Αποστολέας Θέμα: Θέμα 1  (Αναγνώστηκε 2008 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Θέμα 1
« στις: 12 Ιούν 2019, 09:34:42 πμ »
Εδώ σχολιάζουμε το θέμα 1
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

progmat

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 18
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #1 στις: 12 Ιούν 2019, 11:05:59 πμ »
Α1. 1.Σ  2.Λ  3.Λ  4.Σ   5.Λ

Α3. α) 6 8 10     β) 7   γ) 1  3

Α5.
Κώδικας: [Επιλογή]
     Ρ<- 0
               ΟΣΟ Μ2 > 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
                 ΑΝ Μ2mod2 = 1 ΤΟΤΕ
                    Ρ <- Ρ + Μ1
                    Μ1 <- Μ1 * 2
                    Μ2 <- Α_Μ(Μ2/2)
                 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
                ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                 ΓΡΑΨΕ Ρ

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #2 στις: 12 Ιούν 2019, 11:08:53 πμ »
Μέσα στην επανάληψη μόνο η πρώτη εντολή  ;)

               Ρ<- 0
               ΟΣΟ Μ2 > 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
                 ΑΝ Μ2mod2 = 1 ΤΟΤΕ
                    Ρ <- Ρ + Μ1
                    Μ1 <- Μ1 * 2
                    Μ2 <- Α_Μ(Μ2/2)

                 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
                ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                 ΓΡΑΨΕ Ρ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 652
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #3 στις: 12 Ιούν 2019, 11:09:42 πμ »
Μέσα στην επιλογή ;)

marvic

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 46
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #4 στις: 12 Ιούν 2019, 11:11:13 πμ »
Στο θέμα Α5 το ΤΕΛΟΣ_ΑΝ είναι πριν την εντολή Μ1<--Μ1 *2

marvic

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 46
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #5 στις: 12 Ιούν 2019, 11:12:42 πμ »
ΧΧμμμμ.. Δεν το πετάει σε μεθεπόμενο βήμα.. Αλλά σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι ο πολλαπλασιασμόσ αλά ρωσικά. και δεύτερον εννοείτε πως τελειώνει εκεί η ΑΝ(καθώς γράφεται στην ίδια γραμμή), οπότε δεν χρειάζεται να το στείλει αλλού..

Konstantina Petropoulou

  • Μηχανικών Η/Υ
  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
    • Φαρρών 2
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #6 στις: 12 Ιούν 2019, 11:15:37 πμ »
Ρ<- 0
 ΟΣΟ Μ2 > 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΝ Μ2mod2 = 1 ΤΟΤΕ
            Ρ <- Ρ + Μ1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        Μ1 <- Μ1 * 2
         Μ2 <- Α_Μ(Μ2/2)
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ Ρ

Το σωστό είναι αυτο?

progmat

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 18
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #7 στις: 12 Ιούν 2019, 11:17:48 πμ »

progmat

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 18
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #8 στις: 12 Ιούν 2019, 11:20:47 πμ »
Κώδικας: [Επιλογή]
Ρ<- 0
 ΟΣΟ Μ2 > 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΝ Μ2mod2 = 1 ΤΟΤΕ
            Ρ <- Ρ + Μ1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        Μ1 <- Μ1 * 2
         Μ2 <- Α_Μ(Μ2/2)
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ Ρ

Ναι

Konstantina Petropoulou

  • Μηχανικών Η/Υ
  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
    • Φαρρών 2
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #9 στις: 12 Ιούν 2019, 11:21:26 πμ »
μπορεί κάποιος να μου πει η θεωρία που είναι μεσα απο το βιβλίο;

dg69

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 71
  • Όλα καλά, όλα ανθηρά
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #10 στις: 12 Ιούν 2019, 11:21:31 πμ »
Προφανώς οι δύο εντολές είναι έξω από την Αν. Στο βιβλίο από κάτω από την έκφραση σε φυσική γλώσσα, υπάρχει η αντίστοιχη κωδικοποίηση. Είναι σε μορφή ψευδογλώσσας όπου η σύνταξη μιας απλής ΑΝ, με μία εντολή, μπορεί να γραφεί σε μια γραμμή και να μην μπει ΤΕΛΟΣ_ΑΝ.
Αν μπουν μέσα στην ΑΝ, δεν είναι ο πολλαπλασιασμός ΑΛΑ ΡΩΣΙΚΑ

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #11 στις: 12 Ιούν 2019, 11:29:20 πμ »
Η συγχώνευση και ο διαχωρισμός είναι πράξεις που μπορούν να γίνουν σε πίνακες?

Προσοχή!! Η έννοια της συγχώνευσης όπως περιγράφεται στις δομές δεδομένων είναι διαφορετική από αυτή στις τυπικές επεξεργασίες πινάκων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pvs

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 116
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #12 στις: 12 Ιούν 2019, 11:31:05 πμ »
Στα διαγράμματα της οσο και της μέχρις_ότου αν βάλουμε ναι όχι αντί για αληθής ψευδής λογικά δεν υπάρχει πρόβλημα, σωστά;

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3178
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #13 στις: 12 Ιούν 2019, 11:35:02 πμ »
Η συγχώνευση και ο διαχωρισμός είναι πράξεις που μπορούν να γίνουν σε πίνακες?
το τετράδιο οδηγιών μαθητή ενώνει 2 πίνακες σε νέο ενιαίο πίνακα στη σελίδα 61. Ο διαχωρισμός είναι το αντίθετο της συγχώνευσης (σελίδα 61).

Konstantina Petropoulou

  • Μηχανικών Η/Υ
  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
    • Φαρρών 2
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #14 στις: 12 Ιούν 2019, 11:36:19 πμ »
η απάντηση μέσα στο  βιβλίο είναι;

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3178
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #15 στις: 12 Ιούν 2019, 11:38:33 πμ »
η απάντηση μέσα στο  βιβλίο είναι;
αντλείται από τη σελίδα 56 του βιβλίου μαθητή

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #16 στις: 12 Ιούν 2019, 11:39:58 πμ »
Δε νομίζω ότι είναι τόσο απλό.
Αν έχεις έναν πίνακα με αριθμούς και θες να τους διαχωρίσεις σε θετικούς αρνητικούς δεν ξέρεις εκ των προτέρων το μέγεθος των δυο πινάκων που προκύπτουν!

Εξαρτάται από το κριτήριο διαχωρισμού.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3178
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #17 στις: 12 Ιούν 2019, 11:42:12 πμ »
Αν έχεις έναν πίνακα με αριθμούς και θες να τους διαχωρίσεις σε θετικούς αρνητικούς δεν ξέρεις εκ των προτέρων το μέγεθος των δυο πινάκων που προκύπτουν!
Εξαρτάται από το κριτήριο διαχωρισμού.

νομίζω οι δύο πίνακες θα έχουν το μέγεθος του αρχικού και δυνητικά όλα τα στοιχεία του.
Μεγαλύτερο πρόβλημα βρίσκω το ερώτημα πού θα ενταχθεί το 0.

dg69

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 71
  • Όλα καλά, όλα ανθηρά
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #18 στις: 12 Ιούν 2019, 11:43:01 πμ »
Δε νομίζω ότι είναι τόσο απλό.
Αν έχεις έναν πίνακα με αριθμούς και θες να τους διαχωρίσεις σε θετικούς αρνητικούς δεν ξέρεις εκ των προτέρων το μέγεθος των δυο πινάκων που προκύπτουν!

Εξαρτάται από το κριτήριο διαχωρισμού.

Μπορείς να δηλώσεις τους νέους πίνακες, με το ίδιο πλήθος του αρχικού... (δεν είναι και ότι καλύτερο, αλλά γίνεται φαντάζομαι...). Ας μείνουν στοιχεία κενά στους νέους πίνακες

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #19 στις: 12 Ιούν 2019, 11:46:15 πμ »
Σύμφωνα με την εκφώνηση (κωδικοποίηση των βημάτων του αλγορίθμου σε ΓΛΩΣΣΑ), για να είναι πλήρης η απάντηση στο ερώτημα Α5 πρέπει να περιλαμβάνει:
α. Τμήμα δηλώσεων (Ακέραιες: Μ1, Μ2, Ρ) και
β. Είσοδο δεδομένων (Διάβασε Μ1, Μ2)
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #20 στις: 12 Ιούν 2019, 11:47:06 πμ »
Όχι με βάση τον ορισμό δεν μπορείς!
Μιλάει για ενοποίηση σε επίπεδο δομών, αναφέρεται στους κόμβους της δομής και όχι στις τιμές της!
Για αυτό είπα ότι δεν είναι προφανές. Σηκώνει κουβέντα.
Μπορείς να δηλώσεις τους νέους πίνακες, με το ίδιο πλήθος του αρχικού... (δεν είναι και ότι καλύτερο, αλλά γίνεται φαντάζομαι...). Ας μείνουν στοιχεία κενά στους νέους πίνακες
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #21 στις: 12 Ιούν 2019, 11:48:45 πμ »
Όχι δεν χρειάζεται. Ζητάει κωδικοποίηση μόνο των συγκεκριμένων βημάτων!

Σύμφωνα με την εκφώνηση (κωδικοποίηση των βημάτων του αλγορίθμου σε ΓΛΩΣΣΑ), για να είναι πλήρης η απάντηση στο ερώτημα Α5 πρέπει να περιλαμβάνει:
α. Τμήμα δηλώσεων (Ακέραιες: Μ1, Μ2, Ρ) και
β. Είσοδο δεδομένων (Διάβασε Μ1, Μ2)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #22 στις: 12 Ιούν 2019, 11:53:23 πμ »
Σωστά, Ευριπίδη έχεις δίκιο!
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3178
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #23 στις: 12 Ιούν 2019, 11:54:26 πμ »
Όχι με βάση τον ορισμό δεν μπορείς!
Μιλάει για ενοποίηση σε επίπεδο δομών, αναφέρεται στους κόμβους της δομής και όχι στις τιμές της!
Για αυτό είπα ότι δεν είναι προφανές. Σηκώνει κουβέντα.
διαχωρισμός είναι η αντίθετη πράξη της συγχώνευσης
συγχώνευση είναι η ένωση δύο ή περισσότερων δομών σε μία και ενιαία δομή.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #24 στις: 12 Ιούν 2019, 11:56:37 πμ »
Ακριβώς ένωση των δομών όχι των τιμών που έχουν οι δομές.
Η ένωση γίνεται σε επίπεδο κόμβων και όχι σε επίπεδο τιμών.
Αυτές οι πράξεις έχουν νόημα σε λίστες και όχι σε πίνακες.

διαχωρισμός είναι η αντίθετη πράξη της συγχώνευσης
συγχώνευση είναι η ένωση δύο ή περισσότερων δομών σε μία και ενιαία δομή.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #25 στις: 12 Ιούν 2019, 12:10:49 μμ »
Έχεις τον πίνακα
1,2,-2, -3, 1,1,5,-5

Κάνεις διαχωρισμό σε θετικούς και αρνητικούς:
1,2,1,1,5
-2,-3,-5

Δεν μπορείς να κάνεις συγχώνευση και να γυρίσεις πίσω στον ίδιο ακριβώς πίνακα, αφού δεν γνωρίζεις σε ποιες θέσεις ακριβώς ήταν
Δεν ορίζεται λοιπόν αντίθετη (αντίστροφη) πράξη!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3178
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #26 στις: 12 Ιούν 2019, 12:22:22 μμ »
Ευριπίδη, στην ταξινόμηση, διατάσσεις τους κόμβους ή τις τιμές στους πίνακες;;

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #27 στις: 12 Ιούν 2019, 01:02:14 μμ »

Πολύ σωστή ερώτηση.
Διατάσσεις τους κόμβους συγκρίνοντας τις τιμές.
Επειδή όμως οι κόμβοι δεν μπορούν να μετακινηθούν στους πίνακες, αλλάζεις τα περιεχόμενά τους.
Ο ορισμός της ταξινόμησης όμως μιλάει για μετάθεση κόμβων.
Οι βασικές πράξεις στις Δομές Δεδομένων αναφέρονται σε κόμβους. Για αυτό δεν μπορούν να υλοποιηθούν όλες με πίνακες.
Στο παράδειγμα που έδειξα με τον διαχωρισμό δεν μπορεί να γίνει με πίνακες γιατί δεν ξέρεις προκαταβολικά τον αριθμό των κόμβων των τελικών δομών.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 376
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #28 στις: 12 Ιούν 2019, 01:53:15 μμ »
 Και η μνήμη του υπολογιστή ένας πίνακας είναι, άρα σε ένα πίνακα ότι θέλουμε μπορεί να γίνει. Πχ θα μπορούσαμε να είχαμε δύο πίνακες, ένας με τιμές, και ένας με νούμερα που δείχνουν στον άλλο πίνακα. Αυτό που δείχνει ο δείκτης είναι η επόμενη τιμή. Αρκεί να έχουμε μια μεταβλητή με το δείκτη της πρώτης τιμής. Στο δεύτερο πίνακα η μηδενική τιμή είναι το Null, ή αλλιώς τερματικός δείκτης, που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη τιμή που ανήκει δείχνει ότι είναι το τελευταίο στοιχείο. Μπορεί κανείς να φτιάξει οποιεσδήποτε δομές.

gbougioukas

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #29 στις: 12 Ιούν 2019, 02:45:15 μμ »
Από αυτά που λέει το βιβλίο, οι μόνες πράξεις των δομών δεδομένων που δεν εφαρμόζονται στους πίνακες είναι δύο: η διαγραφή και η εισαγωγή (λόγω του ότι ο πίνακας είναι στατική δομή δεδομένων). Οι υπόλοιπες, τουλάχιστον λόγω έλλειψης επαρκούς δικαιολόγησης στο βιβλίο, θα πρέπει να θεωρηθούν σωστές απαντήσεις για το Α2.

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #30 στις: 12 Ιούν 2019, 04:29:16 μμ »
Από αυτά που λέει το βιβλίο, οι μόνες πράξεις των δομών δεδομένων που δεν εφαρμόζονται στους πίνακες είναι δύο: η διαγραφή και η εισαγωγή (λόγω του ότι ο πίνακας είναι στατική δομή δεδομένων). Οι υπόλοιπες, τουλάχιστον λόγω έλλειψης επαρκούς δικαιολόγησης στο βιβλίο, θα πρέπει να θεωρηθούν σωστές απαντήσεις για το Α2.
Συμφωνώ!
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

pvs

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 116
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #31 στις: 12 Ιούν 2019, 06:02:22 μμ »
Επιτρέψτε μου τώρα που έχουμε ηρεμήσει όλοι μας να κάνω ξανά την ίδια ερώτηση,
στα διαγράμματα της όσο και της μέχρις_ότου οι λέξεις ΝΑΙ ΟΧΙ Ή Α, Ψ αντί για τις λέξεις ΑΛΗΘΗΣ, ΨΕΥΔΗΣ θα βαθμολογηθούν το ίδιο ή είναι λάθος? Προσωπικά θεωρώ ότι είναι σωστές αλλά θα ήθελα και τη γνώμη σας. Σας ευχαριστώ όλους

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 652
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #32 στις: 12 Ιούν 2019, 06:34:59 μμ »
Γιατί να κοπεί κάτι με το Ναι ή Όχι ?? δε νομίζω  ... εγώ πάλι θα ρωτούσα κάτι που δεν έχει ρωτήσει κάποιος... πως θα πρέπει να συμβολίσει κάποιος όλες τις "εντολές" μέσα στην επανάληψη με ένα σχήμα ?? ορθογώνιο παραλληλόγραμμο  ?? κάποιοι μαθητές ρώτησαν "και αν έχει Διάβασε πχ δεν θέλει πλάγιο ??" .. υποθέτω δεν πρέπει να κοπεί κάτι όπως και να το έκαναν ..

elenitaaaaa

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 90
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #33 στις: 12 Ιούν 2019, 07:18:38 μμ »
Η επιλογή του ορθογωνίου γίνεται από τους συγγραφείς του βιβλίου. Υπάρχει δηλαδή στη θεωρία του βιβλίου μαθητή. Το αν θα κοπούν μονάδες για άλλο σχήμα, υποθέτω εξαρτάται και λίγο από τον βαθμολογητή και το βαθμολογικό κέντρο.

Βασίλης Παπαχρήστος

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 41
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #34 στις: 12 Ιούν 2019, 07:52:15 μμ »
Μια ερώτηση κι από εμένα. Τι θα κοστίσει περίπου σε κάποιον μαθητή που έχει κάνει την κωδικοποίηση στο Α5 σε αλγόριθμο;

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 652
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #35 στις: 12 Ιούν 2019, 08:22:24 μμ »
Η επιλογή του ορθογωνίου γίνεται από τους συγγραφείς του βιβλίου. Υπάρχει δηλαδή στη θεωρία του βιβλίου μαθητή. Το αν θα κοπούν μονάδες για άλλο σχήμα, υποθέτω εξαρτάται και λίγο από τον βαθμολογητή και το βαθμολογικό κέντρο.

Συμφωνώ, στο βιβλίο σελ 36 (στην εκδοση που έχω εγώ), υπαρχει η εκτέλεση πράξεων είναι σε παραλληλόγραμμο ... έτσι όμως δεν περιορίζουμε τις εντολές μόνο σε εκχώρηση τιμής ?  νομίζω δεν είναι παράλογο να βάλει κάποιος πχ και ορθογώνιο και πλάγιο για να καλύψει όλες τις περιπτώσεις .. νομίζω μπερδεύει ..

gbougioukas

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #36 στις: 12 Ιούν 2019, 08:42:00 μμ »
Συμφωνώ, στο βιβλίο σελ 36 (στην εκδοση που έχω εγώ), υπαρχει η εκτέλεση πράξεων είναι σε παραλληλόγραμμο ... έτσι όμως δεν περιορίζουμε τις εντολές μόνο σε εκχώρηση τιμής ?  νομίζω δεν είναι παράλογο να βάλει κάποιος πχ και ορθογώνιο και πλάγιο για να καλύψει όλες τις περιπτώσεις .. νομίζω μπερδεύει ..

Δεν θα πρέπει να κοπεί βαθμός γι' αυτό. Αν έγραφα εγώ εξετάσεις, στον βαθμό που ο δεδομένος κώδικας έχει την μεταγλωσσική περιγραφή (και όχι έγκυρο κώδικα) "εντολές", θα έβαζα στο διάγραμμα την εξίσου μεταδιαγραμματική περιγραφή "εντολές" (απλά το κείμενο χωρίς σχήμα).

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #37 στις: 12 Ιούν 2019, 09:08:23 μμ »
Από αυτά που λέει το βιβλίο, οι μόνες πράξεις των δομών δεδομένων που δεν εφαρμόζονται στους πίνακες είναι δύο: η διαγραφή και η εισαγωγή (λόγω του ότι ο πίνακας είναι στατική δομή δεδομένων). Οι υπόλοιπες, τουλάχιστον λόγω έλλειψης επαρκούς δικαιολόγησης στο βιβλίο, θα πρέπει να θεωρηθούν σωστές απαντήσεις για το Α2.

Συμφωνώ να θεωρηθούν σωστές αφού το βιβλίο εκεί οδηγεί, αλλά ο διαχωρισμός δομών όταν μιλάμε για στατικούς πίνακες (για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω) έχει θέμα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gbougioukas

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #38 στις: 12 Ιούν 2019, 09:31:27 μμ »
Μια ερώτηση κι από εμένα. Τι θα κοστίσει περίπου σε κάποιον μαθητή που έχει κάνει την κωδικοποίηση στο Α5 σε αλγόριθμο;

Θεωρώ δεν είναι ουσιαστικό σφάλμα. Ίσως κάποιοι μπερδεύτηκαν επειδή στην εκφώνηση χρησιμοποιεί την έκφραση "αλγόριθμος" (πολλαπλασιασμού αλά ρωσικά), αλλά στο τέλος το ζητάει σε Γλώσσα.  Προσωπικά θα έκοβα το πολύ 0,5 βαθμούς (στους 10 που είναι το ερώτημα)

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #39 στις: 12 Ιούν 2019, 09:35:23 μμ »
Εφοσον είναι αλγοριθμικά σωστή η λύση που δίνεται, έστω και σε ψευδοκώδικα, εγώ θα έκοβα μία μονάδα για λαθεμένη ερμηνεία της εκφώνησης..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #40 στις: 12 Ιούν 2019, 10:40:30 μμ »
Προσωπικά τίποτα. Άλλωστε η μοναδική διαφορά είναι το τμήμα δηλώσεων και στο συγκεκριμένο πρόβλημα δεν μπορεί να γίνει από τη στιγμή που είναι τμήμα προγράμματος.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 887
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #41 στις: 13 Ιούν 2019, 12:55:53 πμ »
Κάποιος μαθητής μου έδωσε Διάγραμμα Ροής κατά λαθος
Τι λέτε για αυτό ;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2780
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #42 στις: 13 Ιούν 2019, 05:31:43 μμ »
Κάποιος μαθητής μου έδωσε Διάγραμμα Ροής κατά λαθος
Τι λέτε για αυτό ;

Εννοείς για το Α5! Ένας κι από μένα!

Γενικά οι μαθητές έχουν μια δυσκολία με την ανάγνωση και κατανόηση του γραπτού λόγου... Άλλα διαβάζουν κι άλλα καταλαβαίνουν, ενώ πολλές φορές διαβάζουν στο περίπου προσπαθώντας να "σκανάρουν" βιαστικά το κείμενο για σκόρπιες λέξεις κλειδιά και προφανώς ξεφεύγουν πράγματα.

Βασίλης Παπαχρήστος

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 41
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #43 στις: 13 Ιούν 2019, 06:28:11 μμ »
Εννοείς για το Α5! Ένας κι από μένα!

Γενικά οι μαθητές έχουν μια δυσκολία με την ανάγνωση και κατανόηση του γραπτού λόγου... Άλλα διαβάζουν κι άλλα καταλαβαίνουν, ενώ πολλές φορές διαβάζουν στο περίπου προσπαθώντας να "σκανάρουν" βιαστικά το κείμενο για σκόρπιες λέξεις κλειδιά και προφανώς ξεφεύγουν πράγματα.
Τεράστια αλήθεια. Πλέον έχω καταλήξει να λέω στους μαθητές μου, ιδίως στα προγράμματα των θεμάτων Γ και Δ, ότι το δύσκολο είναι να καταλάβετε τι σας ζητάει να κάνετε, το εύκολο θα είναι να το κάνετε.

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1015
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #44 στις: 14 Ιούν 2019, 12:23:44 πμ »
Χάθηκαν τα ελληνικά !
Μεταξύ  survivor - power of love και εξάρτησης απ' την όποιας μορφής  οθόνη !
Το θέμα είναι κυρίως γλωσσικό !!!
Πολλές φορές αισθάνομαι  ... φιλόλογος  !

Α.Π.

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #45 στις: 14 Ιούν 2019, 05:31:34 πμ »
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ Α3:

ΤΙ αποφασίστηκε στο δικό σας βαθμολογικό;;

Στο δικό μας υπήρξαν δύο προτάσεις:
1) Μία μονάδα για καθεμιά από τις 6 αναμενόμενες τιμές
2) Δύο μονάδες για καθένα από τα ερωτήματα α - β - γ

"Ψηφίστηκε" η άποψη 2..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pfan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 105
  • ...
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #46 στις: 14 Ιούν 2019, 02:30:31 μμ »
Μα δεν είναι ξεκάθαρο ότι βαθμολογούμε 1 μονάδα για κάθε εμφάνιση τιμής;;
Εμείς έχουμε μια μονάδα για κάθε εμφάνιση τιμής.

Πύρζα Φανή
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγήτρια Πληροφορικής

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 887
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #47 στις: 14 Ιούν 2019, 06:31:56 μμ »
Γενικά οι μαθητές έχουν μια δυσκολία με την ανάγνωση και κατανόηση του γραπτού λόγου... Άλλα διαβάζουν κι άλλα καταλαβαίνουν, ενώ πολλές φορές διαβάζουν στο περίπου προσπαθώντας να "σκανάρουν" βιαστικά το κείμενο για σκόρπιες λέξεις κλειδιά και προφανώς ξεφεύγουν πράγματα.
Ναι, είναι πιθανό. Άλλες φορές δεν το διαβάζουν καθόλου νομίζοντας ότι ξέρουν τι ζητάει (γιατί έχουν ξαναδεί παρόμοιο στυλ)
Χαρακτηριστικές είναι ασκήσεις αντιστοίχισης σε διαγωνίσματα όπου οι απαντήσεις έπρεπε να είναι πχ 1.δ , 2.α κλπ  και αυτοί απαντούν αντίστροφα α.2 ,  β.4 κλπ
Τεράστια αλήθεια. Πλέον έχω καταλήξει να λέω στους μαθητές μου, ιδίως στα προγράμματα των θεμάτων Γ και Δ, ότι το δύσκολο είναι να καταλάβετε τι σας ζητάει να κάνετε, το εύκολο θα είναι να το κάνετε.
Πολύ σωστό
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

sakisnemkav

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 66
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #48 στις: 15 Ιούν 2019, 12:09:24 πμ »

meteo_xampos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 182
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #49 στις: 15 Ιούν 2019, 08:33:51 πμ »
Και αν γράψουν στο β) την τιμή και μετά πουν ατέρμων βρόγχος; Το έκαναν αυτό δυο πολύ αγχωμένες μαθήτριες...

tasospap

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 70
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #50 στις: 15 Ιούν 2019, 09:19:15 πμ »
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ Α3:

ΤΙ αποφασίστηκε στο δικό σας βαθμολογικό;;

Στο δικό μας υπήρξαν δύο προτάσεις:
1) Μία μονάδα για καθεμιά από τις 6 αναμενόμενες τιμές
2) Δύο μονάδες για καθένα από τα ερωτήματα α - β - γ

"Ψηφίστηκε" η άποψη 2..

Απορώ πως ψηφίστηκε η άποψη 2.

κάποιος δηλαδή ο οποίος βρήκε στο α. 1/3 , λαμβάνει 0,33 μόρια και στο γ. 1/2 λαμβάνει 0,50 μόρια

Το σύνολο 0,83 μόρια.  ::) ::) ::)

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2214
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #51 στις: 15 Ιούν 2019, 01:47:52 μμ »
Εγώ συμφωνώ με το 2-2-2 πάντως
Είναι τρεις διαφορετικές περιπτώσεις που πρέπει να εκτελέσει
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dimitrios67

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 104
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #52 στις: 17 Ιούν 2019, 10:09:46 μμ »
Στο δικό μου, ειναι 1 μοναδα για καθε τιμή, συνολο: 6. (3+1+2)

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 54
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #53 στις: 27 Ιούν 2019, 09:50:34 μμ »
Καλησπέρα,
Θέλω λίγο να σχολιασω το ερώτημα Α2. Συμφωνώ στο ότι το βιβλίο αναφέρει ότι μπορούν όλες οι λειτουργίες των δομών δεδομένων να εφαρμοσθούν στους πίνακες εκτός από εισαγωγή και διαγραφή. ΟΜΩΣ στο κεφάλαιο 9 αναφέρει ως λειτουργιες των πινακων τις :αναζητηση,ταξινομηση, συγχωνευση , αθροισμα, max/min.
Γιατι λοιπον η αντιγραφη,προσπελαση, διαχωρισμος να θεωρηθουν σωστες ως απαντησεις;

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2214
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #54 στις: 27 Ιούν 2019, 11:32:01 μμ »
Τυπικές επεξεργασίες, όχι λειτουργίες
Δεν μπορεί να γίνει προσπέλαση και αντιγραφή σε πίνακες;;;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1317
  • There are always possibilities...
Απ: Θέμα 1
« Απάντηση #55 στις: 28 Ιούν 2019, 08:03:11 πμ »
Καλησπέρα,
Θέλω λίγο να σχολιασω το ερώτημα Α2. Συμφωνώ στο ότι το βιβλίο αναφέρει ότι μπορούν όλες οι λειτουργίες των δομών δεδομένων να εφαρμοσθούν στους πίνακες εκτός από εισαγωγή και διαγραφή. ΟΜΩΣ στο κεφάλαιο 9 αναφέρει ως λειτουργιες των πινακων τις :αναζητηση,ταξινομηση, συγχωνευση , αθροισμα, max/min.
Γιατι λοιπον η αντιγραφη,προσπελαση, διαχωρισμος να θεωρηθουν σωστες ως απαντησεις;

Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς. Θεωρείς ότι θα έπρεπε να γίνουν δεκτές ως λειτουργίες και το άθροισμα και η εύρεση min/max ή ότι πρέπει να θεωρηθούν λάθος η αντιγραφή, προσπέλαση, διαχωρισμός;
Αν εννοείς το δεύτερο, συμφωνώ με τον petrosp13.
Αν εννοείς το πρώτο, γενικά νομίζω το νόημα των λειτουργιών του κεφ. 3, είναι ότι δεν υπάρχει μια δομή δεδομένων που κάνει όλες τις λειτουργίες καλά, αλλά άλλες είναι αποδοτικές στην αναζήτηση, άλλες στην προσπέλαση κτλ. Με αυτή την έννοια μπορούμε να πούμε ότι η εύρεση min/max είναι μια τέτοια λειτουργία αφού υπάρχουν δομές που είναι πολύ αποδοτικές σε αυτό (πχ. σωροί), ενώ άλλες δεν είναι (πχ. πίνακες). Σε ότι αφορά το άθροισμα δεν έχω ακούσει κάποια δομή που να το βελτιστοποιεί πέρα από ότι μπορεί να γίνει με προσπέλαση, οπότε θα έλεγα μάλλον όχι.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing