Τελευταία μηνύματα

#1
Linux / Απ: Ανάλυση οθόνης τερματικών
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 24 Ιουν 2022, 08:58:22 ΜΜ
Καλησπέρα, είτε βάλε νέο πυρήνα στην 20.04: https://ts.sch.gr/wiki/linux/guides/kernels/#hwe

είτε τέλη Αυγούστου / αρχές Σεπτεμβρίου κάνε αναβάθμιση σε 22.04, που θα έχει και ακόμα νεότερο πυρήνα.
#2
Linux / Ανάλυση οθόνης τερματικών
Τελευταίο μήνυμα από Σταύρος Βολίκας - 24 Ιουν 2022, 08:46:35 ΜΜ
καλησπέρα,

Παραλάβαμε πρόσφατα από ΕΠΑΦΟ νέους υπολογιστές (thinkcentre με amd ryzen 3) και οθόνες (thinkvision 22"), οι οποίοι λειτουργούν dual boot σε windows 10 και ubuntu 20 mate. Θέλω όμως να τους συνδέω μέσω δικτύου με τον υπάρχοντα server ubuntu 20.04 mate LTSP. Ενώ στα προεγκατεστημένα ubuntu των τερματικών αναγνωρίζεται η οθόνη και η ανάλυση (1980Χ...), όταν τα συνδέω μέσω δικτύου εμφανίζει unknown screen και ανάλυση 800Χ600.
Η σύνδεση της οθόνης στο τερματικό είναι με hdmi.
Μπορώ να κάνω κάποια ρύθμιση στο server για να διορθωθεί το πρόβλημα;

Ευχαριστώ.
#3
Γ΄ Λυκείου / Απ: καλύτερη υλοποίηση ουράς
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 24 Ιουν 2022, 03:41:10 ΜΜ
Παράθεση από: alkisg στις 24 Ιουν 2022, 09:20:03 ΠΜΑν όμως διδάσκουμε την θεωρία ουρών με πολυπλοκότητα Ο(Ν) αντί για Ο(1), να μην μας κακοφαίνεται μετά αν αργούν τα Windows και το Internet, εμείς οι ίδιοι φταίμε που τα διδάσκουμε λάθος...  ::)
;D ;D ;D golden post έχω πέσει από το γέλιο
Αν μπει κάποια στιγμή Python, θα διδάσκουμε πάλι ουρά με ολίσθηση, αλλά σε σύνταξη python, έτσι;
#4
Διοικητικά Θέματα - Νομοθεσία / Wifi routers στα σχολεία - Απα...
Τελευταίο μήνυμα από SPY - 24 Ιουν 2022, 12:53:47 ΜΜ
Καλημέρα σε όλους.

Έχω μια ερώτηση: Απαγορεύεται η χρήση ασύρματων δικτύων στα σχολεία;
Υπάρχει κάποια σχετική εγκύκλιος, νόμος, ρύθμιση;
Αν κάποιος γνωρίζει κάτι ας ενημερώσει.
#5
Γ΄ Λυκείου / Απ: καλύτερη υλοποίηση ουράς
Τελευταίο μήνυμα από Foto - 24 Ιουν 2022, 10:49:30 ΠΜ
Η χρήση ουράς έχει να κάνει με τη καθυστέρηση. https://youtu.be/bsk4WWtRx6M
Στα ηλεκτρονικά υπάρχει το ισοδύναμο του FIFO για ηλεκτρικά σήματα, τη γνωστή Delay Line. Το σήμα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως έχει με καθυστέρηση. Οπότε ένα κύκλωμα εκπέμπει το σήμα σαν ήχο και το λαμβάνει με καθυστέρηση συγκεκριμένη. Βλέπουμε στο παράδειγμα στο youtube ότι δεν υπάρχει καν μνήμη αλλά εκμετάλλευση της καθυστέρησης λόγω αλλαγής του ηλεκτρικού σήματος σε ηχητικό
Στους υπολογιστές μια διάταξη που έχει το ρόλο της καθυστέρησης μέσω μιας ουράς συμβαίνει στο πρόγραμμα που διαβάζει το πληκτρολόγιο. Η ανάγνωση του πληκτρολογίου γίνεται συνέχεια με προώθηση των τιμών των πλήκτρων σε μια ουρά (αυτή έχει μια μέγιστη τιμή πλήκτρων και αν πάει να ξεπεραστεί ακούμε ήχο που μας λέει ότι γέμισε). Ο λόγος που έχουμε αυτή τη καθυστέρηση είναι απλός. Το πρόγραμμα που θα χειριστεί, δηλαδή θα δώσει νόημα, στις τιμές των πλήκτρων που δώσαμε δουλεύει με το δικό του ρυθμό ανάγνωσης. Το ίδιο συμβαίνει με τις ουρές στη τράπεζα,, η καθυστέρηση βρίσκεται στο γκισέ, επειδή η κάθε εξυπηρέτηση έχει διαφορετικό χρόνο περάτωσης.
Τώρα σχετικά με τα νεκροταφεία, όταν γίνονται δύο ή περισσότερες κηδείες, υπάρχει ένας χώρος που μπαίνουν οι σωροί των νεκρών, με δωμάτια, και λόγω ότι κάθε κηδεία είναι προγραμματισμένη να γίνει στην ώρα της, η στάθμευση στο χώρο αυτό δεν γίνεται με FIFO, αλλά με αριθμό προτεραιότητας   Έτσι αν πούμε ότι έχουμε τρεις κηδείες με αριθμούς 1, 2 και 3, τότε η προσέλευση μπορεί να γίνει με οποιαδήποτε σειρά, σε όποιο κενό δωμάτιο αναμονής, και η εξαγωγή θα γίνει βάσει των συμφωνημένων αριθμών. Εδώ υπάρχει καθυστέρηση μεταξύ εισαγωγής και εξαγωγής αλλά και μια επιπρόσθετη λειτουργία αυτή της προτεραιότητας όχι λόγω εισαγωγής αλλά λόγω της τιμής (εδώ το όνομα του νεκρού, που του δώσαμε νούμερο). Εν τέλει και στις τράπεζες η ουρά παίζει με αριθμούς προτεραιότητας και οι θέσεις αναμονής είναι διάσπαρτες και όχι σε μια τυπική ουρά.
#6
Γ΄ Λυκείου / Απ: καλύτερη υλοποίηση ουράς
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 24 Ιουν 2022, 09:20:03 ΠΜ
Ένα παράδειγμα ουράς από την πραγματικότητα που δυστυχώς χρειάστηκε να παρατηρήσω πρόσφατα είναι με τους τάφους.
Ένα νεκροταφείο έχει 100 θέσεις και ο παππάς ορίζει να μπαίνουν με τη σειρά οι νέοι νεκροί (βοηθάει στην ξεκούραση του χώματος).
Όταν φτάσουν στην 100 θέση δεν λένε "δεν χωράμε άλλους".
Ούτε βγάζουν όλους τους νεκρούς και κάνουν ολίσθηση.
Συνεχίζουν από τη θέση 1...

Η διαφορά με την ουρά της τράπεζας είναι ότι το να μετακινήσεις κάποιον σε άλλον τάφο κοστίζει ώρες, και έτσι ο παππάς χωρίς να ξέρει υπολογιστές αναγκάστηκε να βρει τον καλύτερο αλγόριθμο,
ενώ όπως λέει ο Γιώργος το να προχωρήσει ο καθένας μπροστά στην τράπεζα με τη δική του CPU (σώμα) δεν κοστίζει ιδιαίτερα.

Αν όμως διδάσκουμε την θεωρία ουρών με πολυπλοκότητα Ο(Ν) αντί για Ο(1), να μην μας κακοφαίνεται μετά αν αργούν τα Windows και το Internet, εμείς οι ίδιοι φταίμε που τα διδάσκουμε λάθος...  ::)
#7
Γ΄ Λυκείου / Απ: καλύτερη υλοποίηση ουράς
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 24 Ιουν 2022, 08:57:31 ΠΜ
Παράθεση από: Αναστάσης Κολιόπουλος στις 23 Ιουν 2022, 05:39:15 ΜΜ Φέτος τελείωσα την τρίτη λυκείου και έχοντας μπει πολλές φορές στο στέκι θέλω να προτείνω κάτι που αφορά την υλοποίηση της ουράς (γνωρίζω ότι έχει σχολιαστεί σε προηγούμενα θέματα). Το υπουργείο πιστεύω ότι έχει δώσει έναν κώδικα χωρίς κάποια ιδιαίτερη λογική, καθώς η ουρά μέχρι να αδειάσει είναι μίας χρήσης κλπ κλπ. Αντίθετα με την στοίβα η οποία ακολουθεί, κατά την γνώμη μου, σωστή λογική καθώς προσαρμόζεται ο δείκτης top ανάλογα με τα στοιχεία της στοίβας, αγνοώντας τα υπόλοιπα που υπάρχουν στον πίνακα με τον οποίο η ίδια υλοποιείται. Έτσι ακολουθώντας την ίδια λογική και σκεφτόμενος ότι αυτή η προσέγγιση αντικατοπτρίζει περισσότερο την πραγματικότητα παραθέτω τους εξής κώδικες:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Αν rear = n τότε
  Γράψε "Γεμάτη ουρά"
αλλιώς
  rear <- rear + 1
  Διάβασε ουρά[rear]
τέλος_αν

ΕΞΑΓΩΓΗ:

Αν rear = 0 τότε
  Γράψε "Άδεια ουρά"
αλλιώς
  Γράψε "Εξάγεται το ",ουρά[1]
  Για i από 1 μέχρι rear - 1 ! Ολίσθηση στοιχείων της ουράς στις πρώτες θέσεις, όπως σε μία πραγματική κατάσταση ουράς
    ουρά <- ουρά[i+1]
  τέλος_επανάληψης
  rear <- rear - 1
τέλος_αν

Παρατηρήσεις:
i. Ο δείκτης rear αρχικοποιείται με τιμή μηδέν ( rear <- 0 ).
ii. Ο δείκτης front είναι περιττός.
iii. Γνωρίζω ότι η ολίσθηση υπάρχει στην άσκηση με το ταχυδρομείο αλλά ο κώδικας εκεί είναι αχρείαστα πολύπλοκος, γιαυτό και προτείνω έναν πιο απλό κώδικα.

Η σκέψη σου είναι απόλυτα λογική. Το ζήτημα είναι ότι έτσι αυξάνεται η πολυπλοκότητα σε μια εξαγωγή γιατί έχεις να κάνεις ολισθήσεις. Η λύση που χρησιμοποιείται σε μια στατική υλοποίηση (με πίνακα δηλαδή) είναι αυτή της κυκλικής ουράς. Δηλαδή μόλις φτάσει στο τέλος του πίνακα το επόμενο στοιχείο μπαίνει από μπροστά. Ουσιαστικά θα πρέπει να οριστεί η κίνηση των δεικτών και να βρεις για κάθε θέση ποια είναι η επόμενη.

Επίσης στην πραγματική ζωή (πχ στο ταμείο) κάνουν όταν βγαίνει ένας από την ουρά, κάνουν ΟΛΟΙ από ένα βήμα μπρος (είναι ας πούμε κάτι σαν παράλληλη επεξεργασία) ενώ εδώ τα κάνει όλα ο ίδιος.
#8
Γ΄ Λυκείου / Απ: καλύτερη υλοποίηση ουράς
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 24 Ιουν 2022, 01:02:04 ΠΜ
Τον δείκτη της αριστερά "ουρά", εντός της Για, τον έχει πάρει για bbcode italics, οπότε δεν τον εμφάνισε.
#9
Δομές δεδομένων / Απ: καλύτερη υλοποίηση ουράς
Τελευταίο μήνυμα από Foto - 23 Ιουν 2022, 10:39:09 ΜΜ
Αφού ποτέ δεν έχουν πει στο μαθητή ότι ο οποιοσδήποτε αλγόριθμος που θα γίνει πρόγραμμα πρέπει να διατηρεί μια απλούστατη αρχή: Οποιαδήποτε ενέργεια του εγκεφάλου έχει να κάνει με έναν συσσωρευτή που κρατάει ένα δυαδικό νούμερο. Σε αυτό μπορεί να  κάνει πράξεις με αλλά νούμερα, να κάνει συγκρίσεις πάντα όμως για ένα νούμερο.
Όταν λοιπόν έδωσαν στις εξετάσεις δυαδικό δένδρο με τρεις κόμβους και του ζήτησαν τις τέσσερις εκδοχές για κάθε μία νέα τιμή, νέο κόμβο από ένα σύνολο τεσσάρων κάποιοι έκαναν αναδιάταξη του δένδρου. Με δεδομένη την απλή αρχή που έδειξα παραπάνω η σκέψη του μαθητή θα έπρεπε να πάει στην μια προς μια σύγκριση και να φθάσει στο σημείο που θα "φύτευε" το κόμβο, ακολουθούσε τον κανόνα για τα αριστερά και δεξιά φύλλα. Η αναδιάταξη του δένδρου μπορεί να φαίνεται σωστή αλλά αυτή στέκει μόνο σε νηπιαγωγείο με κυβάκια.
#10
Χαχαχα, δεν διαφωνώ και μένα μου φαίνεται ανιαρό το μάθημα όπως διδάσκεται τώρα αλλά αυτό που δεν καταλαβαίνετε σαν καθηγητής ότι ελάχιστοι μαθητές μπορούν να υιοθετήσουν πραγματικά την αλγοριθμική σκέψη και να κατανοήσουν τέτοιου είδους καταστάσεις.