Αποστολέας Θέμα: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών  (Αναγνώστηκε 6743 φορές)

George Eco

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 26
Απ: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών
« Απάντηση #60 στις: Χθες στις 07:12:06 μμ »
Γενικά η ΓΛΩΣΣΑ έχει μείνει πολύ πίσω. Αν γίνει αλλαγή με την python (που είναι σαφώς αρεστή απ' όλους) θα έχουμε πρόβλημα μετάβασης. Έτσι απαιτείται μια μεθοδευμένη μετάλλαξη της ΓΛΩΣΣΑΣ για πιο ομαλή μετάβαση σε νέα πράγματα.

Δε νομίζω. Απλά διδάσκουμε στα παιδιά πως η Python είναι κι αυτή μια γλώσσα προγραμματισμου κι αρχίζουμε εκ νέου να διδάσκουμε το συντακτικό της, στο επίπεδο που θα βοηθήσει το μάθημα, κατόπιν από σχετικές μελλοντικές οδηγίες που πιστεύω-ελπίζω να δοθούν από το Υπουργείο ή κάποιο αρμόδιο φορέα.
Γιατί να μην είναι ομαλή η μετάβαση;
Ίσα ίσα που θα λύσει θέματα διαχωρισμού ψευδογλώσσας από κώδικα σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού, γεγονός που δημιουργεί σύγχηση σε πολλούς μαθητες στην αρχή, επειδή η ΓΛΩΣΣΑ ομοιάζει κατά πολύ. Ο μόνος κίνδυνος είναι πως πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι μπορούν να κάνουν με ΓΛΩΣΣΑ και τι με Python, γιατί στη Python μπορούν να κάνουν σαφώς περισσότερα.

dimitrios67

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 104
Απ: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών
« Απάντηση #61 στις: Χθες στις 08:32:59 μμ »
- Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με την απαραίτητη σύγχρονη αντικειμενοστραφή προγραμματιστική προσέγγιση).
Εδώ γελάμε
Οι ανθρωποι ειναι πολύ ειλικρινείς και ακριβολόγοι!
Το θεμα ειναι οι μαθητες να ερθουνε σε "επαφη"!
Δεν λενε να "μαθουνε" αντικειμενοστρεφή προγραμματιστική προσεγγιση!!!

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 366
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Απ: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών
« Απάντηση #62 στις: Χθες στις 08:36:43 μμ »
Αλλάζουν πολλά με την python. Το πρόβλημα δεν είναι με τους μαθητές. Και C# να τους δώσεις το ίδιο είναι όταν θα ξεκινήσουν με νέο βιβλίο προσαρμοσμένο σε αυτήν. Το πρόβλημα είναι στους καθηγητές. Πρέπει να ξεχάσουν σχεδόν ό,τι ήξεραν. Το μόνο κοινό είναι ότι όλοι οι αλγόριθμοι που γράφτηκαν σε ΓΛΩΣΣΑ θα μπορούν να γραφτούν στην νέα γλώσσα, και αυτό απαιτεί δουλειά (από μόνο του δεν γίνεται).

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3135
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών
« Απάντηση #63 στις: Χθες στις 08:49:13 μμ »
bugman δυστυχώς έχεις δίκιο, έτσι είναι, για τους μαθητές δεν θα υπάρχει διαφορά, η διαφορά θα είναι για όσους και όσες η ΓΛΩΣΣΑ αποτελεί τη βασική (και μοναδική?) γλώσσα προγραμματισμού.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimitrios67

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 104
Απ: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών
« Απάντηση #64 στις: Χθες στις 08:50:48 μμ »
4. Εισαγωγή του tuple ως ενδιάμεσο στοιχείο μεταξύ πίνακα και αντικειμένου. Τα tuples είναι σύνολα διάφορων τιμών (όχι ίδιου τύπου). Πχ το (,) θα είναι το κενό σύνολο, το (1,) το σύνολο με ένα στοιχείο και το (1,2) με δύο στοιχεία.
 Με ένα πίνακα με tuple (σύνολα ας τα λέμε), έχουμε μια απλή βάση δεδομένων όπου κάθε στοιχείο θα έχει ένα σύνολο στοιχείων (εγγραφών).
Αυτή η παρατήρηση είναι πολύ σημαντική!
Από την πείρα μου σε ΑΕΙ, ΤΕΙ για να "μπει" στο νόημα της κλάσης ένας φοιτητής θα πρέπει να κατανοήσει πρώτα το struct (tuple).
Αν προσέξουμε σε πολλά textbooks για γλώσσες προγραμματισμού π.χ. C++, Java etc,η κλάση "ορίζεται" εννοιολογικά ως:
κλάση=δεδομένα+ενέργειες, object=data+functions (methods etc).
Από προσωπική μου πείρα, η πιο σωστή "σειρά" παρουσίασης των εννοιών είναι:
απλή μεταβλητή (όνομα)--> struct (όνομα, ηλικία, διεύθυνση, βαθμός)
απλή μεταβλητή (όνομα)--> πίνακας από ονόματα (πολλές ιδίου τύπου μεταβλητές)
struct (όνομα, ηλικία, διεύθυνση, βαθμός) --> πίνακας από structs = database
Δεν είναι ολοκληρωμένη η παρουσίαση, τεσπα....
Αλλά για να τα γράφουν έτσι οι συγγραφείς των best textbooks, κάτι θα ξέρουν!


ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 198
Απ: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών
« Απάντηση #65 στις: Σήμερα στις 12:16:54 πμ »
(1) Ας βάλουν επιτέλους στη ΓΛΩΣΣΑ:

1...2...3... κτλ

(2) Γενικά η ΓΛΩΣΣΑ έχει μείνει πολύ πίσω. Αν γίνει αλλαγή με την python (που είναι σαφώς αρεστή απ' όλους) θα έχουμε πρόβλημα μετάβασης. Έτσι απαιτείται μια μεθοδευμένη μετάλλαξη της ΓΛΩΣΣΑΣ για πιο ομαλή μετάβαση σε νέα πράγματα.

Σημείο 1ο :  Έστω όμως και αν έρθει μία συγγραφική ομάδα και θεσπίσει μία νέα και αναβαθμισμένη ΓΛΩΣΣΑ που θα υποστηρίζει τα πάντα, στα χαρτιά..! Ποιος θα φτιάξει ένα προγραμματιστικό περιβάλλον για να μπορούμε να κάνουμε μάθημα στο εργαστήριο όπως πρέπει;;; Μία τέτοια "επένδυση" είναι χάσιμο πόρων!!!

Και τονίζω για πολλοστή φορά ότι η ΑΕΠΠ ήταν "αμιγώς εργαστηριακό" μάθημα αλλά ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ δεν ήταν έργο του Υπουργείου. Το υπουργείο δεν είχε καν πρόβλεψει για ένα τέτοιο εργαλείο. Με απλά λόγια το όραμα του υπουργείου για την ΑΕΠΠ ήταν επίλυση ασκήσεων στο χαρτί στους τέσσερις τοίχους του εργαστηρίου!!!

Σημείο 2ο : Φίλε μου bugman δε μπορεί να μιλάμε για "ομαλή μετάβαση" των εκπ/κών σε κάτι νέο που είναι ακριβώς το αντικείμενό τους. Ναι, για αρκετούς από εμάς θα χρειαστεί διάβασμα αλλά δεν είναι και τόσο τρομερό ένας πτυχιούχος πληροφορικός να κάτσει να μάθει μία γλώσσα σαν την python. Πάντως, "ομαλή μετάβαση" δεν έγινε στα ΕΠΑΛ όταν πέρασαν από την pascal->python, γιατί πρέπει να γίνει σε 'μας;

Προσωπικά το βλέπω και λίγο ως ντροπή. Αύριο μεθαύριο βρίσκεται κάποιος , έστω από ανάγκη, σε ένα ΕΠΑΛ και πρέπει να κάνει python... τι θα πει; "Δώστε μου ένα χρόνο να μεταβώ ομαλά"; Υποτίθεται πως έχουμε μία εμπειρία και ένα γνωσιακό υπόβαθρο. Αν τώρα κάποιος δεν έχει το υπόβαθρο (π.χ γνωρίζει μόνο τη ΓΛΩΣΣΑ) και μπορεί να τα βρει σκούρα με την python... τι να πω; Προφανώς μόνος του έθεσε τον εαυτό του στο περιθώριο της επαγγελματικής εξέλιξης ως επ/κός πληροφορικής και δε γίνεται να υπάρχει ειδική μέριμνα για την εξέλιξη όσων αποφάσισαν να μην εξελίσσονται.



« Τελευταία τροποποίηση: Σήμερα στις 12:32:55 πμ από ilias_s »

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 366
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Απ: Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών
« Απάντηση #66 στις: Σήμερα στις 01:53:33 πμ »
Δεν εστιάζω στην ικανότητα του καθηγητή, αλλά στη πρόσθετη εργασία. Αν αυτό φαντάζει απλό, τότε γιατί σε είκοσι χρόνια δεν υπήρχαν τουλάχιστον δύο φάσεις εξέλιξης; Θα είχε εξελιχθεί καί ο Διερμηνευτής.