Αποστολέας Θέμα: Διαγώνισμα στους δισδιάστατους πίνακες και λειτουργίες  (Αναγνώστηκε 778 φορές)

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 557
καλησπέρα σε όλους

ανεβάζω ένα διαγώνισμα στους δισδιάστατους πίνακες και γενικά στις δομές δεδομένων, αν έχετε κάποιες παρατηρήσεις  θα χαρώ να τις ακούσω, αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει κάτι, προφανώς μπορεί

Μανώλης

ozorgnax

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 43
Στο Α4 υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τις τιμές των πινάκων... Ή ο πίνακας Γ ή ο πίνακας Δ πρέπει να έχουν άλλα νούμερα

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 557
Οι πίνακες β και γ θέλουν κολπάκι για να αντιγραφουν τα στοιχεία τους... Αν δεις μπορείς να κάνεις πράξη... Σωστά είναι τα νούμερα

ozorgnax

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 43
Οι πίνακες β και γ θέλουν κολπάκι για να αντιγραφουν τα στοιχεία τους... Αν δεις μπορείς να κάνεις πράξη... Σωστά είναι τα νούμερα

Χαχαχα, όντως, δεν το είχα προσέξει :-) Έξυπνο

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 290
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Διαβάζω στο Α1 (δεν πήγα ακόμα παρακάτω)..ερώτημα 2:
Σε ένα δισδιάστατο πίνακα A, στην αναφορά «Α[στήλες, γραμμές]» η μεταβλητή «στήλες» δηλώνει τις γραμμές του πίνακα.
Ο πίνακας έχει εξ ορισμού την πρώτη αριστερή διάσταση γραμμές ή στήλες; Υπάρχει λογική να ξεχωρίζει κανείς τι είναι γραμμή και στήλη σε έναν πίνακα (γλώσσας προγραμματισμού) από την σειρά διάστασης; Πχ στο τριών διαστάσεων ή στο τεσσάρων, έχει κάποιο νόημα για να λέμε "γραμμές" και "στήλες"; Στο δυο διαστάσεων φαίνεται λογικό να λέμε "γραμμές" και "στήλες", αλλά όχι και με ποια σειρά θα αντιστοιχούμε τις διαστάσεις σε αυτές τις "ετικέτες". Λογικά γραμμές και στήλες έχουν να κάνουν με την εμφάνιση στοιχείων.
Στο ερώτημα 4 επαναλαμβάνεται το ζήτημα του τι είναι γραμμή πίνακα, με ερώτηση για τις "γραμμές" του πίνακα (πόσα στοιχεία περιέχει). Δηλαδή τώρα οι δυο διαστάσεις έγιναν "γραμμή", "στοιχεία". Ασφαλώς δεν υπάρχει θέμα να γίνουν όπως θέλουμε, αλλά γιατί να ερωτηθεί κάποιος για την "σύμβαση" κάποιου πάνω στο στήσιμο του πίνακα; Η σύμβαση δεν προκύπτει από τον πίνακα αλλά το ανάποδο, ο πίνακας προκύπτει από αυτή, πχ θέλω ένα πίνακα 10 (λεωφορείων)Χ15(οδηγών) για να καταχωρήσω σε κάθε στοιχείο τις συνολικές ώρες οδήγησης σε ένα μήνα. Δηλαδή ουσιαστικά θέλω να ορίσω τρία πράγματα σε ένα δισδιάστατο, τι είναι η κάθε διάσταση και τι το στοιχείο που δείχνουν αυτές. Το πώς μια γλώσσα αποθηκεύει τα στοιχεία, ως διάταξη είναι αδιάφορο για τον προγραμματιστή (ελάχιστες περιπτώσεις υπάρχουν, σε ορισμένες γλώσσες) να θέλει κάποιος να ξέρει την διάταξη, με συνέπεια να την εκμεταλλευτεί αργότερα, πχ για να συνενώσει πίνακες με μεταφορά μνήμης).
 
Σαν άσκηση θα ήταν ωραία να υπήρχε μία που να λέει ότι ένας πίνακας 2Χ3Χ4 στοιχείων, με τιμές σε κάθε διάσταση αντίστοιχα (1 έως 2, -1 έως 1, 4 έως 7) να γίνει με έναν μονοδιάστατο πίνακα και μια συνάρτηση που θα διαβάζουμε τα στοιχεία του βάσει των τριών διαστάσεων, και μια διαδικασία που θα βάζουμε τιμές σε αυτόν. Και στις δυο περιπτώσεις να γίνεται έλεγχος ορίων.



bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 290
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Το Α5 είναι ωραίο αλλά δύσκολο για θέμα! Εγώ το βρήκα με εκτέλεση του κώδικα με ν=4, και μετά με εκτέλεση δυο φορές του νέου κώδικα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη μεθοδολογία για να βρει ο μαθητής τη λύση, να το "αποδείξει" μαθηματικά,  εκτός από την εκτέλεση του κώδικα!

θέλει Ν>=1
Για κ από 1 μέχρι Ν
      Εμφάνισε Α[κ, Ν+1-κ]
Τέλος_επανάληψης


διορθώθηκε!
« Τελευταία τροποποίηση: 18 Ιαν 2019, 08:24:54 μμ από bugman »

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 557
Καλησπέρα...

Στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου δεν είναι αποδεκτό πως στο α[κ, λ] ο πρωτος δείκτης εινια οι γραμμές;; νομίζω πως έτσι οριζόνται, αν κάνω κάποιο λάθος παρακαλώ διορθώστε με..

Ξανά στο παραπάνω παράδειγμα, αν δεχτούμε ότι κ είναι οι γραμμές,  :angel:  >:D κάθε γραμμή δεν έχει λ στοιχεία;;

Στο Α5 το  για κ από 1 μέχρι Ν ( όχι Ν-1) αν δεν κάνω κάποιο λάθος

Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 290
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Σωστά! Με Ν-1 χάνουμε μια εμφάνιση!

ΓΙΑΝΝΗΣ_A

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • giannis@apostolidis.org
Συγχαρητήρια συνάδελφε,πολύ καλή δουλειά.Ωραία θέματα,καθόλου βαρετά ή μονότονα καθώς και αρκετά περιεκτικά.

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 557
Καλημέρα σε όλους

Ευχαριστώ συνάδελφε... Νομίζω λίγο δυσκολουτσικα είναι, σαφώς για καλά προετοιμασμένους μαθητές.. Εμείς αρχίσαμε από β λυκείου στο φροντιστήριο και έχουμε χρόνο να δούμε και λίγο πιο δύσκολα θέματακια... Στα τμήματα πχ που ξεκίνησαν από Σεπτέμβρη δεν τα έχουμε δει ακόμη..