Μια εικόνα χίλιες λέξεις...
Ας δούμε για αρχή κάποια από τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας:
Παραθέτω έναν πίνακα με βοηθητικά αρχεία, για τη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για το μάθημα
"Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση".
Δομή εκπαιδευτικού σεναρίου | | http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Scenario_PE60-70/Domi_Senariou1_Odigies.pdf |
Κατάλογος ρημάτων για τη διατύπωση στόχων | | http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Scenario_PE60-70/Verbs.pdf |
Εκπαιδευτικά συστήματα με ΤΠΕ | | http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Scenario_PE60-70/Ekpaideytika_Systimata-TPE.pdf |
Σύγχρωνες θεωρίες για τη μάθηση με εργαλεία ΤΠΕ | | http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Scenario_PE60-70/LearningTheories-ErgaleiaTPE.pdf |
Κατηγορίες λογισμικών ή εφαρμογών | | http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Scenario_PE60-70/Katigories_Logismikwn-Efarmogwn.pdf |
Κατάλογος εργαλείων για τα σενάρια | | http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Scenario_PE60-70/Katalogos_Ergaleiwn_gia_Scenaria.pdf |
Σχεδιασμός σεναρίων κατά γνωστικό αντικείμενο | | http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Scenario_PE60-70/Sxediasmos_Senariwn_kata_Gnostiko_Antikeimeno.pdf |
Σκεφτείτε αν ένας από εμάς αναλάμβανε να φτιάξει ένα τέλειο σενάριο και ήμασταν 20-30 άτομα, τι υλικό θα φτιάχναμε >:D
Θωμά, παρατηρώ τον τελευταίο καιρό την προσπάθεια που καταβάλλεις και το ενδιαφέρον σου για τη συζήτηση γύρω από το μάθημα στο δημοτικό και θέλω να σε συγχαρώ δημόσια...
Ευχαριστώ Παναγιώτη. Το θέμα είναι να υπάρχει κόσμος που ενδιαφέρεται ώστε να μπορεί να υπάρχει συνεργασία και κάποιο αποτέλεσμα (δες διαγώνισμα προσομοίωσης ΑΕΠΠ). Κατά τα άλλα όσο υπάρχει χρόνος ευχαρίστως να βοηθάμε τους νεότερους και να μαθαίνουμε από τους παλιότερους.
Καλημέρα! :)
Έχω ανεβάσει κάποιο υλικό σε .pdf ως εγχειρίδια για τα παιδιά του δημοτικού στο site http://32dim-irakl.ira.sch.gr/pcnotes.htm.
Είναι για Windows XP και για MS-Word 2003. Σκοπεύω να φτιάξω για Linux Ubuntu 10.04 που δουλεύω στο εργαστήριο, για Open Office και για Gimp μέσα στη χρονιά.
Για μαθήματα λυκείου, για ΙΕΚ κτλ. εάν σας ενδιαφέρει έχω κάποιο υλικό στη σελίδα μου http://www.ekoletsou.gr/notes, είναι πάλι σε .pdf μορφή.
Επίσης, η ομάδα μας στο ΠΕΚ Ηρακλείου μαζί με το σύμβουλο Πληροφορικής, έχουμε ετοιμάσει κάποια σχέδια μαθήματος στο site http://opinakas.wikispaces.com/
Για παιδιά Α' Δημοτικού μπορείτε να πάρετε κάποιες ιδέες για δραστηριότητες από το site http://www.protaki.gr/
Τέλος, μία ωραία ιδέα που θα εφαρμόσω σε συνεργασία με την καθηγήτρια αγγλικών για μεγαλύτερες τάξεις, είναι η προβολή video από το national geografic χωρίς υπότιτλους, τα παιδιά θα έχουν διδαχθεί πιο πριν το σχετικό λεξιλόγιο, έπειτα θα γίνεται σχολιασμός του video (ίσως και μετάφραση) και εκεί πάνω θα βασίζονται σειρά εργασιών από τη πλευρά των παιδιών που θα παρουσιάζονται έπειτα μέσα στην τάξη με χρήση projector (κάτι τέτοιο γενικά έχω στο μυαλό μου δηλαδή!) ::)
το pdf του CSUnplugged στα ελληνικά http://www.box.net/shared/klntg578sp (δεν κοίταξα αν το έχουν ξανακάνει post Μέσα στο forum) ::)
Καλώς ήρθες στην παρέα μας Ευτυχία!
Ευχαριστούμε για το υλικό που μοιράζεσαι μαζί μας.
Η ιδέα του συγκεκριμένου θέματος είναι ότι βάζουμε υλικό που φτιάχνουμε εμείς ή συζητάμε για υλικό που θέλουμε να φτιάξουμε.
Στο άλλο θέμα με τίτλο " Υλικό για Νέες Τεχνολογίες - Τ.Π.Ε. στο Ολοήμερο Δημοτικό (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2731.0)" βάζουμε έτοιμο υλικό.
Το μεταφρασμένο csunplagged νομίζω ότι υπάρχει σε άλλη κατηγορία και όχι στο "Δημοτικό" οπότε καλά έκανες και το έβαλες.
Καλή συνέχεια!
Υ.Γ. Ελπίζω το Ηράκλειο να παραμένει τόσο ενδιαφέρον όσο το άφησα το 2005!
Σας παραθέτω ένα υπόδειγμα από την αρχή μιας Χριστουγεννιάτικης ιστορίας που μόλις έφτιαξα. Είναι για μεγαλύτερα παιδιά (Ε'-ΣΤ' Δημοτικού) και συνδυάζει πληκτρολόγηση σε επεξεργαστή κειμένου, αναζήτηση εικόνων (clip art) από διαδίκτυο, εισαγωγή εικόνων σε επεξεργαστή κειμένου, και φυσικά παιδική φαντασία! Τα παιδιά καλούνται να σκαρφιστούν τη δική τους ιστορία και όχι να αντιγράψουν αυτή του υποδείγματος. :)
Ένα σταυρόλεξο που έφτιαξα για το Διαδίκτυο, για παιδιά Δ' Δημοτικού και πάνω...
Υ.Γ. Γιατί όχι και για Γυμνάσιο; :-)
Χριστουγεννιάτικο Σταυρόλεξο. Σκοπός είναι να μάθουν τα παιδιά παίζοντας τη δημιουργία πινάκων. Αφήνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν το δικό τους σταυρόλεξο με δικές τους λέξεις ανάλογα με τις δυνατότητές τους. :)
Ο ρούντολφ νομίζω είναι τάρανδος :D
Παράθεση από: tom στις 13 Δεκ 2010, 12:53:20 ΠΜ
Ο ρούντολφ νομίζω είναι τάρανδος :D
Σωστά δεν είναι ελάφι!!!
(δεν πίστευες μικρός στον Αι βασίλη skananito!!)
Λοιπόν το γνωστό τραγουδάκι λέει:
Ρούντολφ το ελαφάκι
με καρδούλα ταπεινή..
σαν πέφτει το βραδάκι
έχει μύτη φωτεινή.
άρα είναι ελαφάκι! (Τα κέρατα δε τα γλυτώνει έτσι κι αλλιώς!) :P
Επειδή πολλές φορές η αλήθεια χάνεται στη μετάφραση skananitos σου αφιερώνω τα παρακάτω:
http://www.youtube.com/watch?v=Py0dsLH9Zck&feature=fvst (http://www.youtube.com/watch?v=Py0dsLH9Zck&feature=fvst)
Christmas CarolsRudolph, The Red Nosed Reindeer lyrics
Rudolph the Red-Nosed Reindeer
Had a very shiny nose,
And if you ever saw it,
You would even say it glows.
All of the other reindeer
Used to laugh and call him names;
They never let poor Rudolph
Join in any reindeer games.
Then one foggy Christmas Eve,
Santa came to say,
Rudolph with your nose so bright,
Won't you guide my sleigh tonight?
Then how the reindeer loved him
As they shouted out with glee,
Rudolph the Red-Nosed Reindeer,
You'll go down in history.
You know Dasher and Dancer and Prancer and Vixen,
Comet and Cupid and Donner and Blitzen.,
But do you recall?
The most famous reindeer of all?
Rudolph the Red-Nosed Reindeer
Had a very shiny nose,
And if you ever saw it,
You would even say it glows.
All of the other reindeer
Used to laugh and call him names;
They never let poor Rudolph
Join in any reindeer games.
Then one foggy Christmas Eve,
Santa came to say,
Rudolph with your nose so bright,
Won't you guide my sleigh tonight?
Then how the reindeer loved him
As they shouted out with glee,
Rudolph the Red-Nosed Reindeer,
You'll go down in history.
:P
Το ακόλουθο σταυρόλεξο είναι αφιερωμένο στον tom με την εκδοχή ότι ο Ρούντολφ είναι τάρανδος... ???
Παράθεση από: skananitos στις 12 Δεκ 2010, 11:40:59 ΜΜ
Χριστουγεννιάτικο Σταυρόλεξο. Σκοπός είναι να μάθουν τα παιδιά παίζοντας τη δημιουργία πινάκων. Αφήνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν το δικό τους σταυρόλεξο με δικές τους λέξεις ανάλογα με τις δυνατότητές τους. :)
Πες μου ότι τα δύο σταυρόλεξα τα έφτιαξες με επεξεργαστή κειμένου...;
Μα ναι, αφού είπα ότι στόχος είναι τα παιδιά να μάθουν πως να κάνουν πίνακες παίζοντας...
Είναι ενδιαφέρουσα η άποψη σου να μάθουν τα παιδιά τους πίνακες φτιάχνοντας στραυρόλεξα, εγώ όμως θα έκανα το εξής:
Μια πιο απλή ασκησούλα για τους πίνακες και για το σταυρόλεξο θα χρησιμοποιούσα το πολύ αξιόλογο λογισμικό
"EclipseCrossword"
http://www.eclipsecrossword.com/ (http://www.eclipsecrossword.com/)
Το έχεις δοκιμάσει;
ναι το έχω δοκιμάσει στο σπίτι με windows αλλά στο εργαστήρι έχω linux και πρέπει να δω αν το τρέχει μέσω wine...ίσως το κάνω κάποια στιγμή...
αυτή είναι μία δεύτερη προσέγγιση στην τάξη μου για τους πίνακες, για πρώτη γνωριμία φτιάξαμε το πρόγραμμά τους με χρήση πίνακα
Ιδέα που την έδωσε συνάδερφος, την εφάρμοσα σήμερα σε παιδιά Γ' Τάξης και τους άρεσε πολύ!
Προβάλουμε στα παιδιά ένα βίντεο σαν και αυτό http://www.youtube.com/watch?v=R_4OnqgVtCs , έπειτα συζητάμε όλοι μαζί το βίντεο και αφήνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν με χρήση επεξεργαστή κειμένου τις σκέψεις κάποιου χαρακτήρα με μορφή εσωτερικού διαλόγου. Εγώ στην συγκεκριμένη περίπτωση έβαλα τα παιδιά να καταγράψουν τις σκέψεις της Mariza (γαϊδάρου) χωρίζοντας το βιντεάκι σε σκηνές. :)
Μπράβο Ευτυχία! Και ο συνάδελφός σου πολύ έμπνευση όμως...
Είχα δει το βίντεο και μου άρεσε πολύ, αλλά δεν είχα φανταστεί οτι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην εκπαίδευση...
Και η Γ δημοτικού είναι ότι πρέπει πιστεύω.
Εγώ ετοιμάζω μια ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα για την πέμπτη δημοτικού. Θα κρατήσει 1-2 μήνες.
Ως προς το περιεχόμενο, αφορά δίκτυα-διαδίκτυο, παρουσιάσεις και δημιουργία κόμικ.
Η πορεία της εργασίας μπορεί να παρακολουθηθεί σε αυτό το url:
http://pempti.weebly.com/ (http://pempti.weebly.com/)
Εμπειρίες από το βιντεάκι με τη Μαρίζα (που ανάρτησα στο προηγούμενο post μου):
Αρχικά, χωρίζεις τα παιδιά σε ομάδες-ρόλους (γάιδαρος-ψαράς), σπας το βιντεάκι σε σκηνές και τους δίνεις χρόνο να γράψουν σε έναν κειμενογράφο τις "σκέψεις" του χαρακτήρα που έχουν αναλάβει ανά σκηνή. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία κάνεις ηχογράφηση των διαλόγων με παράλληλη προβολή του βίντεο! το δοκίμασα σε τάξεις από Γ έως και ΣΤ, η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά της Ε και της ΣΤ "έπιασαν" με τη μία αυτό που ήθελα να κάνουμε σαν δραστηριότητα και το διασκέδασαν υπερβολικά με την ηχογράφηση! στα πιο μικρά πήρε χρόνο για να καταλάβουν τι ακριβώς τους ζητούσα να φτιάξουν...
Η ουσία της όλης δραστηριότητας είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν ευχάριστα να χρησιμοποιούν τους κειμενογράφους, ξεφεύγοντας από τις μονότονες μορφές εκμάθησης τους στυλ "σου δίνω/υπαγορεύω ένα κείμενο γράψτο!", επίσης ωθείς τα παιδιά στο να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν (κάτι που στα υπόλοιπα μαθήματα έχω την αίσθηση πως δεν γίνεται μιας και δε μπορείς να ξεφύγεις από τα στενά όρια της εκάστοτε "ύλης"), τέλος τα παιδιά μαθαίνουν να κάνουν ηχογράφηση στους υπολογιστές..άρα 3 σε 1! ;)
Το χρησιμοποίησα και εγώ στην Γ Δημοτικού, με έναν διαφορετικό τρόπο:
- Έδειξα το βίντεο μια φορά (έπεσε πολύ γέλιο...)
- Χώρισα το βίντεο λογικα σε τρία κομμάτια
α) Ο σκοπός
β) Οι δυσκολίες
γ) Η λύση
-Είπα στα παιδιά να γράψουν από μια πρόταση για το καθένα από τα παραπάνω, σκετικά με το τι φαντάζονται οτι λέει από μέσα της η Μαρίζα
Η δραστηριότητα θα ολοκληρωθεί μετά τις γιορτές.
Μια πρώτη εντύπωση είναι ότι α) συμμετείχαν ευχαρίστως όλα τα παιδιά β) τα περισσότερα παιδιά σταματάνε της σκέψη τους στα φαινόμενα και δεν εμβαθύνουν σε αιτίες ή συναισθήματα.
Ίσως είναι καλύτερα να γίνει με παιδιά της Ε Δημοτικού...
Γεια σας και καλή χρονιά!
Δημιούργησα ένα webquest (http://en.wikipedia.org/wiki/WebQuest) για την Γ Δημοτικού, με θέμα την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.
Μπορείτε να το βρείτε στη διεύθυνση:
http://www.zunal.com/webquest.php?w=84476 (http://www.zunal.com/webquest.php?w=84476)
Θωμά πολύ καλή δουλειά! :)
σκεφτόμουν ίσως μια παραλλαγή της δουλειάς σου προσαρμοσμένη σε προγράμματα Παρουσιάσεων, όπου τα παιδιά μαθαίνουν τις παρουσιάσεις και παράλληλα και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Θα το δουλέψω λιγάκι να δω αν θα βγει κάτι καλό... ::)
Καταπληκτική δουλειά Tom μπράβο!!
Παράθεση από: giotoula στις 21 Ιαν 2011, 11:34:40 ΠΜ
Καταπληκτική δουλειά Tom μπράβο!!
Παράθεση από: skananitos στις 18 Ιαν 2011, 04:32:51 ΜΜ
Θωμά πολύ καλή δουλειά! :)
σκεφτόμουν ίσως μια παραλλαγή της δουλειάς σου προσαρμοσμένη σε προγράμματα Παρουσιάσεων, όπου τα παιδιά μαθαίνουν τις παρουσιάσεις και παράλληλα και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Θα το δουλέψω λιγάκι να δω αν θα βγει κάτι καλό... ::)
Παιδιά ευχαριστώ για τα καλά λόγια!
Παρεπιπτόντως να πω οτι έκανα κάποιες αλλαγές στα παραδοτέα (ζητάω αφίσα με κινδύνους στο Διαδίκτυο αντί για απλό έγγραφο με άθλους Ηρακλή) και στην αξιολόγηση (πρόσθεσα τέταρτη κατηγορία και άλλαξα λίγο τις υπόλοιπες). Αν θέλετε δείτε τα.
Άντε φτιάξτε και εσείς καμία να έχουμε τρεις αντί για μία. ;)
Θα ήταν χρήσιμη μια για Γ δημοτικού στην ενότητα "γνωρίζω τον υπολογιστή", που έχει τους παρακάτω διδακτικούς στόχους.
ΓΓ1. Να εξηγούν με απλά λόγια τι είναι ο υπολογιστής και τι τα προγράμματα εφαρμογών. Να δίνουν απλά παραδείγματα όσον αφορά τη χρήση του.
ΓΓ2. Να εξηγούν τι είναι πρόγραμμα εφαρμογών και να δίνουν γενικά παραδείγματα προγραμμάτων.
ΓΓ3. Να αναγνωρίζουν τις μονάδες εισόδου – εξόδου.
ΓΓ4. Να αναγνωρίζουν το γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας (GUI) του υπολογιστή και των εφαρμογών, καθώς και τη χρησιμότητά τους.
ΓΓ5. Να κατανοούν την έννοια και τη λειτουργία των παραθύρων (μεγιστοποίηση, ελαχιστοποίηση, κλείσιμο, μετακίνηση, διάταξη παραθύρων στην επιφάνεια εργασίας).
Φυσικά και για Δ, Ε και ΣΤ.
Καλησπέρα και από εμένα.
Οι δουλειές σας είναι καταπληκτικές. Συγχαρητήρια.
Θα βάλω και εγώ λίγα πράγματα που έχω κάνει στο σχολείο και αρκετά από αυτά άρεσαν και στα παιδιά.
Β' Δημοτικού
Ασκήσεις στο Word, για να βάζουν τόνους, κεφαλαία, σημεία και γενικά ορθογραφία μετά απο συνεννόηση με τις δασκάλες.
Ασκήσεις στο Excel με πολλαπλασιασμούς που τους άρεσαν πολύ.
Επίσης έφτιαξα ένα Power Point με φρούτα και τα παιδιά έπρεπε να γράψουν στο Word το όνομα του φρούτου που έβλεπαν και να το χρωματίσουν ανάλογα.
Απλές και σύντομες ασκήσεις
Για την Γ' τάξη ( και για την Δ΄) μια Χριστουγεννιάτικη εισαγωγή στο Power Point.
Διαβάσαμε ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι και συμπληρώναμε μια "εικονογραφημένη" παρουσίαση με λόγια εικόνες και ευχές.
Για Ε΄και Στ΄ ένα ταξιδιάρικο σενάριο... Ένα ταξίδι που πήγαμε με την βοήθεια του υπολογιστή και του Internet.
Αποτελείται από 5 ενότητες
Στην πρώτη αφού χωριστούμε σε ομάδες διαλέγουμε ένα προορισμό που θα θέλαμε να επισκεφθούμε. Με την βοήθεια του Google απαντάμε στο παρακάτω φύλλο εργασίας και εισάγουμε τις κατάλληλες εικόνες.
Στην δεύτερη ενότητα της εργασίας χρησιμοποιούμε τον κειμενογράφο για να φτιάξουμε ένα αεροπορικό εισιτήριο που θα μας μεταφέρει στον προορισμό μας.
Στην τρίτη ενότητα επισκεπτόμαστε τον προορισμό που έχουμε διαλέξει και βλέπουμε φωτογραφίες με την βοήθεια του προγράμματος Google Earth!
Αφού έχουμε φτάσει στον προορισμό μας στέλνουμε απο εκεί μία κάρτα με μια εικόνα του προορισμού στον δάσκαλο μας.
Μας άρεσε το ταξίδι; Φυσικά! Δημιουργούμε μια παρουσίαση-διαφήμιση για να δείξουμε τα αξιοθέατα του προορισμού που επισκεφτήκαμε στους συμμαθητές μας.
Αυτά από εμένα. Έχω στερέψει από ιδέες για τις Ε' και ΣΤ'. Έχετε καμία καλή πρόταση?
Μπράβο ed! Πολύ καλή δουλειά! Όλα ενδιαφέροντα! Μου άρεσε αρκετά η εργασία με τις πέντε ενότητες!
Κάτι παρόμοιο κάνω και εγώ με την Ε αυτή την περίοδο με πολύ θετικά αποτελέσματα. Μπορεί να γίνει και με την ΣΤ.
Το έχω ξανααναρτήσει, δεν ξέρω αν το έχεις δει. Περιγράφει τον τρόπο οργάνωσης και τη δομή της εργασίας. Μπορεί το βασικό θέμα να είναι δίκτυα, αλλά η ιδέα είναι να υλοποιήσεις την εργασία με τέσσερα θέματα ώστε όλα τα παιδιά της ομάδας να περάσουν από όλους τους ρόλους. Πιθανά θέματα για Ε, που ασχολείται με γεωγραφία Ελλάδας, θα μπορούσαν να είναι "Λίμνες Ελλάδας", "Ελληνικά Ποτάμια" κ.α.:
http://pempti.weebly.com/ (http://pempti.weebly.com/)
Δες το και αν έχεις απορίες πες μου ;)
Θέλω να δείξω σε Ε και ΣΤ Τάξη πολύ απλά πραγματάκια για δημιουργία/επεξεργασία βίντεο. Στο εργαστήρι έχουμε Linux Ubuntu και βρήκα επίσης σε ένα site όπου προτείνουν διάφορα προγράμματα. Παρόλα αυτά, έχετε μήπως χρησιμοποιήσει κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα που θεωρείτε ότι είναι απλό στη χρήση ακόμη για για μαθητές δημοτικού?
όποιος είναι Κρήτη ας έρθει στο φεστιβάλ να πάρει ιδέες! ;)
http://www.digifest.info/
-=παραμμύθι=-
Στην Α τάξη τα παιδιά έκαναν ηχογράφηση του παραμυθιού (ένα ένα παιδί ερχόταν στο μικρόφωνο του server) καθώς τους έδειχνα τις εικόνες στον βιντεο προβολέα (με movie maker). Μετά πρόσθεσα και μουσική. Ιδού το αποτέλεσμα:
http://4dim-amarous.att.sch.gr/?q=node/22
Στην Β τάξη έβαλαν τις εικόνες του παραμυθιού (το σκάναρα - αλλά αναφέρω και τον συγγραφέα :-) σε μία παρουσίαση (μία εικόνα σε κάθε διαφάνεια) και έβαλαν συνεφάκια με λόγια/σκέψεις καθώς και κίνηση.
Πολύ ωραίο, Μπράβο!
Τσεκάρετε την προοπτική δημιουργίας υλικού με το Youtube
for Schools http://www.youtube.com/schools ;)