Αποστολέας Θέμα: Μάθημα Β Λυκείου  (Αναγνώστηκε 497 φορές)

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3087
  • Dracarys
    • Panagiotis Tsiotakis
Μάθημα Β Λυκείου
« στις: 14 Ιαν 2018, 06:31:38 μμ »
Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλους.

Ήθελα εδώ και μέρες να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία για το μάθημα Επιστήμη Υπολογιστών στη Β λυκείου, ώστε να αποτυπωθεί στη βάση γνώσης του φόρουμ...
μετά από αρκετά χρόνια διδασκαλίας του, παρατηρώ ότι διδάσκοντας με ηρεμία και χωρίς πίεση απλά παραδείγματα με τη χρήση του διερμηνευτή φτάνω κάθε χρονιά σε μεγαλύτερο σημείο βάθους από αυτό που έχω σχεδιάσει.

Πλέον παρουσιάζω τους τελεστές div, mod χωρίς απορίες. Οι μαθητές κατέληξαν μόνοι τους και ζήτησαν να μάθουν τον τρόπο διατύπωσης σύνθετων εκφράσεων με λογικούς τελεστές, χρησιμοποίησαν μόνοι τους εμφωλευμένες δομές επιλογής, χωρίς καν να έχω αναφέρει (σε επεκτάσεις ασκήσεων και σε ασκήσεις του βιβλίου μαθητή όπως αυτή με την ψηφοφορία στη συνέλευση) κ.ο.κ.

Είμαι σίγουρος ότι αν παρουσίαζα την πολλαπλή επιλογή δε θα είχα πρόβλημα να την παρουσιάσω.

Σε 1 μάθημα έδειξα τη δομή Για, τον τρόπο εμφάνισης τιμών με μοτίβο και το άθροισμα σειράς και επανέλαβαν το μοτίβο σε άλλα αθροίσματα. Φυσικά, θα επιμείνω όσο μπορέσω στην έννοια του αθροιστή κ.λπ.

Με απλά λόγια ενώ τα πρώτα χρόνια λειτουργούσα μάλλον συμπεριφοριστικά και παρουσίαζα μοτίβα, πλέον παρατηρώ ότι διδάσκω δομημένο προγραμματισμό και επίλυση προβλήματος στη Β λυκείου γενικής παιδείας.
Φυσικά, υπάρχουν οι αδιάφοροι, φυσικά παλεύω να διατηρήσω την προσοχή και το ενδιαφέρον τους, αυτά είναι σταθερές του συστήματος (σε όλες τις χρονιές και όλα τα μαθήματα) και συνεπώς δεν συνεκτιμώνται.

Έχω καταλήξει να πιστεύω ότι δεν άλλαξαν τόσο οι μαθητές (το επίπεδο τους) καθώς δεν έχει ριζωθεί ακόμη η διδασκαλία του προγραμματισμού στις προηγούμενες βαθμίδες, αλλά περισσότερο άλλαξα εγώ.

Με εκτίμηση,

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 51
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #1 στις: 12 Μάι 2018, 02:14:55 μμ »
Σίγουρα παίζει ρόλο και η δική μας εξέλιξη και βελτίωση του τρόπου προσέγγισης στη διδασκαλία του μαθήματος. Δεν παύει βέβαια η 1 ώρα την εβδομάδα να αποτελεί σοβαρό ανασταλτικό παράγοντα στο πλασάρισμα της διδακτέας ύλης από εμάς και την πρόσληψη και εμπέδωσή της από την πλευρά των μαθητών.  Φέτος βέβαια η ύλη, ήτανε σίγουρα περισσότερο εξορθολογισμένη από άλλες χρονιές.

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 51
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #2 στις: 12 Μάι 2018, 02:48:06 μμ »
Μου έκανε εντύπωση η εικόνα που έδωσε το αυτοματοποιημένο σύστημα ασκήσεων: algo.pk, το οποίο χρησιμοποίησα τώρα τελευταία για τις επαναλήψεις. Όταν είδα τις επιδόσεις των ομάδων συνοπτικά (συνημμένο αρχείο), όπως τις δίνει το σύστημα, παρατήρησα κάποια πράγματα που θα ήταν δύσκολο να τα συμπεράνω διαφορετικά. Για παράδειγμα είδα πως η 6η ομάδα μαθητών (όπως και η 5η), λειτούργησε πιο προσεκτικά και μεθοδικά και ενώ δεν έβγαλε τις περισσότερες ασκήσεις, εντούτοις τις έκανε σωστά. Ενώ άλλες ομάδες που έβγαλαν περισσότερες ασκήσεις (όπως η 2 και η 4) τις αντιμετώπισαν πιο επιπόλαια κι έκαναν περισσότερα λάθη. Αυτή η εικόνα μου έδωσε μια επιπλέον όψη της επίδοσης των μαθητών στο μάθημα που δε θα την είχα διαφορετικά.

Με την ευκαιρία βέβαια αυτή θα ήθελα να εκφράσω κι απ' αυτό το βήμα την ευγνωμοσύνη μου και να εξαίρω τις προσπάθειες των συντελεστών της εφαρμογής. Τέτοιες προσπάθειες σίγουρα επιδρούν θετικά και υποβοηθούν το έργο της εκπαίδευσης στην πολύπαθη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής. 

ilias_s

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 62
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #3 στις: 12 Μάι 2018, 04:57:57 μμ »
Η δική μου εμπειρία λέει πως το μεγαλύτερο πρόβλημα με το μάθημα Ε.Α.Ε.Η.Υ. είναι το ότι είναι μονόωρο. Ό,τι είναι μονόωρο κατατάσεται εξ' ορισμού στα "έλα μώρε τώρα" μαθήματα.

Ποιά είναι τα μονόωρα μαθήματα στα ΓΕΛ? Project(B'), Φυσική Αγωγή(Β'), ΕΑΕΗΥ(Β'), Λογοτεχνία(Γ')... Μόνο που ενώ τα τρία είναι μαθήματα που δε θα δώσει κανείς εξετάσεις και δεν παρουσιάζουν δυσκολίες η ΕΑΕΗΥ είναι και σαφώς δυσκολότερη αλλά αποτελεί και τη βάση της ΑΕΠΠ (είναι ουσιαστικά τα 3 πρώτα κεφάλαια της ΑΕΠΠ).

Επίσης, το γεγονός πως είναι μονόωρο μάθημα το κάνει πιο δύσκολο να διδαχθεί αποτελεσματικά στο εργαστήριο και πολύ εύκολο να χαθούν ώρες. Πέρυσι κατάφερα να κάνω σε ένα τμήμα 18 ώρες και στο άλλο 20 όλη τη χρονιά (μαζί με την ώρα του διαγωνίσματος) και φέτος έκανα 26 και 27 αντίστοιχα. Τι άλλαξε φέτος σχετικά με πέρυσι? Φέτος το μάθημα ήταν την 2η ώρα και πέρυσι την 5η και την 6η αντίστοιχα...


jimthegreat13

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #4 στις: 14 Μάι 2018, 07:54:05 μμ »
να γινει ο αλγοριθμος που θα διαβαζει 3 αριθμους κ θα εμφανιζει υον μεγαλυτερο ν γινετε ελεγχος ετσι ωστε οι αριθμοι ν ειναι θετικοι? και κατι αλλο πως κανω ελεγχο για ακεραιο αρθμο απο 0 εως 24 ευχαριστω πολυ οποιον βοηθησει

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2415
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #5 στις: 15 Μάι 2018, 10:37:43 πμ »
να γινει ο αλγοριθμος που θα διαβαζει 3 αριθμους κ θα εμφανιζει υον μεγαλυτερο ν γινετε ελεγχος ετσι ωστε οι αριθμοι ν ειναι θετικοι? και κατι αλλο πως κανω ελεγχο για ακεραιο αρθμο απο 0 εως 24 ευχαριστω πολυ οποιον βοηθησει
Οι συνάδελφοι συζητούν παραπάνω άλλο ζήτημα, οπότε κανονικά θα πρέπει να ανοίξεις νέο θέμα. Ωστόσο είναι δύσκολο να πάρεις απάντηση σε αυτά που ζητάς γιατί δεν απαντάμε homework μαθητών. Πάλεψέ το λίγο και εδώ είμαστε για να δούμε κάποια λύση σου. Μια έτοιμη απάντηση δε σου κάνει καλό και ουσιαστικά σε καταστρέφει. 
Γιώργος Παπαργύρης (gpapargi@hotmail.com)