Αποστολέας Θέμα: Μάθημα Β Λυκείου  (Αναγνώστηκε 4029 φορές)

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 590
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #30 στις: 19 Ιούν 2018, 07:33:13 μμ »
Ηλία το υπουργείο έχει βάλει κάποιους στόχους. Αυτό που λέω είναι ότι εγώ δεν μπορώ να τους υλοποιήσω με μία ώρα την βδομάδα και 30 παιδιά διάφορων προσανατολισμών. Και όταν λέω δεν μπορώ εννοώ να τελειώσω αυτές τις εννοιες που λέει το υπουργείο με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην χρειάζεται στη Γ λυκείου πάνω από 2 μέ 4 ώρες να αναφερθώ πάλι σε αυτές. Δεν σημαίνει όμως επειδή δεν μπορώ εγώ ότι δεν γίνεται κιόλας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #31 στις: 21 Ιούν 2018, 05:28:29 μμ »
Κώστα νομίζω πως λέμε το ίδιο πράγμα. Τα θέματα, σε σύγκριση με αυτό που θέτει ως στόχο το υπουργείο, δεν είναι δύσκολα ΑΛΛΑ οι στόχοι του υπουργείου δεν μπορούν να επιτευχθούν σε αυτό το χρόνο που μας δίνει (πρακτικά λιγότερες από 28 ώρες). Οι στόχοι είναι επιτεύξιμοι μόνο για μία μερίδα μαθητών. Έτσι δικαιολογούνται και οι λίγοι μεν, υπαρκτοί δε, βαθμοί 15 και άνω.

Φυσικά, αν θέσουμε αυτό τον προβληματισμό σε οποιονδήποτε ΣΣ, η συνηθισμένη απάντηση είναι να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση (και χρόνο) όπου απαιτείται. Όμως, έχω την αίσθηση πως το πρόβλημα δεν είναι απλά ο περιορισμένος χρόνος ή ο όγκος της ύλης. Για εμένα το σημαντικότερο πρόβλημα με όλα τα 1ωρα μαθήματα είναι το μεγάλο κενό ανάμεσα στα μαθήματα. Ποιο είναι το ποσοστό αφομοίωση της ύλης όταν ανάμεσα σε δύο 45λεπτα μεσολαβούν 7 ημέρες;

Αν τώρα λάβουμε υπόψη και την ψυχολογία του μαθητή που θεωρεί πως ό,τι είναι 1ώρο μάθημα είναι και της πλάκας (ειδικά αν είναι γενικής παιδείας)... εύκολα εξηγούνται πολλά!

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 73
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #32 στις: 25 Ιούν 2018, 12:03:57 μμ »
... Ποιο είναι το ποσοστό αφομοίωση της ύλης όταν ανάμεσα σε δύο 45λεπτα μεσολαβούν 7 ημέρες; ...
... και να 'τανε μόνο 7 οι ημέρες, μερικές φορές μεσολαβούν 2-3 βδομάδες, ως και μήνας!

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #33 στις: 26 Ιούν 2018, 11:36:39 μμ »
Ορίστε και τα θέματα που βάζω τα δύο τελευταία χρόνια. Τα προπέρσινα δεν τα βρήκα (όχι πως έψαξα και πολύ) αλλά πάνω κάτω στις ίδιες γραμμές κινούνταν.

Φέτος έκανα τα περισσότερα μαθήματα από κάθε άλλη χρονιά, έχασα 1 ή 2 μαθήματα το πολύ. Παρόλαυτά, τα αποτελέσματα ήταν αποκαρδιωτικά... Ελάχιστοι "ακούμπησαν" τις ασκήσεις.
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Αύγ 2018, 03:40:50 μμ από ilias_s »

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 73
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #34 στις: 03 Ιούλ 2018, 08:15:13 πμ »
Ωραία θέματα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, αλλά όπως είπαμε για να λύσουν τις ασκήσεις θα έπρεπε να είχαν χρόνο στο μάθημα για να λύσουν αρκετές παρόμοιες ασκήσεις. Το Β2 είναι ωραίο θεματάκι και στο Θέμα Α, απ' ότι βλέπω τους δόθηκε η δυνατότητα να μαζέψουν ως και 25 μονάδες, μόνο από τη Σωστό-Λάθος!

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #35 στις: 04 Ιούλ 2018, 03:31:31 μμ »
Οι 25 μονάδες από θέματα κλειστού τύπου είναι "οδηγίες του υπουργείου" :

Παράθεση
Το πρώτο θέμα αποτελείται από πέντε (5) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού Λάθους, αντιστοίχισης) με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των σπουδαιότερων συμπερασμάτων της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

Προσωπικά, επειδή δε μ'αρέσει η λογική με 5 ερωτήσεις Σ/Λ να πιάνεις το 1/4 της βαθμολογίας βάζω ερωτήσεις που απαιτούν μία μικρή έστω τριβή με το αντικείμενο ή έστω πολλαπλή επιλογή. Αν δε μπορείς να απαντήσεις σε αυτές σημαίνει πως δεν έχεις πάρει μυρωδιά.

dion

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 19
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #36 στις: 23 Αύγ 2018, 04:35:07 μμ »
 Ανακοινώθηκε το νέο ωρολογιο πρόγραμμα εσπερινου ΓΕΛ Β ταξης. Το μάθημα Επιστήμη Η/Υ "εξαφανίστηκε"!
https://www.schooltime.gr/2018/08/23/to-orologio-programma-natimaton-b-esperinou-likeiou/

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #37 στις: 29 Αύγ 2018, 03:55:08 μμ »
Ανακοινώθηκε το νέο ωρολογιο πρόγραμμα εσπερινου ΓΕΛ Β ταξης. Το μάθημα Επιστήμη Η/Υ "εξαφανίστηκε"!
https://www.schooltime.gr/2018/08/23/to-orologio-programma-natimaton-b-esperinou-likeiou/

Ναι, το είδα. Εφόσον μειώθηκαν οι τάξεις του εσπερινού, που κάνει λιγότερες ώρες (25) από τα ημερήσια (35), κάτι έπρεπε να "φύγει". Και όταν φεύγουν ώρες από 2ωρα μαθήματα ή εξαφανίζονται εντελώς μαντέψτε τι γίνονται τα μονόωρα..! Κατά την άποψή μου ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενο χωρίς αυτό να σημαίνει πως ήταν σωστό ή λογικό σαν κίνηση.

Να μαντέψω πως θα αλλάξει και η ύλη της ΑΕΠΠ ώστε να περιλαμβάνει και τα πρώτα κεφάλαια που στα ημερήσια διδάσκονται στην Επιστήμη Η/Υ της Β'???


tsabatman

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 99
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #38 στις: 04 Σεπ 2018, 03:06:52 μμ »
Με το νέο σύστημα, οι μαθητές της Β λυκείου θα έχουν την ίδια ύλη με πέρσι προφανώς ; Γνωρίζει κανείς;

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #39 στις: 06 Σεπ 2018, 11:26:50 μμ »
Έστειλαν οδηγίες...

Για όλα τα δικά μας μαθήματα στα ημερήσια ΓΕΛ, ισχύει ό,τι ισχύει και πέρυσι (το 2017-18)