Ημέρα Διαλόγου για την Πληροφορική στην εκπαίδευση

Ξεκίνησε από skoud, 01 Δεκ 2010, 08:53:00 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

skoud

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.)  διοργανώνει:

Ημέρα Διαλόγου για την Πληροφορική στην εκπαίδευση
με θέμα:
«Η Πληροφορική στο Νέο Σχολείο»
το Σάββατο 11/12/2010, 11.30'π.μ. – 15.30' μ.μ.
στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ
(Αχιλλέως 37-39 & Μυλλέρου 124, στάση ΜΕΤΡΟ Μεταξουργείο)

Η ημερίδα οργανώνεται στο πλαίσιο της γενικότερης επαγρύπνησης
και της προσπάθειας για άμεση ανταλλαγή απόψεων και ενημέρωση των συναδέλφων καθηγητών Πληροφορικής
στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

Η επισυναπτόμενη αφίσα στο προηγούμενο, είναι σε μεγάλη σχετικά ανάλυση ώστε να μπορεί να τυπωθεί σε Α4. Όποιος συνάδελφος θέλει μπορεί να την αναρτήσει στο σχολείο του ή όπου αλλού.

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

Το πρόγραμμα της ημερίδας:

ΣΑΒΒΑΤΟ 11/12/2010
Χώρος διοργάνωσης:
Αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών
(Αχιλλέως 37-39 & Μυλλέρου 124, στάση ΜΕΤΡΟ Μεταξουργείο).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ώρα προσέλευσης: 11:00 π.μ.

11:30 -12:00 Έναρξη Ημέρας Διαλόγου, Χαιρετισμοί
Εκπρόσωπος πολιτικής ηγεσίας ΥΠΔΒΜΘ
Εκπρόσωποι Ενώσεων και
Συλλόγων Πληροφορικής

Συντονισμός Α. Λούβρης Πρόεδρος ΠΕΚΑΠ
Κ. Καρλής Αντιπρόεδρος ΠΕΚΑΠ

Κεντρικές ομιλίες
12:00 - 12:15: Η Πληροφορική στο Νέο Σχολείο
Δρ. Α. Αγγελής, Πάρεδρος Πληροφορικής Π.Ι.

12:20 - 12:40: Στο πνεύμα της Πληροφορικής:
Από τη λογική του Αριστοτέλη στην λογική του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Καθηγητής Σπ. Πνευματικός
Παν/μιο Πατρών.

12:45- 13:00: Κοινή εισήγηση
Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής

13:00- 13:15: Απολογισμός δράσης μετά τις 2/10...
Στ. Κουνάδης, Γ.Γ. ΠΕΚΑΠ

13:20 - 15:00: Βήμα Διαλόγου - συζήτηση
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

alkisg

Συνάδελφοι για ανακοίνωση εκδηλώσεων, ημερίδων, συνεδρίων κτλ βολεύει πολύ και το ημερολόγιο:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?action=calendar;sa=post

Πάλι θέμα (topic) στο φόρουμ δημιουργείται, με τη διαφορά ότι εμφανίζεται και στο ημερολόγιο αλλά και στην αρχική σελίδα όταν πλησιάζουν οι μέρες.
Δεν έχω βρει αν γίνεται να προστεθεί ένα υπάρχον θέμα στο ημερολόγιο, οπότε μάλλον θα πρέπει να γίνεται μόνο εξ' αρχής, κατά τη δημιουργία του θέματος.

erlin

Καλή η προσπάθεια, αλλά κατά την γνώμη μου μόνο ένα πράγμα πρέπει να συζητηθεί σε αυτή την συνάντηση.
Πως θα καταφέρουμε να ΜΗΝ ξαναγίνει τέτοια άλλη συνάντηση.

Ελπίζω να συζητηθεί και να αποφασιστει ο τρόπος ώστε να μπορούμε απο εδώ και μπρος να συντονιζόμαστε, να παίρνουμε τις αποφάσεις μας και να οργανώνουμε τις δράσεις μας ασύγχρονα μέσω διαδικτίου.


Για όσους έρθουν στην συνάντηση, θυμηθήτε, δεν θα είσαστε παρά ένα ελάχιστο ποσοστό του συνόλου των συναδέλφων. Δεν δικαιούστε καν
να ομιλήτε για όλους.

Πρέπει να βρεθεί ο τρόπος αυτός, ώστε όλοι να μπορούν ΟΛΟΙ να συμμετέχουν στις συζητήσεις και στις αποφάσεις, ακόμα και αυτοί που δεν θα έρθουν.
Αν δεν συζητηθεί αυτό το θεμελιώδες πρόβλημα, και αν αναλωθούν οι ομιλητές στα επι μέρους προβλήματα του κλάδου μας, θα εξακολουθήσουμε να αποτυχαίνουμε.

skoud

Παράθεση από: erlin στις 07 Δεκ 2010, 10:31:20 ΜΜ
Πρέπει να βρεθεί ο τρόπος αυτός, ώστε όλοι να μπορούν ΟΛΟΙ να συμμετέχουν στις συζητήσεις και στις αποφάσεις....

Αυτό είναι το πρωταρχικό και θεμελιώδες πρόβλημα της Δημοκρατίας και όποιος υποδείξει ένα τρόπο με τον οποίο αυτό θα γίνει απόλυτα εφικτό, θα μείνει στην Ιστορία!

... και σε περιμένουμε αύριο για να το συζητήσουμε...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

iliasthes

Καλη επιτυχία στην ημερίδα. Δυστυχώς, για εμάς τους βόρειους, είναι  δύσκολο να κατεβούμε.

erlin

#7
Παράθεση από: skoud στις 10 Δεκ 2010, 07:47:26 ΠΜ
Αυτό είναι το πρωταρχικό και θεμελιώδες πρόβλημα της Δημοκρατίας και όποιος υποδείξει ένα τρόπο ...

Το πρόβλημα δεν είναι ο τρόπος. Το πρόβλημα είναι η θέληση η οποία μέχρι τώρα  δεν φαινόταν να υπάρχει
από αυτούς που αναλαμβάνουν τις πρωτοβουλίες οργάνωσης. Όσοι οργανώνουν τους άλλους οι πιο πολλοί
ψάχνουν για οργανωμένα πρόβατα παρά για ελεύθερους ανθρώπους.

Ελπίζω να αλλάξει το κλίμα και να υπάρξει η θέληση. Αν υπάρξει η θέληση, τότε τρόποι θα βρεθούν πολλοί.

erlin

Παράθεση από: iliasthes στις 10 Δεκ 2010, 10:06:55 ΠΜ
Καλη επιτυχία στην ημερίδα. Δυστυχώς, για εμάς τους βόρειους, είναι  δύσκολο να κατεβούμε.

τώρα που πιάνουν και τα χιόνια, ακόμα πιο δύσκολο να κατέβουν οι βόρειοι.  :)
Αν πάντως συζητηθεί σοβαρά το ζήτημα του "πως θα λάβουμε υπόψη την γνώμη όσων δεν μπόρεσαν να έλθουν" και αν τελικά
βρεθεί κάποιος τρόπος για να μπορεί να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των απόντων, μόνο αυτό να γίνει νομίζω η επιτυχία θα είναι μεγάλη.

Εγώ θα προσπαθήσω να έρθω.

fof

Ενημερώστε μας τι έγινε στην Ημέρα διαλόγου σήμερα???

Vangelis

Όσοι δεν ήρθαν έχασαν την ευκαιρία να ακούσουν απο τον κ. Πνευματικό τι είδους πληροφορική θα έπρεπε να διδάσκουμε στα σχολέα μας.


Φωνάζουμε για να πέισουμε  τους άλλους ότι η πληροφορική δεν είναι η χρήση υπολογστή αλλα πόσοι απο εμάς το πιστέυουν τελικά αυτό (όχι θεωρητικά) και το διδάσκουν στην πράξη?

Ο κ. Πνευματικός είανι καθηγητής  Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και είναι εμπνευστής της Εστίας  Επιστημών Πάτρας.   Επισκευτήτε το site της και δεν θα χάσετε.   

sarakiniotis

Παράθεση από: Vangelis στις 15 Δεκ 2010, 10:13:44 ΠΜ
Όσοι δεν ήρθαν έχασαν την ευκαιρία να ακούσουν απο τον κ. Πνευματικό τι είδους πληροφορική θα έπρεπε να διδάσκουμε στα σχολέα μας.


Φωνάζουμε για να πέισουμε  τους άλλους ότι η πληροφορική δεν είναι η χρήση υπολογστή αλλα πόσοι απο εμάς το πιστέυουν τελικά αυτό (όχι θεωρητικά) και το διδάσκουν στην πράξη?

Ο κ. Πνευματικός είανι καθηγητής  Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και είναι εμπνευστής της Εστίας  Επιστημών Πάτρας.   Επισκευτήτε το site της και δεν θα χάσετε.   
μήπως ξέρει κάποιος που θα βρω τις διαφάνειες σε ηλ. μορφή που έδειξε  στην παρουσίαση του?
καποιοι πηραν το σχετικο βιβλιο . εγω δεν προλαβα να το παρω...

sarakiniotis

Παράθεση από: sarakiniotis στις 15 Δεκ 2010, 08:27:44 ΜΜ
μήπως ξέρει κάποιος που θα βρω τις διαφάνειες σε ηλ. μορφή που έδειξε  στην παρουσίαση του?
καποιοι πηραν το σχετικο βιβλιο . εγω δεν προλαβα να το παρω...

ΟΚ το βρήκα  !!!   http://www.eduscience.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=26&Itemid=32&lang=Gr

Gnirut

Μήπως θα πρέπει τελικά να γίνουμε πιο πρακτικοί για να γίνουμε και πιο αντιληπτοί στο υπουργείο;

Τι είναι τελικά η πληροφορική. Είναι το σύνολο μιας επιστημονικής θεματολογίας που περιλαμβάνει κυρίως και όχι μόνο:

α) Μια σειρά μαθηματικών τομέων όπως διακριτά μαθηαμτικά, λογική, θεωρία γράφων, υπολογιστική γεωμετρία, θεωρία αριθμών, αυτομάτων κ.ο.κ τα οποία στο πλαίσιο της πληροφορικής ονομάζονται θεωρητική πληροφορική.
β) Θεωρία αλγορίθμων και δομών δεδομένων.
γ) Τεχνητη νοημοσύνη και οι διάφοροι υποτομείς της.
δ) Θεωρία συστημάτων λογισμικού (γλώσσες προγραμματισμού, λειτουργικά συστήματα, δίκτυα υπολογιστών, compilers, βάσεις δεδομένων κ.α.)
ε) Επιστημονική υπολογιστική (scientific computing).
στ) Αρχιτεκτονική υπολογιστών.

Και μπαίνει λοιπόν το ερώτημα τι από τα παραπάνω αξίζει και είναι χρήσιμο για τους μαθητές να μπει σαν μάθημα/μαθήματα στο γυμνάσιο-λύκειο και πως;

Και ας πούμε π.χ. ότι θέλουμε να βάλουμε αυτό που εμείς έχουμε στο κεφάλι μας ως αλγοριθμική. Πόσες ώρες από αυτή μπορουν να εισαχθούν στο σχολείο και πόσο από το ωράριο μας μπορεί να καλύψει.

Ή μήπως θα μας βάλουν να κάνουμε θεωρία αυτομάτων... (εαν μας αφήσουν οι μαθηματικοί ξανά τρεις τελείες...)

Για να καταλήξω καλό θα ήταν να μπει αλγοριθμική και στις τρεις τάξεις του λυκείου (για να βγάζουμε και κανένα φράγκο από τυχόν φροντιστήρια) αλλά ας είμαστε και λίγο πρακτικοί για να συμπληρώνουμε το ωραριό μας καλό θα είναι να υπάρχουν και μαθήματα εκμάθησης χρήσης του υπολογιστή με συγκεκριμένο στόχο (πιστοποίηση) για να μην ψάχνουμε να βρούμε που θα μεταταχθούμε τα επόμενα χρόνια...

Τελικά το word και το excel δεν είναι και τόσο "κακά".  Χρήσιμα εργαλεία είναι και για τους μαθητές και για εμάς.

Vangelis

Gnirut  να ξεχωρίσουμε την εκπαίδευση απο την κατάρτηση και την επιστήμη απο το εργαλείο.

Τα εργαλεία είναι χρήσιμα αλλά αλλαζουν συνεχώς και δεν έχουν θέση στην γενική εκπαίδευση.  Στη γενική εκπαίδευση έχει (και θα έχει πάντα) θέση η επιστήμη. 

Τα μαθηματικά έχουν αυτή τη θέση στο σχολείο επειδή ακριβώς κατάφεραν να πείσουν ότι προσφέρουν μάθηση και όχι κατάρτηση ή δεξιότητες εργαλείων.
Αν εμείς θέλουμε την πληροφορική εργαλείο έχουμε "λαμπρό"  μέλλον στην τεχνική εκπαίδευση (και μόνο) άντε και στην συντήρηση που "κόλλησε" τελευταία.

Συμφωνώ βέβαια να υπάρχει ένα μάθημα επιλογής που να οδηγεί σε πιστοποίηση γνώσης  χειρισμού ΗΥ και προγραμμάτων του αλλα όχι μόνο αυτό.   

Επίσης αν κυκλοφορεί, έστω και για αστείο, ότι θέλουμε την αλγοριθμική στο Λύκειο για να βγάζουμε κανένα φράγκο απο ιδιαίτερα βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας.