Αποστολέας Θέμα: Θέμα Α  (Αναγνώστηκε 3468 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #15 στις: 27 Μάι 2016, 02:17:12 μμ »
Μου κάνει εντύπωση ότι κανείς δεν ενοχλείται με το Α2.
Αλήθεια τόσο εύκολες είναι οι συνδεδεμένες λίστες? έννοιες όπως εκχώρηση μνήμης, αποδέσμευση μνήμης, δείκτες στη μνήμη (pointers) είναι τόσο απλές ώστε να αναλύονται σε μισή σελίδα?
Να σημειώσω ότι δε μιλάμε για μια θεωρητική (αλγοριθμική) δομή όπως τα δέντρα και οι γράφοι, η στοίβα ή η ουρά, για τις οποίες μπορείς να βρεις ρεαλιστικά παραδείγματα για να τα εξηγήσεις στα παιδιά.
Μιλάμε για μια προγραμματιστική δομή η οποία δείχνει υλοποίηση. Έχουν υλοποιήσει τα παιδιά τέτοια πράγματα? Έχουν καταλάβει τι είναι αυτό χωρίς να το υλοποιήσουν στον υπολογιστή?

Αλλά δε βαριέσαι, είναι ένα νέο τμήμα θεωρίας, παπαγαλίζεται εύκολα, περιμέναμε να πέσει
άρα .... αναμενόμενο

ΥΓ. Αλήθεια στις οδηγίες μελέτης που απέστειλαν στα σχολεία αν θυμάμαι καλά υπήρχε εκτενής ανάλυση της δομής των δέντρων, κουβέντα όμως για τις λίστες. Γιατί? Τελικά όλες αυτές οι οδηγίες τι νόημα είχαν?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 88
  • Is the Singularity near?
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #16 στις: 27 Μάι 2016, 02:41:20 μμ »
Μου κάνει εντύπωση ότι κανείς δεν ενοχλείται με το Α2.
Αλήθεια τόσο εύκολες είναι οι συνδεδεμένες λίστες? έννοιες όπως εκχώρηση μνήμης, αποδέσμευση μνήμης, δείκτες στη μνήμη (pointers) είναι τόσο απλές ώστε να αναλύονται σε μισή σελίδα?
Να σημειώσω ότι δε μιλάμε για μια θεωρητική (αλγοριθμική) δομή όπως τα δέντρα και οι γράφοι, η στοίβα ή η ουρά, για τις οποίες μπορείς να βρεις ρεαλιστικά παραδείγματα για να τα εξηγήσεις στα παιδιά.
Μιλάμε για μια προγραμματιστική δομή η οποία δείχνει υλοποίηση. Έχουν υλοποιήσει τα παιδιά τέτοια πράγματα? Έχουν καταλάβει τι είναι αυτό χωρίς να το υλοποιήσουν στον υπολογιστή?

Αλλά δε βαριέσαι, είναι ένα νέο τμήμα θεωρίας, παπαγαλίζεται εύκολα, περιμέναμε να πέσει
άρα .... αναμενόμενο

ΥΓ. Αλήθεια στις οδηγίες μελέτης που απέστειλαν στα σχολεία αν θυμάμαι καλά υπήρχε εκτενής ανάλυση της δομής των δέντρων, κουβέντα όμως για τις λίστες. Γιατί? Τελικά όλες αυτές οι οδηγίες τι νόημα είχαν?

Είπα στο γενικό σχολιασμό - αφού δε ρώτησαν για το blockchain, πάλι καλά.

6 μόρια εδώ + 10 μόρια από την ουρά, κατά τ άλλα τα θέματα βατά.

Για να μην αναφέρω ότι γενικότερα δυσκόλεψε κατά πολύ το Β Θέμα (που ας μην κοροϊδευόμαστε, ήταν πηγή εύκολων μονάδων) και μάλιστα βάλανε από εκεί τα Πινακάκια Τιμών στο Α Θέμα!!

Και εις ανώτερα...
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

Αθανάσιος Πέρδος

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 288
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #17 στις: 27 Μάι 2016, 04:01:53 μμ »
...
Αλήθεια τόσο εύκολες είναι οι συνδεδεμένες λίστες? έννοιες όπως εκχώρηση μνήμης, αποδέσμευση μνήμης, δείκτες στη μνήμη (pointers) είναι τόσο απλές ώστε να αναλύονται σε μισή σελίδα?
Να σημειώσω ότι δε μιλάμε για μια θεωρητική (αλγοριθμική) δομή όπως τα δέντρα και οι γράφοι, η στοίβα ή η ουρά, για τις οποίες μπορείς να βρεις ρεαλιστικά παραδείγματα για να τα εξηγήσεις στα παιδιά.
Μιλάμε για μια προγραμματιστική δομή η οποία δείχνει υλοποίηση. Έχουν υλοποιήσει τα παιδιά τέτοια πράγματα? Έχουν καταλάβει τι είναι αυτό χωρίς να το υλοποιήσουν στον υπολογιστή?
...

Μετά το ρεαλιστικό παράδειγμα με την ουρά που έπεσε ως Β2 έρχονται οι ερωτήσεις των παιδιών. Και καλά αν φύγει κάποιος γιατί βαρέθηκε να περιμένει; Αν έρθει κάποιος ο οποίος έχει προτεραιότητα;
Εκεί λοιπόν περιγράφεις το εξής σενάριο.
Σε μία τράπεζα που δεν έχει μηχάνημα με νούμερα όταν κάποιος εισέρχεται ρωτάει ποιος είναι ο τελευταίος και τον κοιτάει πότε θα εξυπηρετηθεί για να καταλάβει πότε είναι η σειρά του. Αν έρθει μία έγκυος τότε αυτή κοιτάει αυτόν που είναι στο ταμείο και αυτός που κοιτούσε αυτόν στο ταμείο κοιτάει την έγκυο. Αν κάποιος βαρεθεί και φύγει τότε αυτός που τον κοιτούσε αλλάζει και κοιτάει αυτόν που κοιτούσε αυτός που έφυγε. Οι πελάτες μέσα στην τράπεζα κάθονται όπου βρουν και δεν είναι σε συνεχόμενες θέσεις.

Να λοιπόν ένα ρεαλιστικό παράδειγμα που περιγράφει μια λίστα και τις λειτουργίες της.  Ως γνωστό μία ουρά προγραμματιστικά υλοποιείται και με συνδεδεμένη λίστα.

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #18 στις: 27 Μάι 2016, 04:29:35 μμ »
Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη:

Α1.5.
Άσχετα από το τι ακριβώς λέει το ευαγγέλιο, η πρόταση Α1.5 είναι και σωστή. Ένας σύγχρονος editor σου τα σημειώνει όλα τα λάθη καθώς τα κάνεις, πριν χρειαστεί να γίνει μεταγλώττιση. Οπότε εμένα δε μου αρέσει που ήταν μέσα αυτή η πρόταση.

A2.
Θα το προτιμούσα αν έπρεπε να φτιάξουν κάποια σχήματα, γιατί τα πολλά λόγια είναι φτώχεια...

Α3.
Μία από τις περιττές επιβαρύνσεις της νέας ύλης για μένα, αλλά εύκολο

Α4.
Τζάμπα μόρια, με λίγη προσοχή

Α5.
Ομοίως

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #19 στις: 27 Μάι 2016, 04:34:47 μμ »
Αντίστοιχα για τους απόφοιτους:

Α1,Α2,Α3
απροβλημάτιστα

Α4.
Ψάρωσα που ήθελε δύο συνθήκες, αφού με μία έβγαινε, αλλά καλό γιατί λύνεται με διάφορους τρόπους

Α5.
Οι απρόσεχτοι θα το κλάψουν, αλλά είναι μια χαρά

SPY

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 61
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Θέμα Α
« Απάντηση #20 στις: 27 Μάι 2016, 04:57:41 μμ »
Αντίστοιχα για τους απόφοιτους:

Α1,Α2,Α3
απροβλημάτιστα

Α4.
Ψάρωσα που ήθελε δύο συνθήκες, αφού με μία έβγαινε, αλλά καλό γιατί λύνεται με διάφορους τρόπους

Α5.
Οι απρόσεχτοι θα το κλάψουν, αλλά είναι μια χαρά

Για το Α2 έχεις δίκιο. Οι παπαγάλοι δεν έχουν προβλήματα!

Για το Α4
Για Ι από …2…… μέχρι …14…… με_βήμα ...2....
     Αν …Ι MOD 2 = 0…… και …I MOD 6 <> 0…… τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Άλλες λύσεις;

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #21 στις: 27 Μάι 2016, 05:01:22 μμ »
Για το Α4
Για Ι από …2…… μέχρι …14…… με_βήμα ...2....
     Αν …Ι MOD 2 = 0…… και …I MOD 6 <> 0…… τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

εγώ έδωσα τη λύση που λές αλλά «με_βήμα 1»
γιατί με βήμα 2 η συνθήκη Ι MOD 2 = 0 δεν εξυπηρετεί και τίποτα

SPY

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 61
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Θέμα Α
« Απάντηση #22 στις: 27 Μάι 2016, 05:04:07 μμ »
εγώ έδωσα τη λύση που λές αλλά «με_βήμα 1»
γιατί με βήμα 2 η συνθήκη Ι MOD 2 = 0 δεν εξυπηρετεί και τίποτα
Ναι σωστά βήμα 1 είχα και εγώ. Από βιασύνη έγραψα 2.

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #23 στις: 27 Μάι 2016, 05:14:01 μμ »
what about ετσι:  :D

Για Ι από 2 μέχρι 14 με_βήμα 2
     Αν Ι MOD 6 <> 0 και (I+6) MOD 6 <> 0 τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2211
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #24 στις: 27 Μάι 2016, 05:18:02 μμ »
Για Ι από 2 μέχρι 14 με βήμα 2
Αν Ι MOD 6 <> 0 και αληθής τότε

Γι'αυτό οι ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού (που έχουν γίνει της μόδας τελευταία) είναι επίφοβες και πολλές φορές κακές επιλογές εξέτασης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #25 στις: 27 Μάι 2016, 05:27:14 μμ »
Για Ι από 2 μέχρι 14 με βήμα 2
Αν Ι MOD 6 <> 0 και αληθής τότε

Γι'αυτό οι ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού (που έχουν γίνει της μόδας τελευταία) είναι επίφοβες και πολλές φορές κακές επιλογές εξέτασης

Έχεις δίκιο.
Με ένα σενάριο που να περιγράφει τη λογική που πρέπει να κωδικοποιηθεί, θα είχε πιο πολύ νόημα

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 119
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #26 στις: 27 Μάι 2016, 06:48:01 μμ »
Οδηγίες υπουργείου:

Ενότητα 3.9
Να δοθούν κατάλληλα παραδείγματα με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές την ύπαρξη και άλλων δομών δεδομένων (λίστες, δένδρα, γράφοι). Οι μαθητές να μπορούν να διακρίνουν το είδος της δομής, χωρίς να εμβαθύνουν στον τρόπο υλοποίησης ή λειτουργίας της (βλέπε ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ).
Διάρκεια: Μία διδακτική  ώρα.

...Διαβάζοντας τις οδηγίες αυτές, προσωπικά δεν συνέστησα στους μαθητές μου να αποστηθίσουν το τμήμα που ζητήθηκε. Απλώς σε κάποιους που ενδιαφέρονται για τμήματα Πληροφορικής, έδειξα στα γρήγορα τον τρόπο υλοποίησης της λίστας για να έχουν μια ιδέα περί δεικτών.
Τί να σκεφτώ τώρα, ότι στο μέλλον θα κάθομαι στην τάξη να υπογραμμίζω κομμάτια του σχολικού;E, όχι....

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #27 στις: 27 Μάι 2016, 07:06:28 μμ »
@Obelix
έχεις απόλυτο δίκιο, τα θέματα είναι σε πλήρη διάσταση με τις οδηγίες του ΙΕΠ που έστειλαν στα σχολεία, όσον αφορά την ενότητα 3.9.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2211
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #28 στις: 27 Μάι 2016, 07:08:27 μμ »
Ναι, αλλά δεν ζητήθηκε κάτι εκτός βιβλίου και η συγκεκριμένη παράγραφος είναι εντός ύλης

Να πούμε και ότι όποιος είχε μελετήσει τον αλγόριθμο δυαδικής αναζήτησης, μπορούσε να πάρει 6 μονάδες σε 30 δευτερόλεπτα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #29 στις: 27 Μάι 2016, 07:13:28 μμ »
Πέτρο δεν είπα ότι μπήκε κάτι εκτός ύλης, και η goto εντός ύλης είναι, και οι δευτερεύουσες μονάδες αποθήκευσης είναι εντός ύλης.
Είπα ότι δεν είναι δυνατόν να στέλνουν οδηγίες μελέτης στις οποίες να περιγράφουν πιο αναλυτικά από το βιβλίο τα δέντρα, να μην λένε κουβέντα για λίστες , να σου λένε στις οδηγίες ότι Οι μαθητές να μπορούν να διακρίνουν το είδος της δομής, χωρίς να εμβαθύνουν στον τρόπο υλοποίησης ή λειτουργίας της
και μετά να βάζουν την υλοποίηση δυο βασικών λειτουργιών της λίστας.
Υπάρχει μια ανακολουθία εδώ. Όπως και να έχει είπα τη γνώμη μου για το θέμα. Το θεωρώ εντελώς άκυρο αφού έχει νόημα να κάνεις θεωρητικά μόνο Αφηρημένους Τύπους Δεδομένων που έχουν εύκολα αντιστοιχία με πραγματικά φαινόμενα της καθημερινής ζωής και όχι τις δομές υλοποίησής τους, ειδικά όταν δεν γνωρίζεις την υλοποίησή τους στη ΓΛΩΣΣΑ του μαθήματος
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr