Αποστολέας Θέμα: Τετράδιο Μαθητή  (Αναγνώστηκε 2058 φορές)

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 776
Γίνεται μία προσπάθεια δημιουργίας ενός συλλόγου (όχι ένωσης, διευκρινίζω) καθηγητών πληροφορικής που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα (σχολεία, φροντιστήρια)
Σκοπός του δεν είναι σε καμία περίπτωση να υποκαταστάσει τις υφιστάμενες ενώσεις αλλά ούτε φυσικά να έρθει σε αντιπαράθεση με αυτές, αλλά να συγκεντρώσει όσο γίνεται περισσότερους συναδέλφους, να γίνει ανταλλαγή απόψεων για τα ζητήματα του ιδιωτικού κλάδου στο τομέα μας, να αναλάβει δράσεις κ.ο.κ

Όποιος συνάδελφος ενδιαφέρεται, pm με

Ευχαριστώ
////////////////////////////////////////
Γιάννης Αναγνωστάκης
Πληροφορικός, M.Sc Πληροφοριακά

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2899
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #1 στις: 08 Φεβ 2017, 08:19:12 μμ »
Στο τέλος του Τετραδίου Μαθητή υπάρχει υποδειγματικό διαγώνισμα το οποίο δείχνει το επίπεδο και τη δομή των θεμάτων που έχουμε στο μυαλό μας.
Σε λίγο καιρό θα βγει και το Βιβλίο Καθηγητή με όλες τις λύσεις των ασκήσεων του βιβλίου και αργότερα ένα τεύχος λύσεων των ασκήσεων του Τετραδίου μαθητή.

Αν βρείτε λάθη στο Τετράδιο μαθητή θα βοηθούσε πολύ αν στέλνατε ένα email σε κάποιο από τα μέλη της συγγραφικής ομάδας ή στον/στην σχολικό σας σύμβουλο ώστε να το μεταβιβάσει σε εμάς και να προλάβουμε να τα συμπεριλάβουμε στην διορθωμένη έκδοση που θα βγει του χρόνου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimitra

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 89
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #2 στις: 12 Φεβ 2017, 09:53:55 μμ »
Ευχαριστούμε!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

Nick

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 10
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #3 στις: 08 Μάρ 2017, 02:43:35 μμ »
To επίπεδο των ασκήσεων θα είναι όπως εδώ; που αλλου μπορούμε να βρούμε υλικό και ενδεικτικές ασκήσεις; ευχαριστώ

dtsilog

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 395
    • DTsilog
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #4 στις: 25 Απρ 2017, 10:56:39 μμ »
Σύνδεσμος για το τεράδιο μαθητή:

http://iep.edu.gr:8080/images/school_books/2017_G_D_EPAL_ProgrammatismosHY_STbook.pdf
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

jimkouk

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #5 στις: 27 Απρ 2017, 11:38:42 πμ »
Στο τέλος του Τετραδίου Μαθητή υπάρχει υποδειγματικό διαγώνισμα το οποίο δείχνει το επίπεδο και τη δομή των θεμάτων που έχουμε στο μυαλό μας.
Σε λίγο καιρό θα βγει και το Βιβλίο Καθηγητή με όλες τις λύσεις των ασκήσεων του βιβλίου και αργότερα ένα τεύχος λύσεων των ασκήσεων του Τετραδίου μαθητή.

Αν βρείτε λάθη στο Τετράδιο μαθητή θα βοηθούσε πολύ αν στέλνατε ένα email σε κάποιο από τα μέλη της συγγραφικής ομάδας ή στον/στην σχολικό σας σύμβουλο ώστε να το μεταβιβάσει σε εμάς και να προλάβουμε να τα συμπεριλάβουμε στην διορθωμένη έκδοση που θα βγει του χρόνου.

Καλησπέρα. Το τεύχος λύσεων των ασκήσεων του Τετραδίου μαθητή το αναμένουμε σύντομα ή η συγγραφή του θα ολοκληρωθεί τη νέα χρονιά;

Ευχαριστώ.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2899
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #6 στις: 27 Απρ 2017, 02:24:31 μμ »
Η συγγραφή του τεύχους λύσεων αλλά και του βιβλίου καθηγητή έχουν ολοκληρωθεί από τη συγγραφική ομάδα και έχουν παραδοθεί στο ΙΕΠ. Δεν γνωρίζω αν θα προλάβουν να το δώσουν φέτος (ηλεκτρονικά) ή του χρόνου.
Αν δεν δοθεί σύντομα επίσημα θα προσπαθήσουμε να το ανεβάσουμε κάπου ανεπίσημα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 566
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #7 στις: 30 Απρ 2017, 02:10:38 μμ »
Η συγγραφή του τεύχους λύσεων αλλά και του βιβλίου καθηγητή έχουν ολοκληρωθεί από τη συγγραφική ομάδα και έχουν παραδοθεί στο ΙΕΠ. Δεν γνωρίζω αν θα προλάβουν να το δώσουν φέτος (ηλεκτρονικά) ή του χρόνου.
Αν δεν δοθεί σύντομα επίσημα θα προσπαθήσουμε να το ανεβάσουμε κάπου ανεπίσημα
Ευχαριστούμε πολύ! :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

jimkouk

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #8 στις: 09 Ιούν 2017, 11:21:56 πμ »
Η συγγραφή του τεύχους λύσεων αλλά και του βιβλίου καθηγητή έχουν ολοκληρωθεί από τη συγγραφική ομάδα και έχουν παραδοθεί στο ΙΕΠ. Δεν γνωρίζω αν θα προλάβουν να το δώσουν φέτος (ηλεκτρονικά) ή του χρόνου.
Αν δεν δοθεί σύντομα επίσημα θα προσπαθήσουμε να το ανεβάσουμε κάπου ανεπίσημα

Μήπως είναι δυνατό αυτό το ανεπίσημο ανέβασμα κάπου όπως είπες evry;
Είμαι σίγουρος ότι ακόμη και αυτές τις τελευταίες μέρες θα ήταν πολύ χρήσιμο για πολλούς.

vpap

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #9 στις: 11 Αύγ 2017, 11:19:58 πμ »
Έχω εντοπίσει μια σειρά από μικρο-σφάλματα στο τετράδιο:
1. Τα ανεβάζουμε εδώ;
2. Θα ανοίξει σχετικό νήμα;
3. Δεν μας ενδιαφέρει, αντίο, κι ευχαριστώ για τα ψάρια;
4. Τίποτα από τα παραπάνω

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2899
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #10 στις: 12 Αύγ 2017, 11:18:36 πμ »
Γιατί δεν τα ανεβάζεις εδώ να τα δούμε;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

vpap

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: Τετράδιο Μαθητή
« Απάντηση #11 στις: 13 Αύγ 2017, 11:43:12 πμ »
ΟΚ πάμε (από την αρχή προς το τέλος):

1.   Σελ. 42, Δραστηριότητα 11: «Μελετήστε και σηµειώστε στο χαρτί, τι κάνει το παρακάτω πρόγραµµα, εάν δεχθούµε ότι µε h, m, s συµβολίζουµε τις ώρες, λεπτά και δευτερόλεπτα αντίστοιχα». Δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί έχει επιλεγεί αυτός συμβολισμός/ορισμός όταν το m (λεπτά) μεταβάλλεται από το 0 έως και το 2 και το s (δευτερόλεπτα) από το 0 έως και το 3. Εννοώ ότι με τη χρήση αυτών των τιμών δεν υπάρχει φυσική σχέση του εύρους των τιμών με αυτό που υποτίθεται αναπαριστάνουν οι μετρητές/μεταβλητές.

2.   Σελ 59, Δραστηριότητα 29. «…διαβάζει το βάρος και τη σειρά µε την οποία κάθε άτοµο εισέρχεται στο ασανσέρ». Ποιος ο λόγος να διαβάζει τη σειρά; Υπάρχει περίπτωση (με την ύλη που έχει καλυφθεί έως αυτό το σημείο), να δοθεί από το πληκτρολόγιο πρώτα το βάρος του 5ου, μετά τα βάρος του 3ου, μετά του 1ου, μετά του 6ου και μετά του 2ου; Και αν ναι πως θα ξέρει το πρόγραμμα πότε να σταματήσει (π.χ. ότι δεν υπάρχει 6ος για να ζητήσει το βάρος του). Ναι στο τυπώνει τη σειρά του τελευταίου αλλά μέσω καταμέτρησης (εύρεση πλήθους).

3.   Σελ. 76, Δραστηριότητα 2. «… και οι λέξεις είναι χωρισµένες µε ένα κενό». Νομίζω πρέπει να διευκρινιστεί εάν το αρχείο αποτελείται από πολλές γραμμές, οπότε και το τέλος γραμμής (/n και /r) δηλώνει τέλος λέξης.

4.   Σελ. 84, Δραστηριότητα 7. «…List.remove(item) …». Η μέθοδος remove των αντικειμένων τύπου λίστας, δεν περιέχεται στο Βιβλίο Μαθητή της Γ’ τάξης.

5.   Σελ. 84, Δραστηριότητα 8 (2η βοήθεια). «…p *= item…». Πρέπει να αντικατασταθεί από την εντολή p *= the_list[item].

6.   Σελ. 98, Δραστηριότητα 22. «…χωρίς τη χρησιµοποίηση των λειτουργιών append και pop( θέση )…». Νομίζω ότι έχει ήδη αναφερθεί (σε άλλο νήμα) ότι η append είναι απαραίτητη για την προσθήκη στοιχείων στο τέλος της ουράς (εφόσον αυτή υλοποιείται σε συνάρτηση). Ομοίως είναι απαραίτητη και η pop(). Φυσικά υπάρχει δυνατότητα χωρίς την χρήση αυτών των δύο αλλά πρέπει να χρησιμοποιηθεί η insert με δείκτη εκτός του εύρους της ουράς (δηλ. με δείκτη, το πλήθος) και η remove (αντί της pop) που όπως έχω αναφέρει παραπάνω είναι εκτός ύλης. Θα μπορούσε βέβαια η αφαίρεση από την ουρά να γίνει πιο pythonistic τρόπο με τη χρήση μόνο δεικτών ή και με της εντολής del, αλλά νομίζω ότι βαρύνει πολύ (καλύτερα να αλλάξει το ζητούμενο της δραστηριότητας).

7.   Σελ. 113, Δραστηριότητα 4. «…Employee("Dijkstra", "Computer Science")…». Η τάξη είναι Teacher και όχι Employee. Επίσης κατά των ορισμό της τάξης νομίζω ότι πρέπει η μέθοδος displayCount να είναι μέθοδος τάξης δηλ. πριν από αυτή να δηλωθεί @classmethod και φυσικά να αφαιρεθεί το self από τις παραμέτρους (μπορεί βέβαια να αντικατασταθεί όπως στο βιβλίο με το cls, οπότε η print πρέπει να γίνει print "All Teachers ", cls.count. Εάν όμως ισχύουν τα παραπάνω τότε τα ζητούμενα 2, 3 και 4 της δραστηριότητας είναι κάπως μπερδεμένα. Ζητάει την ιδιότητα/μέθοδο της κλάσης δηλ count και displayCount ή των αντικειμένων δηλ. name, subject και displayTeacher; Και από τη στιγμή που έχουμε μία μόνο κλάση (Teacher) γιατί στο ζητούμενο 4 γίνεται αναφορά σε πολλές;

8.   Σελ. 114, Δραστηριότητα 5. «… def __init__( self, name, balance = 0.0 )…». Γίνεται για πρώτη φορά χρήση της δυνατότητας αρχικοποίησης τιμών παραμέτρων σε περίπτωση που δεν δηλωθούν. Αυτό δεν υπάρχει μέσα στο βιβλίο μαθητή αλλά ούτε δίνονται επαρκείς εξηγήσεις μέσα στο τετράδιο. Στην ίδια δραστηριότητα δεν αναφέρεται το αρχικό ποσό των λογαριασμών John και Mary.

9.   Σελ. 122, Α5. Ο πίνακας έχει τιμές True για όλες τις γραμμές των P και Q.

10.   Σελ. 137, πίνακας στο άνω μέρος της σελίδας. Στο 4 οποιοσδήποτε σχεσιακός τελεστής (η άλλος συνδυασμός) μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο καλά. Επίσης λείπει η εντολή 8. Στις εντολές 9, 10, 11 πρέπει να αντικατασταθούν τα βέλη με =.

11.   Σελ 142, πίνακας θέματος 12. Νομίζω πως η πρώτη στήλη πρέπει να έχει τις γραμμές: από 1 έως και 500, από 501 έως και 1000 και από 1001 και άνω.

12.   Έχουν ξεχαστεί αρκετές print της python 3.5: σελ. 53 (δραστηριότητα 20), σελ.56 (ενδεικτική λύση), σελ. 82 (δραστηριότητα 5, τρεις φορές), σελ. 97 (δραστηριότητα 18, 2 φορές) και σελ. 97-98 (δραστηριότητα 20, τρεις φορές).

Τέλος, ας μου επιτραπεί μία παρατήρηση. Αντιλαμβάνομαι ότι, τα χρονικά περιθώρια ήταν εξαιρετικά περιορισμένα αλλά, θα έπρεπε το Τετράδιο να περιλαμβάνει υλικό και για τις υπόλοιπες ενότητες του βιβλίου που δεν ήταν μέσα στη διδακτέα ύλη. Όπως βέβαια και φύλλα εργασίας για τα υπόλοιπα σημαντικά κεφάλαια εντός ύλης: λίστες, αντικείμενα, ταξινομήσεις, αναζητήσεις κ.λ.π.

Κι επειδή δεν μου αρέσει να κλείνω με αρνητικό τρόπο. Θα ήθελα να εκφράσω τα θετικά μου σχόλια στη συγγραφική ομάδα για ένα πρώτο καλό βήμα στη προσέγγιση του μαθήματος (σίγουρα καλύτερο από αυτό της Β’ τάξης). Keep up the good work.

Συγνώμη για το μακροσκελές των παρατηρήσεων μου.