Στοίβα και ουρά

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 05 Φεβ 2020, 01:58:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Καλησπέρα

Στην δραστηριότητα Ε5/σελ.34 (35 στο pdf) αναφέρει ότι η λίστα αναμονής δεν μπορεί να περιέχει πάνω απο 10 ονόματα.

Στο σενάριο όπου για παράδειγμα γεμίζει η λίστα αναμονής, μετά γίνουν 2 ακυρώσεις, δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται να γίνει εγγραφή ακόμα 2 πελατών;

Εγώ απο την εκφώνηση καταλαβαίνω οτι σε κάθε χρονική στιγμή μπορεί να υπάρχουν 10 άτομα στην αναμονή, και όχι ότι μπορούν να δηλώσουν συνολικά 10 άτομα.

Επίσης η υπόθεση που γράφει, στις προτεινόμενες λύσεις, ακολουθεί την εκφώνηση?

ApoAntonis

0.   Που πήγε η στοίχιση; (ας πούμε ότι είναι τεχνικό το πρόβλημα)
1.   Μενού επιλογής με 1.ΕΓΓΡΑΦΗ/2.ΑΚΥΡΩΣΗ/3.ΤΕΛΟΣ έγινε Ε/Α/Τ. Κάποιος δεν διάβασε την εκφώνηση.
2.   Σε μια ουρά, έχουμε δύο δείκτες... τον τάδε και τον τάδε. Ο αρχ και τελος τι είναι;
3.   Τι ακριβώς κερδίζει κανείς αν από την λέξη αρχή κόψει το τελικό ήτα ή το τελικό όμικρον από το όνομα;
4.   Στα Ελληνικά, οι λέξεις τονίζονται. Υπάρχει κάποια εξαίρεση και δεν το μάθαμε για τις μεταβλητές;
5.   Ενώ όλα τα μηνύματα είναι σε β' ενικό, η γραμή 28 το γυρνάει σε β' πληθυντικό.
6.   Το αστειάκι με την διάκριση πεζών και κεφαλαίων στην σύγκριση χαρακτήρων πρέπει να κοπεί (ή να αλλάξει το βιβλίο της Β')
7.   Είπαμε, ξανά και ξανά, μετά το ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ δεν γράφουμε κάτι άλλο. Να κοπεί και αυτό το αστειάκι.
8.   Γραμμή 21 (ακολουθεί το βιβλίο 2) ο έλεγχος με σύζευξη είναι περιττός και άνευ νοήματος.
9.   Γραμμή 36, ομοίως με το προηγούμενο.
10. Η υλοποίηση της λειτουργίας της εξαγωγής... -μείνε ψύχραιμος- δημιουργεί κακά προηγούμενα.
11. Από την γραμμή 51 και κάτω είναι όλο λάθος (ή λύνει άλλη άσκηση)
*.   Mind blowing: Η άσκηση δεν αναφέρει ότι πρέπει να γίνει υλοποίηση με ουρά. Εξού φαντάζομαι το 2. και το 10.

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 05 Φεβ 2020, 01:58:49 ΜΜ
Στο σενάριο όπου για παράδειγμα γεμίζει η λίστα αναμονής, μετά γίνουν 2 ακυρώσεις, δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται να γίνει εγγραφή ακόμα 2 πελατών;
Εγώ απο την εκφώνηση καταλαβαίνω οτι σε κάθε χρονική στιγμή μπορεί να υπάρχουν 10 άτομα στην αναμονή, και όχι ότι μπορούν να δηλώσουν συνολικά 10 άτομα.

Ναι. Και εγώ.
Να πάμε να κοιτάξουμε τα Ελληνικά μας.


Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 05 Φεβ 2020, 01:58:49 ΜΜ
Επίσης η υπόθεση που γράφει, στις προτεινόμενες λύσεις, ακολουθεί την εκφώνηση?
Φυσικά και όχι. Ούτε με κακό google translate δεν συμβαίνει αυτό.

gthal

Το πρόβλημα νομίζω είναι ότι η υλοποίηση της ουράς που δίνει το βιβλίο με τους δύο δείκτες που προχωρούν συνεχώς προς το τέλος του πίνακα είναι ατυχής.
Έτσι η ουρά συμβαίνει να "γεμίσει" χωρίς να είναι γεμάτη.
Αφού το δίνουν έτσι, αναγκάζονται να το ζητούν και έτσι στις ασκήσεις. Κι αναρωτιέμαι, αν κάποιος κάνει την υλοποίηση του παλιού βιβλίου θα το πάρουν λάθος;
(στο καινούριο βιβλίο δίνει μια βελτίωση, όπου αν τύχει να αδειάσει η ουρά, οι δύο δείκτες γίνονται reset και μπορεί να χωρέσει κι άλλα)
Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί δεν δείχνουν την ουρά έτσι ώστε να λαμβάνεται πάντα ο πρώτος, και όλοι να μετακινούνται μία θέση μπροστά. Έτσι η ουρά υλοποιείται με έναν μόνο δείκτη (τον rear) και ανατρέπεται όλη η θεωρία του βιβλίου
(έχω δει ΣΛ που λέει "η ουρά χρησιμοποιεί έναν δείκτη" και βέβαια αναμένεται η απάντηση να είναι Λ - αποσιωπώντας το γεγονός ότι μπορεί κάλλιστα να υλοποιηθεί και με έναν)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Γιάννης Αναγνωστάκης

To show συνεχίζεται στην δραστηριότητα 6 και στην ενδεικτική λύση της

ApoAntonis

βιβλίο 2, σελίδα 24 "κατά την εξαγωγή ενός στοιχείου αυξάνεται ο δείκτης front κατά ένα χωρίς στην πραγματικότητα να γίνεται καμία
παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα"
σελ.28 "σημειώνεται ότι για λόγους παρακολούθησης των τιμών του πίνακα, στη θέση του πίνακα που κατείχε το αποβιβαζόμενο όχημα καταχωρίζεται ο κενός χαρακτήρας."


Παράθεση από: gthal στις 07 Φεβ 2020, 12:17:03 ΜΜ
Αφού το δίνουν έτσι, αναγκάζονται να το ζητούν και έτσι στις ασκήσεις.
Στο παράδειγμα 3 της σελίδας 26 δεν προχωρούν συνέχεια οι δείκτες, ούτε αλλάζει το περιεχόμενο του πίνακα κατά την εξαγωγή.
Μέσα σε 2 σελίδες κάποιος ξέχασε τι έγραψε.
Θα έπρεπε, ύστερα από τόσο καιρό, να γίνει παραδοχή των λαθών και να έρθουν διευκρινήσεις.

αλλά τι λέω...

και πάμε στις οδηγίες διδασκαλίας, λύση της άσκησης Ε.4 από την σελίδα 33 στο βιβλίο 2
Εδώ η ουρά δεν προχωράει τους δείκτες της συνέχεια και κάνει το φυσιολογικό όταν αδειάζει, δηλαδή να γυρίζουν στο μηδέν. Από την άλλη δεν μπορεί να βάλει άλλους πελάτες αν ο δείκτης πίσω είναι στο 1000, ΑΛΛΑ
όσο το πίσω δεν "χιλιαρίζει" το σύνολο των πελατών που θα εξυπηρετηθούν μπορεί να ξεπεράσει το χίλια.
Επίσης, σε κάθε εξαγωγή μηδενίζεται το αντίστοιχο κελί του πίνακα. Θα ρωτούσα γιατί, αλλά δεν θέλω ειδωθώ ως υπερβολικός.

Δεν θα μας μείνει κανένας παραπονεμένος και έτσι και εδώ εμφανίζεται κάτι εξαιρετικό:
Για κάθε ταμείο από ένα μέχρι τέσσερα, γράφτηκε διαφορετική περίπτωση στην ΕΠΙΛΕΞΕ.
Όμορφο από κάθε άποψη. Αν είσαι Α' Γυμνασίου.

taxata

Για να θυμηθούμε και λίγο θεωρία δικτύων
καλό θα είναι οι ορθές παρατηρήσεις σας να δρομολογούνται σε αυτούς που δρομολογούν και τις αποφάσεις
καλή είναι η μεταξύ μας επικοινωνία αλλά εάν μένει μόνο εδώ δεν πρόκειται να διορθωθεί τίποτα

http://iep.edu.gr/el/graf-b
http://iep.edu.gr/el/natural-sciences
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

Γιάννης Αναγνωστάκης

Επειδή οργανωμένη προσπάθεια συλλογής λαθών δεν βλέπω να γίνεται απο εδώ μέσα, θα σας πρότεινα, όπως ο συνάδελφος taxata, να αφιερώσετε λίγη ώρα και να στείλετε ένα email στους υπεύθυνους.

akalest0s

#7
Σχετικά με την ολίσθηση σε ουρά. Πως θα την διδάξετε ή πως την διδάξατε;
Στο συμπληρωματικό, ενώ στις αρχικές κωδικοποιήσεις  αγνοεί πλήρως την ολίσθηση, και φθάνει στο σημείο, λανθασμένα, να δίνει γεμάτη ουρά σε ουρά που πιθανώς δεν είναι γεμάτη (Παράδειγμα2/26), ωστόσο στις προτεινόμενες λύσεις, στην άσκηση 6/18, ξαφνικά περιγράφει την ολίσθηση.
Αν σε αυτό, προσθέσουμε και τον παλιό κώδικα (βιβλίο καθηγητή), γεννάται ένας αχταρμάς το ερώτημα, ποιες κωδικοποιήσεις τελικά διδάσκετε για τις δύο λειτουργίες (εισαγωγή/εξαγωγή);


"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

P.Tsiotakis

1. υλοποίηση όπως στο σχολικό βιβλίο ή αλλιώς (πάντα με FIFO)
2. γεμάτη ουρά όταν υπάρχει στοιχείο στην τελευταία θέση (όπως στο σχολικό βιβλίο)
3. μετακίνηση στοιχείων στις πρώτες θέσεις και αποδέσμευση χώρου όταν το ζητάει η εκφώνηση (όπως στο βιβλίο)

gthal

Τρεις- τέσσερεις τρόποι υλοποίησης και εδώ λοιπόν, οι λάθος θεωρούνται σωστοί γιατί τους προτείνει το βιβλίο, και κάποιος που θα κάνει έναν δικό του τρόπο ίσως πιο σωστό, να κινδυνεύει να του το πάρουν λάθος.
Μα το βρίσκω ντροπιαστικό να πρέπει να διδάσκεις κάτι που είναι λάθος, γιατί έτσι λέει το πακέτο εδώ και χρόνια και τώρα που ήταν μια ευκαιρία για διόρθωση, προσθέτουν κάτι ακόμη πιο σύνθετο αλλά ακόμη λάθος.
Κι επίσης, αν πεις έναν τρόπο που θεωρείς σωστό να κινδυνεύεις να βγάλεις τους μαθητές σου off.
Για παράδειγμα, υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην παρακάτω υλοποίηση; Κι αν ο μαθητής πει "η ουρά υλοποιείται με έναν δείκτη"  ;


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ εισαγωγή (X, queue, rear, done)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: queue[10], X
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: rear
  ΛΟΓΙΚΕΣ: done
ΑΡΧΗ
  ΑΝ rear=10 ΤΟΤΕ
    done <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΑΛΛΙΩΣ
    rear <- rear+1
    queue[rear] <- X
    done <- ΑΛΗΘΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ εξαγωγή (X, queue, rear, done)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: queue[10], X
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: rear, ι
  ΛΟΓΙΚΕΣ: done
ΑΡΧΗ
  ΑΝ rear=0 ΤΟΤΕ
    done <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΑΛΛΙΩΣ
    X <- queue[1]
    done <- ΑΛΗΘΗΣ
    rear <- rear-1
    ! ολίσθηση
    ΓΙΑ  ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ rear
      queue[ι] <- queue[ι+1]
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

ολγα

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 12 Φεβ 2020, 03:50:04 ΜΜ
3. μετακίνηση στοιχείων στις πρώτες θέσεις και αποδέσμευση χώρου όταν το ζητάει η εκφώνηση (όπως στο βιβλίο)
Σε ποια εκφώνηση αναφέρεσαι;

ολγα

#11
Έχω αγνοήσει τις ενδεικτικές λύσεις, όπως και τις λύσεις των παραδειγμάτων 4 στις σελ. 18-19 και 29-30 γιατί δεν ανταποκρίνονται στη θεωρία του βιβλίου αλλά ούτε και στις εκφωνήσεις.

akalest0s

Παράθεση από: ολγα στις 13 Φεβ 2020, 05:25:11 ΜΜ
Σε ποια εκφώνηση αναφέρεσαι;
Λύση άσκησης Ε6, σελίδα 19, στο βιβλίο με τις προτεινόμενες λύσεις του υπουργείου
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ολγα

Σε ποιο σημείο αναφέρει η εκφώνηση της Ε6  κάτι για μετακίνηση στοιχείων στις πρώτες θέσεις;

ολγα

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 12 Φεβ 2020, 03:50:04 ΜΜ
1. υλοποίηση όπως στο σχολικό βιβλίο ή αλλιώς (πάντα με FIFO)
Το "ή αλλιώς" υποθέτω ότι αφορά ασκήσεις με εκφωνήσεις που περιγράφουν με λεπτομέρεια τι σημαίνει αυτό το αλλιώς. Διαφορετικά η υλοποίηση νομίζω πως θα πρέπει να γίνεται με βάση τη θεωρία του βιβλίου. 

akalest0s

Θα έπρεπε να αφορά οποιαδήποτε έγκυρη λύση. Νομίζω ο Παναγιώτης σε αυτό αναφέρεται. Ειδικά από τη στιγμή που η απόδοση αλγορίθμων είναι εκτός.
Στην πράξη, θα πρέπει η εκφώνηση να το περιγράφει.
Για περισσότερα, η κουβέντα στο άλλο θέμα (άσκηση σε ουρά), περιγράφει ικανά για να λάβεις απάντηση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Παράθεση από: ολγα στις 13 Φεβ 2020, 05:33:28 ΜΜ
Έχω αγνοήσει τις ενδεικτικές λύσεις, όπως και τις λύσεις των παραδειγμάτων 4 στις σελ. 18-19 και 29-30 γιατί δεν ανταποκρίνονται στη θεωρία του βιβλίου αλλά ούτε και στις εκφωνήσεις.
Και εγώ τις αγνοώ. Αλλά μην ξεχνάμε ότι αποτελούν κομμάτι του διδακτικού πακέτου.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

Οσονούπω θα αποδοθεί το βραβείο επαναδρομικότητας (!) για την πρωτοτυπία
του γεγονό (τος)
η λύση των ασκήσεων να καθορίζει την θεωρία.


Ειδικότερα για την λύση της άσκησης Ε6 θα πρέπει να σκεφτούμε αν πράγματι γίνεται να λυθεί.
Ο μέσος χρόνος αναμονής πελάτη -γράφει η λύση- εξαρτάται από από πλήθος των ατόμων που βρίσκονται στην ουρά πριν από αυτόν.
Λάθος. Εξαρτάται και από το αν υπάρχει πελάτης στο ταμείο.
Στην απλούστερη περίπτωση, μπαίνει ο πρώτος πελάτης και στην συνέχεια ένας βγαίνει (από την ουρά ) ένας μπαίνει (στην ουρά), κ.ο.κ.
Ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης δεν είναι το ίδιο με τον χρόνο εξυπηρέτησης και το αποτέλεσμα εξαρτάται από τον ρυθμό με τον οποίο μπαίνουν οι πελάτες στο κατάστημα.
Γίνονται κάποιες σιωπηρές παραδοχές στην επίλυση της άσκησης. Με άλλα λόγια ο καθένας λύνει κατά το δοκούν.


Επιπρόσθετα, αλλά ήσσονος
Γραμμή 14: το σωστό είναι "πλήθος ωρών"
Γραμμή 16: σοβαρά τώρα, 60 div 3 ;

Τόσες ημερίδες και παρουσιάσεις έγιναν/γίνονται για το νέο υλικό. Δεν βλέπω καμία ανακοίνωση, κάποιο σχόλιο μια νύξη.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Και εγώ γενικά δεν βασιζομαι στις ενδεικτικές λυσεις των ασκησεων του συμπληρωματικου τεύχους.. Βασικά είχα αρχίσει να σκέφτομαι μήπως είμαι εγώ ο περιεργος που δεν μπορώ να καταλάβω το νόημα τόσο των εκφωνησεων όσο και των λύσεων ( όχι όλων προφανώς αλλά υπάρχουν κάποια θέματακια) ... Αλλά μάλλον είναι ο κανόνας απο αυτά που γράφουν όλοι οι συνάδελφοι..

alkisg

Έκανα μια προσπάθεια για "καλύτερη υλοποίηση ουράς", αν θέλετε το συζητάμε εκεί, την βελτιώνουμε, και με την πρώτη ευκαιρία την προτείνουμε στο Υπουργείο:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8149.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ολγα στις 13 Φεβ 2020, 07:04:48 ΜΜ
Το "ή αλλιώς" υποθέτω ότι αφορά ασκήσεις με εκφωνήσεις που περιγράφουν με λεπτομέρεια τι σημαίνει αυτό το αλλιώς. Διαφορετικά η υλοποίηση νομίζω πως θα πρέπει να γίνεται με βάση τη θεωρία του βιβλίου. 

το αλλιώς αναφέρεται σε οποιαδήποτε κωδικοποίηση κρίνει κάποιος χρήστης ότι υλοποιεί το FIFO

Παράθεση από: akalest0s στις 14 Φεβ 2020, 12:37:02 ΠΜ
Θα έπρεπε να αφορά οποιαδήποτε έγκυρη λύση. Νομίζω ο Παναγιώτης σε αυτό αναφέρεται. Ειδικά από τη στιγμή που η απόδοση αλγορίθμων είναι εκτός.

αυτό εννοώ

fan

Καλησπερα,
Υπάρχει περίπτωση να δούμε φέτος θέμα άσκησης που να υλοποιείται με στοίβα ή ουρά και χρήση πίνακα;

akalest0s

Δεν υπάρχει τίποτα που να σου εξασφαλίζει το αντίθετο.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Σάκης Δημόπουλος

Βιντεομάθημα που συμπυκνώνει   όλα όσα αναφέρει το σχολικό βιβλίο για τη δομή της Στοίβας: https://www.youtube.com/watch?v=Ew5JHmpIQ20&t

Βιντεομάθημα που συμπυκνώνει   όλα όσα αναφέρει το σχολικό βιβλίο για τη δομή της Ουράς: https://www.youtube.com/watch?v=QEsPayHWEOA&t1