Αποστολέας Θέμα: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022  (Αναγνώστηκε 479 φορές)

aspd

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 476
Δεν καταλαβαίνω ακριβώς  τι ισχύει με την αξιολόγηση της Πληροφορικής στο γυμνάσιο.
Έχουμε τις γενικές οδηγίες 109294/Δ2/07-09-2021
και την τροπολογία 131908/Δ2/18-10-2021
όπου λέει ότι πρέπει να αφαιρεθεί στη σελ. 3 η παράγραφος:«Τέλος, σημειώνεται ότι για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία  (1)  ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δε διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή/μαθήτρια η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης [Ν.4692(ΦΕΚ 111/12-06-2020)]»

Οπότε αφού αφαιρείται το παραπάνω μένει ότι ισχύει στο νόμο  Ν.4692(ΦΕΚ 111/12-06-2020)
(https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/nomos-4692-2020-phek-111a-12-6-2020.html)

για τα μαθήματα της Β ομάδας.                                   

Δηλαδή: 1ο τετράμηνο διαγώνισμα και 2ο τετράμηνο ή διαγώνισμα ή συνθετική εργασία.
Ισχύουν τα παραπάνω; υπάρχει κάτι άλλο κάπου;

Λένε συνάδελφοι ότι ίσως καταργείται το υποχρεωτικό διαγώνισμα από το Α τετράμηνο. Από πού να φαίνεται αυτό;



dski

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 208
Απ: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022
« Απάντηση #1 στις: 10 Νοε 2021, 10:15:14 μμ »
Δεν το έχω συζητήσει με κάποιον άλλο, όμως και εγώ το ίδιο καταλαβαίνω:

Αφού αφαιρείται η ειδική ρύθμιση μένει το γενικό του νόμου, άρα διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο και διαγώνισμα ή συνθετική εργασία στο 2ο τετράμηνο.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3637
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022
« Απάντηση #2 στις: 11 Νοε 2021, 01:00:35 μμ »
Μερικές φορές σκέφτομαι αν κάτι τέτοια τα κάνουν τυχαία ή έτσι για να σπάνε πλάκα μαζί μας. Αρκετοί συνάδελφοι διαβάζοντας αυτό πιστεύουν ότι δεν βάζουμε διαγώνισμα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

aspd

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 476
Απ: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022
« Απάντηση #3 στις: 11 Νοε 2021, 07:48:17 μμ »
Έχω λάβει μηνύματα από συναδέλφους που χαίρονταν επειδή καταργήθηκαν τα διαγωνίσματα!

Πάντως κοιτάζοντας τι ισχύει με τις συνθετικές εργασίες, καλύτερα που στο Β τετράμηνο έχουμε επιλογή και για διαγώνισμα και ας αποφασίσει ο καθένας τι τον βολεύει. Η συνθετική εργασία δεν είναι απλά μία εργασία-project στη ύλη τους, που όλοι βάζουμε.

Εκτός των άλλων, η 2η ώρα της εργασίας πρέπει να δηλώνεται σα διαγώνισμα (δεν μπορούν να έχουν πάνω από τρεις εξετάσεις την εβδομάδα). Δηλαδή 2 διαγωνίσματα και μία εργασία ΟΚ, 3 διαγωνίσματα και 1 εργασία όχι. Οπότε πάλι ψάχνουμε μέρες στο τετράδιο διαγωνισμάτων!
       
« Τελευταία τροποποίηση: 11 Νοε 2021, 09:35:43 μμ από aspd »

ipoulis

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 58
  • Dum spiro spero
Απ: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022
« Απάντηση #4 στις: 13 Νοε 2021, 01:26:40 πμ »
Συνάδελφοι
Σχετικά με την αξιολόγηση στο γυμνάσιο ισχύει ο νόμος 4823/2021
https://www.esos.gr/arthra/74342/yp-paideias-ti-tha-ishysei-gia-tin-axiologisi-ton-mathiton-gymnasioygenikoy-lykeioy-kai
και στο άρθρο  86 αναφέρει
" Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́ των περ. α’ και β’, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.  Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α’ και της Ομάδας Β’ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. δ’ της παρ. 1"
Στην παρ 1 δ δίνει τις εξης δυνατότητες
"1 δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης"
Αρα πρέπει σε κάθε τετράμηνο να διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης (όχι υποχρεωτικα διαγώνισμα αλλά και ατομικη ή ομαδική εργασία ή διαθεματική ή ανετραμένη)
Όσοι μιλάτε για υποχρεωτικό διαγώνισμα σε Α τετράμηνο και συνθετικής εργασία στο Β το στηρίζετε σε παλιότερη οδηγία και συγκεκριμένα στον Νόμος 4692/2020 - ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020
https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/nomos-4692-2020-phek-111a-12-6-2020.html
Αυτά έχω καταλάβει και νομίζω πως δεν κανω λάθος

aspd

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 476
Απ: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022
« Απάντηση #5 στις: 13 Νοε 2021, 07:19:39 μμ »
Ευχαριστούμε!
Αυτό φαίνεται να ισχύει, ενώ εγώ και πολλοί άλλοι ακολουθούσαμε άλλο νόμο! :)

1. Οπότε φαίνεται να μπορεί να μην υπάρχει καθόλου διαγώνισμα, ούτε το Α, ούτε στο Β τετράμηνο;
2. Η ατομική ή ομαδική συνθετική ή διαθεματική δημιουργική εργασία έχει απαραίτητα τη μορφή των συνθετικών εργασιών (https://www.esos.gr/arthra/58812/ekponisi-ton-synthetikon-dimioyrgikon-ergasion-sto-gymnasio-gia-sholiko-etos-2018-2019);
3. Το μοντέλο ανεστραμμένης τάξης εννοεί να έχουμε βάλει (σύμφωνα με την ανεστραμμένη τάξη) κάποιο υλικό να μελετήσουν και πάνω σε αυτό στο σχολείο να κάνουν την εργασία;
4. Ισχύουν για τις εργασίες οι περιορισμοί για 3 συνολικά την εβδομάδα (διαγωνίσματα ή εργασίες;)
5. Μήπως για το 1δ υπάρχουν κάπου πιο αναλυτικές οδηγίες;

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3637
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022
« Απάντηση #6 στις: 13 Νοε 2021, 07:41:59 μμ »
Έχετε δίκιο. Ισχύει ο νέος νόμος του 2021.
 Πλέον δεν λέγεται διαγώνισμα ή γραπτή δοκιμασία αλλά "τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης". Άρα αν θέλεις μπορείς να βάλεις 2 διαγωνίσματα ένα σε κάθε τετράμηνο ή να μην βάλεις  κανένα διαγωνίσμα και αντί για αυτό να επιλέξεις άλλον τρόπο αξιολόγησης από αυτούς που αναφέρει.
Επίσης αν κατάλαβα καλά αυτό ισχύει για όλα τα μαθήματα, όχι μόνο για μας?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ipoulis

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 58
  • Dum spiro spero
Απ: Αξιολόγηση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο 2021-2022
« Απάντηση #7 στις: 15 Νοε 2021, 09:47:55 μμ »
Ναι ισχύει για τα μαθήματα Α και Β ομάδας.
Οπότε δεν θα έχουμε τον χαμό το Νοεμβρη οπου δεν
βρίσκαμε ημερομηνίες για τα διαγωνίσματατα τα μονόωρα μαθήματα.
Επίσης ο περιορισμός των 3 ανα εβδομάδα ισχύει για τα διαγωνίσματα και οχι για τις εργασίες.
"...2. Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του  ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.,..."
Μη μπερδευετε τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες δηλ διαγώνισμα οπου εχουμε περιορισμό 3 τη βδομαδα και 1 την ημερα με τις ατομικες ή ομαδικες εργασίες που δεν βλεπω κάπου να λέει για περιορισμούς και ότι πρέπει να τις δηλώνουμε (αν κάνω λάθος βρείτε το κομμάτι του φεκ που το λέει διοτι μπορεί να μου ξέφυγε)
Τώρα μένει να ξεκαθαρίσουμε τι σημαίνει
"...ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης..."
Δηλ με απλά λόγια,
1. Μπορω να τους αναθέσω να φτιάξουν πχ εναν πίνακα του excel με 2 3 συναρτήσεις και λιγο να το μορφοποιήσουν 2 μαθητές σε εναν ΗΥ και να το θεωρήσω τετραμηνιαία δοκιμασίες αξιολόγησης??
Ως ομαδική συνθετική εργασία?
2. Μπορώ να τους αναθέσω μια εργασία για το σπίτι όπως μορφοποίηση κειμένου σε open office που θα μου την στείλουν με mail ή εναλλακτικά να γράψουν στο τετράδιο όσοι δεν εχουν ΗΥ πχ 5 6 ερωτήματα στην ύλη τους και να την πάρω για ατομική συνθετική εργασία?
Τέλος έχω την εντύπωση  ότι δεν το έχουν πάρει χαμπάρι οι άλλες ειδικότητες οπότε ας τους ενημερώσουμε να διαβάσουν το νέο νόμο..... και ότι καταλάβουν ....
« Τελευταία τροποποίηση: 15 Νοε 2021, 10:12:18 μμ από ipoulis »