Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη

Ξεκίνησε από tsak, 15 Φεβ 2020, 01:20:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsak

Εγώ έστειλα ερώτημα στον κ. Γραμμένο.Αν λαβω κάποια απάντηση θα σας ενημερώσω. Θα χει ενδιαφέρον οποιαδήποτε απάντηση νομίζω αφού υπάρχει προβληματισμός.

tsak

Ο κ. Γραμμένος μου σύστησε να απευθυνθώ στο Υπουργείο για διάφορους λόγους. Περιμένω να μου υποδείξει αν ξέρει σε ποιον.

tsak

Επειδή είμαι σε συνεχή επικοινωνία με τον κ. Γραμμένο (μέλος του Ι.Ε.Π. στη συγγραφή των νέων τευχών για το μάθημα), μου σύστησε να συγκεντρώσουμε προτάσεις για διορθώσεις στο τεύχος "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ", αλλά σε ένα κείμενο, με τεκμηρίωση και επώνυμα με τα ονόματα όλων όσων θα προτείνουν αλλαγές. Δεν κοινοποιώ ακόμη το πλήρες κείμενο του κ. Γραμμένου γιατί περιμένω την άδειά του. Επίσης, για το εν λόγω θέμα θα υποβάλλω (μετά από παρότρυνσή του) ερώτημα από τη σελίδα "https://www.minedu.gov.gr/news/27778-25-04-17-nea-ilektroniki-ypiresia-pros-tous-polites-gia-tin-ypovoli-aitimaton-pros-to-yp-p-e-th%20" με την ευχή να λάβω κάποια απάντηση.
Πάντως ο άνθρωπος ανταποκρίθηκε και τον ευχαριστώ.

Εγώ υπέβαλλα τα παρακάτω ερωτήματα προς τον κ. Γραμμένο ως προς ασάφειες και προβληματισμούς (όχι διορθώσεις):

"1. Για την άσκηση Ε6 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" δίνεται στη σελίδα 19 του τεύχους "ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ" ως λύση για την διαδικασία της εισαγωγής (εκ παραδρομής σε προηγούμενο μήνυμα αναφέρθηκα στην εξαγωγή) από την ουρά, μέθοδος η οποία δεν συνάδει με τη μεθοδολογία που προτείνεται στην παράγραφο 1.2 του πρώτου τεύχους. Σαφώς και είναι αποδεκτή λύση και υλοποίηση, αλλά θα πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρο στο μαθητή, ποια μεθοδολογία τελικά πρέπει να επικρατήσει και αν θα βαθμολογηθεί μερικώς στη μία ή στην άλλη περίπτωση.

2. Στη σελίδα 38 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" για τις συνδεδεμένες λίστες αναφέρεται ότι "Το πεδίο Δεδομένα μπορεί να περιέχει μία ή περισσότερες αλφαριθμητικές ή αριθμητικές πληροφορίες". Γιατί αποκλείεται άλλος τύπος δεδομένων, όπως π.χ. οι λογικές τιμές?

3. Στη σελίδα 75 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" αναφέρεται ότι η "λίστα_τιμών_Ν" της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ μπορεί να πάρει και περιοχή τιμών "από..έως". Επειδή δεν έχω βρει ανάλογη περίπτωση σε παράδειγμα, ποιος τρόπος σύνταξης θα γίνει αποδεκτός σε μια τέτοια περίπτωση? Π.χ. το "Περίπτωση από 8 έως 10" ή το "Περίπτωση 8..10" είναι σωστό? Ή και τα δύο?

4. Στο κυρίως βιβλίο μαθητή με τίτλο "Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον" στη σελίδα 121 αναφέρεται ξεκάθαρα ότι οι κατηγορίες των λαθών είναι τα συντακτικά και τα λογικά λάθη και μάλιστα για τα τελευταία αναφέρεται :  "Τα λογικά λάθη εμφανίζονται μόνο στην εκτέλεση..." και λίγο παρακάτω "τα λογικά λάθη που είναι τα πλέον σοβαρά και δύσκολα στη διόρθωσή τους οφείλονται σε σφάλματα κατά την υλοποίηση του αλγορίθμου...".
Όμως στη σελίδα 115 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" γίνεται διαχωρισμός των ειδών των λαθών σε:
• Συντακτικά λάθη
• Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος
• Λογικά λάθη που παράγουν λανθασμένα αποτελέσματα

Μα και η δεύτερη κατηγορία λογικά λάθη δεν είναι? Δεν θα έπρεπε να μπει και αυτός ο χαρακτηρισμός πριν τη λέξη "Λάθη", αφού και αυτά προκύπτουν κατά την εκτέλεση?
"

tsak

Κοινοποιω το πλήρες μήνυμα του κ. Γραμμένου μετά από άδειά του:

"Κάνοντας αναζήτηση βρέθηκα σε αυτή τη σελίδα, όπου μπορείτε να υποβάλετε ηλεκτρονικά το ερώτημά σας με επίσημο τρόπο. Δεν το έχω δοκιμάσει, ελπίζω να λειτουργεί.



Το ερώτημά σας θα πρέπει να απευθύνεται στην Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ/βθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Α'.



Από το οργανόγραμμα που βρίσκεται στον ιστότοπο το Υπουργείου είδα ότι η ηλεκτρονική διεύθυνση του συγκεκριμένου τμήματος είναι η: spoudonde1@minedu.gov.gr. Θα σας πρότεινα να κοινοποιήσετε το αίτημά σας και στο συγκεκριμένο τμήμα για να υπάρξει άμεση ενημέρωση.



Λογικά το ερώτημα θα διαβιβαστεί στη συνέχεια στο ΙΕΠ για γνωμοδότηση.



Αναφορικά με τις διορθώσεις που προτείνετε να γίνουν, σας παρακαλώ πολύ αποστείλετέ μας αναλυτική συγκεντρωτική λίστα με τα σημεία που προτείνετε να διορθωθούν συνοδευόμενα από τις προτεινόμενες από εσάς διορθώσεις. Οι διορθώσεις που θα προτείνετε  θα πρέπει να είναι σαφώς διατυπωμένες και με ακρίβεια  (για την τελική αποτύπωση στο/στα βιβλίο/α) και φυσικά να συμβαδίζουν με το πνεύμα των σχολικών εγχειριδίων και με την διδακτέα/εξεταστέα ύλη του μαθήματος.



Ελπίζω να σας βοήθησα,

Με εκτίμηση,

Νίκος Γραμμένος"

tsak

Όπως και το παρακάτω:

"...και μια επιπλέον διευκρίνιση:

Οι διορθώσεις (με τεκμηρίωση) που προτείνετε να γίνουν στα σχολικά εγχειρίδια δεν είναι απαραίτητο να συμπεριληφθούν στο αίτημά σας προς το Υπουργείο. Μπορείτε να μου τις αποστείλετε και στο προσωπικό μου email. Σας παρακαλώ μόνο να είναι συγκεντρωτική λίστα (συγκεντρωτικό αρχείο) και όχι πολλαπλά emails για να μην χαθούμε.

Ίσως θα μπορούσατε να μαζέψετε εσείς ή κάποιος/α από τους/τις συναδέλφους τις εν λόγω διορθώσεις και να μου τις στείλετε. Θα επιθυμούσα τέλος, το κείμενο να είναι επώνυμο, με τα ονόματα των συναδέλφων που συμμετέχουν στην συγγραφή του.

Καλή συνέχεια και καλή δύναμη στο έργο σας,
Με εκτίμηση,
Νίκος Γραμμένος
"

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: tsak στις 16 Φεβ 2020, 01:25:07 ΜΜ


Αναφορικά με τις διορθώσεις που προτείνετε να γίνουν, σας παρακαλώ πολύ αποστείλετέ μας αναλυτική συγκεντρωτική λίστα με τα σημεία που προτείνετε να διορθωθούν συνοδευόμενα από τις προτεινόμενες από εσάς διορθώσεις. Οι διορθώσεις που θα προτείνετε  θα πρέπει να είναι σαφώς διατυπωμένες και με ακρίβεια  (για την τελική αποτύπωση στο/στα βιβλίο/α) και φυσικά να συμβαδίζουν με το πνεύμα των σχολικών εγχειριδίων και με την διδακτέα/εξεταστέα ύλη του μαθήματος.



Το ίδιο ακριβώς μου έχει στείλει και μένα πριν μία εβδομάδα.  Εγώ θα ετοιμάσω κάποιες διορθώσεις, όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει τις προτεινόμενες δικές του, να τις συγκεντρώσω. Θα τις συμπεριλάβω όλες (με ονοματεπώνυμο συναδέλφου σε κάθε διόρθωση)

tsak

Παράθεση από: tsak στις 16 Φεβ 2020, 01:27:13 ΜΜ
Όπως και το παρακάτω:

"...και μια επιπλέον διευκρίνιση:

Οι διορθώσεις (με τεκμηρίωση) που προτείνετε να γίνουν στα σχολικά εγχειρίδια δεν είναι απαραίτητο να συμπεριληφθούν στο αίτημά σας προς το Υπουργείο. Μπορείτε να μου τις αποστείλετε και στο προσωπικό μου email. Σας παρακαλώ μόνο να είναι συγκεντρωτική λίστα (συγκεντρωτικό αρχείο) και όχι πολλαπλά emails για να μην χαθούμε.


Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 16 Φεβ 2020, 01:29:17 ΜΜ
Το ίδιο ακριβώς μου έχει στείλει και μένα πριν μία εβδομάδα.  Εγώ θα ετοιμάσω κάποιες διορθώσεις, όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει τις προτεινόμενες δικές του, να τις συγκεντρώσω. Θα τις συμπεριλάβω όλες (με ονοματεπώνυμο συναδέλφου σε κάθε διόρθωση)
Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 16 Φεβ 2020, 01:29:17 ΜΜ
Το ίδιο ακριβώς μου έχει στείλει και μένα πριν μία εβδομάδα.  Εγώ θα ετοιμάσω κάποιες διορθώσεις, όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει τις προτεινόμενες δικές του, να τις συγκεντρώσω. Θα τις συμπεριλάβω όλες (με ονοματεπώνυμο συναδέλφου σε κάθε διόρθωση)

ωραία,
εγώ έκανα κάποιες παρατηρήσεις παραπάνω που αφορούν βέβαια κυρίως ασάφειες. Αν ετοιμαστεί επιστολή είμαι μέσα (Τσακιρίδης Γιώργος ΠΕ Πληροφορικής)

akalest0s

Παράθεση από: tsak στις 16 Φεβ 2020, 12:19:45 ΜΜ
3. Στη σελίδα 75 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" αναφέρεται ότι η "λίστα_τιμών_Ν" της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ μπορεί να πάρει και περιοχή τιμών "από..έως". Επειδή δεν έχω βρει ανάλογη περίπτωση σε παράδειγμα, ποιος τρόπος σύνταξης θα γίνει αποδεκτός σε μια τέτοια περίπτωση? Π.χ. το "Περίπτωση από 8 έως 10" ή το "Περίπτωση 8..10" είναι σωστό? Ή και τα δύο?
Νομίζω σε αυτό παίρνεις απάντηση από τις λύσεις που κυκλοφόρησαν από το ΙΕΠ, το ίδιο βιβλίο δηλαδή που συζητάμε ("Ενδεικτικές Λύσεις Ασκήσεων"). Εκεί υπάρχει άσκηση (Ε3/52), που τη λύνει με τον """τελεστή""" των δύο τελειών.

Παρεμπιπτόντως, μήπως αξίζει να ανοίξει ένα χωριστό θέμα, ειδικά για τη συλλογή διορθώσεων; Νομίζω μάλιστα κάποιο υπάρχει ήδη και βόσκει τριγύρω..;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

gthal

Ναι θα πρέπει αυτά να μεταφερθούν σε ξεχωριστό θέμα.
Η ευκαιρία αυτή που δίνεται είναι πολύ σημαντική και η προσπάθεια που ξεκίνησαν tsak και Αναγνωστάκης αξιέπαινη!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

tsak

Παράθεση από: akalest0s στις 16 Φεβ 2020, 11:20:28 ΜΜ
Νομίζω σε αυτό παίρνεις απάντηση από τις λύσεις που κυκλοφόρησαν από το ΙΕΠ, το ίδιο βιβλίο δηλαδή που συζητάμε ("Ενδεικτικές Λύσεις Ασκήσεων"). Εκεί υπάρχει άσκηση (Ε3/52), που τη λύνει με τον """τελεστή""" των δύο τελειών.

Παρεμπιπτόντως, μήπως αξίζει να ανοίξει ένα χωριστό θέμα, ειδικά για τη συλλογή διορθώσεων; Νομίζω μάλιστα κάποιο υπάρχει ήδη και βόσκει τριγύρω..;

Σχετικά με την ΕΠΙΛΕΞΕ καλό είναι να ξεκαθαριστεί αν και το από.. έως με λέξεις θα γίνει αποδεκτό γιατί παλιότερα το χρησιμοποιούσαμε χωρίς τις τελειες, οι οποίες για κάποιο λόγο αναφέρονται σε παράδειγμα που λες.
Εγώ μάζεψα όπως είδατε 4 απορίες που έχω, έκανα ένα βήμα με την επικοινωνία με τον κ. Γραμμένο και είδα έδαφος για να μαζέψουμε όσα θολά σημεία θεωρεί ο καθένας μαζί με άλλες προτάσεις τώρα που "ψήνεται" η υπόθεση. Είναι ευκαιρία να ακουστουμε και να προτείνουμε. Είμαστε το "πεζοδρόμιο" που λένε και αυτοί που ζουν την πραγματικότητα.
Εμπρός αδέρφια 😁

tsak

Με απορία διαπιστώνω σήμερα ότι αφαιρέθηκαν όλα τα post που έκανα από ένα σημείο και μετά και ειδικά αυτά που αφορούν την παρέμβασή μου στο Υπουργείο και έπειτα.

alkisg

@tsak, διάβασε τι έγραψα ακριβώς παραπάνω! Ζητήσατε να τα μεταφέρω στο άλλο θέμα και τα μετέφερα, δεν διαγράφηκε τίποτα, συνεχίστε τη συζήτηση εκεί.
Ήταν κρίμα τόσο σοβαρή συζήτηση να μπλέκεται σε ένα θέμα που έχει μόνο μια άσκηση για ουρές...

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7813.0;all

tsak

οκ, ευχαριστώ δεν το πρόσεξα, απλά αν μπορεί με κάποιο τρόπο να έρθει στα πρώτα topics γιατί φοβάμαι ότι εκεί που πήγε κάποιοι δεν θα δουν καν τις πρόσφατες συζητήσεις


alkisg

@tsak, δεν υποστηρίζεται re-ordering μηνυμάτων εντός του ίδιου θέματος, εκεί πάντα ταξινομούνται ανά ημερομηνία.

Αν θέλετε, μπορώ να διαχωρίσω τα μηνύματα από https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7813.msg89091#msg89091 και κάτω και να τα βάλω σε νέο θέμα. Αν ναι, πείτε μου και τι τίτλο να βάλω.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Εαν σου είναι εύκολο βάλτε σε ένα νέο θέμα, με τίτλο, Διευκρινήσεις & Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη (λέω τώρα εγώ...)

tsak

Για το ερώτημα που έκανα στο Υπουργείο σχετικά με την Ε6 άσκηση της ουράς, μου στείλανε αριθμούς πρωτοκόλλου οπότε αν έχω κάποια απάντηση θα ενημερώσω.
Τώρα λοιπόν που έγινε μια αρχή καλό είναι να επισπευθει από μέρους μας η συγκέντρωση σε ένα έγγραφο αυτών που συζητάμε και να σταλεί.

pgrontas

Δύο ερωτήσεις στα δένδρα:
1. Στον ορισμό του δένδρου, μήπως η τρίτη συνθήκη (μοναδικό μονοπάτι από τη ρίζα) είναι περιττή;  Νομίζω ότι αν ισχύουν τα δύο πρώτα συνεπάγεται το τρίτο. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο αντιπαράδειγμα.
2. Επίσης γιατί τα (απλά) δυαδικά δένδρα είναι διατεταγμένα; Νόμιζα ότι δυαδικά είναι αυτά που έχουν απλώς βαθμό δύο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

tsak

Παράθεση από: pgrontas στις 17 Φεβ 2020, 05:04:19 ΜΜ
Δύο ερωτήσεις στα δένδρα:
1. Στον ορισμό του δένδρου, μήπως η τρίτη συνθήκη (μοναδικό μονοπάτι από τη ρίζα) είναι περιττή;  Νομίζω ότι αν ισχύουν τα δύο πρώτα συνεπάγεται το τρίτο. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο αντιπαράδειγμα.
2. Επίσης γιατί τα (απλά) δυαδικά δένδρα είναι διατεταγμένα; Νόμιζα ότι δυαδικά είναι αυτά που έχουν απλώς βαθμό δύο.

Ειδικά για το πρώτο αναρωτιομουν κι εγώ...ας μπει στη λίστα κι αυτό.
Και το δεύτερο βέβαια προς διερεύνηση..

alkisg

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 17 Φεβ 2020, 02:23:32 ΜΜ
Εαν σου είναι εύκολο βάλτε σε ένα νέο θέμα, με τίτλο, Διευκρινήσεις & Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη (λέω τώρα εγώ...)

Έτοιμο· tsak αν θες μπορείς να επεξεργαστείς το αρχικό μήνυμα ώστε να αποτελεί εισαγωγή στο παρόν θέμα, κι αν θες μπορείς να συμπεριλάβεις και την τρέχουσα λίστα με τις διευκρινίσεις.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Καλό θα ήταν, οι συνάδελφοι, που θέλουν να προτείνουν κάποια διόρθωση, να μου στείλουν , κατά προτίμηση με τη μορφή doc, docx ένα κείμενο με τα στοιχεία τους και τις παρατηρήσεις τους στο johnanagno at gmail dot com . Αυτά θα συγκεντρωθούν για να σταλούν μαζικά. Μην περιμένετε να κάθομαι να κάνω copy paste τα posts σας στα διάφορα threads. Μαζέψτε τις παρατηρήσεις σε ένα έγγραφο και στείλτε τις

akalest0s

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 78, Παράδειγμα 3:
Είναι αφελές να λέει στο πλαίσιο "Ανάλυση", ότι η Επίλεξε είναι προτιμότερη λόγω πιο συμπαγούς δομής της. Το αμέσως μετά παράδειγμα 4, αποδεικνύει ότι σε μερικές περιπτώσεις, κανένα όφελος δεν προκύπτει από τη χρήση της: κάνει μετατροπή σε Αν του ίδιου κώδικα. Ο κώδικας που προκύπτει είναι το ίδιο συμπαγής και απλός. Οπότε να αφαιρεθεί η γραμμή
"Είναι καλύτερα να χρησιμοποιηθεί η εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ αντί της ΑΝ... ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ... λόγω της συμπαγούς δομής της στον προγραμματισμό"
και
ή προαιρετικά να μπει το ανάποδο: "μερικές φορές, όπως φαίνεται στο παράδειγμα 4, δεν προκύπτει ιδιαίτερο όφελος από την χρήση της μίας ή της άλλης δομής"
ή να μην μπει καμμία τέτοια επεξήγηση.
Φαντάζομαι αυτό προέκυψε από απρόσεχτο copy-paste, των προηγούμενων "Αναλύσεων". Εννοείται ότι στα προηγούμενα παραδείγματα, καλά κάνουν και το αναφέρουν, εκεί ταιριάζει.

Γιάννη, θα σου το στείλω όπως το ζήτησες. Μαζεύω και άλλες παρατηρήσεις για να στις στείλω μαζεμένες. Ωστόσο βάζω και εδώ, είτε για περισσότερη συζήτηση, είτε γιατί δεν είμαι σίγουρος ότι θα βρω το χρόνο..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 75, θεωρία:
Η φράση "ή η πράξη, που υπολογίζει την τιμή της.", σε μένα δεν βγάζει κανένα νόημα. Νομίζω είναι λάθος και πρέπει να αφαιρεθεί. Τι λέτε;
Μάλιστα έχει υπογραμμισμένο ΚΑΙ με bold το διαζευκτικό ή... τι στο καλό δεν πιάνω εδώ;  ???

Επίσης, από κάτω που λέει μεταβλητή, πρέπει να γράφει "Μεταβλητή ή σταθερά"

Επίσης, αντί για αριθμητική και συγκριτική πράξη, θα έπρεπε να λέει αριθμητική και συγκριτική έκφραση.

Τέλος, θα ήταν πολύ βολικό και εύκολο από τη μεριά τους, να παρέθεταν σε αυτό το σημείο όλες τις πιθανές περιπτώσεις για τη <λίστα_τιμών_Ν> (ίσως και για την <έκφραση>). Με ένα μικρό πινακάκι θα είχε τελειώσει όλο το μπέρδεμα και οι σελίδες σελίδων που έχουν γραφεί στο στέκι...
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 18 Φεβ 2020, 10:51:17 ΠΜ
Καλό θα ήταν, οι συνάδελφοι, που θέλουν να προτείνουν κάποια διόρθωση, να μου στείλουν , κατά προτίμηση με τη μορφή doc, docx ένα κείμενο με τα στοιχεία τους και τις παρατηρήσεις τους στο johnanagno at gmail dot com . Αυτά θα συγκεντρωθούν για να σταλούν μαζικά. Μην περιμένετε να κάθομαι να κάνω copy paste τα posts σας στα διάφορα threads. Μαζέψτε τις παρατηρήσεις σε ένα έγγραφο και στείλτε τις

Σωστός...
Να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, να συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: tsak στις 18 Φεβ 2020, 07:40:02 ΜΜ
Σωστός...
Να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, να συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις;

Εγώ θα έλεγα μέχρι τέλη Φλεβάρη

pgrontas

#25
Έχει δοκιμάσει κάποιος να κάνει το γράφο για τις γέφυρες του Konigsberg στους μαθητές? (Αν όχι φαίνεται στο https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Bridges_of_K%C3%B6nigsberg)

Προκύπτει αυτό που στη βιβλιογραφία λέγεται multigraph (https://en.wikipedia.org/wiki/Multigraph), όπου μεταξύ δύο κορυφών μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία (μη κατευθυνόμενες) ακμές. Αν και αυτοι οι γράφοι, έχουν εφαρμογές, δεν είναι οι τυπικοί γράφοι, που όλοι έχουμε συναντήσει και που υπονοεί το βιβλίο.

Ωραίο ιστορικό παράδειγμα δε λέω, αλλά οδηγεί σε αρκετά ειδική περίπτωση γράφου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ολγα

Αν συμφωνείτε (δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί αλλού):

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 72
η γραμμή

43      ΑΝ προσ > 7 Η αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

πρέπει να γίνει

43      ΑΝ  αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

γιατί ο μέγιστος αριθμός επαναλήψεων/συγκρίσεων/προσπαθειών για 100 στοιχεία είναι [log2(100)+1]=7, άρα δεν είναι δυνατόν προσ>7.

akalest0s

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 19 Φεβ 2020, 12:12:34 ΠΜ
Εγώ θα έλεγα μέχρι τέλη Φλεβάρη
Γιάννη έκανες κάτι με αυτό; Να έχω το νου μου ή πάει το τραίνο έφυγε;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

Αν γίνει κάποια κίνηση μέσα στην εβδομάδα, παρακαλώ να ανακοινωθεί στο παρόν θέμα, ειδάλλως εγώ θα στείλω τα δικά μου ερωτήματα όπως έχω στείλει ήδη ένα από σύνδεσμο του Υπουργείου (πήρα πάντως πρωτόκολλο και απάντηση ότι προωθήθηκε στην αρμόδια επιτροπή για επεξεργασία).

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: akalest0s στις 04 Μαρ 2020, 01:35:04 ΠΜ
Γιάννη έκανες κάτι με αυτό; Να έχω το νου μου ή πάει το τραίνο έφυγε;

Καλησπέρα. Αυτη την εβδομάδα θα το στείλω

@tsak... Μπορείς να μου στείλεις τις παρατηρήσεις σου να τις συμπεριλάβω

tsak

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 04 Μαρ 2020, 10:21:26 ΜΜ
Καλησπέρα. Αυτη την εβδομάδα θα το στείλω

@tsak... Μπορείς να μου στείλεις τις παρατηρήσεις σου να τις συμπεριλάβω

Τις έχω στείλει ήδη από τις 22/2 και μου απάντησες ότι τις έλαβες και ότι θα συμπεριληφθούν...αν για κάποιο λόγο δεν τις έχεις τις στέλνω παλι

Γιάννης Αναγνωστάκης

Καλησπέρα

Σήμερα έστειλα την πρώτη έκδοση των παρατηρήσεων-ερωτήσεων σχετικά με την νέα ύλη στον κ. Γραμμένο (ΙΕΠ)  (βλέπε επισυναπτόμενο)

Εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει και δεύτερη έκδοση, αλλά ακόμα πιο βασικό να πιάσουν τόπο.


tsak

Έχω την πεποίθηση ότι έστω για το νέο έτος θα δώσουμε τροφή για βελτιώσεις. Θα έχουν πιστεύω και το χρόνο οι συγγραφείς να δουν τα προβληματικά σημεία και τα λάθη.
Γιατί όχι να προταθεί και ένα νέο ενιαίο σύγγραμμα.

Δεν ξέρω βέβαια αν φέτος προλαβαίνουν να φωτίσουν τα σημεία που ενδεχομένως δημιουργούν διπλές και τριπλές αναγνώσεις σε ενδεχόμενα θέματα εξετάσεων.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Tsak, +1 τουλαχιστον.
Ειδικα για το ενιαιο συγγραμα, τα 4 βιβλια που υπαρχουν φετος με τις τοσες επικαλυψεις, ειναι ξεκαθαρα κατι που απαιτει διορθωση. Μακαρι να γινουν 1+1 (θεωρια + ασκησεις). Μπραβο και στους 4 για την ενεργεια σας.

tsak

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 10 Μαρ 2020, 12:36:09 ΠΜ
Tsak, +1 τουλαχιστον.
Ειδικα για το ενιαιο συγγραμα, τα 4 βιβλια που υπαρχουν φετος με τις τοσες επικαλυψεις, ειναι ξεκαθαρα κατι που απαιτει διορθωση. Μακαρι να γινουν 1+1 (θεωρια + ασκησεις). Μπραβο και στους 4 για την ενεργεια σας.

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Το ενιαίο σύγγραμμα είναι το αυτονόητο για εμένα στη χώρα βέβαια που το αυτονόητο έχει πεθάνει από καιρό...
Βέβαια να μην ξεχνάμε ότι οι συγγραφείς και όλοι όσοι έχουν εμπλακεί στην περσινή προσπάθεια, έπρεπε να ετοιμάσουν πράγματα σε σύντομο χρόνο και υπό την πίεση των αποφάσεων της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας οπότε κατανοητά τα όποια λάθη. Από εδώ και περα ομως υπάρχει ο χρόνος και η μαγιά για βελτιώσεις. Και θα πρέπει να ακουστούμε όλοι εμείς που δουλεύουμε στην πραγματικότητα και την καθημερινότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μια πόρτα ανοιχτή αντιληφθηκα ότι υπάρχει από τον κ. Γραμμενο.
Ιδωμεν για τα υπόλοιπα...

tsak

Καλημέρα, σε συζήτηση που ξεκίνησε για τις παρατηρήσεις επί του νέου συγγράμματος κλπ, σας είχα ενημερώσει ότι είχα θέσει προς του Υπουργείο το παρακάτω ερώτημα που απασχόλησε αρκετά πολλούς εδώ μέσα:
"Για την άσκηση Ε6 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" δίνεται στη σελίδα 19 του τεύχους "ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ" ως λύση για την διαδικασία της εισαγωγής στηνν ουρά, μέθοδος η οποία δεν συνάδει με τη μεθοδολογία που προτείνεται στην παράγραφο 1.2 του πρώτου τεύχους. Σαφώς και είναι αποδεκτή λύση και υλοποίηση, αλλά θα πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρο στο μαθητή, ποια μεθοδολογία τελικά πρέπει να επικρατήσει και αν θα βαθμολογηθεί μερικώς στη μία ή στην άλλη περίπτωση".

Η απάντηση που πήρα σήμερα επισυνάπτεται...τα συμπεράσματα τα αφήνω σε εσάς πρώτα...

evry

Περίμενες να σου απαντήσουν κάτι διαφορετικό?
Όταν ρωτάς από την επίσημη οδό θα λάβεις απάντηση από την .... επίσημη οδό  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

Παράθεση από: evry στις 31 Μαρ 2020, 11:35:02 ΠΜ
Περίμενες να σου απαντήσουν κάτι διαφορετικό?
Όταν ρωτάς από την επίσημη οδό θα λάβεις απάντηση από την .... επίσημη οδό  ;)

Μήνυμα ελήφθη...
Ελλαδάρα...

angrits

Παράθεση από: tsak στις 31 Μαρ 2020, 09:57:56 ΠΜ
Η απάντηση που πήρα σήμερα επισυνάπτεται...τα συμπεράσματα τα αφήνω σε εσάς πρώτα...

Ναρκωτικά;;;; Καλά κάνω μερικές φορές και δείχνω τις Ενδεικτικές λύσεις στους μαθητές μου και γελάμε όλοι μαζι. Είναι που είναι το βιβλίο της Πληροφορικής... μην πω.

thaaanos

Μια παρατήρηση μόνο όσον άφορα τις ασάφειες και ΓΛΩΣΣΑ/python.

Πρέπει να απαιτήσουμε να υπάρχει σε παράρτημα και εντός ύλης το *πλήρες συντακτικό της γλώσσας προγραμματισμού*, με την οποία θα καλούμε τους μαθητές μας να προγραμματίσουν.
Οτιδήποτε λιγότερο είναι ασαφές. και άπλα θα κυνηγάμε την ουρά μας και τις διευκρινίσεις

υπό αυτό το πρίσμα δείτε της python https://docs.python.org/3/reference/

Προσωπικά θα διάλεγα συναρτησιακή γλώσσα για το λύκειο, πιο κοντά στο μαθηματικό φορμαλισμό που είναι εξοικειωμένα τα παιδιά.

just my 2c

ilias_s

Παράθεση από: tsak στις 31 Μαρ 2020, 01:22:13 ΜΜ
Μήνυμα ελήφθη...
Ελλαδάρα...

Περίμενες πως δεν θα άρχιζαν τους "σωλήνες" (pipes ...στα αγγλικά);;;

tsak

Παράθεση από: ilias_s στις 12 Απρ 2020, 03:12:19 ΜΜ
Περίμενες πως δεν θα άρχιζαν τους "σωλήνες" (pipes ...στα αγγλικά);;;

Είχα μια ελπίδα ότι θα έπαιρνα μια πιο "παντελονατη" απάντηση αλλά...

Να δούμε τι απαντήσεις και αν θα πάρουμε σε λίστα ασαφειών που στείλαμε μαζί με άλλους συναδέλφους.. Τουλάχιστον να δώσουν έναυσμα για αλλαγές με το νέο έτος. Ελπίζω ... πάλι.

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: ολγα στις 26 Φεβ 2020, 05:04:55 ΜΜ
Αν συμφωνείτε (δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί αλλού):

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 72
η γραμμή

43      ΑΝ προσ > 7 Η αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

πρέπει να γίνει

43      ΑΝ  αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

γιατί ο μέγιστος αριθμός επαναλήψεων/συγκρίσεων/προσπαθειών για 100 στοιχεία είναι [log2(100)+1]=7, άρα δεν είναι δυνατόν προσ>7.

καλησπέρα σε όλους

θυμόμουν πως κάπου είχε ξαναγίνει η ερώτηση και τελικά την βρήκα, είχα και εγώ την ίδια απορία .. και εγώ συμφωνώ, ο τύπος δίνει το μέγιστο αριθμό επαναλήψεων, σε 7 επαναλήψεις ή το βρίσκω η δεν το βρίσκω ( 7 μαζί με την περίπτωση να μην το βρω, αυτό καταλαβαίνω εγώ, θα μπορούσε να μπει και ως διακόπτης του ΟΣΟ) ..