Τελευταία μηνύματα

#31
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 13 Σεπ 2024, 12:10:58 ΜΜ
Εμένα με τρομάζει το θέμα Δ. Η ουρά είναι κακά υλοποιημένη στο διδακτικό πακέτο. Μπορεί να θεωρείται γεμάτη με μόνο ένα στοιχείο στην τελευταία θέση. Πέρα από αυτό, η υλοποίηση με πίνακα είναι προβληματική αφού βλέπεις στο κυρίως πρόγραμμα την υλοποίηση. Για μένα θα έπρεπε οι πράξεις να γίνονται μόνο με υποπρογράμματα. 
Είναι θέμα χαμηλού επιπέδου. Χάνει σε επιστημονική αρτιότητα λόγω κακής υλοποίησης στο βιβλίο. 
Προσωπικά πίστευα πως δε θα άγγιζαν σε θέμα Δ την ουρά. 
#32
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από epsilonXi - 13 Σεπ 2024, 10:54:38 ΠΜ
Πατώντας πάνω στη λύση του nikolasmer, έκανα μια προσπάθεια να βγει λίγο πιο κομψή...
Βασικό συστατικό της λύσης θα παρατηρήσετε ότι είναι 3 πίνακες, και μια επιπλέον συνάρτηση αναζήτησης, χάρη στην οποία η ζητούμενη συνάρτηση καθίσταται άχρηστη, αφού μπορεί μέσα στον κώδικα ο υπολογισμός των λίτρων να γίνει σε μία γραμμή


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Γ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛ[3], ΜΑΧ, θ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣ[3], ΕΣΟΔΑ, ΛΙΤΡΑ, ΠΟΣΟ,ΤΙΜ[3]
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
ΑΡΧΗ
 Τ[1] ← 'Β'  ! τύποι καυσίμων
 Τ[2] ← 'Π'
 Τ[3] ← 'Υ'
 ΤΙΜ[1] ← 1.80 ! τιμές καυσίμων
 ΤΙΜ[2] ← 1.50
 ΤΙΜ[3] ← 1.30
 ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΕΣΟΔΑ ← 0
 ΠΛ[1] ← 0 ! πλήθος πελατών ανά καύσιμο
 ΠΛ[2] ← 0
 ΠΛ[3] ← 0
 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
     ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΥΠΟΣ
     θ ← ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ,Τ)
     ΑΝ θ = 0 ΤΟΤΕ
       ΓΡΑΨΕ 'ΛΑΘΟΣ'
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ θ > 0
   ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣΟ
   ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ) ! ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟ/ΤΙΜ[θ]
   ΑΝ ΛΙΤΡΑ > ΠΟΣ[θ] ΤΟΤΕ
     ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΠΟΣ[θ] ← ΠΟΣ[θ] – ΛΙΤΡΑ
   ΕΣΟΔΑ ← ΕΣΟΔΑ + ΛΙΤΡΑ*ΤΙΜ[θ]
   ΠΛ[θ] ← ΠΛ[θ] + 1
 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΠΟΣ[θ] = 0
 ΓΡΑΨΕ ΕΣΟΔΑ
 ΓΡΑΨΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΜΑΧ ← -1
 ΓΙΑ θ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ ΠΛ[θ] > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
     ΜΑΧ ← ΠΛ[θ]
     ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ ← Τ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΓΡΑΨΕ ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ, Τ):ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: χ
ΑΡΧΗ
 ΘΕΣΗ ← 0
 ΓΙΑ χ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ Τ[χ] = ΤΥΠΟΣ ΤΟΤΕ
     ΘΕΣΗ ← χ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣΟ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ
ΑΡΧΗ
 ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Β' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.80
 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Π' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.50
 ΑΛΛΙΩΣ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.30
 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
#33
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από stamstat - 12 Σεπ 2024, 11:34:58 ΜΜ
προσυπογράφω όλα όσα επισήμανε παραπάνω ο συνάδερφος κύριος Οικονόμου Δημήτρης στο email του προς το Ι.Τ.Υ.Ε «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Είμαι και εγώ χρήστης της συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής τα τελευταία 12 χρόνια.
Δεν μπορώ να με φανταστώ στο εργαστήριο χωρίς LTSP.
Είναι τουλάχιστον εγκληματικό να μην συνεχίσει το έργο της αυτή η απόλυτα αποτελεσματική ομάδα.
Πάντα τους συγχαίρω και τους ευχαριστώ από καρδιάς για την δουλεία τους και εύχομαι να δοθεί λύση το συντομότερο.

Σταμάτης Στατέλλης - ΠΕ86
#34
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 12 Σεπ 2024, 07:42:07 ΜΜ
Παράθεση από: tony στις 11 Σεπ 2024, 02:43:58 ΜΜΕπειδη δεν εχουν στειλει ακομα το email, δεν μας στελνετε το link ωστε να τα κατεβασουμε;
Όχι θα τα κατεβάσετε από την επίσημη διεύθυνση του ΙΕΠ που θα σας σταλεί αύριο.
Καθυστέρησαν για γραφειοκρατικούς λόγους.
#35
Τεχνική υποστήριξη / Νέο LibreOffice 28.4.0 nano Ho...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 12 Σεπ 2024, 12:18:18 ΜΜ
Έκανα μιά δοκιμή στο σπίτι, να βάλω το νέο LibreOffice (πάντα γιά Linux Mint). Παρατήρησα τα εξής:

- Γιά κάποιον μυστήριο λόγο, η νέα έκδοση πήγε από την αρίθμηση 7.3.7.2 στην 28.4.0 . Ωστόσο, λογιστικό φύλλο που δούλεψα στη νέα (Αγγλική) έκδοση, συνέχισα να το δουλεύω στο σχολείο και με την παλιά, χωρίς να μου βγάλει διαγνωστικό ότι απαιτείται "newer version". Όλα καλά, χωρίς πρόβλημα. Πιστεύω και στην Ελληνική έκδοση δεν θα υπάρχει πρόβλημα.

- Γιά οποιοδήποτε Ubuntu based Linux, σαφώς κατεβάζουμε το αρχείο .deb . Όταν, όμως, πήγα να απεγκαταστήσω το παλιό LibreOffice, άρχισε να μου λέει γιά ένα σωρό dependencies, οπότε το παράτησα κι έριξα το καινούργιο ως έχει. Κάθησε ξεχωριστά, δουλεύουν ανεξάρτητα, τα δε εικονίδιά τους είναι διαφορετικά και πολύ ευδιάκριτα ποιό-είναι-ποιό.

- Γιά εγκατάσταση, θα βρήτε μέσα στο συμπιεσμένο αρχείο ένα αρχείο readme. Ακολουθήστε τις οδηγίες, που είναι απλούστατες: πάμε στο directory που ανοίγουν τα binaries, ανοίγουμε terminal screen εκεί, και εκτελούμε -όπως την υποδεικνύει το readme- την εντολή dpkg χειρωνακτικά (με sudo).
#36
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 12 Σεπ 2024, 09:48:36 ΠΜ
Πάντως το επίπεδο δυσκολίας συνεχίζει να είναι δραματικά χαμηλό
Δεν υπάρχει κίνητρο να μη δώσει κάποιος στις επαναληπτικές

Το Δ Θέμα είναι ίσως το ευκολότερο Δ Θέμα της τελευταίας 15ετίας
Κάποιος μπορεί να το λύσει ακόμα και με αποστήθιση κώδικα

Ερωτήσεις αντιστοίχισης τελεστών και ονοματοδοσίας μεταβλητών (!!!)
Ερώτηση ανάπτυξης που ζητάει τους τύπους δεδομένων (!!!)
Ερωτήσεις ΣΛ που αγγίζουν τα όρια του γελοίου
Ένα Γ Θέμα που προσεγγίζει το επίπεδο δυσκολίας των εξετάσεων του Ιουνίου

Κάποτε αντλούσαμε ωραία και τσιμπημένα θέματα από τις επαναληπτικές για να ασχολούμαστε στην επανάληψη με τους ικανούς μαθητές που έχουμε

Πλέον, δεν μπορούμε καν να τα εντάξουμε στα βιβλία μας

Γιατί;
#37
Παράθεση από: petrosp13 στις 11 Σεπ 2024, 10:27:26 ΜΜTo B2 δεν είναι καθόλου βατό...
Πράγματι!
#38
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 11 Σεπ 2024, 10:27:26 ΜΜ
To B2 δεν είναι καθόλου βατό...
#39
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από NIKOS_KALYVAS - 11 Σεπ 2024, 08:03:38 ΜΜ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

https://drive.google.com/file/d/1zGZ8murAVW98pBBOt9rhAqLTGSxRqC7X/view?usp=sharing

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
#40
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από nikolasmer - 11 Σεπ 2024, 07:38:49 ΜΜ
Σχολιασμός Θεμάτων

Θέμα Α:  Βατό χωρίς ασάφειες. Τα παιδιά δε θα πρέπει να δυσκολευτούν. Η θεωρία χιλιοειπωμένη. (25 Μονάδες)
 
Θέμα Β:  Βατό χωρίς ασάφειες. Τα παιδιά δε θα πρέπει να δυσκολευτούν. Το Β2 έχει ξαναπέσει πάλι σε επαναληπτικές εξετάσεις.  (25 Μονάδες)
 
Θέμα Γ:  Μεγάλο σε έκταση θέμα και κουραστικό, ενώ θα μπορούσε να «μαζευτεί» με ένα καλύτερο  και πιο δυναμικό στην υλοποίηση υποπρόγραμμα (πχ διαδικασία που τροποποιεί τις ποσότητες). Δεν υπάρχουν σημεία παγίδες για έναν διαβασμένο μαθητή, ενώ τα ερωτήματα είναι από αυτά που πέφτουν κάθε χρόνο.  Προσοχή χρειάζονται τα ερωτήματα Γ3 β και  Γ4 που μπορεί να στοιχίσουν κάποιες μονάδες. (25 Μονάδες)
 
Θέμα Δ: Επιτέλους μια άσκηση Ουράς για να έχουμε ένα μπούσουλα της εκφώνησης  στις απολυτήριες εξετάσεις που έρχονται. Είναι ένα θέμα που έχει αναλυθεί στα περισσότερα βοηθήματα που κυκλοφορούν και  υπάρχουν παρόμοια θέματα και στο σχολικό βιβλίο.  Μια άσκηση by the book που αφήνει ίσως υποσχέσεις για επόμενα θέματα στις πανελλαδικές Στοίβας-Ουράς.  Οι μαθητές που έχουν λύσεις αρκετές παρόμοιες ασκήσεις δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα. (25 Μονάδες)