Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από oldBugman στις Σήμερα στις 02:00:13 μμ »
Πληροφοριακά η Μ2000 δίνει:
? 0.1+0.1+0.1=0.3, 0.1+0.1+0.1==0.3
      Ψευδές       Αληθές
Έχει το == για σύγκριση στα 13 δεκαδικά, ενώ το = για σύγκριση με όλα τα δεκαδικά.

Επίσης το πρόβλημα με την ακρίβεια των δεκαδικών λύνεται και με άλλο τρόπο, με χρήση άλλων τύπων εκτός των Double και Float, όπου δεν υπάρχει πρόβλημα ακρίβειας!
Με τύπο Currency (μέχρι τέσσερα δεκαδικά):
? 0.1#+0.1#+0.1#=0.3#
Με τύπο Decimal (συνολικά 27 ψηφία, και η υποδιαστολή πάει όπου θέλουμε):
? 0.1@+0.1@+0.1@=0.3@

Όπως φαίνεται παραπάνω δεν χρειάζεται το == για να έχουμε διόρθωση ακρίβειας όπως στους Double τύπου αριθμούς.

Γλώσσες τύπου .Net έχουν και αυτές αυτούς τους τύπους αριθμών αν και τα σύμβολα στο τέλος, για τις αριθμητικές σταθερές, διαφέρουν από αυτά της Μ2000.

Η Μ2000 έχει γραφτεί σε VB6 η οποία ενώ χειρίζεται Decimal δεν έχει αριθμητικές σταθερές τύπου Decimal. Με κατάλληλο προγραμματισμό η Μ2000 έχει αποκτήσει και αυτές τις σταθερές (πχ το 0.345611321323145345423313123@ γίνεται Decimal χωρίς να χάσει ούτε ένα δεκαδικό).

(δεν διαφημίζω την Μ2000, επεξηγώ θέματα μιας άλλης γλώσσας σε ζητήματα που θίγονται παραπάνω από άλλα μέλη του φόρουμ, για όποιους τους αρέσει να μαθαίνουν και κάτι άλλο).
2
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Σήμερα στις 01:14:08 μμ »
Τέτοιοι περιορισμοί είναι εγγενείς στους περισσότερους επεξεργαστές και στις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού. Για παράδειγμα, στην Python, η παρακάτω εντολή τυπώνει False:
print(0.1 + 0.1 + 0.1 == 0.3)

Περισσότερα στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8256.msg90258#msg90258
και η λύση που δίνει ο Διερμηνευτής στο τελευταίο bullet του: https://alkisg.mysch.gr/ΓΛΩΣΣΑ/Τύποι_δεδομένων/

Btw λέω στον γιο να κάνει ένα πρόγραμμα σε python που να μετατρέπει χρόνια σε μήνες.
Κάνει a = input(); print(12*a)
Δίνει είσοδο 15
Και του εμφανίζει 151515151515151515151515
...έμεινε λίγο κάγκελο μέχρι να του εξηγήσω πώς και γιατί...
3
Καλημέρα ναι λάθος η σελίδα...
4
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από dpa2006 στις Σήμερα στις 09:21:15 πμ »
Νομίζω θα είναι αποδοτικότερο να απαντήσω σε μορφή βηματικού αλγορίθμου, με παραπομπές σε άλλες ιστορίες ή σε προηγούμενες σκέψεις.

1. Γιατί να επιλέξουμε μια γλώσσα που να επιτρέπει προγραμματισμό browser, αντί μια άλλη με καλύτερο συντακτικό;
1.1. Για τον ίδιο λόγο που μαθαίνουμε στα παιδιά μας Αγγλικά ως πρώτη επιλογή, κι ας είναι μια γλώσσα με χειρότερο συντακτικό, που δημιουργήθηκε εκ του προχείρου για να συνεννοηθούν άνθρωποι που μιλούσαν καλύτερες, αλλά διαφορετικές, γλώσσες. Επειδή αυτή τη στιγμή όποιος ξέρει Αγγλικά συνεννοείται με όλον τον υπόλοιπο κόσμο.
1.2. Για τον ίδιο λόγο που οι περισσότεροι έγραφαν προγράμματα για DOS αντί για καλύτερα σχεδιασμένα λειτουργικά. Επειδή αυτό στόχευσε να διαδοθεί σε όλα τα σπίτια ενώ τα άλλα ήταν πιο "επαγγελματικά". Αφού διαδόθηκε, για τις επόμενες 4 δεκαετίες όλος ο κόσμος έγραφε εφαρμογές για Windows.
1.3. Για τον ίδιο λόγο που πλέον οι εφαρμογές μετακινούνται από τα Windows στον ιστό. Επειδή το Internet και τα κινητά μας προσέφεραν καλύτερη επικοινωνία και διαμοιρασμό γνώσης, εξαπλώθηκαν παντού, και πλέον θέλουμε οι εφαρμογές μας να τρέχουν εκεί.

ΑΝ και εφόσον συμφωνήσουμε στο βήμα 1, τότε το επόμενο βήμα είναι:

2. Αντί για Javascript, να επιλέξουμε μια άλλη γλώσσα που να κάνει publish-to-web;
2.1. Δεν διαφωνώ καθόλου, έχω ήδη προτείνει και Typescript, και ΓΛΩΣΣΑ-to-Javascript, και Ψευδογλώσσα-to-Javascript, ενώ υπάρχει μέχρι και Python-to-Javascript.
2.2. Όμως οι block-based γλώσσες δεν έχουν την εκφραστική δύναμη των textual και είναι λόγος να τις απορρίψουμε για το Λύκειο. Αν πάμε να φτιάξουμε ένα memory game σε scratch θα δούμε ότι ο κώδικάς του δεν διαβάζεται, έχουν τραβήξει τον block-based προγραμματισμό από τα μαλλιά.
2.3. Τέλος, όσο πιο κοντά είναι ένα περιβάλλον σε native Javascript, τόσο πιο εύκολο θα είναι να βρούμε έτοιμες βιβλιοθήκες και εργαλεία, να διαμοιράσουμε και να επαναχρησιμοποιήσουμε υλικό. Η Typescript χρησιμοποιείται εκτενώς και είναι πιθανό να υποστηριχθεί επίσημα από πρότυπα και browsers, η transcrypt (Python) όχι ιδιαίτερα.

Η δικιά μου προτίμηση είναι Javascript, Typescript, Python-to-Javascript, Ψευδογλώσσα-to-Javascript. Θεωρώ όμως σημαντικότατο η γλώσσα που θα επιλεγεί για το Λύκειο, πέρα από την διδασκαλία αλγοριθμικής σκέψης που εξυπακούεται, να επιτρέπει στους μαθητές να φτιάξουν και εφαμογές που οι ίδιοι θα θεωρούν χρήσιμες. Και ναι αυτό ως επί το πλείστον σημαίνει GUI, browser και κινητά. Τα προγράμματα τύπου τερματικού θα τα άφηνα για το πανεπιστήμιο και μάλλον μόνο για τις θετικές σχολές (και πρέπει να είμαι από τους λίγους που περνάνε περισσότερο χρόνο σε τερματικό παρά σε browser! :D ).

Συμφωνώ σε πολύ μεγάλο ποσοστό με την παραπάνω τοποθέτηση.
Με μια διαφορά αν επιτρέπεται(επιτρέπετε),
όχι γλώσσες προγραμματισμού κλειστού κώδικα και συγκεκριμένων εταιρειών, αν και μεγάλος φαν και παλαιός χρήστης Turbo Pascal και Delphi...  :)


Και μια παρατήρηση για τη Javascript
Δεν μου άρεσε όταν πρωτοείδα την ακρίβεια των ακεραίων αριθμών περιορίζει την αναπαράσταση του αποτελέσματος σε 15 ψηφία...
Εκτός αν το κρύψουμε αυτό....
https://www.w3schools.com/js/js_numbers.asp


Παράθεση

Example
var x = 999999999999999;    // x will be 999999999999999
var y = 9999999999999999;   // y will be 10000000000000000
The maximum number of decimals is 17, but floating point arithmetic is not always 100% accurate:

Example
var x = 0.2 + 0.1;          // x will be 0.30000000000000004


To solve the problem above, it helps to multiply and divide:

Example
var x = (0.2 * 10 + 0.1 * 10) / 10;        // x will be 0.3


5
Linux / Απ: Server-client με Linux Mint 20.1 Ulyssa
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Χθες στις 12:35:30 μμ »
- Στον server 2 δεν εγκαθιστώ LTSP (γιά να μην κάνουν απ' αυτόν δικτυακή εκκίνηση τα τερματικά), αλλά εγκαθιστώ τον Επόπτη - και δή, χωρίς χρήση των scripts της ΤΣ. (Οδηγίες από εδώ: https://epoptes.org/installation/ )

Σόρρυ ήταν πολλά και μερικά δεν τα πρόσεξα με την πρώτη.

Ο server 2 είναι ltsp client, δεν έχει ούτε δίσκο ούτε λειτουργικό.
Δες αυτό: https://epoptes.org/documentation/run-fat/#locally
...το οποίο το έγραψα ως απάντηση σε αυτό: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8589.0
6
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ / Εφαρμογή εξάσκησης σε ασκήσεις στα Δίκτυα
« Τελευταίο μήνυμα από agtitis στις Χθες στις 11:56:28 πμ »
Εφαρμογή Android για το μάθημα Δίκτυα υπολογιστών της Γ ΕΠΑΛ.

Είναι η 1η έκδοση.
Παρέχει ασκήσεις στις φυσικές διευθύνσεις, στην μετατροπή δυαδικού-δεκαδικού, στην υποδικτυωση και στο αυτοδύναμο πακέτο.
Ο χρήστης δίνει τα δεδομένα και η εφαρμογή εμφανίζει τη λύση και τα αναλυτικά βήματα επίλυσης.
Επίσης, έχει quiz επίλυσης βασικών ασκήσεων υποδικτυωσης και διάσπασης πακέτου καθώς και τη μεθοδολογία επίλυσης ασκήσεων υποδικτυωσης και διάσπασης πακέτου.

https://play.google.com/store/apps/details?id=io.kodular.agtitis.NetworkClass


7
Linux / Απ: Server-client με Linux Mint 20.1 Ulyssa
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Χθες στις 11:28:09 πμ »
Μιλώντας γενικά, στις περιπτώσεις όπου χρειάζεται οι clients να ξεκινάνε και τοπικά (π.χ. Windows) και ο LTSP server να είναι offline, το 192.168.67.x υποδίκτυο δεν είναι κατάλληλο, είναι καλύτερα όλα στο ίδιο (είτε 10.x είτε 192.168.1.x).

Όταν χρησιμοποιείται το 192.168.67.x, τότε η IP του server πρέπει να είναι 192.168.67.1, ενώ οι clients παίρνουν IPs στο παρακάτω range που έχει ρυθμιστεί αυτόματα στο ltsp-dnsmasq.conf:
dhcp-range=192.168.67.20,192.168.67.250,12h

Σχετικά με το σχήμα που ανέβασες, μια χαρά είναι. Με δύο κάρτες δικτύου, το switch x4 δεν νομίζω ότι έχει κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με το να συνδέσεις απευθείας τον server στο switch1 x16.
Όμως αν δώσεις 12 ευρώ για το switch x4, και ακόμα 10 ευρώ για μια τρίτη κάρτα δικτύου για τον server, μπορείς να κάνεις:

Internet <-> eth0 [ltsp-server] eth1,2 <=> switch x4

Συνδέοντας με δύο καλώδια με το switch x4, διπλασιάζεις την ταχύτητα από 1 Gbps σε 2 Gbps, ενώ όποιος θέλει μπορεί να βάλει και ακόμα περισσότερες.
Οι eth1,2 θα είναι bonded μέσω network-manager, και θα έχουν κοινή IP=192.168.67.1.
8
Linux / Απ: Server-client με Linux Mint 20.1 Ulyssa
« Τελευταίο μήνυμα από mandarinos στις Χθες στις 09:31:38 πμ »
Τώρα, σ' αυτά:

- Ο server 2 ξεκινάει από τον δίσκο του, και του ορίζω στατική ip (μέσα στα πλαίσια του υποδικτύου 192.168.67.xxx). Και μάλιστα, ξεκινώντας από χαμηλά. (Διότι, όταν ξεκινάνε τα τερματικά, το dhcp αρχίζει να γεμίζει το υποδίκτυο με διευθύνσεις από ψηλά - 192.168.67.2, 192.168.67.3, κλπ.)
- Ορίζω στατικές ip και για τους εκτυπωτές των εργαστηρίων, με τον ίδιο τρόπο.
- Στον server 2 δεν εγκαθιστώ LTSP (γιά να μην κάνουν απ' αυτόν δικτυακή εκκίνηση τα τερματικά), αλλά εγκαθιστώ τον Επόπτη - και δή, χωρίς χρήση των scripts της ΤΣ. (Οδηγίες από εδώ: https://epoptes.org/installation/ )
- Ρυθμίζω τον Επόπτη του server 2, ώστε να βλέπει τα τερματικά του εργαστηρίου 2 και μόνον αυτά.

Πιστεύω ότι αυτές είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνω. Μόνο που απομένει ένα πράγμα: Πού μπορώ να βρω τα μαθήματα, ώστε να τα εγκαταστήσω όπως εγκαθιστώ τα υπόλοιπα προγράμματα; Εντάξει, με τα scripts της ΤΣ αυτή η δουλειά γίνεται αυτόματα, αλλά για τον server 2 θα ήθελα να την κάνω με τον κλασικό τρόπο εγκατάστασης.

Υγ: Αν κάποιοι συνάδελφοι δοκιμάσουν αυτή τη λύση και φτάσουν στο στάδιο να δώσουν στατικές ip, ας μην παραξενευτούν που αρχίζω από το 192.168.67.250, κι όχι από το 255. Το είχα δοκιμάσει παλιά στα γραφεία του συλλόγου, προσπαθώντας να ρυθμίσω φωτοτυπικό "θηρίο" με θύρα Ethernet, και (δεν ξέρω γιά ποιό λόγο) δεν δεχόταν με τίποτε τις διευθύνσεις από 251 μέχρι 255. Σε σημείο να με κάνει ν' αναρωτιέμαι αν στέκομαι στα καλά μου, κι αν όντως σκαμπάζω από Πληροφορική!  :) Οπότε, παθώς και μαθώς. (Άλλως: κάηκ' η γριά στο χυλό, κλπ.)

Αν έχει κάποιος την περιέργεια, θα του πω τη μάρκα και το μοντέλο από Δευτέρα. Δεν τα θυμάμαι τώρα.

Υγ 2: Σαφώς έχω χάριτας προς τον Άλκη για τη βοήθεια!
9
Linux / Απ: Server-client με Linux Mint 20.1 Ulyssa
« Τελευταίο μήνυμα από mandarinos στις Χθες στις 09:22:01 πμ »
Καλημέρα Άλκη, καλημέρα εις άπαντας!

Λοιπόν, λογικά θέλω / πρέπει να έχω τα εξής:
- Θέλω τον server του LTSP στο εργαστήριο 1, γιά όλα τα εργαστήρια που υπάρχουν / θα υπάρξουν στο σχολείο. (Για να μην ξαναπερνάω τον κατάλογο χρηστών σε δεύτερο, τρίτο... κοκ server.)
- Άρα, τα τερματικά και του εργαστηρίου 2 ξεκινάνε δικτυακώς απ' αυτόν.
- Άρα, συνδέω με απ' ευθείας καλώδιο το εργαστήριο 1 με το εργαστήριο 2 (κι αργότερα, ίσως, και άλλα εργαστήρια), ώστε τα εργαστήρια (κυρίως οι εκτυπωτές) να είναι απομονωμένα από το υπόλοιπο δίκτυο.

Με τις απαιτήσεις αυτές, η δικτύωση πρέπει να είναι κάπως, όπως φαίνεται στα σχήματα. (Έκοψα το σχήμα στα δύο, για να μη γίνει πολύ πλατύ.)

Το switch x4 υπάρχει απλά γιά δίκαιη κατανομή στα δύο εργαστήρια του διαθέσιμου bandwidth.

10
Τεχνική υποστήριξη / Απ: Router της Wind και router Cisco (εργαστήριο) -> Μπλέξαμε
« Τελευταίο μήνυμα από za√‘ag στις 14 Μαΐ 2021, 11:46:38 μμ »
@za√‘ag βάλε μια εντολή `ping 192.168.1.1` να τρέχει.
ΟΚ απαντάει.
Τότε ξεσύνδεσε τη γραμμή VDSL και τίποτε άλλο. Να μην έχετε Internet αλλά να έχετε router.

Αν συνεχίσει να απαντάει, το θέμα είναι στο τοπικό δίκτυο.
Αν σταματήσει να απαντάει, το θέμα είναι στον κεντρικό ρούτερ του ΠΣΔ της περιοχής σου οπότε πρέπει να τους ειδοποιήσεις άμεσα να το φτιάξουν.

Το έκανα και σταματάει να "μιλάει" με το 192.168.1.1 οπότε θα μιλήσω με ΠΣΔ
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10