Ασκηση ΑΕΠΠ (COVID-19)

Ξεκίνησε από nik6367, 11 Ιουν 2020, 09:03:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nik6367

Δικη μου δημιουργια...
Μια θύρα σε ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο αποτελείται από 36 σειρές και κάθε σειρά αποτελείται από 52 θέσεις. Μετά την άρση του lockdown πλήθος κόσμου αγόρασε τα εισιτήρια με αποτέλεσμα να γεμίσουν όλες οι θέσεις της θύρας με κόσμο. Η πολιτική προστασία αποφάσισε να κάνει μοριακά τεστ για τον ιό covid-19 σε όλους τους φιλάθλους στην εξέδρα. Για την αποθήκευση και την μελέτη των κρουσμάτων θα χρησιμοποιήσουμε ένα πρόγραμμα που θα αποθηκεύει σε έναν πίνακα COVID[36,52] τα αποτελέσματα των μοριακών τεστ ώστε κάθε θέση του πίνακα COVID[36,52] θα αντιστοιχεί στο αποτέλεσμα της εξέτασης του φιλάθλου που κάθεται στην i σειρά και στην j θέση. Αν ένας φίλαθλος είναι θετικός στον ιό η i,j θέση του πίνακα θα έχει την τιμή 'Θ' αν είναι αρνητικός θα έχει την τιμή 'Α'.
Σύμφωνα με τους λοιμωξιολόγους κάθε φίλαθλος που είναι θετικός στον covid-19 μεταδίδει τον ιό σε αυτούς που κάθονται μπροστά του πίσω του, αριστερά και δεξιά του εφόσον είναι αρνητικοί στον ιό.
Να γραφεί πρόγραμμα που
Α. Θα περιέχει τις δηλώσεις των μεταβλητών
Β. Θα διαβάζει επαναληπτικά τα αποτελέσματα του μοριακού τεστ για όλες τις θέσεις των φιλάθλων καταχωρώντας στις αντίστοιχες θέσεις του πίνακα την τιμή 'Α' η 'Θ' με έλεγχο εγκυρότητας των τιμών.
Γ. Μετά την καταχώρηση των τιμών θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το πλήθος των φιλάθλων που είναι θετικοί στον covid-19.
Δ. Να υπολογίζει και να εμφανίζει το πλήθος των νέων κρουσμάτων που θα προκύψουν μετά το τέλος του αγώνα ύστερα από την διάδοση του ιού.

sensible

Αν ένας φίλαθλος είναι Αρνητικός και κολλήσει από ένα προϋπάρχον Θετικό κρούσμα, αυτομάτως μπορεί να μεταδώσει και αυτός τον ιό στους διπλανούς του;

evry

Ακριβώς! Δεν είναι τόσο απλό. Θα πρέπει να ξέρουμε μετά από πόσο χρόνο από τη στιγμή που κολλάει κάποιος μπορεί να το μεταδώσει ο ίδιος στους γύρω του.
Έτσι όμως δυσκολεύει πολύ. Έχει και τις περιπτώσεις που πρέπει να ελεγχθούν στα άκρα.
Ουσιαστικά εκεί η ιδέα πλησιάζει στο game of life του Conway.
https://en.wikipedia.org/wiki/Conway%27s_Game_of_Life

Τέτοια θέματα ξεχωρίζουν αυτούς που έχουν καταλάβει και μπορούν να λύσουν ένα πρωτότυπο θέμα από τους "καλά προετοιμασμένους". Αν όμως μπει κάτι τέτοιο θα πέσει πολύ γκρίνια.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

thgrig

Πολύ ωραία άσκηση. Μου θυμίζει το παλιό παιχνίδι "ναρκαλιευτής", που όταν έκανες κλικ σε ένα σημείο που ήταν μακριά από νάρκες , άνοιγε μπροστά σου μια μεγάλη περιοχή προς όλες τις κατευθύνσεις. Πάντως νομίζω ότι είναι η ιδανική της λύση θα ήταν με αναδρομή

evry

Δεν είναι τόσο απλό γιατί στην μέση του αλγορίθμου θα έχεις στον ίδιο πίνακα άτομα που ήταν ήδη μολυσμένοι και μπορούν να μολύνουν άλλους και άτομα που μολύνθηκαν τώρα και δεν μπορούν να μολύνουν άλλους σε αυτή την επανάληψη, αλλά στην επόμενη. Με την αναδρομή θέλει μεγάλη προσοχή.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

velissar

Ωραία άσκηση.

Νομίζω δεν πρέπει να την τραβήξουμε τόσο πολύ. Ένας αρνητικός θεατής που κολλάει τον ιό δεν μπορεί να τον μεταδώσει σε άλλον σε αυτόν τον αγώνα (στο κάτω κάτω χρειάζεται και κάποιος χρόνος επώασης  :) ). Ακόμα κι έτσι η άσκηση είναι ενδιαφέρουσα. Πρέπει να προσεχθούν οι θετικοί στον ιό που κάθονται σε ακραίες θέσεις, και επίσης πρέπει να προσέξουμε να μην διπλομετρήσουμε τους αρνητικους που έχουν δύο ή περισσότερους θετικούς δίπλα τους.