Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Παντελης Τσιράκης


evry

#4111
Το αναφέρω γιατί είναι ένα δείγμα του πως παίζεται το παιχνίδι και πως λειτουργούν οι κυβερνώντες.

http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/anatheseis-mathimaton-gymnasioymlikioy-epal-epas

Για όσους δε γνωρίζουν από το έγγραφο αυτό φαίνεται οτι οι ξενόγλωσσοι χάνουν τη 2η ανάθεση στην Ιστορία. Να σημειώσω ότι υπάρχουν καθηγητές ξένων γλωσσών σε σχολεια (κυρίως γαλλικών) που έχουν περισσότερες ώρες Ιστορία από Γαλλικά, ώστε να συμπληρώσουν ωράριο. Μάλιστα το καλοκαίρι είχε διαρεύσει ότι μπορεί να πάρουν τη Ιστορία ακόμα και πρώτη ανάθεση, και είχαν ξεσηκωθεί οι φιλόλογοι.

Αποτέλεσμα; χάνουν την Ιστορία και ποιοι την παίρνουν ?  μα ποιοι άλλοι οι κλάδοι των κοινωνιολόγων και των .... ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ.

Είναι φοβερό ότι τη Δευτέρα κάποιοι καθηγητές ξένων γλώσσων θα πάνε στα σχολεία και θα ενημερωθούν ότι δεν έχουν οργανική!!! μέσα σε ένα βράδυ

ΥΓ. Επίσης προηγούνται για τη διδασκαλία της γεωγραφίας οι της οικιακής οικονομίας από τους φυσικούς, χημικού και μαθηματικούς!!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

#4112
Το τελικό ( ;; ) κείμενο του σ/ν «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»


http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/7b24652e-78eb-4807-9d68-e9a5d4576eff/a-anaekp-prak.pdf

Καρκαμάνης Γεώργιος

Με λύπη διαπιστώνω πως αυτό που γίνεται στον εκπαιδευτικό χώρο της πληροφορικής δεν έχει προηγούμενο:

α) Χάνεται το εξεταζόμενο πανελλαδικός μάθημα.
Παρά τον μεγάλο αριθμό πιέσεων προς κάθε κατεύθυνση, η αρχική πρόταση δεν έχει αλλάξει μέχρι στιγμής. Δηλώσεις του ..μπορεί να γίνει.. και θα δούμε ... θα μείνουνε μόνο δηλώσεις

β) Αλλαγή στα προγράμματα σπουδών των πιλοτικών Γυμνασίων. Αυτό και εαν είναι... Χάθηκε και η τελευταία ελπίδα να γίνει 2ωρο το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο.

Με μια λέξη : Οπισθοδρόμηση.

Η μόνη όαση είναι το νέο ΕΠΑΛ που πιστεύω ισχυροποιήθηκε η πληροφορική. Αλλά φτάνει μόνο αυτό;


Ποιος άραγε είναι ο σκοπός τους της ηγεσίας του Υπουργείο Παιδείας:

Να μεταφέρουν την πληροφορική στο δημοτικό;
Να αποθαρρύνουν μια μερίδα μαθητών από το Γενικό που θέλουν να ασχοληθούν με την πληροφορικη, ώστε να στραφούν στο ΕΠΑΛ;


Να προσθέσω και κάτι :

Κάποτε ήταν η Μαριέττα Γιαννάκου: δεν μας άρεσε γιατί δεν γνωρίζαμε τι μας περίμενε
ήρθε η Αννα Διαμαντοπούλου: δεν μας άρεσε γιατί δεν ξέραμε τι μας περίμενε
ήρθε ο Αρβανιτόπουλος: Τώρα μάθαμε τις μας περίμενε



apom

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 06 Σεπ 2013, 10:43:45 ΜΜ


Η μόνη όαση είναι το νέο ΕΠΑΛ που πιστεύω ισχυροποιήθηκε η πληροφορική. Αλλά φτάνει μόνο αυτό;


Ποιος άραγε είναι ο σκοπός τους της ηγεσίας του Υπουργείο Παιδείας:

Να αποθαρρύνουν μια μερίδα μαθητών από το Γενικό που θέλουν να ασχοληθούν με την πληροφορικη, ώστε να στραφούν στο ΕΠΑΛ;

να ρωτήσω εάν γνωρίζει κάποιος... από το ΕΠΑΛ πλέον θα υπάρχει η δυνατότητα για εισαγωγή σε πανεπιστήμια;

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Σύμφωνα με το pdf που ανέβασε πριν λίγο ο Σπύρος, ΝΑΙ, έχουν.
Αν και είναι λίγο φλου... στη 1η παράγραφο της σελ.6 -δεξιά στήλη αναφέρεται μόνο σε ΑΤΕΙ, στην επόμενη παράγραφο αναφέρεται ΚΑΙ σε Πανεπιστήμια...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

apom

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 06 Σεπ 2013, 11:12:02 ΜΜ
Σύμφωνα με το pdf που ανέβασε πριν λίγο ο Σπύρος, ΝΑΙ, έχουν.
Αν και είναι λίγο φλου... στη 1η παράγραφο της σελ.6 -δεξιά στήλη αναφέρεται μόνο σε ΑΤΕΙ, στην επόμενη παράγραφο αναφέρεται ΚΑΙ σε Πανεπιστήμια...

εξεταζόμενοι στα ίδια μαθήματα με γενικό λύκειο ή σε ειδικότητας; γνωρίζεις;

pvasilikos

Παράθεση από: ggfiogos στις 06 Σεπ 2013, 06:58:48 ΜΜ
Τα συναισθήματα όλων μας είναι μπερδεμένα. Πάντως εμείς οι "δημόσιοι" διαφέρουμε από τους "ιδιωτικούς" γιατί απλά έχουμε και άλλα προβλήματα:

1. Ακόμα και με πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα πόσες ώρες τελικά θα έχει η πληροφορική; Πολύ εύστοχα κάποιος συνάδελφος το απαντάει. Με δυσκολία ένας σε μέτριου μεγέθους σχολείο.

2. Θα είναι εργαστηριακά τα μαθήματα; (εδώ παίζει ο 2ος). Αν κρίνω από τον τίτλο που έχουν τα μαθήματα της Β και Γ θα μπορούσαν πολύ ωραία να τα κάνουν θεωρία. Και τότε τι να την κάνω την ΑΕΠΠ όταν δεν θα έχω ώρες να διδάξω.

3. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΕΠΠ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ. Τι να κάνουμε πρέπει να το δεχτούμε. Τα γυμνάσια που ήταν πιλοτικά τώρα γυρνάνε σε μία ώρα. Τα ΕΠΑΛ έχουν τεράστια προβλήματα και φοβερές συγκρούσεις με τους ηλεκτρονικούς που θεωρούν ότι μπορούν και αυτοί να πάρουν ώρες μας. Πολύ περισσότερο όταν προτρέπουν τα παιδιά να ακολουθήσουν τον τομέα τους γιατί είναι "καλύτερος".

4. Οι συνάδελφοι των δημοτικών είναι χωρίς οργανική αλλά με προσωρινή τοποθέτηση. Τι θα γίνουν σε 1-2 χρόνια;

Το ότι δεν γράφουν εδώ μέσα πολλοί δημόσιοι  δεν σημαίνει ότι δεν αγωνιούν.
Επίσης να προσθέσω ότι ο δάσκαλος φαίνεται και στα μικρά αλλά και στα μεγάλα μαθήματα. Γιατί θέλει προσπάθεια να μπορέσεις να συγκεντρώσεις 27 παιδιά σε ένα εργαστήριο και να κάνεις μάθημα με 10-12 υπολογιστές.


Τελικά για το 2. Εχουμε κάποια απάντηση ;;;

P.Tsiotakis

Όπως δεν υπάρχουν υποδομές για την ΑΕΠΠ, δεν υπάρχουν και για τα projects.
Δεν είναι απαραίτητο κάποιος να πάρει τις 4 ώρες υποστήριξης

Το ρόλο του e-Μέντορα μπορούν να φάνε με γλαρόσουπα

P.Tsiotakis

Φανταστικός διάλογος σε διάδρομο του Υπουργείου Τενεούπολης:

κ. Μπάντι: Ποιοί είστε εσείς;
κ. Αρβίλογλου: Καθηγητές Πληροφορικής, περιμένουμε 4 ώρες στο διάδρομο
κ. Μπάντι: Τι θέλετε πάλι;
κ. Αρβίλογλου: να συζητήσουμε για την Εισαγωγή στα τμήματα Πληροφορικής
κ. Μπάντι: Πες μου συγχαρητήρια
κ. Αρβίλογλου: Γιατί;
κ. Μπάντι: Πες μου συγχαρητήρια
κ. Αρβίλογλου: Συχαρητήρια, αλλά γιατί;
κ. Μπάντι: Γιατί έβαλα την Αλγοριθμική γενικής παιδείας σε όλο το λύκειο και την αναβάθμισα
κ. Αρβίλογλου: Είμαστε από τους λίγους που κατανοούν τη σημασία της Αλγοριθμικής, αλλά δεκάδες τμήματα Πληροφορικής αναφέρουν πως θέλουν οι φοιτητές τους να εξετάζονται σε αυτό το αντικείμενο.
κ. Μπάντι: Το μάθημα εξετάζεται. Τα μαθήματα στις πανελλήνιες είναι 4
κ. Αρβίλογλου: Και μεις 4 λέμε, βάλτε ένα Ή
κ. Μπάντι: Θα πρέπει να διδάσκονται περισσότερα, δε συνηθίζουμε το Ή
κ. Αρβίλογλου: Το κάνατε σε άλλη ομάδα μαθημάτων, μάλιστα διπλό Ή
κ. Μπάντι: Οι θετικές Επιστήμες είναι 4 και η Χημεία σε αυτές
κ. Αρβίλογλου: Για αυτούς που τη χρειάζονται, πολύ σημαντική όχι για όλους, Το πεδίο των 200 μπορεί να σπάσει σε λογικές ενότητες με επιστημονικά κριτήρια
κ. Μπάντι: Τα έχουμε δεί όλα όσα έχετε στα χαρτιά σας. Το εξετάζουμε ακόμη, δεν έχει τελειώσει, Η πληροφορική αναβαθμίστηκε
κ. Αρβίλογλου: Αν είναι αναβάθμιση αυτό τότε θα μπορούσε η Φυσική να είναι μάθημα γενικής παιδείας και η Πληροφορική εξεταζόμενο
κ. Μπάντι: Σωστό, αλλά αυτό δεν είναι επιχείρημα

dolcefarniente

Φυσικά και υπάρχει σκοπός της ηγεσίας!! Να γραφούν στην ιστορία!! Και θα τα καταφέρουν αν συνεχίσουν έτσι!!
Ο Νέρωνας έκαψε τη Ρώμη και έμεινε στην ιστορία, αυτοί καίνε την πληροφορική το 2013 και θα μείνουν επίσης!!

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ!! "ΕΜΠΡΟΣ ΠΙΣΩ" ΑΥΤΟΙ?? "ΕΜΠΡΟΣ ΕΜΠΡΟΣ" ΕΜΕΙΣ!!

...Ακόμα και αν κυνηγάμε χίμαιρες!!



nikolasmer

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 06 Σεπ 2013, 11:51:46 ΜΜ
Φανταστικός διάλογος σε διάδρομο του Υπουργείου Τενεούπολης:

κ. Μπάντι: Ποιοί είστε εσείς;
κ. Αρβίλογλου: Καθηγητές Πληροφορικής, περιμένουμε 4 ώρες στο διάδρομο
κ. Μπάντι: Τι θέλετε πάλι;
κ. Αρβίλογλου: να συζητήσουμε για την Εισαγωγή στα τμήματα Πληροφορικής
κ. Μπάντι: Πες μου συγχαρητήρια
κ. Αρβίλογλου: Γιατί;
κ. Μπάντι: Πες μου συγχαρητήρια
κ. Αρβίλογλου: Συχαρητήρια, αλλά γιατί;
κ. Μπάντι: Γιατί έβαλα την Αλγοριθμική γενικής παιδείας σε όλο το λύκειο και την αναβάθμισα
κ. Αρβίλογλου: Είμαστε από τους λίγους που κατανοούν τη σημασία της Αλγοριθμικής, αλλά δεκάδες τμήματα Πληροφορικής αναφέρουν πως θέλουν οι φοιτητές τους να εξετάζονται σε αυτό το αντικείμενο.
κ. Μπάντι: Το μάθημα εξετάζεται. Τα μαθήματα στις πανελλήνιες είναι 4
κ. Αρβίλογλου: Και μεις 4 λέμε, βάλτε ένα Ή
κ. Μπάντι: Θα πρέπει να διδάσκονται περισσότερα, δε συνηθίζουμε το Ή
κ. Αρβίλογλου: Το κάνατε σε άλλη ομάδα μαθημάτων, μάλιστα διπλό Ή
κ. Μπάντι: Οι θετικές Επιστήμες είναι 4 και η Χημεία σε αυτές
κ. Αρβίλογλου: Για αυτούς που τη χρειάζονται, πολύ σημαντική όχι για όλους, Το πεδίο των 200 μπορεί να σπάσει σε λογικές ενότητες με επιστημονικά κριτήρια
κ. Μπάντι: Τα έχουμε δεί όλα όσα έχετε στα χαρτιά σας. Το εξετάζουμε ακόμη, δεν έχει τελειώσει, Η πληροφορική αναβαθμίστηκε
κ. Αρβίλογλου: Αν είναι αναβάθμιση αυτό τότε θα μπορούσε η Φυσική να είναι μάθημα γενικής παιδείας και η Πληροφορική εξεταζόμενο
κ. Μπάντι: Σωστό, αλλά αυτό δεν είναι επιχείρημα
Ο κύριος Μπάντι είναι ο Αλ Μπάντι , Ο Μπάντι Χόλι ή ο δολοφόνος (της αλγοριθμικής) γοητευτικός serial killer Τέντ Μπάντι;
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

Σπύρος Δουκάκης

Απάντηση στο esos στο άρθρο "Πληροφορική και Χημεία: Εχθροί ή όχι; Η αλήθεια"

Φιλλένια Σιδέρη    06 Σεπ. 2013, 20:56 (http://www.dfe.gr/profile/PhillheniaSidhere)

Μικρά εγκλήματα μεταξύ «φίλων» ή απάντηση στο άρθρο του κ. Π. Παπαδόπουλου
Στην επιστήμη το πρώτο πράγμα που μαθαίνουμε είναι ότι δεν υπάρχει η απόλυτη αλήθεια, την οποία επικαλείστε στον τίτλο του άρθρου σας διεκδικώντας την αυθεντία. Θα επιχειρήσω λοιπόν την κατ΄ άρθρο ανασκευή της αλήθειας σας.

1. Τα προηγούμενα 15 χρόνια που ακόμη και στο Χημικό η πλειοψηφία των φοιτητών εισαγόταν χωρίς να έχει εξεταστεί Χημεία και έχοντας εξεταστεί Πληροφορική, εμείς οι Χημικοί δεν διανοηθήκαμε ποτέ να προτείνουμε να μπει διαζευτικό ή μεταξύ Χημείας και Πληροφορικής, θεωρώντας ορθά κατά τη γνώμη μου ότι η εκπαίδευση δεν είναι supermarket να αγοράζει ο καθένας τη φέτα της επιλογής του. Σε καμία χώρα του κόσμου δεν επιλέγουν οι μαθητές σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν για να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο. Οι σύλλογοι Πληροφορικής δεν έδειξαν αντίστοιχη ευαισθησία και στοχοποίησαν αμέσως τη Χημεία ως αδύναμο κρίκο.

2. Στο μηχανογραφικό όπως σωστά επισημαίνεται υπάρχουν 70-80 σχολές σε σύνολο 200, των οποίων το άμεσο αντικείμενο σχετίζεται ή είναι Χημεία. Υπάρχουν όμως και περίπου ακόμη 90 σχολές που προαπαιτούν γνώσεις Χημείας για τη μελέτη των δικών τους γνωστικών αντικειμένων, μεταξύ των οποίων και οι σχολές Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών, Αυτοματισμού, Πολιτικών Μηχανικών (τις οποίες συμπεριλαμβάνετε στους υπολογισμούς σας), διότι στα προγράμματα σπουδών τους τα υλικά, η τεχνολογία υλικών και η αντοχή υλικών κατέχουν εξέχουσα θέση και προαπαιτούν σοβαρές γνώσεις Χημείας.

3. Είναι προφανές ότι οι καθηγητές Πληροφορικής θεωρούν εαυτούς αρμόδιους να βάζουν, να βγάζουν ή να υποκαθιστούν μαθήματα κατά το δοκούν. Το ερώτημα είναι αν υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία η οποία θα τους το επιτρέψει.

4-5. Οι γνώσεις Χημείας που παρέχονται στο λύκειο στα πλαίσια των κατευθύνσεων δεν είναι εξειδικευμένες γνώσεις που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο των σχολών, αλλά οι βασικές γνώσεις, αρχές και μέθοδοι της επιστήμης. Οι γνώσεις προγραμματισμού είναι απολύτως εξειδικευμένες και χρήσιμες σε όσους θα ασχοληθούν με αυτό το αντικείμενο και προφανώς αυτές οι απολύτως εξειδικευμένες γνώσεις οφείλουν και είναι το άμεσο αντικείμενο των σπουδών αυτών των σχολών, όπως η Βιομηχανική Χημεία είναι αντικείμενο του Χημικού και των Χημικών Μηχανικών, η Φαρμακοχημεία της Φαρμακευτικής, το Αστικό Δίκαιο της Νομικής, η Παθολογία της Ιατρικής. Κατά την εκτίμησή μου, και νομίζω και της ΕΕΧ, δεν υπάρχει καμία αντίρρηση για τις 33 σχολές που είναι άμεσα εμπλεκόμενες με την Πληροφορική να εξετάζεται η Πληροφορική, αλλά αυτό προϋποθέτει είτε κάθετο διαχωρισμό σε ξεχωριστό πεδίο, είτε την εξέταση της Πληροφορικής ως 5ο ειδικό μάθημα, όπως το σχέδιο για την Αρχιτεκτονική, τα Αγγλικά για τα Ναυτιλιακά κ.α.

6. Η ΕΕΧ, όπως ακριβώς έχει πράξει έως τώρα και με την ευθύνη που έχει ως θεσμοθετημένος Σύμβουλος του Κράτους δεν προτείνει και δεν έχει προτείνει ποτέ την εξαφάνιση κανενός γνωστικού αντικειμένου ούτε άμεσα, ούτε έμμεσα. Αντιθέτως, σε όλες τις ανακοινώσεις αναφέρει με σαφήνεια ότι θεωρεί τον ψηφιακό εγγραμματισμό απολύτως αναγκαίο και πιστεύει ότι αυτός πρέπει να αφορά στο σύνολο των μαθητών και να ολοκληρώνεται με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε στο Λύκειο να δίνεται η δυνατότητα οι μαθητές να αποκτούν πιο προχωρημένες γνώσεις στα πλαίσια της γενικής παιδείας. Αποτελεί όμως αντικείμενο απορίας γιατί θεωρείται πογκρόμ (δηλαδή καταδίωξη με σκοπό την εξαφάνιση) το να μην είναι η Πληροφορική εξεταζόμενο μάθημα στις εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο.

7-10. Μια που μεταξύ άλλων είστε ειδικός στην αξιολόγηση της ευκολίας ή δυσκολίας των γνωστικών αντικειμένων το κριτήριο δεν μπορεί να είναι το ποσοστό των μαθητών που αριστεύουν, διότι δε λαμβάνει υπόψη του την ποιότητα του μαθητικού πληθυσμού, αλλά το συγκριτικό αποτέλεσμα. Ας δούμε λοιπόν τους λόγους των ποσοστών των αριστευσάντων μαθητών Θετικής και Τεχνολογικής 2 για το 2013. Στη Θετική Κατεύθυνση βαθμό πρόσβασης μεταξύ 18-20 είχε το 10,67% των μαθητών, ενώ στην Τεχνολογική 2 είχε το 2,79%, δηλαδή ο λόγος είναι περίπου 19/5. Στη Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης αρίστευσε το 22,26% των μαθητών και στις Εφαρμογές σε Υπολογιστικό Περιβάλλον το 13,14%, δηλαδή ο λόγος είναι 17/10. Είναι λοιπόν προφανές ότι για τα δεδομένα της Τεχνολογικής 2, το μάθημα των Υπολογιστών είναι το μάθημα στο οποίο οι μαθητές έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις, δηλαδή αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη ευκολία. Γνωρίζοντας αυτό, οι Σύλλογοι των Πληροφορικών προκρίνουν ως λύση το διαζευκτικό ή, μεταξύ Χημείας και Υπολογιστών οδηγώντας έμμεσα, αλλά με μαθηματική ακρίβεια σε εξαφάνιση το μάθημα της Χημείας από το πεδίο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, των οποίων αποτελεί βασικό γνωστικό υπόβαθρο.

8. Τα στοιχεία που αναφέρονται δεν αφορούν στην εξέταση των μαθημάτων για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, αλλά τη διδασκαλία στο Πρόγραμμα Σπουδών ΙΒ. Το ερώτημα που έχει τεθεί είναι αν το μάθημα είναι εξεταζόμενο για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και όχι αν διδάσκεται. Υπάρχει κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα που εξετάζει το μάθημα των Υπολογιστών και αν ναι ποιο;

9. Όπως έχει επισημανθεί το ζητούμενο είναι ο ψηφιακός εγγραμματισμός, ο οποίος μπορεί να επιτευχθεί στις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής από το Δημοτικό μέχρι και τη Γ΄ Λυκείου πλέον και μάλιστα για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Αν δεν έχει επιτευχθεί στη δωδεκαετή πορεία της Πληροφορικής στο σχολείο, πως ακριβώς θα επιτευχθεί για τη μερίδα του πληθυσμού του ΕΠΕ Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών με την εξέταση του μαθήματος; Είναι λυπηρό το γεγονός ότι οι φίλοι επιστήμονες της Πληροφορικής αξιοποίησαν τις δεξιότητες και ίσως και τις γνωριμίες τους για να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη με τίτλους της μορφής: «Ψηφιακά αναλφάβητο το Νέο Λύκειο Η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής υπονομεύει τον στόχο για το σχολείο του 21ου αιώνα» Βήμα on line/1/9/2013 αποσιωπώντας το γεγονός της διδασκαλίας της πληροφορικής σε όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση και με τις βελτιώσεις του νόμου και σε όλο το Λύκειο.

Είναι επίσης λυπηρό, ότι βρέθηκαν «δάσκαλοι» που επιτέθηκαν με υβριστικά σχόλια σε μια Επιστημονική Ένωση στο βωμό της εξυπηρέτησης στενά συντεχνιακών συμφερόντων, όπως είναι λυπηρό κατά παράβαση κάθε επιστημονικής δεοντολογίας να βαφτίζουμε αλήθεια την έντεχνη παραποίησή της.

keep.accelerating

1. Απορώ γιατί πρέπει να παίζουμε με τον αριθμό´20´ για το αν είναι πάτωμα ή όχι. Υπάρχουν δυο διαφορετικές εγκύκλιοι που η μία ΔΕΝ αναιρεί την άλλη...

2. Υπάρχει κάποια αλλαγή για τα εργαστηριακά μαθήματα η οποία μου διαφεύγει; Γιατί λοιπόν να μην μπαίνει δεύτερος συνάδελφος στο 23;

Θα φυσάμε και το γιαούρτι τώρα;

Συνάδελφοι το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις, μη μας πιάνει ηττοπάθεια. Επειδή βρέθηκαν κάποιοι ανεπαρκέστατοι και τα έκαναν όλα που..να δε σημαίνει ότι δε θα τα κάνουμε και εμείς...

Το θλιβερό είναι ότι σε κάθε χαμένη μάχη ΜΕΤΑ καταλαβαίνεις τους προδότες και όχι πριν.
Οκ υπάρχει και η επόμενη μάχη, γιατί τέλειωσε ο ´πόλεμος´;

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 06 Σεπ 2013, 11:58:37 ΜΜ
Απάντηση στο esos στο άρθρο "Πληροφορική και Χημεία: Εχθροί ή όχι; Η αλήθεια"

Φιλλένια Σιδέρη    06 Σεπ. 2013, 20:56

Μικρά εγκλήματα μεταξύ «φίλων» ή απάντηση στο άρθρο του κ. Π. Παπαδόπουλου
Στην επιστήμη το πρώτο πράγμα που μαθαίνουμε είναι ότι δεν υπάρχει η απόλυτη αλήθεια, την οποία επικαλείστε στον τίτλο του άρθρου σας διεκδικώντας την αυθεντία. Θα επιχειρήσω λοιπόν την κατ΄ άρθρο ανασκευή της αλήθειας σας.

1. Τα προηγούμενα 15 χρόνια που ακόμη και στο Χημικό η πλειοψηφία των φοιτητών εισαγόταν χωρίς να έχει εξεταστεί Χημεία και έχοντας εξεταστεί Πληροφορική, εμείς οι Χημικοί δεν διανοηθήκαμε ποτέ να προτείνουμε να μπει διαζευτικό ή μεταξύ Χημείας και Πληροφορικής, θεωρώντας ορθά κατά τη γνώμη μου ότι η εκπαίδευση δεν είναι supermarket να αγοράζει ο καθένας τη φέτα της επιλογής του. Σε καμία χώρα του κόσμου δεν επιλέγουν οι μαθητές σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν για να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο. Οι σύλλογοι Πληροφορικής δεν έδειξαν αντίστοιχη ευαισθησία και στοχοποίησαν αμέσως τη Χημεία ως αδύναμο κρίκο.

2. Στο μηχανογραφικό όπως σωστά επισημαίνεται υπάρχουν 70-80 σχολές σε σύνολο 200, των οποίων το άμεσο αντικείμενο σχετίζεται ή είναι Χημεία. Υπάρχουν όμως και περίπου ακόμη 90 σχολές που προαπαιτούν γνώσεις Χημείας για τη μελέτη των δικών τους γνωστικών αντικειμένων, μεταξύ των οποίων και οι σχολές Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών, Αυτοματισμού, Πολιτικών Μηχανικών (τις οποίες συμπεριλαμβάνετε στους υπολογισμούς σας), διότι στα προγράμματα σπουδών τους τα υλικά, η τεχνολογία υλικών και η αντοχή υλικών κατέχουν εξέχουσα θέση και προαπαιτούν σοβαρές γνώσεις Χημείας.

3. Είναι προφανές ότι οι καθηγητές Πληροφορικής θεωρούν εαυτούς αρμόδιους να βάζουν, να βγάζουν ή να υποκαθιστούν μαθήματα κατά το δοκούν. Το ερώτημα είναι αν υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία η οποία θα τους το επιτρέψει.

4-5. Οι γνώσεις Χημείας που παρέχονται στο λύκειο στα πλαίσια των κατευθύνσεων δεν είναι εξειδικευμένες γνώσεις που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο των σχολών, αλλά οι βασικές γνώσεις, αρχές και μέθοδοι της επιστήμης. Οι γνώσεις προγραμματισμού είναι απολύτως εξειδικευμένες και χρήσιμες σε όσους θα ασχοληθούν με αυτό το αντικείμενο και προφανώς αυτές οι απολύτως εξειδικευμένες γνώσεις οφείλουν και είναι το άμεσο αντικείμενο των σπουδών αυτών των σχολών, όπως η Βιομηχανική Χημεία είναι αντικείμενο του Χημικού και των Χημικών Μηχανικών, η Φαρμακοχημεία της Φαρμακευτικής, το Αστικό Δίκαιο της Νομικής, η Παθολογία της Ιατρικής. Κατά την εκτίμησή μου, και νομίζω και της ΕΕΧ, δεν υπάρχει καμία αντίρρηση για τις 33 σχολές που είναι άμεσα εμπλεκόμενες με την Πληροφορική να εξετάζεται η Πληροφορική, αλλά αυτό προϋποθέτει είτε κάθετο διαχωρισμό σε ξεχωριστό πεδίο, είτε την εξέταση της Πληροφορικής ως 5ο ειδικό μάθημα, όπως το σχέδιο για την Αρχιτεκτονική, τα Αγγλικά για τα Ναυτιλιακά κ.α.

6. Η ΕΕΧ, όπως ακριβώς έχει πράξει έως τώρα και με την ευθύνη που έχει ως θεσμοθετημένος Σύμβουλος του Κράτους δεν προτείνει και δεν έχει προτείνει ποτέ την εξαφάνιση κανενός γνωστικού αντικειμένου ούτε άμεσα, ούτε έμμεσα. Αντιθέτως, σε όλες τις ανακοινώσεις αναφέρει με σαφήνεια ότι θεωρεί τον ψηφιακό εγγραμματισμό απολύτως αναγκαίο και πιστεύει ότι αυτός πρέπει να αφορά στο σύνολο των μαθητών και να ολοκληρώνεται με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε στο Λύκειο να δίνεται η δυνατότητα οι μαθητές να αποκτούν πιο προχωρημένες γνώσεις στα πλαίσια της γενικής παιδείας. Αποτελεί όμως αντικείμενο απορίας γιατί θεωρείται πογκρόμ (δηλαδή καταδίωξη με σκοπό την εξαφάνιση) το να μην είναι η Πληροφορική εξεταζόμενο μάθημα στις εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο.

7-10. Μια που μεταξύ άλλων είστε ειδικός στην αξιολόγηση της ευκολίας ή δυσκολίας των γνωστικών αντικειμένων το κριτήριο δεν μπορεί να είναι το ποσοστό των μαθητών που αριστεύουν, διότι δε λαμβάνει υπόψη του την ποιότητα του μαθητικού πληθυσμού, αλλά το συγκριτικό αποτέλεσμα. Ας δούμε λοιπόν τους λόγους των ποσοστών των αριστευσάντων μαθητών Θετικής και Τεχνολογικής 2 για το 2013. Στη Θετική Κατεύθυνση βαθμό πρόσβασης μεταξύ 18-20 είχε το 10,67% των μαθητών, ενώ στην Τεχνολογική 2 είχε το 2,79%, δηλαδή ο λόγος είναι περίπου 19/5. Στη Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης αρίστευσε το 22,26% των μαθητών και στις Εφαρμογές σε Υπολογιστικό Περιβάλλον το 13,14%, δηλαδή ο λόγος είναι 17/10. Είναι λοιπόν προφανές ότι για τα δεδομένα της Τεχνολογικής 2, το μάθημα των Υπολογιστών είναι το μάθημα στο οποίο οι μαθητές έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις, δηλαδή αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη ευκολία. Γνωρίζοντας αυτό, οι Σύλλογοι των Πληροφορικών προκρίνουν ως λύση το διαζευκτικό ή, μεταξύ Χημείας και Υπολογιστών οδηγώντας έμμεσα, αλλά με μαθηματική ακρίβεια σε εξαφάνιση το μάθημα της Χημείας από το πεδίο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, των οποίων αποτελεί βασικό γνωστικό υπόβαθρο.

8. Τα στοιχεία που αναφέρονται δεν αφορούν στην εξέταση των μαθημάτων για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, αλλά τη διδασκαλία στο Πρόγραμμα Σπουδών ΙΒ. Το ερώτημα που έχει τεθεί είναι αν το μάθημα είναι εξεταζόμενο για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και όχι αν διδάσκεται. Υπάρχει κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα που εξετάζει το μάθημα των Υπολογιστών και αν ναι ποιο;

9. Όπως έχει επισημανθεί το ζητούμενο είναι ο ψηφιακός εγγραμματισμός, ο οποίος μπορεί να επιτευχθεί στις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής από το Δημοτικό μέχρι και τη Γ΄ Λυκείου πλέον και μάλιστα για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Αν δεν έχει επιτευχθεί στη δωδεκαετή πορεία της Πληροφορικής στο σχολείο, πως ακριβώς θα επιτευχθεί για τη μερίδα του πληθυσμού του ΕΠΕ Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών με την εξέταση του μαθήματος; Είναι λυπηρό το γεγονός ότι οι φίλοι επιστήμονες της Πληροφορικής αξιοποίησαν τις δεξιότητες και ίσως και τις γνωριμίες τους για να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη με τίτλους της μορφής: «Ψηφιακά αναλφάβητο το Νέο Λύκειο Η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής υπονομεύει τον στόχο για το σχολείο του 21ου αιώνα» Βήμα on line/1/9/2013 αποσιωπώντας το γεγονός της διδασκαλίας της πληροφορικής σε όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση και με τις βελτιώσεις του νόμου και σε όλο το Λύκειο.

Είναι επίσης λυπηρό, ότι βρέθηκαν «δάσκαλοι» που επιτέθηκαν με υβριστικά σχόλια σε μια Επιστημονική Ένωση στο βωμό της εξυπηρέτησης στενά συντεχνιακών συμφερόντων, όπως είναι λυπηρό κατά παράβαση κάθε επιστημονικής δεοντολογίας να βαφτίζουμε αλήθεια την έντεχνη παραποίησή της.

καθε προσπάθεια συζητηση με νπδδ και θεσμοθετημενα μελη τους ειναι ανωφελη, σας το εχω πει
απλα τα θεσμοθετημενα δικαιωματα των διαφορων γυρω γυρω και η ανυπαρξια ικανοτητας χαραξης εκπαιδευτικης πολιτικής εχει τις προσωρινες συνεπειες που βλεπουμε

στην Ελλάδα του 2013 περιμενουμε κατι αλλο;