ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Τα πιο πολλά απο αυτά είναι επανάληψη προηγούμενων δημοσιευμάτων παρά πρώτη ύλη. Κάντε υπομονή ως τη Δευτέρα...

fupat2

#317
Παράθεση από: thana$i$ στις 24 Μαρ 2015, 09:58:20 ΜΜ
Σε άλλες πολιτισμένες χώρες αυτά τα προβλήματα έχουν λυθεί.
Ευελιξία, επιλογές, δυνατότητα επιλογής 5ου μαθήματος, και εξαγωγή βαθμού πρόσβασης με στατιστική επεξεργασία.
Η δική μου πρόταση είναι αυτή
http://www.moec.gov.cy/ypexams/pdf/odigoi_exetaseon/odigos_exetaseon_tomos_a_2015.pdf


Δεν είναι έτσι ακριβώς. Οι Κύπριοι συγκρίνουν βαθμολογίες μαθητών που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα και διεκδικούν την ίδια θέση.  Δηλαδή θα εξεταστώ εγώ στα μαθηματικά, θα εξεταστείς εσύ στην βιολογία, και μετά θα συγκριθούν οι βαθμολογίες μας για να δούμε ποιός είναι καλύτερος για να περάσει ιατρική!  Σας φαίνεται λογικό αυτό, να συγκρίνονται δύο μαθητές που έχουν γράψει σε διαφορετικό μάθημα για το ποιός είναι ο καλύτερος;

Παράθεση10. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΙΚΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ
10.1
Η κατάταξη των υποψηφίων στα Προγράμματα Σπουδών (Τμήματα/Σχολές) των ΑΑΕΙ γίνεται με βάση το «Γενικό Βαθμό Κατάταξης».
10.2
Ο τελικός βαθμός του γραπτού κάθε εξεταζόμενου, μόνο για σκοπούς έκδοσης του «Γενικού Βαθμού Κατάταξης», υπόκειται σε στατιστική επεξεργασία από την Υπηρεσία Εξετάσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες της αρμόδιας αρχής.
10.3
Το σύστημα στατιστικής επεξεργασίας , το οποίο πραγματοποιείται σε δύο στάδια , στοχεύει στα ακόλουθα:
(α) Να εξουδετερώνει , κατά το δυνατό , τις διαφορές που οφείλονται στην επιλογή διαφορετικών μαθημάτων από τους υποψηφίους για τη διεκδίκηση θέσης στο ίδιο Επιστημονικό Πεδίο ή στο ίδιο Τμήμα.
(β) Η επεξεργασία που θα γίνεται στο 2 ο στάδιο να μην μεταβάλλει την κατάταξη των υποψηφίων που προκύπτει από το 1 ο στάδιο της στατιστική επεξεργασίας
(γ) Οι « Γενικοί Βαθμοί Κατάταξης » να κυμαίνονται σε ένα εύρος μεταξύ 8 και 20, στην κλίμακα 1-20.
(δ) Να υπάρχει λογικός αριθμός υποψηφίων με σχετικά ψηλό βαθμό πρόσβασης ούτως ώστε να μπορούν να συγκρίνονται δίκαια με υποψηφίους των οποίων οι βαθμολογίες είναι εκφρασμένες σε άλλη κλίμακα μέτρησης .

Πίσω από ένα επιστημονικοφανή μανδύα με στατιστικές και άλλες μαθηματικές αλχημίες, οι κύπριοι πρακτικά συγκρίνουν και προσθέτουν τα μήλα με τα πορτοκάλια. Και αυτό ειναι παράλογο ως αρχή.

Γιαυτό λέω και επαναλαμβάνω, ότι πρώτα πρέπει να συμφωνήσουμε-ψηφίσουμε πάνω στις αρχές που θέλουμε να διέπουν το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, και έχοντας ως βάση αυτές τις αρχές, μετά να αποφασίσουμε ποιές από τις προτάσεις που δεν παραβιάζουν τις αρχές είναι οι καταλληλότερες.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

thana$i$

Παράθεση από: fupat2 στις 28 Μαρ 2015, 12:55:17 ΠΜ
Δεν είναι έτσι ακριβώς. Οι Κύπριοι συγκρίνουν βαθμολογίες μαθητών που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα και διεκδικούν την ίδια θέση.  Δηλαδή θα εξεταστώ εγώ στα μαθηματικά, θα εξεταστείς εσύ στην βιολογία, και μετά θα συγκριθούν οι βαθμολογίες μας για να δούμε ποιός είναι καλύτερος για να περάσει ιατρική!  Σας φαίνεται λογικό αυτό, να συγκρίνονται δύο μαθητές που έχουν γράψει σε διαφορετικό μάθημα για το ποιός είναι ο καλύτερος;

Στο βαθμό που ένα Α(Τ)ΕΙ καθορίζει τα πλαίσια μαθημάτων με τις όποιες διαζεύξεις φαίνεται λογικό.
Επίσης, ούτε και η σύγκριση στις επιδόσεις δυο μαθητών σε μια γραπτή δοκιμασία στο ίδιο μάθημα αρκεί για να χαρακτηρίσεις έναν μαθητή  ως «καλύτερο». Η διαδικασία των εξετάσεων, όπως και η στατιστική επεξεργασία, εμπεριέχει κάποια αβεβαιότητα.
Προσωπικά είμαι υπέρ της δυνατότητας επιλογής μαθημάτων εντός καθορισμένων από τις σχολές πλαισίων.
Αν τώρα η στατιστική επεξεργασία που κάνουν στην Κύπρο εσένα σου φαίνεται «στατιστική και άλλη μαθηματική αλχημεία» πιθανόν και να έχεις δίκιο. Δεν έχω τεκμηριωμένη άποψη,  μια και πάνε αρκετά χρόνια που ασχολήθηκα με την στατιστική. Θα διάβαζα πάντως με μεγάλο ενδιαφέρον κάποια  ανάλυση γιατί η διαδικασία που περιγράφεται στον οδηγό του συνδέσμου αποτελεί αλχημεία. Αν μπορείς διαφώτισέ μας σε παρακαλώ.

fupat2

Παράθεση από: thana$i$ στις 28 Μαρ 2015, 10:21:29 ΠΜ
Στο βαθμό που ένα Α(Τ)ΕΙ καθορίζει τα πλαίσια μαθημάτων με τις όποιες διαζεύξεις φαίνεται λογικό.
Επίσης, ούτε και η σύγκριση στις επιδόσεις δυο μαθητών σε μια γραπτή δοκιμασία στο ίδιο μάθημα αρκεί για να χαρακτηρίσεις έναν μαθητή  ως «καλύτερο». Η διαδικασία των εξετάσεων, όπως και η στατιστική επεξεργασία, εμπεριέχει κάποια αβεβαιότητα.
Προσωπικά είμαι υπέρ της δυνατότητας επιλογής μαθημάτων εντός καθορισμένων από τις σχολές πλαισίων.
Αν τώρα η στατιστική επεξεργασία που κάνουν στην Κύπρο εσένα σου φαίνεται «στατιστική και άλλη μαθηματική αλχημεία» πιθανόν και να έχεις δίκιο. Δεν έχω τεκμηριωμένη άποψη,  μια και πάνε αρκετά χρόνια που ασχολήθηκα με την στατιστική. Θα διάβαζα πάντως με μεγάλο ενδιαφέρον κάποια  ανάλυση γιατί η διαδικασία που περιγράφεται στον οδηγό του συνδέσμου αποτελεί αλχημεία. Αν μπορείς διαφώτισέ μας σε παρακαλώ.

Δεν είπα ότι η στατιστική μέθοδος είναι λάθος. Αυτό που είπα είναι ότι χρησιμοποιείται για να θολώσει και να καλύψει την παραβίαση μια αρχής. Μιας αρχής που ορίζει ότι δεν μπορούμε να συγκρίνουμε μεταξύ τους μαθητές που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικό μάθημα. Όπως δεν μπορούμε να προσθέτουμε και να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια, μας το μαθαίνουν στην πρώτη δημοτικού αυτό.

Ξεκινάμε από εκεί λοιπόν, και λέει ο καθένας μας αν συμφωνεί ή όχι με την αρχή αυτή.  Αν συμφωνούμε, τότε οτιδήποτε την παραβιάζει δεν γίνεται δεκτό. Έτσι ξεκινάει και στήνεται μια λογική δομή των ψηφοφοριών, και με αυτό τον τρόπο βγαίνει σταδιακά η απόφαση για το τι θέλουμε να γίνει, χωρίς να χανόμαστε στις πολυλογίες. Πολύ μιλάμε και λίγο ψηφίζουμε. Εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα. Θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

thana$i$

Παράθεση από: fupat2 στις 28 Μαρ 2015, 10:42:03 ΠΜ
Μιας αρχής που ορίζει ότι δεν μπορούμε να συγκρίνουμε μεταξύ τους μαθητές που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικό μάθημα.

Που υπάρχει αυτή η αρχή;  Σε κάποια παιδαγωγική θεωρία; Σε κάποιο δοκιμασμένο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Είναι δική σου αρχή; Θεωρείς δηλαδή ότι οι υπεύθυνοι των ΑΕΙ που εισηγούνται τα πλαίσια μαθημάτων στην Κύπρο (το οποίο σύστημα δεν το θεωρώ θέσφατο, σίγουρα έχει ελαττώματα, όπως και κάθε σύστημα) παραβιάζουν την βασική αρχή που έμαθες στο δημοτικό με τα μήλα και τα πορτοκάλια;

fupat3

Παράθεση από: thana$i$ στις 28 Μαρ 2015, 11:39:52 ΠΜ
Που υπάρχει αυτή η αρχή;  Σε κάποια παιδαγωγική θεωρία; Σε κάποιο δοκιμασμένο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Είναι δική σου αρχή; Θεωρείς δηλαδή ότι οι υπεύθυνοι των ΑΕΙ που εισηγούνται τα πλαίσια μαθημάτων στην Κύπρο (το οποίο σύστημα δεν το θεωρώ θέσφατο, σίγουρα έχει ελαττώματα, όπως και κάθε σύστημα) παραβιάζουν την βασική αρχή που έμαθες στο δημοτικό με τα μήλα και τα πορτοκάλια;

Δεν είσαι υποχρεωμένος να συμφωνήσεις με κάποια αρχή. Μπορείς και να διαφωνήσεις.
Αυτό που έχει σημασία δεν είναι η δικιά σου η γνώμη πάνω στην αρχή, ή η δικιά μου η γνώμη.
Αλλά τι πιστεύει η πλειοψηφία για την αρχή αυτή, αυτό είναι που μετράει.

ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis


ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

petrosp13

Τόσο δύσκολο είναι ένα νέο σύστημα;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Katsadouros_Dhm

Επιμένω στην - προσωπική - άποψη ότι τα 4 μαθήματα ανά πεδίο θα είναι τελικά αυτά που έχουν ανακοινωθεί προ εκλογών και θα προστεθεί και ένα πέμπτο μάθημα (το οποίο θα είναι μάθημα ενός άλλου πεδίου για να μπορέσει να "ανοίξει").

fupat2

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 29 Μαρ 2015, 12:27:42 ΜΜ
Επιμένω στην - προσωπική - άποψη ότι τα 4 μαθήματα ανά πεδίο θα είναι τελικά αυτά που έχουν ανακοινωθεί προ εκλογών και θα προστεθεί και ένα πέμπτο μάθημα (το οποίο θα είναι μάθημα ενός άλλου πεδίου για να μπορέσει να "ανοίξει").

Έχεις κάποια πληροφόρηση; Ή αυτό που λες είναι απλά η διαίσθησή σου;
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

fupat2

Παράθεση από: fupat3 στις 28 Μαρ 2015, 04:35:18 ΜΜ
Δεν είσαι υποχρεωμένος να συμφωνήσεις με κάποια αρχή. Μπορείς και να διαφωνήσεις.
Αυτό που έχει σημασία δεν είναι η δικιά σου η γνώμη πάνω στην αρχή, ή η δικιά μου η γνώμη.
Αλλά τι πιστεύει η πλειοψηφία για την αρχή αυτή, αυτό είναι που μετράει.


Η ίδια συζήτηση έχει ξεκινήσει και στο alfavita.
Νέο εξεταστικό - Πανελλαδικές Εξετάσεις: Δεν είναι δίκαιο να συγκρίνονται επιδόσεις σε διαφορετικά μαθήματα για την εισαγωγή στη ίδια σχολή

Τελικά δεν είμαι μόνο εγώ που έχω αυτές τις απορίες, και αυτό με παρηγορεί κάπως. Ελπίζω η λογική του να ονομάζουμε τα μήλα ως μήλα και τα πορτοκάλια ως πορτοκάλια να επιστρέψει κάποτε, και το σύστημα εισαγωγής μαθητών προς την Γθμια να γίνει επιτέλους δίκαιο και λογικό.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).