Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andrika

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 03 Σεπ 2013, 12:27:46 ΠΜ
Οσοι νομίζετε οτι επειδή η ένταση των μηνυμάτων έπεσε, δε φυσάει κι όλας έξω πλανάστε πλάνην οικτράν.

Ολοι ΕΔΩ έχουμε αδειάσει...
Μακάρι Παναγιώτη να είναι όπως τα λές. Το ξέρω πολύ καλά αν κρίνω απο τον ευατό μου ότι έχουμε αδειάσει...

lp

Παράθεση από: andrika στις 03 Σεπ 2013, 07:03:25 ΠΜ
Μακάρι Παναγιώτη να είναι όπως τα λές. Το ξέρω πολύ καλά αν κρίνω απο τον ευατό μου ότι έχουμε αδειάσει...

Πάντως μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι περνάμε από την εποχή της πληροφορίας στην εποχή της χημείας...
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

sstergou


tropheus

Μπράβο στους :

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων)
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ

Ειδικά ο Κουράκης εξέφρασε ακριβώς τις θέσεις μας !!!

Ακριβή

Παράθεση από: sstergou στις 03 Σεπ 2013, 09:30:08 ΠΜ
Οι τοποθετήσεις των βουλευτών πάνω στο νομοσχέδιο http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/boyli-syzhthshs-likio.pdf

Αναστάσιος Κουράκης - Εισηγητής Σύριζα
"Πάρα πολύ σύντομα και λυπάμαι που
δεν καλέσαμε τον Σύλλογο των Καθηγητών της Πληροφορικής αυτή την αλλαγή που κάνατε,
κατ' αρχήν, την είχατε βγάλει τελείως. Τώρα ήρθε στο μάθημα γενικής παιδείας στην Β' και
δύο ώρες στην Γ΄. Ποια μελέτη ισχύει; Η πρώτη, η δεύτερη και κυρίως, ποια είναι η θέση της Πληροφορικής
στο καινούργιο σύστημα της αγωγής; Γιατί εδώ πέρα είναι το μοναδικό γνωστικό
αντικείμενο το οποίο καταργείται από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Έχω έναν κατάλογο από
41 τμήματα που έχουν άμεση σχέση με την πληροφορική και όχι με την Χημεία. Ενδεικτικά
αναφέρω, ηλεκτρονικών μηχανικών και μηχανολόγων Κρήτης, Πειραιά, Θεσσαλονίκης,
Πληροφορική Ιονίου και χιλιάδες άλλα αντικείμενα και εδώ. Το ζήτημα είναι όχι να
αντιδικήσουμε ανάμεσα στην Πληροφορική και στην Χημεία, αλλά αυτό που ζητάνε και οι
καθηγητές της Πληροφορικής και εμείς, είναι ότι ανάλογα με την σχολή που επιθυμεί να
εξεταστεί ένας υποψήφιος να διαλέγει μεταξύ Πληροφορικής και Χημείας. Για παράδειγμα,
αν κάποιος επιθυμεί την εισαγωγή του σε μια Σχολή, όπως είναι το Χημικό, Γεωπονικό,
Χημικούς Μηχανικούς, να εξετάζεται στην Χημεία, ενώ αν επιθυμεί σε τμήματα
πληροφορικής επιστήμης υπολογιστών, μαθηματικών να εξετάζεται στην Πληροφορική.
Τόσο απλά."

Ακριβή

Παράθεση από: sstergou στις 03 Σεπ 2013, 09:30:08 ΠΜ
Οι τοποθετήσεις των βουλευτών πάνω στο νομοσχέδιο http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/boyli-syzhthshs-likio.pdf

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων):

"Τι κάνετε αντί για αυτό; Σας στέλνει μια επιστολή το Τμήμα Υπολογιστών του
Πανεπιστημίου Κρήτης, την υπογράφουν περίπου 25 καθηγητές. Ξεγυμνώνουν από την
αρχή μέχρι το τέλος, όλη την φιλοσοφία σας και σας καθιστούν υπεύθυνο, για το γεγονός
ότι σε άλλες χώρες, το μάθημα της πληροφορικής επενδύεται, εξοπλίζεται, και προωθείται
έτσι που τα παιδιά, να μπορούν να αντιμετωπίζουν το μέλλον, μέσα από την ηλεκτρονική
επιστήμη. Τους ανθρώπους αυτούς, τους αγνοείται επιμελημένα, μετά από αυτό σας έρχεται μια
επιστολή, από 95 καθηγητές-την έχει ήδη στα χέρια σας-σας παρακαλούν να μην πειράξετε
την πληροφορική, να τονώσετε αυτό το κομμάτι. Σας δείχνουν στοιχεία, συγκριτικούς
πίνακες, σας αναλύουν ότι η εγκατάλειψη της διδασκαλίας μαθημάτων πληροφορικής στο
Γενικό Λύκειο, δεν συνάδει με τη σύγχρονη παγκόσμια τάση για καλλιέργεια δεξιοτήτων.
Ναι να κρατήσουμε την κλασσική παιδεία μας, αλλά και την πληροφορική. Κάνατε λάθος
κύριε Κουράκη, δεν είναι 41 αλλά 87 τα τμήματα, τα έχω εδώ αναλυτικά αν θέλετε τα
καταθέτω. Κι εμείς τι κάνουμε; Και εκεί ευνουχισμός, εν πάση περιπτώσει θα σας διαβάσω
τρείς σειρές. Τα κριτήρια επιλογής των μαθημάτων του νέου Λυκείου, δεν ήταν
επιστημονικά αλλά διοικητικά και συνδικαλιστικά. Οι συντάκτες του σχεδίου, δεν θα είχαν
κανένα πρόβλημα να κόψουν αντί της πληροφορικής, τα μαθηματικά ή τα νέα ελληνικά. Αν
πίστευαν ότι θα συναντούσαν λιγότερες αντιδράσεις.
Έτσι, για να δούμε όπως λένε, πώς σχεδιάζονται οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις σ' αυτό
τον τόπο. Το πιο επικίνδυνο για εσάς είναι ότι στερείτε από τους σημερινούς μαθητές και
μελλοντικούς πολίτες αυτής της χώρας, ζωτικά φίλτρα ανάγνωσης. Τους στερείτε τον
πληροφορικό αναλφαβητισμό. Δεν με ακούτε; Μην ακούτε εμένα, ακούστε το άρθρο του
κυρίου Τσουκαλά, που είναι Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος κρούει τον
κώδωνα του κινδύνου ανά πάσα ώρα προς πάσα κατεύθυνση."

odysseas

Ο Κουράκης είναι από τους ελάχιστους που απάντησαν στα μηνύματά μας και έδειξε ουσιαστικό ενδιαφέρον. Η διατύπωση στο συγκεκριμένο σημείο της ομιλίας δείχνει ότι έχει πληρέστατη αντίληψη του ζητήματος κι αυτό είναι θετικότατο. Το κλειδί βέβαια για να γίνει οποιαδήποτε αλλαγή είναι οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

AlexPapplir

Τοποθέτηση Γ. Στύλιος:

...Είμαι καθηγητής Πληροφορικής. Γνωρίζω ότι η πληροφορική είναι μια ολιστική επιστήμη είναι μια βάση για πολλές άλλες επιστήμες. Σας ζητώ να επανεξετάσετε το ενδεχόμενο ναδοθεί η δυνατότητα κάποιες σχολές, πολυτεχνεία πληροφορικής, να εξετάζουν το μάθημα
της πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο
. Είναι σωστή και ορθώς πράξετε που το μάθημα της πληροφορικής υπάρχει σε όλες τις τάξεις του λυκείου. Ζητώ να εξετάσετε και αυτό το ενδεχόμενο. Υπάρχει το project το μάθημα που μπήκε στην Α ́ λυκείου, να μπουν προϋποθέσεις τουλάχιστον να έχουν μεταπτυχιακό οι καθηγητές οι οποίοι το διδάσκουν για να μπορούν να αποδώσουν. ....

Ακριβή

Παράθεση από: sstergou στις 03 Σεπ 2013, 09:30:08 ΠΜ
Οι τοποθετήσεις των βουλευτών πάνω στο νομοσχέδιο http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/boyli-syzhthshs-likio.pdf

Η άποψη της ΔΗΜΑΡ για την πληροφορική στην εκπαίδευση

ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ (Ειδική Αγορήτρια Δημοκρατικής Αριστεράς)
"Όταν λέμε ψηφιακός αλφαβητισμός και αναγνώριση της σημασίας της πληροφορικής, δεν εννοούμε
μια κάθετη οργάνωση, εννοούμε μια οριζόντια οργάνωση, δηλαδή πώς αυτό που λέμε
υπολογιστής και όλες οι τεχνολογίες της πληροφορίας θα οργανωθούν οριζόντια σε όλα τα
μαθήματα σπουδών.
Αυτό που μας ενδιαφέρει, είναι όταν έκανε το παιδί Κείμενα ή όταν κάνει οποιοδήποτε
μάθημα, μπορεί να αξιοποιεί τον υπολογιστή σε όλες τις μεγάλες οικογένειες μαθημάτων,
όχι να ξέρει να πει και να δώσει μάθημα για το λειτουργικό σύστημα. Δεν είναι αυτό το
ζητούμενο στη μέση παιδεία. Είναι να αξιοποιήσει η εκπαίδευσή μας τη χρήση, αυτό το
εργαλείο το πολύ σημαντικό σε όλα τα μαθήματα και αυτό σημαίνει μια οριζόντια
οργάνωση, αυτό σημαίνει αναγνώριση του ψηφιακού αλφαβητισμού ως πολύ σημαντικό
για τη σύγχρονη εκπαίδευση και το σύγχρονο λύκειο."

Της απαντάει ο Κουράκης:

"Σχετικά, με το θέμα της πληροφορικής που αναφέρθηκε από πάρα πολλούς, είναι άλλο
πράγμα, να το ξεκαθαρίσουμε, η χρήση υπολογιστή, που είναι μια ικανότητα που μπορεί να
αποκτήσει ο καθένας και με οριζόντιο τρόπο, όπως είπε η κυρία Ρεπούση. Εδώ, θεωρούμε
την πληροφορική, εδώ και δεκαετίες, ως μία ξεχωριστή επιστήμη, με την δική της
σημαντική θέση ανάμεσα στις θετικές επιστήμες, που ασχολούνται με διάφορους τομείς
της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Περί αυτού πρόκειται. Ιδιαίτερα, το μάθημα του
Προγραμματισμού κατά τη δική μας αντίληψη, βοηθάει στην αναλυτική και συνθετική
ικανότητα ενός ατόμου, ώστε να μπορεί να σκέφτεται και να επιλύει προβλήματα. Είχα πει
στην πρωτομιλία μου, ότι περίπου 40 τμήματα, με διόρθωσε ένας συνάδελφος, είναι 87 τα
τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που έχουν ως αντικείμενο την Πληροφορική έτσι όπως την
περιέγραψα, γι' αυτό είχε αντικείμενο και η πρόταση που έκανα και την οποία θα
συζητήσουμε αναλυτικότερα αύριο. Ευχαριστώ πολύ."

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Ακριβή στις 03 Σεπ 2013, 09:43:41 ΠΜ
Αναστάσιος Κουράκης - Εισηγητής Σύριζα
"Πάρα πολύ σύντομα και λυπάμαι που
δεν καλέσαμε τον Σύλλογο των Καθηγητών της Πληροφορικής αυτή την αλλαγή που κάνατε,
κατ' αρχήν, την είχατε βγάλει τελείως. Τώρα ήρθε στο μάθημα γενικής παιδείας στην Β' και
δύο ώρες στην Γ΄. Ποια μελέτη ισχύει; Η πρώτη, η δεύτερη και κυρίως, ποια είναι η θέση της Πληροφορικής
στο καινούργιο σύστημα της αγωγής; Γιατί εδώ πέρα είναι το μοναδικό γνωστικό
αντικείμενο το οποίο καταργείται από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Έχω έναν κατάλογο από
41 τμήματα που έχουν άμεση σχέση με την πληροφορική και όχι με την Χημεία. Ενδεικτικά
αναφέρω, ηλεκτρονικών μηχανικών και μηχανολόγων Κρήτης, Πειραιά, Θεσσαλονίκης,
Πληροφορική Ιονίου και χιλιάδες άλλα αντικείμενα και εδώ. Το ζήτημα είναι όχι να
αντιδικήσουμε ανάμεσα στην Πληροφορική και στην Χημεία, αλλά αυτό που ζητάνε και οι
καθηγητές της Πληροφορικής και εμείς, είναι ότι ανάλογα με την σχολή που επιθυμεί να
εξεταστεί ένας υποψήφιος να διαλέγει μεταξύ Πληροφορικής και Χημείας. Για παράδειγμα,
αν κάποιος επιθυμεί την εισαγωγή του σε μια Σχολή, όπως είναι το Χημικό, Γεωπονικό,
Χημικούς Μηχανικούς, να εξετάζεται στην Χημεία, ενώ αν επιθυμεί σε τμήματα
πληροφορικής επιστήμης υπολογιστών, μαθηματικών να εξετάζεται στην Πληροφορική.
Τόσο απλά."

Κάποιο κείμενο μου θυμίζει αυτό....


tropheus

Παράθεση από: odysseas στις 03 Σεπ 2013, 09:50:08 ΠΜ
Ο Κουράκης είναι από τους ελάχιστους που απάντησαν στα μηνύματά μας και έδειξε ουσιαστικό ενδιαφέρον. Η διατύπωση στο συγκεκριμένο σημείο της ομιλίας δείχνει ότι έχει πληρέστατη αντίληψη του ζητήματος κι αυτό είναι θετικότατο. Το κλειδί βέβαια για να γίνει οποιαδήποτε αλλαγή είναι οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Νομίζω ότι οφείλουμε να έρθουμε σήμερα σε επικοινωνία με τους Βουλευτές αυτούς που στηρίζουν τα δίκαια αιτήματά μας για να τους ευχαριστήσουμε καθώς αύριο η συζήτηση θα μπει σε λεπτομέρειες ...

petrosp13

Δεν χρειάζεται να θριαμβολογούμε και κυρίως ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Από χθες, είναι σίγουρο ότι υπήρξαν λυσαλέες πιέσεις (ξέρεις εσύ Χημικέ που με διαβάζεις τώρα) στους βουλευτές που τάχθηκαν υπέρ μας
Συνεχίστε να πιέζετε τους βουλευτές που έχετε πρόσβαση
Το δίκιο είναι με το μέρος μας, δεν ζητάμε ρουσφέτι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

AlexPapplir

Θα επαναλάβω: θέλουμε περισσότερους συμμάχους στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Δεν αρκεί μόνο ο Στύλιος. Να αυξήσουμε το "pressing"

Javert

Παράθεση
Η άποψη της ΔΗΜΑΡ για την πληροφορική στην εκπαίδευση

ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ (Ειδική Αγορήτρια Δημοκρατικής Αριστεράς)
"Όταν λέμε ψηφιακός αλφαβητισμός και αναγνώριση της σημασίας της πληροφορικής, δεν εννοούμε
μια κάθετη οργάνωση, εννοούμε μια οριζόντια οργάνωση, δηλαδή πώς αυτό που λέμε
υπολογιστής και όλες οι τεχνολογίες της πληροφορίας θα οργανωθούν οριζόντια σε όλα τα
μαθήματα σπουδών.
Αυτό που μας ενδιαφέρει, είναι όταν έκανε το παιδί Κείμενα ή όταν κάνει οποιοδήποτε
μάθημα, μπορεί να αξιοποιεί τον υπολογιστή σε όλες τις μεγάλες οικογένειες μαθημάτων,
όχι να ξέρει να πει και να δώσει μάθημα για το λειτουργικό σύστημα. Δεν είναι αυτό το
ζητούμενο στη μέση παιδεία. Είναι να αξιοποιήσει η εκπαίδευσή μας τη χρήση, αυτό το
εργαλείο το πολύ σημαντικό σε όλα τα μαθήματα και αυτό σημαίνει μια οριζόντια
οργάνωση, αυτό σημαίνει αναγνώριση του ψηφιακού αλφαβητισμού ως πολύ σημαντικό
για τη σύγχρονη εκπαίδευση και το σύγχρονο λύκειο."

Αυτό που λέει πάντως δυστυχώς στέκει στην πρωτοβάθμια ειδικότερα στις μικρές τάξεις. Ξανασκεφτείτε το όσοι κάνατε μετάταξη, και προσπαθήστε –αν γίνεται- να παραμείνετε στην δευτεροβάθμια. Γιατί όπως πάει το πράγμα ή που θα πρέπει να προσλάβει 3-4 χιλιάδες στα δημοτικά, ή να απολύσει τους χίλιους που έκαναν μετάταξη. Στη δευτεροβάθμια το προσπάθησαν και δεν τους βγήκε. Μοιραία θα στρέψουν αλλού τα βέλη τους.

Αν καταφέρουμε και γενικής και πανελλαδικά τότε μειώνεται ο αριθμός αυτών που πλεονάζουν. Και αργότερα με δίωρο στη δευτεροβάθμια μαζί με ισχυροποίηση στα τεχνικά τότε δεν θα πλεονάζει κανείς. Εκεί είναι ο αγώνας και τώρα και στο μέλλον...

control_data

Μπράβο και στους τρεις. Ο καθένας με τον τρόπο του. Ο Κουράκης πληθωρικός, δεν άφησε λεπτομέρεια που να μην αναδείξει. Ο Γιοβανόπουλος ενωτικός, παρέπεμπψε και στον Κουράκη και στον Τσουκαλά, διόρθωσε τον αριθμό των σχολών και προσέθεσε το θέμα με τις επιστολές των καθηγητών. Ο Στύλιος έχει το σημαντικό πλεονέκτημα της άμεσης σχέσης με το θέμα.

Υπέρ του "ψηφιακού αλφαβητισμού" (επιχείρημα Χημικών) χωρίς ίσως να γνωρίζουνε ποιά η διαφορά του απο την ανάπτυξη εφαρμογών η Ρεπούση και ο Ηλιόπουλος (Χρυσή Αυγή). Ενδιαφέρον.

Την Ρεπούση διόρθωσε ο Κουράκης:

"Σχετικά, με το θέμα της πληροφορικής που αναφέρθηκε από πάρα πολλούς, είναι άλλο
πράγμα, να το ξεκαθαρίσουμε, η χρήση υπολογιστή, που είναι μια ικανότητα που μπορεί να
αποκτήσει ο καθένας και με οριζόντιο τρόπο, όπως είπε η κυρία Ρεπούση. Εδώ, θεωρούμε
την πληροφορική, εδώ και δεκαετίες, ως μία ξεχωριστή επιστήμη, με την δική της
σημαντική θέση ανάμεσα στις θετικές επιστήμες, που ασχολούνται με διάφορους τομείς
της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Περί αυτού πρόκειται. Ιδιαίτερα, το μάθημα του
Προγραμματισμού κατά τη δική μας αντίληψη, βοηθάει στην αναλυτική και συνθετική
ικανότητα ενός ατόμου, ώστε να μπορεί να σκέφτεται και να επιλύει προβλήματα."

Απόλυτα εντυπωσιακή η απουσία του ΠαΣοΚ απο την υπεράσπιση της πανελλαδικώς εξεταζόμενης ΑΕΠΠ ως "πνευματικού του παιδιού". Πραγματικά δεν το περίμενα. Τελικά ίσως το μόνο που μένει να πει κανείς για αυτό το κόμμα είναι "εν τόπω φωτεινώ, εν τόπω χλοερώ, εν τόπω αναψύξεως".