Αποστολέας Θέμα: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ  (Αναγνώστηκε 4221 φορές)

user_83

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« στις: 03 Ιαν 2017, 02:42:20 μμ »
Γεια σας και καλή χρονιά... Θελω να κάνω μια ερωτηση. Ψάχνω να βρω ασκήσεις με λίστες -δεν έχω βρεί κάτι- οπότε προσπαθώ να φτιάξω κάποιες δικές μου ασκήσεις....Παραθέτω μια παρακάτω...Κάτι τέτοιο θα ειχε νόημα να δωθεί ως άσκηση...στις λίστες?

Γράψτε ένα πρόγραμμα που κάνει τα εξής:
a. καταχωρεί σε λίστα alist[30] τις 30 θερμοκρασίες του μηνός Ιουνίου.
b. Υπολογίζει τη μέση θερμοκρασία του μήνα.
c. Υπολογίζει και τυπώνει την υψηλότερη θερμοκρασία του μήνα και ποια μέρα εμφανίστηκε αυτή.


Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 815
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #1 στις: 03 Ιαν 2017, 09:45:57 μμ »
Είναι, κατά τη γνώμη μου, μία απλή άσκηση στις λίστες που εξετάζει πολύ βασικές έννοιες και η οποία δεν απαιτεί πραγματικά λίστα για να λυθεί

Ωστόσο για εισαγωγή είναι μία χαρά

Νομίζω οτι θα πρέπει να δούμε ασκήσεις που εξετάζουν την δυναμική φύση της δομής
όπως επίσης και το αναμενόμενο τετράδιο μαθητή για να δουμε λίγο στυλ ασκήσεων..

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 42
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #2 στις: 03 Ιαν 2017, 11:35:19 μμ »
Καλό θα ήταν όποιος/όποια κύριος/-α συναδελφος έχει σχετικες ασκήσεις με λίστες και ότι άλλο σχετικό έχει να μας το ανέβαζε. θ μας βοηθούσες όλους

user_83

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #3 στις: 04 Ιαν 2017, 10:45:01 πμ »
ευχαριστώ πολύ για την απάντηση...και εγω αυτό το τετράδιο περιμένω για να πάρω καμια ιδέα...διστυχώς περασαν και τα Χριστούγεννα και ακόμη να βγει...Απλά μια γνώμη ηθελα για να δω αν είμαι μέσα στη λογική των ασκήσεων γιατι το βιβλίο δεν έχει πολλά παραδείγματα και το θεωρώ αδιανόητο να διδάξω κατευεθειαν τρόπους αναζήτησης και ταξινόμησης χωρις πρώτα να έχουν καταλάβει βασικές έννοιες έτσι δεν είναι? και πάλι ευχαριστω...

polikarpos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 42
  • www.sepchiou.gr
    • Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #4 στις: 04 Ιαν 2017, 11:27:58 πμ »
Παράθεση
και το θεωρώ αδιανόητο να διδάξω κατευεθειαν τρόπους αναζήτησης και ταξινόμησης χωρις πρώτα να έχουν καταλάβει βασικές έννοιες έτσι δεν είναι?
Συμφωνώ. κι εγώ ετοίμασα  ένα εισαγωγικό/επαναλητικό φυλλάδιο για λίστες μέχρι να δούμε τι  και αν θα γίνει τίποτα με το τετραδιο μαθητή.
Πείτε  ιδέες
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3147
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #5 στις: 04 Ιαν 2017, 05:44:04 μμ »
Η δραστηριότητα 4 στη σελίδα 151, έχει ένα προβληματάκι. Στο δεύτερο σκέλος δεν έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί η isSubstring γιατί ελέγχει μόνο την ύπαρξη, ενώ εμείς θέλουμε τη θέση. Καλύτερα να το δούμε σαν δυο ξεχωριστές ασκήσεις.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

polikarpos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 42
  • www.sepchiou.gr
    • Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #6 στις: 05 Ιαν 2017, 04:33:22 μμ »
Παράθεση
Η δραστηριότητα 4 στη σελίδα 151, έχει ένα προβληματάκι. Στο δεύτερο σκέλος δεν έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί η isSubstring γιατί ελέγχει μόνο την ύπαρξη, ενώ εμείς θέλουμε τη θέση. Καλύτερα να το δούμε σαν δυο ξεχωριστές ασκήσεις.
Nαι, η εκφώνηση είναι  λίγο περίεργη, κι όσες λύσεις έχω δεί ως τώρα "κλέβουν" λίγο αλλάζοντας την εκφώνηση.
Απλά ήθελα να δω μήπως κανένας μαθητής μου απλά το έλυνε σύμφωνα με  την εκφώνηση πχ κάπως έτσι
Κώδικας: [Επιλογή]
def issubstring(s,substring):
    return substring in s
def count(s,sub):
    n=len(sub)
    N=len(s)
    counter=0
    for i in range (0,N-n+1,1):
        if issubstring(s[i:i+n],sub):
            counter +=1
    return counter
Χαζός κώδικας βέβαια αλλά σε πανελλήνιες κάνουμε ό,τι μας ζητάνε :angel:
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3147
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #7 στις: 05 Ιαν 2017, 08:33:28 μμ »
καθόλου χαζός κώδικας, μπορεί να μην είναι αποδοτικός αλλά εκφραστικά έχει ενδιαφέρον.
Κάτι αντίστοιχο είχα στο μυαλό μου, όχι τόσο σύντομο, όμως ο τελεστής διαμέρισης (slice operator) : βγήκε εκτός ύλης, αφού δεν υπάρχει στο βιβλίο της Γ, έτσι η άσκηση πρέπει να αλλάξει εκφώνηση.
Δε λέω ότι η λύση που δίνεις είναι εκτός ύλης απλά δεν μπορούμε να απαιτήσουμε από τους μαθητές να γνωρίζουν τον τελεστή :, οπότε χωρίς αυτόν η συγκεκριμένη εκφώνηση δεν έχει νόημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

taxata

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 95
  • Live long and prosper \\//
    • Πληροφορική στο ΕΠΑΛ
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #8 στις: 12 Ιαν 2017, 11:17:59 πμ »
Ευριπίδη Αρχικά Καλή Χρονιά ...

εδώ θα έλεγα θέλει λίγο μελέτη το θέμα διότι, ο εφόσον ο τελεστής ":" για τα αντικείμενα τύπου string υπάρχει στο βιβλίο της Β (βλ σελ 79) και είναι και στην αντίστοιχη διδακτέα ύλη της τάξης συνεπώς οι μαθητές το έχουν ακούσει (δε θα πω το γνωρίζουν) επειδή δεν αναφέρεται στο βιβλίο της Γ' θεωρούμε ότι είναι εκτός ύλης ως γνώση και θεματολογία για τις εξετάσεις ?
Εάν είναι έτσι και το θεωρήσουμε ως νόρμα αυτό, ίσως αρχίσουμε φιλολογικές συζητήσεις έπειτα πχ του τύπου:
"είναι η σειριακή αναζήτηση στην ύλη ή όχι" εφόσον την κάναμε στη Β' αλλά δεν διδάσκεται στο βιβλίο της Γ' τάξης ή
"μήπως να κάνουμε από του χρόνου στη Β' τάξη το βιβλίο της Γ'" για να μην έχουμε μπερδέματα....

Είναι από τις λίγες φορές που έχουμε συνέχεια σε μάθημα προγραμματισμού (Β' & Γ' Τάξη) σε πανελλαδικό μάθημα (και με δύο διαφορετικά βιβλία) και σε θέματα προγενέστερης, προ απαιτούμενης και ζητούμενης γνώσης στις εξετάσεις δεν έχουμε κάνει εκτενή κουβέντα.
Εάν καταθέσουμε απόψεις μπορώ να εκθέσω και τη δική μου, προς το παρόν το θέτω ως προβληματισμό και σκέψη.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
http://users.sch.gr/chatzipap/

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3147
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #9 στις: 12 Ιαν 2017, 01:23:47 μμ »
@taxata
Όπως λες το θέμα δεν είναι απλό, γιατί για πρώτη φορά έχουμε δυο μαθήματα εξειδίκευσης που το ένα είναι συνέχεια του άλλου άρα αναγκαστικά υπάρχουν κάποιες γνώσεις που θεωρούνται γνωστές, άσχετα αν λόγω των ιδιαιτεροτήτων των ΕΠΑΛ, έχει προνοηθεί η εμβάθυνση/επανάληψη στις ίδιες έννοιες.

Επειδή λοιπόν δεν είμαστε συνηθισμένοι σε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει σε άλλα μαθήματα που έχουν συνέχεια όπως είναι τα Μαθηματικά ή η Ιστορία. Για παράδειγμα στην Ιστορία οι μαθητές δεν εξετάζονταν στις πανελλήνιες στην ύλη της Β. Τα μαθηματικά όμως θα έλεγα ότι είναι πιο κοντά στο δικό μας μάθημα, γιατί εκεί η νέα γνώση χτίζεται στην προηγούμενη και έτσι αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσεις κάποια πράγματα από άλλες τάξεις. Όμως δεν θα εξεταστείς σε αυτά!!

Τώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά τη γνώμη μου ένας μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει τον τελεστή : αφού τον έχει διδαχθεί σε προηγούμενη τάξη αλλά εμείς δεν μπορούμε να βάλουμε άσκηση στην οποία να εξετάζουμε κάτι σχετικό με αυτόν τον τελεστή.
Αυτό το νόημα έχει και ο ορισμός της εξεταστέας ύλης.

Νομίζω ότι όλα θα ξεκαθαρίσουν όταν δοθούν κάποιες επίσημες οδηγίες όσον αφορά την εξέταση του μαθήματος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 815
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #10 στις: 12 Ιαν 2017, 03:02:01 μμ »
@taxata
Όπως λες το θέμα δεν είναι απλό, γιατί για πρώτη φορά έχουμε δυο μαθήματα εξειδίκευσης που το ένα είναι συνέχεια του άλλου άρα αναγκαστικά υπάρχουν κάποιες γνώσεις που θεωρούνται γνωστές, άσχετα αν λόγω των ιδιαιτεροτήτων των ΕΠΑΛ, έχει προνοηθεί η εμβάθυνση/επανάληψη στις ίδιες έννοιες.

Επειδή λοιπόν δεν είμαστε συνηθισμένοι σε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει σε άλλα μαθήματα που έχουν συνέχεια όπως είναι τα Μαθηματικά ή η Ιστορία. Για παράδειγμα στην Ιστορία οι μαθητές δεν εξετάζονταν στις πανελλήνιες στην ύλη της Β. Τα μαθηματικά όμως θα έλεγα ότι είναι πιο κοντά στο δικό μας μάθημα, γιατί εκεί η νέα γνώση χτίζεται στην προηγούμενη και έτσι αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσεις κάποια πράγματα από άλλες τάξεις. Όμως δεν θα εξεταστείς σε αυτά!!

Τώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά τη γνώμη μου ένας μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει τον τελεστή : αφού τον έχει διδαχθεί σε προηγούμενη τάξη αλλά εμείς δεν μπορούμε να βάλουμε άσκηση στην οποία να εξετάζουμε κάτι σχετικό με αυτόν τον τελεστή.
Αυτό το νόημα έχει και ο ορισμός της εξεταστέας ύλης.

Νομίζω ότι όλα θα ξεκαθαρίσουν όταν δοθούν κάποιες επίσημες οδηγίες όσον αφορά την εξέταση του μαθήματος.

Ξέρουμε τίποτα για αυτές τις επίσημες οδηγίες;;;

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 42
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #11 στις: 12 Ιαν 2017, 03:12:48 μμ »
Πάντως τα βιβλία του ΕΠΑΛ είναι κακογραμένα και για τον προγραμματισμό και για τα δίκτυα
. Οδηγίες διδασκαλίας δεν αξιώθηκαν ακόμη να βγάλουν !!!! Ο καιρός περνάει !!! Στο τέλος αυτοί που θα την πληρώσουν θα είναι οι μαθητές !!!

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #12 στις: 16 Ιαν 2017, 05:56:25 πμ »
Συνάδελφοι , εγώ δεν διδάσκω σε σχολείο, αλλά σε φροντιστήρια/ιδιαίτερα, και έχω φέτος πολλές ερωτήσεις/απορίες...
Επειδή διδάσκω 12 χρόνια το μάθημα της ΑΕΠΠ, και βλέπω τι γίνεται κάθε χρόνο και σε ποιες έννοιες δυσκολεύονται οι μαθητές... και τα τελευταία χρόνια που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι διδάσκονται και στην Β' λυκείου την Ψευδογλώσσα...
... Και λέω "υποτίθεται", και με κεφαλαία, γιατί έρχονται στην Γ' λυκείου χωρίς να ξέρουν σχεδόν ΤΙΠΟΤΑ........ ούτε δομή Ακολουθίας!!

Στα ΕΠΑΛ λοιπόν, που διδάχτηκε η περσινή Β' λυκείου Python, τι ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι ξέρουν;
Ξέρουν Δομή επιλογής; Ξέρουν Δομή Επανάληψης;
Ξέρουν απλές επεξεργασίες σε πίνακες; Συναρτήσεις;
Και πάμε να βάλουμε στην ύλη της Γ' ΕΠΑΛ όοολα αυτά,  με τόσες καινούργιες ενσωματωμένες συναρτήσεις, με συναρτήσεις που φτιάχνουν οι ίδιοι οι μαθητές, πίνακες, αρχεία, σειριακή αναζήτηση, ταξινόμηση;;


Με ποια λογική η αναζήτηση και η ταξινόμηση στο φετινό βιβλίο της Γ', είναι νωρίτερα από το 8ο κεφάλαιο που είναι οι πίνακες;;
Και να είναι μέσα και η στοίβα και η ουρά;;

Υπάρχουν πολλά μικρά (και πολλά ανούσια) παραδείγματα σχετικά με λεπτομέρειες για τις εντολές και τις μεταβλητές, και κανένα λυμένο παράδειγμα προγράμματος που θα τα χρησιμοποιεί όλα αυτά.

Υποτίθεται ότι μπορεί να υπάρχει και άσκηση με ορισμό και κλήση συνάρτησης;
Και αντί να υπάρχει κάποιο παράδειγμα συνάρτησης που να υλοποιεί κάποια τυπική επεξεργασία, έχουμε παραδείγματα του στυλ να εμφανίζει μία συνάρτηση 2 φορές "Γεια σου κόσμε!" , και άλλη συνάρτηση που θα εμφανίζει 4 φορές "Γεια σου κόσμε!" έχοντας μέσα κλήση της προηγούμενης;?
Ποιο είναι το νόημα σ' αυτό;

Δηλαδή πώς θα είναι τα θέματα φέτος;
Πείτε μου ένα παράδειγμα προγράμματος με πίνακες που μπορεί να είναι 3ο ή 4ο θέμα...........

Υπήρχαν ασκήσεις παρακολούθησης έτοιμου τμήματος αλγορίθμου με πίνακες τιμών. Τώρα θα υπάρχουν;
Εδώ, τόσα χρόνια στην Pascal το 3ο θέμα ήταν μόνο με δομή Επιλογής...
Και τώρα ξαφνικά μπαίνουν τόσα πολλά καινούργια πράγματα;

Βιβλίο γραμμένο το 2016, να μην έχει μέσα λυμένη ΜΙΑ άσκηση με πίνακες;; ... και να περιμένουμε να δούμε αν υπάρχουν παραδείγματα στο τετράδιο, το οποίο δεν ξέρουμε πότε θα βγει;
Ειλικρινά, δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά..........
Απίστευτο χάος..........
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 815
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #13 στις: 17 Ιαν 2017, 04:23:32 μμ »
Συνάδελφοι , εγώ δεν διδάσκω σε σχολείο, αλλά σε φροντιστήρια/ιδιαίτερα, και έχω φέτος πολλές ερωτήσεις/απορίες...
Επειδή διδάσκω 12 χρόνια το μάθημα της ΑΕΠΠ, και βλέπω τι γίνεται κάθε χρόνο και σε ποιες έννοιες δυσκολεύονται οι μαθητές... και τα τελευταία χρόνια που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι διδάσκονται και στην Β' λυκείου την Ψευδογλώσσα...
... Και λέω "υποτίθεται", και με κεφαλαία, γιατί έρχονται στην Γ' λυκείου χωρίς να ξέρουν σχεδόν ΤΙΠΟΤΑ........ ούτε δομή Ακολουθίας!!

Στα ΕΠΑΛ λοιπόν, που διδάχτηκε η περσινή Β' λυκείου Python, τι ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι ξέρουν;
Ξέρουν Δομή επιλογής; Ξέρουν Δομή Επανάληψης;
Ξέρουν απλές επεξεργασίες σε πίνακες; Συναρτήσεις;
Και πάμε να βάλουμε στην ύλη της Γ' ΕΠΑΛ όοολα αυτά,  με τόσες καινούργιες ενσωματωμένες συναρτήσεις, με συναρτήσεις που φτιάχνουν οι ίδιοι οι μαθητές, πίνακες, αρχεία, σειριακή αναζήτηση, ταξινόμηση;;


Με ποια λογική η αναζήτηση και η ταξινόμηση στο φετινό βιβλίο της Γ', είναι νωρίτερα από το 8ο κεφάλαιο που είναι οι πίνακες;;
Και να είναι μέσα και η στοίβα και η ουρά;;

Υπάρχουν πολλά μικρά (και πολλά ανούσια) παραδείγματα σχετικά με λεπτομέρειες για τις εντολές και τις μεταβλητές, και κανένα λυμένο παράδειγμα προγράμματος που θα τα χρησιμοποιεί όλα αυτά.

Υποτίθεται ότι μπορεί να υπάρχει και άσκηση με ορισμό και κλήση συνάρτησης;
Και αντί να υπάρχει κάποιο παράδειγμα συνάρτησης που να υλοποιεί κάποια τυπική επεξεργασία, έχουμε παραδείγματα του στυλ να εμφανίζει μία συνάρτηση 2 φορές "Γεια σου κόσμε!" , και άλλη συνάρτηση που θα εμφανίζει 4 φορές "Γεια σου κόσμε!" έχοντας μέσα κλήση της προηγούμενης;?
Ποιο είναι το νόημα σ' αυτό;

Δηλαδή πώς θα είναι τα θέματα φέτος;
Πείτε μου ένα παράδειγμα προγράμματος με πίνακες που μπορεί να είναι 3ο ή 4ο θέμα...........

Υπήρχαν ασκήσεις παρακολούθησης έτοιμου τμήματος αλγορίθμου με πίνακες τιμών. Τώρα θα υπάρχουν;
Εδώ, τόσα χρόνια στην Pascal το 3ο θέμα ήταν μόνο με δομή Επιλογής...
Και τώρα ξαφνικά μπαίνουν τόσα πολλά καινούργια πράγματα;

Βιβλίο γραμμένο το 2016, να μην έχει μέσα λυμένη ΜΙΑ άσκηση με πίνακες;; ... και να περιμένουμε να δούμε αν υπάρχουν παραδείγματα στο τετράδιο, το οποίο δεν ξέρουμε πότε θα βγει;
Ειλικρινά, δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά..........
Απίστευτο χάος..........

Ίσως η πιο ακριβής περιγραφή..Η έγκυρη δημιουργία και διανομή τετραδίου μαθητή θα είχε λύσει πολλά προβλήματα...

user_83

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
Απ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΙΣΤΕΣ
« Απάντηση #14 στις: 18 Ιαν 2017, 12:31:27 μμ »
Ας μην γελιώμαστε ειναι αδύνατον να λές σε ενα μαθητη ότι θα δωσει πανελληνιες των Ιουνιο και μεχρι τον Ιανουάριο να μην έχει βιβλίο ασκήσεων. Επίσης ειναι αδύνατον να βάζεις μια ύλη ατελειωτη, γιατι κατα τη γνώμη μου η ύλη και στα δυο μαθηματα ειναι πάρα πολύ μεγάλη. Η κατασταση που εχουμε να αντιμετοπίσουμε φέτος ειναι αυτή διστυχώς. Εγω σε φροντιστήριο δουλευω και δεν ξέρω τι ασκήσεις πρέπει να κάνω φετος στον προγραμματισμό.