Θέματα ΟΕΦΕ

Ξεκίνησε από bagelis, 13 Απρ 2008, 04:22:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

bagelis

Θέμα του διαγωνίσματος προσωμοίωσης από την ΟΕΦΕ:

ΣΤ.
Κατά την εκτέλεση του  παρακάτω αλγορίθμου πόσες φορές θα εμφανιστεί η λέξη   ΟΕΦΕ ;
κ <- 4
Για i από 1 μέχρι κ με_βήμα 2
   κ<- κ-2
   Εμφάνισε ΌΕΦΕ'
Τέλος_Επανάληψης


Τα σχόλια δικά σας...

P.Tsiotakis

κάποιοι πάθανε flag ίαση   :D


Τα υπόλοιπα όμως;

ikariofil

Μήπως μπορεί κάποιος να ανεβάσει τα θέματα;

P.Tsiotakis

Είναι κλειδωμένα, θα ανακοινωθούν στις εφημερίδες  >:D

alkisg

#4
Ωραίο...
Επειδή χρησιμοποιούν το κανονικό βελάκι, <-, και την κάτω παύλα στο με_βήμα, ψηφίζω 2 φορές!!!

Δηλαδή: στο Διερμηνευτή εμφανίζεται 2 φορές, επειδή κάνει την παραδοχή ότι η τελική τιμή δεν αλλάζει κατά τη διάρκεια της επανάληψης (κάπου το γράφει στο βιβλίο καθηγητή edit: τετράδιο μαθητή, σελίδα 78),
ενώ στη Γλωσσομάθεια 1 φορά (επειδή κάνει την κλασσική μετατροπή του Για σε Όσο)...

Οπότε αν χρησιμοποιούσαν το <-- που έχει η Γλωσσομάθεια θα ψήφιζα 1 φορά!!!

Είναι ένα καλό θέμα για να δούμε πόσοι χρησιμοποιούν Διερμηνευτή και πόσοι Γλωσσομάθεια!!! :P :P :P

Καλά είναι τελείως απαράδεκτοι... Το επόμενο θέμα να υποθέσω ότι θα είναι για το αν στη σύγκριση χαρακτήρων ακολουθείται το πρότυπο ANSI ή το πρότυπο Unicode;  :D

Παράθεση από: Τετράδιο μαθητή, σελίδα 78
Ποτέ μη χρησιμοποιείς εντολές που αλλάζουν την αρχική τιμή, την τελική τιμή, το βήμα ή τη μεταβλητή που ελέγχει την επανάληψη μέσα σε ένα βρόχο ΓΙΑ. Αν και μερικές γλώσσες προγραμματισμού επιτρέπουν αυτές τις αλλαγές, να τις αποφεύγεις, γιατί οδηγούν σε προγράμματα δυσνόητα και συνήθως λανθασμένα.

P.Tsiotakis

Μάλλον στο πρωτότυπο (που εγώ σας διαβεβαιώ ΔΕΝ κατέχω) το κάνουν σε ψευδογλώσσα. Ο Βαγγέλης το έγραψε για διευκόλυνση με <-

Σάββατο βράδυ που βγήκαν τα θέματα (για να μη διαρρεύσουν), ένα ποτηροάκι κρασί παραπάνω την έκανε τη ζημιά.

Laertis

Τι να σχολιάσει κανείς .... Τυποποίηση και πάλι τυποποίηση...
Δε βλέπω και πολλές διαφορές με τα περυσινά θέματα της ΟΕΦΕ.
2ο Θέμα σχεδόν πανομοιότυπο με α ερώτημα διάγραμμα ροής και β τι θα εμφανίσει
3ο Θέμα μια επαναληπτική δομή Όσο που καλεί μια συνάρτηση (μια απο τα ίδια δηλαδή, βλέπε 3ο Θέμα 2006)
4ο Θέμα, ω τι έκπληξη, 2διάστατος πίνακας με οριζόντια σάρωση, αναζήτηση και ταξινόμηση σε μια γραμμή (τουλάχιστο πέρυσι είχαν να ταξινομήσουν κατά γραμμή όλο το 2διάστατο)

Το 1ο Θέμα δε, κινείται ακριβώς στην πεπατημένη , εκτός φυσικά απο το 1στ που αναφέρει ο Βαγγέλης.
Κι έλεγα κι εγώ είναι δυνατό να είναι όλα ίδια, την κάνανε την πρωτοτυπία. Μεταβαλλόμενη τελική τιμή σε επανάληψη Για. Η απάντηση η δική μου στην ερώτηση πόσες φορές θα γίνει η επανάληψη, είναι όσες μέρες πήρε αυτόν που έβγαλε τα θέματα να μάθει προγραμματισμό.
Όντως Άλκη στο πρωτότυπο (που σας διαβεβαιώ κι εγώ ότι ΔΕΝ κατέχω  ;) )είναι σε ψευδογλώσσα οπότε 1 μέρα έκανε ο θεματοδότης να μάθει προγραμματισμό  :D

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς ... 8)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

alkisg

> Στην ουρά, εισαγωγή είναι η είσοδος ενός στοιχείου στο εμπρός άκρο της ουράς

Τώρα άμα σας πω ότι αυτό δεν ξέρω απ' έξω να το απαντήσω, θα φανώ άσχετος; Αμάν με την παπαγαλία... Τι εμπρός τι πίσω, αν είναι FIFO είναι ουρά.

> ΚΑΛΕΣΕ ΔΙΑΔ(Β, Α, Γ)
με Α, Β, Γ ακέραιες, ενώ στη ΔΙΑΔ η δεύτερη παράμετρος είναι πραγματική, και καλείται ο μαθητής να εντοπίσει τα συντακτικά λάθη.

Κι αυτό ακραίο... ΟΚ, δεν το δέχεται κανένα από τα γνωστά λογισμικά, αλλά με βάση το βιβλίο και το μηχανισμό μεταβίβασης παραμέτρων θα μπορούσε να είναι αποδεκτό. Μεταβιβάζεται η τιμή του ακεραίου στον πραγματικό, και στην επιστροφή αγνοείται η επιστρεφόμενη τιμή. Yeap, το να μπορούν να αγνοούνται οι επιστρεφόμενες τιμές των διαδικασιών είναι πρόταση (=ερμηνεία) μέλους της συγγραφικής ομάδας, αλλά προφανώς εμείς μπορούμε να απαιτούμε από τους μαθητές να "ξέρουν καλύτερα"... :)

Εννοείται ότι κι εγώ δεν έχω τα θέματα, απλή συζήτηση έκανα με κάποιον που τα είχε...  8)

Sergio

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

tzorvas

μια ερωτησούλα... πότε θα έχω τα θέματα στα χέρια μου κ απο που θα τα πάρω?!
Make World Better for all!

Τελειόφητος του 2ου Ε.Λ.Χαλκίδας

Προπτυχιακός Φοιτητής @ ICSD-University of the Aegean

lp

Παράθεση από: alkisg στις 13 Απρ 2008, 09:39:18 ΜΜ
> ΚΑΛΕΣΕ ΔΙΑΔ(Β, Α, Γ)
με Α, Β, Γ ακέραιες, ενώ στη ΔΙΑΔ η δεύτερη παράμετρος είναι πραγματική, και καλείται ο μαθητής να εντοπίσει τα συντακτικά λάθη.

Στο ερώτημα ε του 1ου θέματος καλεί την διαδικασία με όνομα ΔΙΑΔ και στον κώδικα του υποπρογράμματος την γράφει ως
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚ(Β,Γ)

οπότε κατά τη γνώμη μου το λάθος είναι ότι απλά δεν υπάρχει τέτοια διαδικασία στο πρόγραμμα (λάθος όνομα δηλαδή) και άρα δεν υπάρχει θέμα με τις μεταβλητές.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

alkisg

Νομίζω ότι ο στόχος του "προγραμματιστή" ήταν να καλέσει τη μόνη διαδικασία που δήλωσε, και απλά έγραψε λίγο λάθος το όνομά της... Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έφτιαξε μια διαδικασία και είχε σαν στόχο να καλέσει μια άλλη την οποία δεν υλοποίησε καν.

Οπότε αφού είμαστε άνθρωποι και έχουμε την ευχέρεια να καταλαβαίνουμε και τι ήθελε να κάνει ο προγραμματιστής, και όχι απλά να του βγάζουμε ξερά μηνύματα λαθών, εγώ θα το ανέφερα ως τρία λάθη:
1) Τυπογραφικό λάθος (ΔΙΑΔ/ΔΙΑΔΙΚ),
2) Λάθος αριθμού παραμέτρων (2/3),
3) Λάθος στον τύπο δεδομένων της 2ης παραμέτρου.

lp

Παράθεση από: alkisg στις 24 Απρ 2008, 07:09:14 ΠΜ
Νομίζω ότι ο στόχος του "προγραμματιστή" ήταν να καλέσει τη μόνη διαδικασία που δήλωσε, και απλά έγραψε λίγο λάθος το όνομά της... Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έφτιαξε μια διαδικασία και είχε σαν στόχο να καλέσει μια άλλη την οποία δεν υλοποίησε καν.

Οπότε αφού είμαστε άνθρωποι και έχουμε την ευχέρεια να καταλαβαίνουμε και τι ήθελε να κάνει ο προγραμματιστής, και όχι απλά να του βγάζουμε ξερά μηνύματα λαθών, εγώ θα το ανέφερα ως τρία λάθη:
1) Τυπογραφικό λάθος (ΔΙΑΔ/ΔΙΑΔΙΚ),
2) Λάθος αριθμού παραμέτρων (2/3),
3) Λάθος στον τύπο δεδομένων της 2ης παραμέτρου.

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω γιατί η ερώτηση ζητάει τα συντακτικά λάθη του κώδικα. άρα 1 λάθος υπάρχει "άγνωστο όνομα". Η διαδικασία διαδικ είναι μια χαρά αλλά δεν την καλεί... κάτι που μπορεί να γίνει στον προγραμματισμό (χαζό φυσικά)...


:)
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

P.Tsiotakis

Παιδιά,

δεν έβγαλε ενδεικτικές λύσεις η κεντρική επιτροπή εξετάσεων ΟΕΦΕ, να δούμε και μεις;

Μπράβο σας πάντως που ασχολείστε...

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σε όλους...

alkisg

Παράθεση από: ggfiogos στις 24 Απρ 2008, 02:02:25 ΜΜ
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω γιατί η ερώτηση ζητάει τα συντακτικά λάθη του κώδικα. άρα 1 λάθος υπάρχει "άγνωστο όνομα". Η διαδικασία διαδικ είναι μια χαρά αλλά δεν την καλεί... κάτι που μπορεί να γίνει στον προγραμματισμό (χαζό φυσικά)...

:)

Τα συντακτικά λάθη δεν εξαρτώνται από το πόσα τα βλέπει ο compiler. Αν π.χ. κατά λάθος δηλώσεις μεταβλητή με όνομα stekh και μετά τη χρησιμοποιείς συνέχεια σαν steki, τότε κάποιοι compiler της C θα σου πουν "έχεις 1000 συντακτικά λάθη, γιατί χρησιμοποιείς 1000 φορές τη μεταβλητή steki ενώ δεν την έχεις δηλώσει").

Κάποιος ελαφρώς καλύτερος compiler θα μπορούσε να σου αναφέρει μόνο μια φορά το παραπάνω λάθος, αφού μία μόνο ενέργεια θα χρειαστεί να κάνεις για να το διορθώσεις (1 δήλωση μεταβλητής).

Και κάποιος ακόμα πιο έξυπνος compiler της C θα μπορούσε να καταλάβει καλύτερα τον κώδικά σου και να σου προτείνει να διορθώσει αυτόματα τη δήλωση της σχετικής μεταβλητής (stekh => steki).
Για παράδειγμα, στο google αν ψάξεις για "το στέκη" θα σου προτείνει "μήπως εννοείτε το στέκι";
(φυσικά δεν λέω ότι το google είναι compiler, απλά προσπαθώ να εξηγήσω ότι διαφορετικοί compiler βγάζουν διαφορετικό αριθμό συντακτικών σφαλμάτων για το ίδιο πρόγραμμα και την ίδια γλώσσα).

Το παραπάνω λάθος που είπα πόσα το μετράς; 1 ή 1000; Πόσες ενέργειες θα κάνει ο προγραμματιστής για να το διορθώσει;
Και αντίστοιχα, πόσες θα κάνει για να διορθώσει το πρόγραμμα του ΟΕΦΕ;

Πάντως συμφωνώ με τον Παναγιώτη, δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθούμε για κάτι εξ' αρχής στραβό...

Καλές γιορτές σε όλους κι από μένα.