Αποστολέας Θέμα: Θέμα Α  (Αναγνώστηκε 3600 φορές)

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2219
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #30 στις: 27 Μάι 2016, 07:19:03 μμ »
Οι οδηγίες περιείχαν πρόσθετο υλικό για τα δέντρα γιατί αυτά που αναφέρονται στο βιβλίο είναι μηδαμινά
Για τις λίστες υπάρχει σεβαστό μέγεθος περιγραφής
Για το πρόσθετο υλικό των δέντρων ειπώθηκε ρητά εδώ ότι αποτελεί διδακτέα (ει δυνατόν) ύλη για τον καθηγητή, αλλά σε καμία περίπτωση εξεταστέα ύλη για τους μαθητές αφού δεν αναφέρεται στο βιβλίο
Αντίθετα, δεν νομίζω ότι είναι εμβάθυνση μια στοιχειώδης λειτουργία εισαγωγής-διαγραφής σε λίστα που δίνει την δυνατότητα στον μαθητή να καταλάβει πολύ καλά την μη συνέχεια των θέσεων μνήμης και (κυρίως) αναφέρεται αυτούσια σε παράγραφο του βιβλίου που είναι εντός ύλης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Αθανάσιος Πέρδος

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 288
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #31 στις: 27 Μάι 2016, 07:45:29 μμ »
Οι δομές της ενότητας 3.9  (λίστες, δένδρα, γράφοι) να διδαχθούν αποκλειστικά ως θεωρία και στο επίπεδο ανάλυσης του βιβλίου. (σελ 2 οδηγίες ΙΕΠ)
Μας αρέσει ή όχι ως θέμα οφείλουμε να το διδάξουμε.

Όσο για καθημερινό φαινόμενο και λίστα, παράδειγμα υπάρχει σε προηγούμενο post.   
http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6701.msg77140#msg77140

deg

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 12
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #32 στις: 27 Μάι 2016, 11:07:33 μμ »
Θέμα Α4 Αποφοίτων

Για Ι από 2 μέχρι 14 με_βήμα 2
     Αν Ι <> 6 και I <> 12 τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Το ζητούμενο είναι να εμφανιστούν οι τιμές  2, 4, 8, 10, 14
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

Diotima

  • Επισκέπτης
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #33 στις: 27 Μάι 2016, 11:46:39 μμ »
Για το Α4 αυτών που δίνουν με το παλιό σύστημα μπορεί να δοθεί και η λύση:

Για Ι από …2…… μέχρι …14…… με_βήμα ...2....
     Αν …Ι MOD 3 >=1…… και …I MOD 3 <=2…… τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

και υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι, γιατί ενώ ένας μαθητής μπορεί να σκεφτεί να εμφανίσει τους αριθμούς που ζητούνται με μία απλή συνθήκη στην εντολή Αν, πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσει σύνθετη συνθήκη με τον τελεστή και, δηλαδή κάτι πιο σύνθετο, πολύ κακό θέμα με κενά. Θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να αφήνει το μαθητή ελεύθερο να βάλει ότι συνθήκη θέλει στο Αν, απλή ή σύνθετη.

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 891
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #34 στις: 28 Μάι 2016, 12:51:05 πμ »
Οι δομές της ενότητας 3.9  (λίστες, δένδρα, γράφοι) να διδαχθούν αποκλειστικά ως θεωρία και στο επίπεδο ανάλυσης του βιβλίου. (σελ 2 οδηγίες ΙΕΠ)
Μας αρέσει ή όχι ως θέμα οφείλουμε να το διδάξουμε.
Συμφωνώ.
Δεν καταλαβαίνω τις ενστάσεις σ' αυτό το θέμα. Η 3.9 φέτος ήταν κανονικά στην ύλη και έπρεπε να διαβαστεί όπως κι η υπόλοιπη θεωρία, κι αυτά που ζητήθηκαν αναφέρονται στο βιβλίο.
Συμφωνώ ότι αν δεν το κάνεις, δε θα το νιώσεις, αλλά περιέργως οι μαθητές το δέχθηκαν καλά και εύκολα αυτό το κομμάτι, παρόλο που πολλά σημεία της  θεωρίας τα αρνούνται επίμονα "και γιατί να το μάθουμε αυτό" και τα γνωστά σε όλους μας. Αφού εξηγήσαμε και ψιλο-κατάλαβαν τι είναι δείκτης, εξήγησα πώς γίνεται η εισαγωγή και τη διαγραφή μου την είπαν μόνοι τους. Και γενικά δεν είδα μαθητές να κολλήσουν σε καμιά από τις δύο λειτουργίες.

Και για να καταλάβω κι εγώ κάτι...
εγώ δίδαξα ότι έλεγε η 3.9 και ΔΕΝ δίδαξα τα δέντρα με τις λεπτομέρειες που δόθηκαν στην οδηγία. Ωραίες και σεβαστές οι συμπληρώσεις του συμβούλου αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δίνονται?
Θα μπορούσαν δλδ να είχαν πέσει στις εξετάσεις αυτά; Και από πού θα έπρεπε να τα είχαν διαβάσει οι μαθητές; "σας τα έγραψε μια μέρα ο καθηγητής σας στον πίνακα" ; Αυτό θα τους έλεγε το υπουργείο;
(κι ο λόγος που δεν τα δίδαξα ήταν ότι είχαμε τόσο πολλή και ποικίλη ύλη να διδάξουμε φέτος, που ότι φαινόταν απλά "εγκυκλοπαιδικό" το παρέλειπα για να ασχοληθώ με αυτά που θα εξεταστούν - σε μια τόσο πιεσμένη χρονιά, η λογική "οι μαθητές να πάρουν μια ιδέα από..." απλά με ξεπερνάει )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2219
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #35 στις: 28 Μάι 2016, 12:53:12 πμ »
Να είστε έτοιμοι (οι βαθμολογητές) για πολύ τρολ απάντηση στο ποιες μεταβλητές είναι καθολικές
Αυτές που δεν είναι ορθόδοξες
Κι από παιδιά που θα έχουν όλα τα άλλα θέματα σωστά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 119
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #36 στις: 28 Μάι 2016, 03:06:10 πμ »
Συμφωνώ.
Δεν καταλαβαίνω τις ενστάσεις σ' αυτό το θέμα. Η 3.9 φέτος ήταν κανονικά στην ύλη και έπρεπε να διαβαστεί όπως κι η υπόλοιπη θεωρία, κι αυτά που ζητήθηκαν αναφέρονται στο βιβλίο.
Συμφωνώ ότι αν δεν το κάνεις, δε θα το νιώσεις, αλλά περιέργως οι μαθητές το δέχθηκαν καλά και εύκολα αυτό το κομμάτι, παρόλο που πολλά σημεία της  θεωρίας τα αρνούνται επίμονα "και γιατί να το μάθουμε αυτό" και τα γνωστά σε όλους μας. Αφού εξηγήσαμε και ψιλο-κατάλαβαν τι είναι δείκτης, εξήγησα πώς γίνεται η εισαγωγή και τη διαγραφή μου την είπαν μόνοι τους. Και γενικά δεν είδα μαθητές να κολλήσουν σε καμιά από τις δύο λειτουργίες.

Και για να καταλάβω κι εγώ κάτι...
εγώ δίδαξα ότι έλεγε η 3.9 και ΔΕΝ δίδαξα τα δέντρα με τις λεπτομέρειες που δόθηκαν στην οδηγία. Ωραίες και σεβαστές οι συμπληρώσεις του συμβούλου αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δίνονται?
Θα μπορούσαν δλδ να είχαν πέσει στις εξετάσεις αυτά; Και από πού θα έπρεπε να τα είχαν διαβάσει οι μαθητές; "σας τα έγραψε μια μέρα ο καθηγητής σας στον πίνακα" ; Αυτό θα τους έλεγε το υπουργείο;
(κι ο λόγος που δεν τα δίδαξα ήταν ότι είχαμε τόσο πολλή και ποικίλη ύλη να διδάξουμε φέτος, που ότι φαινόταν απλά "εγκυκλοπαιδικό" το παρέλειπα για να ασχοληθώ με αυτά που θα εξεταστούν - σε μια τόσο πιεσμένη χρονιά, η λογική "οι μαθητές να πάρουν μια ιδέα από..." απλά με ξεπερνάει )

Μα, ακριβώς στο ίδιο πνεύμα, για να ασχοληθώ με αυτά που (θεώρησα πως) θα εξεταστούν σε μια τόσο πιεσμένη χρονιά, δεν έδωσα βαρύτητητα στην εισαγωγή / διαγραφή κόμβων. Δεν καταλαβαίνω πως προκύπτει από το σύνολο της ύλης ότι μπορεί ή θα έπρεπε να εξεταστεί το συγκεκριμένο κομμάτι. Οκ, προφανώς δεν ήταν εκτός ύλης και εκτός σχολικού.Αλλά...από πού κι ως πού και για ποιο λόγο να ζητηθεί αναλυτική περιγραφή λειτουργίας την οποία οι μαθητές μόνο....ζωγραφιστή είδαν;
Μαθητές που αποστηθίζουν το σχολικό δεν υπήρχε λόγος να κολλήσουν φυσικά.
Όσο για τις οδηγίες, μάλλον κάποιοι πίστεψαν ότι για κάποιο λόγο δίνονται (φυσιολογικά θεωρώ) και κάποιοι άλλοι όχι. Προφανώς η επιτροπή τις αγνόησε....

pfan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 105
  • ...
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #37 στις: 29 Μάι 2016, 05:06:56 μμ »
Το Α5 γιατί είναι κλειστού τύπου;;;
Είδα να έχει σωστό πίνακα τιμών αλλά να μην εμφανίζει γιατί δεν έβαλε έξοδο, όμως έχει στήλη ΠΙΝ[mid] που έχει τα περιεχόμενα σωστά. Σύμφωνα με τη λογική κάποιων συναδέλφων πρέπει να κοπεί όλο  :-\

Αν έχει πίνακα τιμών και κάνει ένα λάθος αριθμητικό και μετά όμως συνεχίζει σωστά τι γίνεται;;;

Από όσο ξέρω δεν έπρεπε να ξέρει την δυαδική αναζήτηση οπότε έκατσε και έκανε τον πίνακα τιμών αλλά όταν είναι κλειστού τύπου σου δένει τα χέρια.
Σύμφωνα με τις οδηγίες η δυαδική παρουσιάζεται σαν άσκηση και όχι να την γνωρίζει κάποιος, οπότε θα έπρεπε η επιτροπή αυτό το θέμα να μην το είχε κλειστού τύπου αλλά να μπορούμε να το διαχειριστούμε όπως παλιά με τους πίνακες τιμών.
Πύρζα Φανή
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγήτρια Πληροφορικής

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1319
  • There are always possibilities...
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #38 στις: 29 Μάι 2016, 05:11:07 μμ »
Το Α5 γιατί είναι κλειστού τύπου;;;

Συμφωνώ δεν πρέπει να είναι και για επιπλέον λόγους.
Για παράδειγμα όπως συζητήσαμε χθες στο βαθμολογικό κάποιος μαθητής μπορεί να έχει εμφανίσει επιπλέον τιμές. Τι κάνεις τότε;
Εμείς πάντως ζητήσαμε να μην είναι.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing