ΘΕΜΑΤΑ 2008

Ξεκίνησε από Σιδηρόπουλος Δ., 31 Μαΐου 2008, 10:28:00 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σιδηρόπουλος Δ.

Τα θέματα από την σελίδα υοθ ΥΠΕΠΘ
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

clevercitizen

Καλά έγραψα.... Αν εξαιρέσουμε θεωρία το Β1, τα άλλα όλα καλά ....Απλά θεματάκια.... Γνώμη μου...
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

P.Tsiotakis

σου εύχομαι, τα καλύτερα

Κώστας

Καλά αποτελέσματα σε όλους!!!!
Πάντως πιστεύω ότι ήταν σχετικά εύκολα θέματα για τα παιδιά που είχαν προετοιμαστεί καλά!  ;)

nikosx

Εγώ πιστεύω ότι ήταν εύκολα θέματα ακόμα και για αυτούς που δεν είχαν προετοιμαστεί σώστα.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Σιδηρόπουλος Δ.

Η προσωπική μου εκτίμηση για τις λύσεις.
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Jetry

το τρίτο θέμα μπορεί να λυθεί με διαδικασία?

P.Tsiotakis

το διάγραμμα ροής έχει πλάκα  :)

Φιλιά στη Θεσσαλονίκη


Εκτιμώ, οτι μπορεί με διαδικασία αν είναι σωστός ο μηχανισμός...
Δε ζητάει ρητά υποπρόγραμμα η εκφώνηση

Σιδηρόπουλος Δ.

Η αλήθεια είναι το διάγραμμα ροής είναι λίγο πρόχειρο αν αυτό ενοείς συνάδελφε. Σχετικά με το υποπρόγραμμα το θέμα αναφέρει ξεκάθαρα να γίνει κατάλληλο υποπρόγραμμα . Σίγουρα μπορεί να προσεγγιστεί και με διαδικασία και να βγει το σωστό αποτέλεσμα, αλλά τότε μπορεί να πει κάποιος ποιος ο ρόλος της συνάρτησης στον προγραμματισμό και δεν χρησιμοποιούμε για όλα τα υποπρογράμματα διαδικασίες? Άρα θεωρώ ότι σωστότερη απάντηση είναι η συνάρτηση κάτι το οποίο ήταν πολύ εύκολο και έπρπε να το καταλάβει ο μαθητής.
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

P.Tsiotakis

Έχεις απόλυτο δίκιο Δημήτρη, απλά αν κάποιος τελικά υλοποίησε ΣΩΣΤΑ τη διαδικασία, πρέπει να πάρει τις μονάδες, αυτό λέω

Σιδηρόπουλος Δ.

Αυτό είναι ένα άλλο θέμα και σίγουρα θα πρέπει να δοθούν σαφείς οδηγίες στους βαθμολογητές για να μην υπάρχουν διαφορετικές βαθμολογήσεις στα ίδια πράγματα.
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Jetry

Ναι σαφώς η συνάρτηση κάνει μπαμ αλλά το θέμα είναι από άποψη βαθμολογίας τι θα κάνουν στους μαθητές που λύσανε το θέμα με διαδικασία... για να δούμε

Σούλας Βασίλης

Σίγουρα πιο εύκολα από πέρισυ.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

ρενα

Εγω συναρτηση χρησιμοποιησα...
αλλα λεει με εισοδο τις δυο παραμετρους.. Η χρεωση ειναι εξοδος...!? ετσι δεν ειναι?! Οποτε γτ οχι διαδικασια?
Σκεφτηκα να το κανω κ με διαδικασια.. αλλα το ειχα κανει ηδη με συναρτηση...
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

Ευαγγελία

#14
Μπορεί κάποιος συνάδελφος να μου διευκρινήσει την ουσία επιβολής αρχικοποιήσης του Πίνακα ΠΛ[16,3] στο θέμα
4γ????????
Αυτό ζητήθηκε ως ανεξάρτητο των όσων υπολοίπων ζητά το ζήτημα????
Έγινε με  σκοπό να δουν συγκεκριμένο τρόπο λύσης στον υπολογοισμό των πληθών ΝΙΚΕΣ, ΗΤΤΕΣ. ΙΣΟΠΑΛΙΕΣ???

Αν κάποιος μαθητής επιλέξει να λύση το θέμα 4γ ως εξής:

Για ι από 1 μέχρι  16
   Για κ από 1 μέχρι 3
   ΠΛ[ι,κ]<--0
   Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Για  ι από 1 μέχρι 16
   Πν<--0
   Πη <--0
   Πι <--0
   Για κ από 1 μέχρι 30
   Αν ΑΠ[ι,κ]=’Ν’ τότε
      Πν <-- Πν +1
   Αλλιώς_αν    ΑΠ[ι,κ]=’Η’ τότε
      Πη<-- Πη +1
   Αλλιώς
      Πι<-- Πι +1
   Τέλος_επανάληψης
   ΠΛ[ι,1] <-- Πν
   ΠΛ[ι,2]<-- Πη
   ΠΛ[ι,3]<--Πι
Τέλος_επανάληψης


1.   Η ΑΡΧΙΚΗ ΤΙΜΗ 0 ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΛ[16,30] ΤΙ ΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙ?????
2.   ΘΕΛΑΝ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ (π.χ ΠΛ[ι,1]ΠΛ¨[ι,1]+1 μέσα στην επανάληψη ) ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΙ ΚΑΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΤΟ «ΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ»
3.   Μήπως αυτή η παρατήρηση για μηδενισμό ήταν μια περιττή απαίτηση
4.   Αν πάλι ζητούσαν συγκεκριμένη λύση….το βρίσκω τουλάχιστον …..άκρος περιοριστικό και έξω από την λογική των αλγορίθμων



petrosp13

Απάντησα στο τόπικ της συζήτησης των θεμάτων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

clevercitizen

Η φιλοσοφία της αρχικοποίησης των πινάκων(μεταβλητών) απορρέει από τις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού που άν δεν αρχικοποιήσεις τις τιμές τους τότε βάζουν τυχαίες τιμές  στις μεταβλητές αυτές. Γι αυτό και χρειάζεται να μηδενίσουμε στον πίνακα στο Θ4 ακόμη κ αν δε μας το έλεγε(καλά το συγκεκριμένο το θεωρώ προσωπικά λεπτομέρεια, εδώ τόσες κ τόσες άλλες σπουδαιότερες λογικές παραλέιπονται από την ύλη ή το βιβλίο ολόκληρο...)
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

evry

Δεν είναι ΠΛ[16,30] αλλά ΠΛ[16,3]. Είναι ο πίνακας των μετρητών και όπως είπε η Ελένη θέλει αρχικοποίηση

Παράθεση από: ΑΕΠ-ΜΑΝΙΑ στις 31 Μαΐου 2008, 05:19:01 ΜΜ
Μπορεί κάποιος συνάδελφος να μου διευκρινήσει την ουσία επιβολής αρχικοποιήσης του Πίνακα ΠΛ[16,30] στο θέμα
4γ????????
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

AYTO EINAI ΛΑΘΟΣ ΔΗΛΑΔΗ?????
Για  ι από 1 μέχρι 16
   Πν<--0
   Πη<--0
   Πι<--0
   Για κ από 1 μέχρι 30
   Αν ΑΠ[ι,κ]=’Ν’ τότε
      Πν<--Πν +1
   Αλλιώς_αν    ΑΠ[ι,κ]=’Η’ τότε
      Πη<--Πη +1
   Αλλιώς
      Πι<--Πι +1
   Τέλος_επανάληψης


   ΠΛ[ι,1]<--Πν
   ΠΛ[ι,2]<--Πη
   ΠΛ[ι,3]<--Πι
Τέλος_επανάληψης

ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΣΗ???????

karaba

σαφως και δεν ειναι λαθος Ευαγγελια
συμφωνω μαζι σου, απολυτως αστοχη η αρχικοποιηση του πινακα
μονο να μπερδεψει καποιους καλους μαθητες καταφερε
karaba

Ευαγγελία

Ευχαριστώ πολύ.......συνάδελφε...που με κατάλαβες τι ακριβώς ήθελα να πω...
Αν φτάσουμε και σε σημείο να ζητούν πως πρέπει να λύσουμε έναν αλγόριθμο αφού μάλιστα δεν έχουν ορθά προσδιορίσει τα πλαίσια που θέλουν....άστα

Είμαι σίγουρη πως καν δεν υπολόγισαν πως υπάρχει  και άλλος τρόπος λύσης με αποτέλεσμα να "μπερδέψουν " μαθητές οι οποίοι βέβαια μπορεί  και μηχανικά να αρχικοποίησαν το πίνακα Π[16,3] αλλά ήτανε εντελώς περιττό επί της ουσίας.

Για μένα όμως τέτοιες παραλείψεις είναι λάθος

ΕΚΤΟΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΔΟΥΝ ΠΩΣ ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΩ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ  ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ.

petrosp13

Βοηθητικό ήταν νομίζω, ας μην είμαστε τόσο κακοπροαίρετοι
Ακόμα και ο τρόπος που παρουσιάζετε πάνω, μηδενίζει μεταβλητές, οι οποίες στην ουσία δεν χρησιμεύουν σε κάτι
Τα πλήθη έπρεπε να μηδενιστούν, είτε άμεσα (στον πίνακα), είτε έμμεσα (βοηθητικές μεταβλητές)
Το ερώτημα αυτό ήταν το δυσκολότερο σε όλα τα θέματα και μπροστά στον φόβο της "σφαγής", έδωσαν μια κατεύθυνση για να πάρει ο κόσμος μονάδες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Peandbal

ΘΕΜΑ 3ο
Ερώτημα β.ii. Καλεί υποπρόγραμμα με είσοδο την κατηγορία του αυτοκινήτου και τις ημέρες ενοικίασης και υπολογίζει με βάση τον παραπάνω πίνακα τη χρέωση.
Εφόσον η εκφώνηση αναφέρει για υποπρόγραμμα, τότε ο μαθητής είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε τύπο υποπρογράμματος θέλει, είτε διαδικασία είτε συνάρτηση, αρκεί να το κάνει σωστά.

evry

Ναι αλλά παρακάτω λέει "Να κατασκευάσετε το κατάλληλο υποπρόγραμμα".
Εκεί πολλοί καθηγητές κόλλησαν. Τι εννοεί κατάλληλο? Μερικοί πίστευαν πως εννοούσε συνάρτηση ή διαδικασία. Τελικά έστειλαν την οδηγία πως και τα 2 είναι σωστά και όλα οκ.

Παράθεση από: Peandbal στις 31 Μαΐου 2008, 06:25:12 ΜΜ
ΘΕΜΑ 3ο
Ερώτημα β.ii. Καλεί υποπρόγραμμα με είσοδο την κατηγορία του αυτοκινήτου και τις ημέρες ενοικίασης και υπολογίζει με βάση τον παραπάνω πίνακα τη χρέωση.
Εφόσον η εκφώνηση αναφέρει για υποπρόγραμμα, τότε ο μαθητής είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε τύπο υποπρογράμματος θέλει, είτε διαδικασία είτε συνάρτηση, αρκεί να το κάνει σωστά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

#24
Παράθεση από: petrosp_13 στις 31 Μαΐου 2008, 06:24:52 ΜΜ
Βοηθητικό ήταν νομίζω, ας μην είμαστε τόσο κακοπροαίρετοι
Ακόμα και ο τρόπος που παρουσιάζετε πάνω, μηδενίζει μεταβλητές, οι οποίες στην ουσία δεν χρησιμεύουν σε κάτι
Τα πλήθη έπρεπε να μηδενιστούν, είτε άμεσα (στον πίνακα), είτε έμμεσα (βοηθητικές μεταβλητές)
Το ερώτημα αυτό ήταν το δυσκολότερο σε όλα τα θέματα και μπροστά στον φόβο της "σφαγής", έδωσαν μια κατεύθυνση για να πάρει ο κόσμος μονάδες


;)...Εμένα δεν μου άρεσε αυτή η βοήθεια....

Οπως είναι και άσχημη η διατύπωση για ΤΗΝ διαφορά μεταγλωττιστή διερμηνευτή...
Εδω  αν ένας μαθητής απαντήσει  ότι ο μεταγλωττιστής είναι ταχύτερος απο τον διερμηνευτή...η απάντηση είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ σωστή..θα το "πίασουν" όμως σωστό στα βαθμολογικά;;;;;;;

mike

συνάδελφοι θέλω να ρωτήσω κάτι. κάποιος καλός μαθητής από το σχολείο μου, έγραψε στο 1ο θέμα στο Γ2 την εξής απάντηση:

Διάβασε χ
Επίλεξε χ
   Περίπτωση =0
      Γράψε "......"
   Περίπτωση =1 ή =3 ή =5
      Γράψε "...."
   Περίπτωση  =2 ή =4
      Γράψε  "...."
   Περίπτωση  αλλιώς
      Γράψε  "..."
Τέλος_επιλογών

Το παραπάνω υπάρχει περίπτωση να βαθμολογηθεί σωστό,
ή μόνη αποδεκτή λύση είναι : Περίπτωση 0  .........      Περίπτωση 1,3,5   ..........    Περίπτωση 2,4
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Ευαγγελία

Συνάδελφε
Αν και θα πρέπει να σχολιάσουμε για να είμαστε απόλυτα σωστοί ότι στο 2 με 8 κεφάλαιο η ΕΠΙΛΕΞΕ δεν έχουν την ίδια μορφή...Είπαν ότι είχε έρθει διευκρίνηση στους καθηγητές το 2001!!!!!!!!!!!!!! ότι ορθή αναπαράσταση γενικής μορφής είναι στο κεφ 8... (ίσως και έκει στο 2 να είδε ο μαθητής το > και να θεωρεί ότι πρέπει πάντα να μπει ο συγκριτικός τελεστής για το θέμα μας το =)
Αλλά ανεξάρτητα από αυτό είναι λάθος αυτό που έγραψε ο μαθητής σου σε 2 σημεία και στο = και στο Η'
εγώ δεν θα το έκοβα εντελώς θα έδινα περίπου τα μισά μόρια....


mike

Και εγώ το ίδιο μάλλον θα κάνω (ίσως και με μισή καρδιά) στο βαθμολογικό ίσως και  κάτι παραπάνω γιατί πιστεύω πρέπει να βαθμολογηθούν 3 πράγματα 1.η γενική μορφή της (2  μον) 2. το ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί η μεταβλητή χ στις περιπτώσεις (2μον) και 3. οι "συνθήκες" των περιπτώσεων( τις άλλες 2 μον), εκτός και αν έχουμε οδηγίες που δεν νομίζω...
Αν όμως,το έβαλαν σε πρόγραμμα με αυτό το σκεπτικό,τότε μάλλον θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν και πιο έξυπνα ερωτήματα στο 3ο και κυρίως στο 4ο θέμα. Κρίμα στην προσπάθεια που κάνουμε για να περάσουμε στα παιδιά ότι το μάθημά μας δεν είναι της παπαγαλίας, αλλά της κατανόησης. Πολλοί μαθητές (κυρίως οι καλοί),γκρινιάζανε,δικαίως, για το χρόνο που σπατάλησαν, όπως μου λέγανε για να λύσουν ασκήσεις.

Ευχαριστώ πολύ πάντως

Χάρης Τσιαΐρης

Συνάδελφοι ήρθε διευκρίνηση που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Χ=0
ΓΡΑΨΕ "Μηδέν"
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Χ=1 ή Χ=3 ή Χ=5
προφανώς είναι εσφαλμένη

------------
Με δεδομένο την οδηγία αυτή θα πρέπει να βαθμολογηθεί ως λάθος και μόνο.

Χάρης Τσιαΐρης


mike

την γνωρίζω την οδηγία αυτή,αλλά αφορά στο γεγονός της μη χρησιμοποίησης της μεταβλητής X στις περιπτώσεις...(δηλαδή μόνο τη σύγκριση και την τιμή). για παράδειγμα στο 2ο κεφάλαιο στη σελ 37, έχει και τους συγκριτικούς τελεστές.
Η ουσία είναι ότι όλοι ξέρουμε για τη σωστή λύση, απλά ρωτάω αν αυτή η απάντηση του μαθητή θα του επιφέρει τουλάχιστο 4 μονάδες από τις 6, καθώς γνώριζε τη γενική μορφή της Επίλεξε, ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει τη μεταβλητή x στις περιπτώσεις και με βάση αυτά που είδε στο βιβλίο και νομίζω και εμείς (μην κρυβόμαστε) πουθενά δεν γράφει καθαρά , το ΤΟΝΙΖΩ , αυτό για το πως τελικά γράφουμε την επίλεξε...
Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε θέματα που μέσα από ένα παράδειγμα άλλα περνάνε στη σελ. 37 και άλλα στη σελ 173.
ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ , θα βρίσκονται σε βαθμολογικά κέντρα , καλό θα ήταν να το θέσουν σαν θέμα συζήτησης , για να αποφύγουμε και άλλα τέτοια θέματα, στο μέλλον.


apinf

Για ποια διευκρίνηση μιλάτε;
Γαρούφα Κατερίνα

dkarabero

Θεωρώ ότι το θέμα Γ.2 ήταν απαράδεκτο!
Και αυτό διότι στο σχολικό βιβλίο δεν ξεκαθαρίζεται ακριβώς πως βάζουμε τις συνθήκες. Οι δύο αναφορές – παραδείγματα στις σελίδες 37, 173 δεν είναι αρκετές και μάλιστα είναι διαφορετικές. Έχω 2 βιβλία έκδοση 1999 και έκδοση 2005 και η σελίδα 37 είναι διαφορετική και μάλιστα ΚΑΙ στις δύο περιπτώσεις είναι λάθος, Παραθέτω:

Έκδοση 1999:
Διάβασε age
Επίλεξε
   Περίπτωση age<0
      Εμφάνισε “Είπαμε ηλικία…”
   Περίπτωση 0 =< age < 5
      Εμφάνισε “Μάλλον τα παραλές !!”
…

Έκδοση 2005:
Διάβασε age
Επίλεξε
   Περίπτωση <0
      Εμφάνισε “Είπαμε ηλικία…”
   Περίπτωση < 5
      Εμφάνισε “Μάλλον τα παραλές !!”
…

Και στις δύο περιπτώσεις ΔΕΝ βάζει μεταβλητή μετά το Επίλεξε και επιπλέον στην έκδοση 1999 την βάζει μέσα στις περιπτώσεις που και αυτό είναι λάθος!!!
Είναι απαράδεκτοι που έβαλαν τέτοιο θέμα.
Δεν ξέρω αν σε φετινό βιβλίο είναι διορθωμένο.
Μία μαθήτριά μου που δίνει 2η φορά και έχει το βιβλίο 2005 το έγραψε ακριβώς έτσι (χωρίς δηλαδή να δηλώσει την μεταβλητή μετά το Επίλεξε) και είναι προφανώς λάθος. Αλλά είναι λάθος του σχολικού βιβλίου και όχι δικό της, Κανονικά θα πρέπει να μην το λάβουν υπόψη,
Τι κάνουμε σε αυτή την περίσταση; Πώς μπορούμε να εισηγηθούμε στην επιτροπή να μην το λάβει για λάθος;
Παιδιά δυστυχώς σήμερα εκνευρίστηκα πολύ με αυτά τα θέματα. Μας γύρισαν πολλά χρόνια πίσω. Κρίμα τις ωραίες ασκήσεις που κάναμε.
Περιμένω την απάντησή σας

Ευαγγελία

Συμφωνώ πολύ με την παρατήρηση σου οπότε συνοψίζοντας έχω να πω:
1.   Τι θα συμβεί στα βαθμολογικά όταν ένας μαθητής θα επιλέξει ως διαφορά μεταγλωττιστή διερμηνευτή την ταχύτητα στην μεταγλωττιστή ;;;;;;Θα πρέπει για να είμαστε σωστοί να το δώσουμε ΣΩΣΤΟ…αφού είναι πώς να το κάνουμε…διαφορά
2.   Πολύ κακή επιλογή  η μετατροπή σε ΕΠΙΛΕΞΕ γιατί απλά στο βιβλίο αλλιώς είναι στο κεφ.2 και αλλιώς είναι η σύνταξη στο κεφ.8
3.   ΛΑΘΟΣ απαίτηση κατά την άποψη μου ΓΙΑ ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ πίνακα ΠΛ[16,3] εκτός και αν το θέλουν ως  ανεξάρτητο των όσων υπολοίπων ζητά το ζήτημα?
Έγινε με  σκοπό να δουν συγκεκριμένο τρόπο λύσης στον υπολογοισμό των πληθών ΝΙΚΕΣ, ΗΤΤΕΣ. ΙΣΟΠΑΛΙΕΣ???

Αν κάποιος μαθητής επιλέξει να λύση το θέμα 4γ ως εξής:

Για ι από 1 μέχρι  16
   Για κ από 1 μέχρι 3
   ΠΛ[ι,κ]<--0
   Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Για  ι από 1 μέχρι 16
   Πν<--0
   Πη <--0
   Πι <--0
   Για κ από 1 μέχρι 30
   Αν ΑΠ[ι,κ]=’Ν’ τότε
      Πν <-- Πν +1
   Αλλιώς_αν    ΑΠ[ι,κ]=’Η’ τότε
      Πη<-- Πη +1
   Αλλιώς
      Πι<-- Πι +1
   Τέλος_επανάληψης
   ΠΛ[ι,1] <-- Πν
   ΠΛ[ι,2]<-- Πη
   ΠΛ[ι,3]<--Πι
Τέλος_επανάληψης


ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ?????
Α.   Η ΑΡΧΙΚΗ ΤΙΜΗ 0 ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΛ[16,3] ΤΙ ΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙ? (θέλανε να δουν  την εντολη ΠΛ[ι,1]<--ΠΛ[ι,1]+1 μέσα στην επανάληψη ) ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΙ ΚΑΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ»2.   ΘΕΛΑΝ ΑΛΛΗ
Β.   Μήπως αυτή η παρατήρηση για μηδενισμό ήταν μια περιττή απαίτηση
Γ  Αν πάλι ζητούσαν συγκεκριμένη λύση….το βρίσκω τουλάχιστον …..άκρος περιοριστικό και έξω από την λογική των αλγορίθμων

4.Τι σημαίνει η λέξη αυτόματα στο 1ο Σωστό/ Λάθος....??
5.Κακή επιλογή το θέμα 2α) . Τώρα θα γυρνάμε και τους αλγορίθμους σε Διαγράμματα...αντε ας προγραμματίσουμε και σε FORTRAN. Αντε να πάμε απο το διάγραμμα σε αλγόριθμο....αν και τα Διαγράμματα ροής δεν έχουν εγκαταληφθεί ως μέθοδος αναπαράστασης αλγορίθμου? Δεν πειράζει του χρόνου να μετατρέψουμε κανένα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ σε ελεύθερο κείμενο....δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο....ΑΚΟΜΗ
6. Το θέμα 3 εμένα μου άρεσε ....ξεκάθαρο και απλό μεν αλλα όχι και γελοίο για 3ο ΘΕΜΑ

evry

Παράθεση από: ΓΚΟΥΝΤΟΥΜΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ στις 01 Ιουν 2008, 12:04:14 ΠΜ
Συμφωνώ πολύ με την παρατήρηση σου οπότε συνοψίζοντας έχω να πω:
1.   Τι θα συμβεί στα βαθμολογικά όταν ένας μαθητής θα επιλέξει ως διαφορά μεταγλωττιστή διερμηνευτή την ταχύτητα στην μεταγλωττιστή ;;;;;;Θα πρέπει για να είμαστε σωστοί να το δώσουμε ΣΩΣΤΟ…αφού είναι πώς να το κάνουμε…διαφορά
Νομίζω ότι δεν πρέπει να δοθεί σωστό. Αυτό που θέλουμε είναι να μας δώσει ο μαθητής την ουσιαστική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή και όχι άλλες διαφορές που προκύπτουν από αυτή. Δεν ζητάμε φυσικά να γράψει ότι και όπως ακριβώς το λέει το βιβλίο αλλά να πει με δικά του λόγια τη βασική τους διαφορά.
  Δε λέω να μην πάρει τίποτα αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάρει και τις 6 μονάδες

Παράθεση
4.Τι σημαίνει η λέξη αυτόματα στο 1ο Σωστό/ Λάθος....??
Τι σημαίνει? Καλά ποιο μάθημα νομίζεις ότι διδάσκεις? Εδώ είμαστε θεωρητική κατεύθυνση και δίνουμε έκθεση και Ιστορία
Αυτό που έβαλαν είναι αυτούσια φράση στη σελίδα 8 του βιβλίου

Παράθεση
5.Κακή επιλογή το θέμα 2α) . Τώρα θα γυρνάμε και τους αλγορίθμους σε Διαγράμματα...αντε ας προγραμματίσουμε και σε FORTRAN.
Κακή επιλογή? μα πως είναι δυνατόν? είναι άσκηση από το τετράδιο μαθητή. Όταν βάζουν κάτι από το ευαγγέλιο (διδακτικό πακέτο)
είναι καλή επιλογή default.

Παράθεση
Αντε να πάμε απο το διάγραμμα σε αλγόριθμο....αν και τα Διαγράμματα ροής δεν έχουν εγκαταληφθεί ως μέθοδος αναπαράστασης αλγορίθμου?
Ε όχι και έχουν εγκαταληφθεί. Υπάρχουν πολλοί που τα χρησιμοποιούν ακόμα. Για παράδειγμα η Κεντρική Επιτροπή των Εξετάσεων!!!
Ξέρετε κανέναν άλλον?

Παράθεση
Το θέμα 3 εμένα μου άρεσε ....ξεκάθαρο και απλό μεν αλλα όχι και γελοίο για 3ο ΘΕΜΑ
Μπα εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου (και μιλάω σοβαρά πλέον δεν κάνω πλάκα). Εκεί έπρεπε να μπει ένα Πέτρα - Ψαλίδι - Χαρτί ή κάτι άλλο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

ΣΩΣΤΑ...ΣΩΣΤΑ ΑΣ ΤΟ ΛΕΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΑΣ (ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ) ..... :( :( :(

evry


   Το βιβλίο είναι το ευαγγέλιο της αλγοριθμικής και να ένα ακόμα στοιχείο. Δεν ξέρω αν το έχει αναφέρει κάποιος άλλος αλλά ακόμα και το παράδειγμα που έδωσαν με την Επίλεξε υπάρχει μέσα στο βιβλίο στη σελίδα 173. Ήμαρτον, τόσο ευθυνόφοβοι είναι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

Mπα δεν είναι το ιδιο ...έχει άλλο μήνυμα στην ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ_ΑΛΛΙΩΣ ....... ;) ;)

Juan

Μια ερώτηση. Ένας μαθητής μου δεν έχει εντοπίσει κανένα λάθος εκτός απ'το θέμα της ΕΠΙΛΕΞΕ που έβαλε κάτω πάυλα στο ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ. Το βιβλίο το συντάσσει χωρίς κάτω παύλα. Υπάρχει περίπτωση να χάσει το 100άρι από αυτό, δεδομένου ότι είναι ΓΛΩΣΣΑ κι όχι ψευδοκώδικας;

p-p

evry αν κάποιος μαθητής γράψει εκτός απο την κεντρική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή, δηλαδή

1. Ο μεταγλωττιστής μεταφράζει όλο το πηγαίο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής και κατόπιν το εκτελεί ενώ ο διερμηνεύτής
για κάθε μια απο τις εντολές του πηγαίου προγράμματος παράγει και εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη εντολή σε γλώσσα μηχανής.

γράψει και τις υπόλοιπες τρείς που προκύπτουν απο σελίδα 139, πρέπει να χάσει κάποιο μόριο;


2. Η εκτέλεση του προγράμματος μετά τη διαδικασία της μεταγλώττισης είναι πολύ γρήγορη ενώ επειδή επαναλαμβάνεται κάθε φορά η διερμηνεία του προγράμματος, η εκτέλεσή του είναι πιο αργή, απο εκείνη του ισοδύναμου εκτελέσιμου προγράμματος που παράγει ο μεταγλωττιστής.

3. Ο μεταγλωττιστής εμφανίζει κατάλληλα ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη ολόκληρου του προγράμματος ενώ ο διερμηνευτής εμφανίζει ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη κάθε εντολής και διακόπτει την διαδικασία διερμηνείας και εκτέλεσης.

4. Τα μηνύματα λαθών που παράγει ο μεταγλωττιστής δεν προσδιορίζουν με ακρίβεια τα σημεία σε ενα πρόγραμμα που υπάρχουν λάθη, ενώ με το διερμηνευτή έχουμε το πλεονέκτημα της άμεσης εκτέλεσης και άμεσης διόρθωσης της εντολής.
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

andreas_p

Σε αυτή την περίπτωση  ΔΕ χάνει κανένα μόριο.


Ανδρέας

evry

Όχι έχουν στείλε αντίστοιχη οδηγία. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η κεντρική διαφορά, δηλαδή να πειστώ εγώ σαν διορθωτής ότι ο μαθητής έχει καταλάβει τι είναι μεταγλωττιστής και τι είναι διερμηνευτής σε ένα 1ο διαισθητικό επίπεδο. Τώρα αν γράψει και τις άλλες διαφορές κανένα πρόβλημα
σίγουρα δε χάνει μονάδες

Παράθεση από: p-p στις 01 Ιουν 2008, 11:19:49 ΠΜ
evry αν κάποιος μαθητής γράψει εκτός απο την κεντρική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή, δηλαδή
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

taeg

Παράθεση από: Γκουντούμα Ευαγγελία στις 01 Ιουν 2008, 12:04:14 ΠΜ

2.   Πολύ κακή επιλογή  η μετατροπή σε ΕΠΙΛΕΞΕ γιατί απλά στο βιβλίο αλλιώς είναι στο κεφ.2 και αλλιώς είναι η σύνταξη στο κεφ.8


Το θέμα Γ.2 όμως διατυπώνεται ως εξής: ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ....... Αρα λαμβάνουμε υπόψη μας τη σύνταξη της ΕΠΙΛΕΞΕ στη ΓΛΩΣΣΑ. (σελ. 172-173)

alkisg

Παράθεση από: p-p στις 01 Ιουν 2008, 11:19:49 ΠΜ
evry αν κάποιος μαθητής γράψει εκτός απο την κεντρική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή, δηλαδή

1. Ο μεταγλωττιστής μεταφράζει όλο το πηγαίο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής και κατόπιν το εκτελεί ενώ ο διερμηνεύτής
για κάθε μια απο τις εντολές του πηγαίου προγράμματος παράγει και εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη εντολή σε γλώσσα μηχανής.

γράψει και τις υπόλοιπες τρείς που προκύπτουν απο σελίδα 139, πρέπει να χάσει κάποιο μόριο;

2. Η εκτέλεση του προγράμματος μετά τη διαδικασία της μεταγλώττισης είναι πολύ γρήγορη ενώ επειδή επαναλαμβάνεται κάθε φορά η διερμηνεία του προγράμματος, η εκτέλεσή του είναι πιο αργή, απο εκείνη του ισοδύναμου εκτελέσιμου προγράμματος που παράγει ο μεταγλωττιστής.

3. Ο μεταγλωττιστής εμφανίζει κατάλληλα ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη ολόκληρου του προγράμματος ενώ ο διερμηνευτής εμφανίζει ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη κάθε εντολής και διακόπτει την διαδικασία διερμηνείας και εκτέλεσης.

4. Τα μηνύματα λαθών που παράγει ο μεταγλωττιστής δεν προσδιορίζουν με ακρίβεια τα σημεία σε ενα πρόγραμμα που υπάρχουν λάθη, ενώ με το διερμηνευτή έχουμε το πλεονέκτημα της άμεσης εκτέλεσης και άμεσης διόρθωσης της εντολής.

Αχχχ.... το χειρότερο με την αποστήθιση της θεωρίας δεν είναι ότι βγάζουμε παπαγαλάκια, είναι ότι βγάζουμε φάλτσα παπαγαλάκια. Ποια είναι η κεντρική διαφορά διερμηνευτή / μεταγλωττιστή;

Παραθέτω από wikipedia και προτείνω στην επιτροπή να μην ξαναβάλει αντίστοιχο θέμα του βιβλίου πριν το διασταυρώσει αν όντως ισχύει. Έχουμε στείλει 400+ προτεινόμενες διορθώσεις για το σχολικό βιβλίο, ας τις μελετήσουν πρώτα και μετά το ξανασυζητάμε για παπαγάλισμα θεωρίας.

Παράθεση από: http://en.wikipedia.org/wiki/Interpreter_(computing)
In computer science, an interpreter normally means a computer program that executes, i.e. performs, instructions written in a programming language. While interpretation and compilation are the two principal means by which programming languages are implemented, these are not fully distinct categories, one of the reasons being that most interpreting systems also perform some translation work, just like compilers. An interpreter may be a program that either

   1. executes the source code directly
   2. translates source code into some efficient intermediate representation (code) and immediately executes this
   3. explicitly executes stored precompiled code[1] made by a compiler which is part of the interpreter system

Αν δεχτούμε ότι η Wikipedia είναι εγκυρότερη από το βιβλίο (το ελπίζω, γιατί αλλιώς το Διερμηνευτή θα έπρεπε να τον είχα ονομάσει Μεταγλωττιστή), τότε πόσο νόημα έχει να παπαγαλίζουν τη σελίδα 139 οι μαθητές και πόσο νόημα να τους τη ζητάμε; !!!