Προφορικές εξετάσεις και μια άσκηση θεωρίας.

Ξεκίνησε από meteo_xampos, 08 Οκτ 2007, 07:41:56 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

meteo_xampos

Καλησπέρα σας. Δυο ερωτήσεις θα ήθελα να θέσω στους συνάδελφους καθηγητές.
(1) Έχω ένα παιδί στο φροντιστήριο, το οποίο θα δώσει προφορικά λόγω δυσλεξίας.
Είναι ανάγκη αν του πέσει ερώτηση ανάπτυξης, να τα πεί όπως τα έχει το βιβλίο, ή
θα του το πάρουν σωστό αν τα πεί στο περίπου, αλλά το νόημα θα είναι σωστό;
(2)
Έστω ότι έχουμε το παρακάτω πρόγραμμα:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πραξεις
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Μ,Ν
ΑΡΧΗ
  ΔΙΑΒΑΣΕ Μ,Ν
  ΑΝ Μ <= Ν-1 ΤΟΤΕ
    ΑΝ Μ^2 > 3 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Μ+10
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΓΡΑΨΕ Μ-10
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Μ+Ν > 10 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ (Μ-Ν)*(Ν+10)
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ Μ*Ν
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η δομή επιλογής Αν...αλλιώς_αν... δεν χρησιμοποιείται για να ελέγξουμε
μια συγκεκριμένη μεταβλητή; Εδώ υπάρχει η περίπτωση το Μ να είναι 6 και το
Ν 5, άρα είναι και Μ<=Ν-1, όμως ισχύει και Μ+Ν>10, όμως ο αλγόριθμος
δεν περνάει από εκεί.
Τι λέτε;


kkoutsak

        Για  το  1ο  ερώτημα σου  συνάδελφε  γνωρίζω  πως  η  παπαγαλία  αν  και  δεν  είναι  υποχρεωτική  επιβάλλεται  από το  γεγονός   πως  η  θεωρία  έχει  να  κάνει  με  την  επιστήμη  της  πληροφορικής  και  πολλές  λέξεις  που  μπορεί  στην  καθημερινή  μας  ζωή  μας  ζωή  να  έχουν  πολλά  συνώνυμα   εδώ  πρέπει  να  τις  αναφέρουμε  όπως  τις  γράφει  το  σχολικό  βιβλίο.Φυσικά  και  υπάρχει  και  άλλοι πολλοί  σωστοί  τρόποι  απάντησης  μόνο  που  κατά  τη  γνώμη  μου  μόνο  κάποιος  που  διδάσκει  το  μάθημα  μπορεί να  τους  βρει.Παρόλ' αυτά το  να  τα  πει  κάποιος  στο  περίπου   θα  του  κοστίσει  σίγουρα  κάποια  μόρια.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
      Για  το  2ο  ερώτημά  σου   προφανώς  από ότι  έχω  καταλάβει  το  συγκεκριμένο  κομμάτι  αλγορίθμου  είναι  από  άσκηση  που  ζητάει  να  βρεθεί  τι  θα εκτυπώσει  ο  αλγόριθμος.Ο  αλγόριθμος  δεν  παραβιάζει  κανένα  κανόνα  της  γλώσσας.Προφανώς  για  Μ=6  και  Ν=6   και  οι  2  συνθήκες  ΑΝ Μ <= Ν-1 ΤΟΤΕ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Μ+Ν > 10 ΤΟΤΕ  είναι  αληθείς.Το  θέμα  όμως  είναι  πως  θα  εκτελεστεί  μόνο  η  1η.Αυτός  είναι  κατά  τη  γνώμη  και  ο σκοπός  της  άσκησης.Δηλαδή  να  προσπαθήσει  να  μπερδέψει  τον  μαθητή  και  να  δει  και  να  ελέγξει  πόσο  καλά  έχει  κατανοήσει  την  δομή  πολλαπλών  επιλογών.

evry


   Η παπαγαλία δεν είναι καθόλου υποχρεωτική και δεν επιβάλλεται από κανέναν. Αν ο μαθητής απαντήσει σωστά με δικά του λόγια το δεχόμαστε σωστό. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης του μαθητή και όχι να ελέγχουμε αν τα έχει πει όπως το βιβλίο. Αναρωτιέμαι αν εμείς που είμαστε καθηγητές μας κάνουν μια ερώτηση θα τα πούμε όπως στο βιβλίο?
   Ο μόνος λόγος για τον οποίο πρέπει να τα γράφει ο μαθητής όπως τα λέει στο βιβλίο είναι για να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα να χάσει μόρια αν πέσει σε κανένα βαθμολογητή ο οποίος διορθώνει με το βιβλίο δίπλα του.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kkoutsak

Σε  αυτό  ακριβώς  ήθελα  να  αναφερθώ.Δεν  είπα  πως  η  παπαγαλία  πρέπει  να  είναι  ο  τρόπος  εκμάθησης  αλλά  για  να  είναι  κανείς  απολύτως  βέβαιος πως  θα  πάρει  όλα  τα  μόρια  της  ερώτησης ακόμα  και  αν  πέσει  σε διορθωτή στραβόξυλο  ( υπάρχουν  αρκετοί  από  αυτούς  και  δυστυχώς  θα  συνεχίσουν  να  υπάρχουν)  πρέπει  δυστυχώς να  τα  παπαγαλήσει!

pgrontas

Ένας φυσικός όταν ήμουν μαθητής είχε πει το εξής:
Πρέπει να είστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στο βιβλίο, γιατί αν δεν είστε κινδυνεύετε να κάνετε λάθος προσπαθώντας να πείτε κάτι που το ξέρετε σωστά, αλλά δεν έχετε κάποιες επιπλέον γνώσεις για να ελέγξετε.
Μόνο έτσι μπορώ να δικαιολογήσω την προσπάθεια για παπαγαλία (χωρίς βέβαια να την προωθώ). Βοηθάει δηλαδή τον (μέτριο κυρίως) μαθητή να σιγουρευτεί ότι δεν θα κάνει λάθος.
Τώρα η παπαγαλία από την πλευρά των διορθωτών μου φαίνεται μόνο ως προσπάθεια αποφυγής ευθύνης και της κάποιας επιπλέον προσπάθειας που χρειάζεται να ελέγξει αν κάτι που έγραψε ένας μαθητής με διαφορετικό τρόπο είναι όντως σωστό.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Μου είναι αδύνατο να πω σε μαθητή να τα μάθει παπαγαλία. Να τα καταλάβει, να τα κάνει δικά του (κτήμα του) και να τα πει όπως τα καταλαβαίνει. Αν υπάρχουν μέρη του βιβλίου που αυτό είναι αδύνατο γιατί ο μαθητής δεν έχει εμπειρία και εικόνες αυτό σημαίνει ότι κακώς είναι εντός ύλης τα συγκεκριμένα μέρη.  Και φυσικά χρέος των βαθμολογητών είναι να επιλέγουν θέματα τέτοια που ο παπαγάλος να μην μπορεί να γράψει τίποτα και σκεπτόμενος να επιβραβεύεται.

Χαράλαμπε βοήθησέ τον να καταλάβει ότι δεν μπορεί να καταλάβει μόνος του.

Χμμμ μου φαίνεται πως θα γράψω 2 λόγια για την παπαγαλία γενικότερα  >:D

evry


  Λοιπόν, μια και μιλάμε για μια άσκηση θεωρίας ήρθε σήμερα μια μαθήτρια και μου λέει: Το 2000 έπεσε το τάδε θέμα

Επιλύσιμο είναι ένα πρόβλημα για το οποίο ξέρουμε ότι έχει λύση, αλλά αυτή δεν έχει βρεθεί ακόμη. Σ Λ

Της απάντησα αμέσως ότι είναι Λάθος χωρίς να το σκεφτώ πολύ. Και τότε η μαθήτρια μου λέει, ναι αλλά για κοιτάξτε τι λέει εδώ το βιβλίο:

"Επιλύσιμα μπορεί επίσης να χαρακτηριστούν και τα προβλήματα, των οποίων η λύση δεν έχει ακόμα διατυπωθεί, αλλά η συνάφειά τους με άλλα ήδη επιλυμένα μας επιτρέπει να θεωρούμε σαν βέβαιη τη δυνατότητα επίλυσής τους."

Και άντε τώρα εσύ να της εξηγήσεις ότι η συγκεκριμένη διατύπωση υποννοεί ορισμό :(
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

thanos_xg

Δεν απαιτείται να απαντάει ο μαθητής χρησιμοποιώντας επακριβώς τις λέξεις του βιβλίου, αρκεί βέβαια να δίνει ολοκληρωμένη απάντηση χωρίς κενά. Η παπαγαλία νομίζω όμως επιβάλλεται στους ορισμούς, αφού οι λέξεις είναι προσεκτικά επιλεγμένες και οποιαδήποτε απόκλιση μπορεί να αλλάξει το νόημα.

Το θέμα με τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με απασχολεί ιδιαίτερα. Έχω μαθητές με δυσλεξία... Στην εκπαίδευση τα καταφέρνουμε....Αντιμετωπίζουμε πρόβλημα στην εξέταση....Όσον αφορά τη θεωρία η διαδικασία κυλάει ομαλά. Όταν ερχόμαστε στις ασκήσεις όμως, τα παιδιά δυσκολεύονται υπερβολικά. Από ότι μου λένε η δυσκολία που αντιμετωπίζουν είναι να βάλουν σε μια σειρά τη σκέψη τους και να τα πουν όπως τα σκέφτονται...Σε ορισμένες περιπτώσεις δε, η βαθμολογία τους είναι κατά πολύ καλύτερη όταν διορθώνω τα γραπτά τους.

Πως γίνεται μια προφορική εξέταση στην ΑΕΠΠ. Υπάρχει κάποιος με εμπειρία στο θέμα;
Θανάσης Χ.

gouvasg

Παράθεση
Πως γίνεται μια προφορική εξέταση στην ΑΕΠΠ. Υπάρχει κάποιος με εμπειρία στο θέμα;
δυο καθηγητές του μαθήματος, ένας αναβαθμολογητής και ο μαθητής μπροστά τους...
α) δεν ξέρεις το πρόβλημα του μαθητή
β) (εννοείται) δεν έχεις δικαίωμα να βοήθησεις (ούτε να διευκρινήσεις)
ο μαθητής έχει απεριόριστο - θεωρητικά - χρόνο να απαντήσει στα θέματα, ο βαθμολογητής έχει ελάχιστο για να βαθμολογήσει...
προσωπικά, αν είχα παιδί (ή μαθητή) που είχε τη δυνατότητα να γράψει δεν θα το συζητούσα... θα το έστελνα γραπτά
τους βλέπω να τρέμουνε από το άγχος και τους λυπάμαι εκείνη την ώρα...
Γεώργιος Γκούβας
Μηχ. Η/Υ-Σ
www.gouvas.eu