπάμαι γιατί θεωρείς ότι ξέρουν να "διαβάζουν" και να καταλαβαίνουν τα λεγόμενά σου μόνο όσοι συμφωνούν μαζί σου.

Υ.Γ. Οικογένεια με 2 μικρά παιδιά έχω κι εγώ που συμμετέχω 4 συνεχόμενα χρόνια στα διαγωνίσματα με προτάσεις, κριτικές, συντονισμό και σε όλα σχεδόν τα θέματα που προκύπτουν. Αλλά όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, 10 μέρες κοσκινίζει ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

tsak

Τι κάνεις Γιάννη; Κουκιά σπέρνω...

ntzios kostas

Το ήξερα Παναγιώτη ότι ο πρώτος που θα απαντούσε στο σχόλιο μου θα είσαι εσύ.  :) Αλλά δεν νομίζω ότι στέκει αυτό που λες σε πιο δύσκολες περιπτώσεις. Δες τι γίνεται όταν θέλω να ταξινομήσω τις στήλες ενός πίνακα.

Θα συμφωνήσω με τον Gthal, ότι δηλαδή ο Τσακ μάλλον δεν ξεκίνησε με σκοπό να αντιπαρατεθει με κάποιον, αλλά εξέφρασε μία άποψη που μπορεί να μην είναι και λάθος. Πολλές φορές έχουμε αντιδράσει λίγο ειρωνικά σε κάτι, πιθανών εσκεμμένα και δίκαια. Ίσως όμως να πρέπει να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί, γιατί αυτό που είπε ο Τσακ να μπορεί να το αισθάνονται και άλλοι συνάδελφοι και να είναι ένας λόγος ενίσχυσης του δισταγμού τους για τη συμμετοχή τους στο forum.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

έχεις δίκιο, βέβαια η ταξινόμηση στηλών δισδιάστατου δεν είναι το κλασσικό θέμα

σε αυτή πάντων της περίπτωση ξεκινάς το πρώτο Για με δείκτη σ ή κ
και στη συνέχεια πραγματοποιείς ταξινόμηση
μετά ξεκινάς νέες δομές με τον "σωστό" τρόπο -  δηλαδή με i, j   8)

Laertis

Παράθεση από: tsak στις 16 Απρ 2010, 03:11:52 ΜΜ
Τι κάνεις Γιάννη; Κουκιά σπέρνω...
Γιώργος είναι το όνομά μου ανώνυμε κριτικέ.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Βλαχάκης Γ.

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 16 Απρ 2010, 11:12:34 ΠΜ
Ομοίως, η παραπάνω λύση δεν μου φαίνεται σωστή...

!ερώτημα β
για αγ από 1 μέχρι 6
  max<-Β[1,αγ]
  Σβ_max<-  ΣΒ[1]
            αθλ_max<-1 !ο αθλητής με το μέγιστο
            για αθλ από 2 μέχρι 60
            αν Β[αθλ,αγ]> max ή (Β[αθλ,αγ]= max και ΣΒ[αθλ]>ΣΒ_max) τότε
               max<-Β[αθλ,αγ]
               ΣΒ_max<-ΣΒ[αθλ]
               αθλ_max<-αθλ
         τέλος_αν
      τέλος_επανάληψης
      γράψε Ον[αθλ_max]
τέλος_επανάληψης

διαφωνώ. μπορεί ο πρώτος να έχει πολύ καλή βαθμολογία αλλά να μην είναι ο καλύτερος σε αυτό το άθλημα

Βλαχάκης Γ.

Η δική μου λύση στο θέμα 4 ερώτημα γ είναι η εξής: μπορώ να έχω τη γνώμη σας; ευχαριστώ

Πίνακες
ΔΕΘ: τα διαφορετικά έθνη
ΣΕΘ: άθροισμα βαθμολογίας διαφορετικού έθνους
ΠΛΕΘ: δεν χρειάζεται αλλά είναι πόσοι βρέθηκαν να έχουν αυτό το έθνος
ΕΘΝ: το έθνος του κάθε αθλητή (έχει διαβαστεί)
Σ: το άθροισμα της βαθμολογίας του (έχει υπολογιστεί στο προηγούμενο ερώτημα)

ΠΛ<--0      !τα διαφορετικά έθνη
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 60
ΠΟΣ<--0   
Κ<--1
ΟΣΟ Κ<=ΠΛ ΚΑΙ ΠΟΣ<>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
   ΑΝ ΕΘΝ[Ι]=ΔΕΘ[Κ] ΤΟΤΕ
     ΠΟΣ<--Κ
   ΑΛΛΩΣ
     Κ<--Κ+1
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ ΠΟΣ=0 ΤΟΤΕ
   ΠΛ<--ΠΛ+1
   ΔΕΘ[ΠΛ]<--ΕΘΝ[Ι]
   ΠΛΕΘ[ΠΛ]<--1
   ΣΕΘ[ΠΛ]<--Σ[Ι]
ΑΛΛΙΩΣ
   ΠΛΕΘ[ΠΟΣ]<--ΠΛΕΘ[ΠΟΣ]+1
   ΣΕΘ[ΠΟΣ]<--ΣΕΘ[ΠΟΣ]+Σ[Ι]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ 'ΥΠΑΡΧΟΥΝ', ΠΛ , 'ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΘΝΗ'

ΜΕΤΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΣΤΟΝ ΣΕΘ ΚΑΙ ΔΕΘ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ 3 ΠΡΩΤΩΝ

Η απορία είναι η εξής: Μια χώρα θεωρείται καλύτερη αν έχει 3 αθλητές με βαθμολογία 40 αντί για έναν με 100. μήπως θα έπρεπε να υπολογίσουμε το μέσο όρο;
Μπορείτε να μου πείτε την άποψή σας; Δεν είχα χρόνο να κοιτάξω τις άλλες λύσεις και συγνώμη αν μοιάζει με κάποια που έχετε ήδη υποβάλει
Ευχαριστώ προκαταβολικά

Loukritia

Παράθεση από: Καραμαούνας Πολύκαρπος στις 16 Απρ 2010, 01:53:15 ΜΜ
Όχι, μετά το πέρας της διαδικασίας οι αθλητές θα είναι με τη σειρά από τον 1ο μέχρι τον τελευταίο για το τελευταίο (6ο) άθλημα. Αλλά πριν από κάθε αλλαγή αθλήματος, θα έχει δείξει τον 1ο του τρέχοντος αθλήματος.
Όντως είναι σύνθετη η λύση αυτή.


Α, είχε ταξινόμηση σε κάθε στήλη( άρα σε κάθε άθλημα ) με βάση τη μέγιστη βαθμολογία και με δεύτερο κριτήριο τη συνολική βαθμολογία και ταυτόχρονα ταξινόμηση σε κάθε παράλληλο πίνακα, ΟΚ...
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: ntzios kostas στις 16 Απρ 2010, 12:39:25 ΜΜ
Βρε πώς βρίσκει άκρη ο μαθητής με το ι και το j. Σε ένα σημείο το ι εκφράζει την γραμμή του πίνακα σε άλλο τον μετρητή της εξωτερικής επανάληψης της φυσαλίδας, σε άλλο έναν μετρητή ενός μονοδιάστατου πίνακα άσχετο με τον δισδιάστατο και όλα αυτά στην ίδια άσκηση. Ο χαμός δηλαδή. Πάλι καλά που η άσκηση δεν ζητάει να ταξινομήσουμε κάθε στήλη του πίνακα.

Κώστα μού φαίνεται πως υπερβάλεις!   :) Ο μαθητής μια χαρά τα βρίσκει! Και προσωπικά, για να πω την αμαρτία μου, δεν έχω πεισθεί πως το να βάζεις γρ και στ ή αθλ, βαθ, αντί για i και j σε προσπέλαση πινάκων, πραγματικά διευκολύνει την κατανόηση...!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Βλαχάκης Γ. στις 16 Απρ 2010, 08:40:34 ΜΜ
διαφωνώ. μπορεί ο πρώτος να έχει πολύ καλή βαθμολογία αλλά να μην είναι ο καλύτερος σε αυτό το άθλημα

Δεν διαφωνώ με αυτό που λες αλλά δεν βλέπω πώς αυτό επηρεάζει τη λύση (εκτός κι αν κάτι μου διαφεύγει). Το max αλλάζει μόνο όταν βρεθεί ακόμα μεγαλύτερη βαθμολογία. Το ΣΒ_max χρειάζεται μόνο για την περίπτωση ισοβαθμίας....

Αρχικά υποθέτουμε ότι το max το έχει ο 1oς. Αν στη συνέχεια κάποιος άλλος ισοβαθμεί με αυτόν τότε δεν θα πρέπει να έχεις κρατήσει στο ΣΒ_max το ΣΒ[1] για να μπορείς να κάνεις σύγκριση;  :-\

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Βλαχάκης Γ. στις 16 Απρ 2010, 09:00:58 ΜΜ
Η δική μου λύση στο θέμα 4 ερώτημα γ είναι η εξής: μπορώ να έχω τη γνώμη σας; ευχαριστώ
..........

Η απορία είναι η εξής: Μια χώρα θεωρείται καλύτερη αν έχει 3 αθλητές με βαθμολογία 40 αντί για έναν με 100. μήπως θα έπρεπε να υπολογίσουμε το μέσο όρο;

Η λύση σου μου φαίνεται σωστή και αρκετά αποδοτική. Συνδυάζει και σειριακή αναζήτηση...

Αυτό με τους 3 αθλητές κι εγώ δεν το κατάλαβα! Γιατί έως 3 και όχι π.χ. έως 5 αθλητές; Δεν θα πρέπει κάθε δεδομένο της άσκησης να παίζει ρόλο στη λύση; Απ' την άλλη δεν ζητάει μέσο όρο. Κι αν θυμάμαι καλά από τις απαντήσεις που είχαν ανεβάσει (και μετά κατεβάσει - άραγε κατά λάθος τις ανέβασαν;) δεν έπαιζε ρόλο το πλήθος των αθλητών...

ntzios kostas

#102
ΠαράθεσηΚώστα μού φαίνεται πως υπερβάλεις!   :)Ο μαθητής μια χαρά τα βρίσκει! Και προσωπικά, για να πω την αμαρτίαμου, δεν έχω πεισθεί πως το να βάζεις γρ και στ ή αθλ, βαθ, αντί για iκαι j σε προσπέλαση πινάκων, πραγματικά διευκολύνει την κατανόηση...!

Κοίτα Νίκο όταν ξεκίνησα να διδάσκω το μάθημα πριν 10 χρόνια εννοείται χρησιμοποιούσα ι και j. Όταν πριν πέντε χρόνια το ξεκίνησα απλά για να βοηθήσω έναν μαθητή, είδα μεγάλη διαφορά στην κατανόηση και από τους υπόλοιπους μαθητές. Δεν τους απασχολεί τόσο πολύ αν η επεξεργασία θα γίνει ανά γραμμή αλλά ανά μαθήτή ανά παίκτη ή ανά χώρα.
Την επαναληπτική δομή για δεν την παρουσιάζω σαν μία άγνωστη δομή. Είναι μία δομή που χρησιμοποιούμε και εμείς στην καθομιλουμένη για παράδειγμα για κάθε μαθητή της τάξης ρώτα τι ύψος έχει. Έτσι και οι μαθητές μου όταν γράφουν

για μαθ από 1 μέχρι 10
        διάβασε Β[μαθ]

τους λέω να το μεταφραζουν την ώρα που το γράφουν

για κάθε μαθητή από τον 1ο μέχρι και τον 10ο
        διάβασε τον βαθμό του μαθητή. 

Ακριβώς δηλαδή αυτό που λέει και η εκφώνηση.

Στους δισδιάστατους πίνακες τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο φανερά.

Θα το πάω και στην ανάποδη φάση. Δηλαδή έχω γράψει έναν κώδικα και θέλω να καταλάβω τι κάνει

για ι από 1 μέχρι 10
     S[ι]<-0
     για j από 1 μέχρι 20
         S[ι]<-S[ι]+A[i,j]
     τέλος_επανάληψης
τέλος_επανάληψης

Τι κάνει; Απλά βρίσκει το άθροισμα των γραμμών ενός πίνακα.
Τώρα:

για φοιτ από 1 μέχρι 10
      ΣΒ[φοιτ] <- 0
      για διαγ από 1 μέχρι 20
          ΣΒ[φοιτ]<-ΣΒ[φοιτ]+Β[φοιτ,διαγ]
      τέλος_επανάληψης
τέλος_επανάληψη

Αυτό τι κάνει; Βρίσκει τον συνολικό βαθμό κάθε φοιτητή από τα 20 διαγωνίσματα που έδωσε.
Που είμαι  ποιο κοντά στο πρόβλημα;


Πάντως εγώ θα συνηστούσα να το δοκιμάσεις. Χάνεις :) :) :)

Και να σου πω και κάτι. Οκ δεν θες να βάζεις αντιπροσωπευτικά ονόματα, γιατί δεν βάζεις γρ και στ να ξεχωρίζουν τουλάχιστον και από τους μετρητές της φυσαλίδας?
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gthal

Παράθεση από: ntzios kostas στις 16 Απρ 2010, 11:18:26 ΜΜ
για φοιτ από 1 μέχρι 10
      ΣΒ[φοιτ] <- 0
      για διαγ από 1 μέχρι 20
          ΣΒ[φοιτ]<-ΣΒ[φοιτ]+Β[φοιτ,διαγ]
      τέλος_επανάληψης
τέλος_επανάληψη

Αυτό τι κάνει; Βρίσκει τον συνολικό βαθμό κάθε μαθητή από τα 20 διαγωνίσματα που έδωσε.
Που είμαι  ποιο κοντά στο πρόβλημα;
Κώστα, υπάρχει ένα λάθος : για κάθε φοιτητή βρίσκει το συνολικό βαθμό    ;D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

ntzios kostas

Βρε τι πάθαμε πάλι :) :) :) .
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...