Αποστολέας Θέμα: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι  (Αναγνώστηκε 17823 φορές)

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2450
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #30 στις: 18 Μάι 2016, 03:16:27 μμ »
Κατά τη δική μου κατανόηση, το να εξηγήσεις τι ακριβώς εκφράζει ο συμβολισμός Ο προϋποθέτει ότι θα μιλήσεις για τις σταθερές c και n0 που γράφει ο ορισμός της τάξης (ή ασυμπτωτικού συμβολισμού της πολυπλοκότητας). Επίσης για να κάνεις υπολογισμό της πολυπλοκότητας ή της τάξης θα πρέπει να ορίσεις τη μεταβλητή (είτε είναι το μέγεθος εισόδου ή κάτι άλλο) και να φτιάξεις μια συνάρτηση που να συνδέει το πλήθος των βημάτων με το μέγεθος εισόδου. Από εκεί να βρεις με αλλαγή μεταβλητής την f(n) και την Ο(g(n)). Τέτοια πράγματα δεν απαιτεί το θέμα. 
Το να βρεθεί πόσες φορές εκτελείται μια εντολή σε κάποιο κώδικα είναι κάτι που το κάναμε πάντα. Είναι και τα παραδείγματα του τετραδίου μαθητή. Ο πίνακας 5.4 αναφέρει τα Ο(1), Ο(n), O(n^2) και δικαιούται ο μαθητής να ρωτήσει για αυτά. Το μόνο περίεργο σημείο είναι ο όρος «κατηγορία» χρονικής πολυπλοκότητας. Και βάζω σε εισαγωγικά τη λέξη «κατηγορία» γιατί ό όρος χρονικής πολυπλοκότητας αναφέρεται σε εντός ύλης σημείο. Η κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητα είναι στο εκτός ύλης σημείο (αν δεχτούμε ότι είναι σαφές το τι είναι μέσα και τι είναι έξω).
Κάπως έπρεπε να ονομαστεί λοιπόν αυτό που ζητάμε. Επιλέχτηκε η φράση «κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας» γιατί είναι ότι πιο κοντά στο βιβλίο.
Αναγνωρίζω πιθανές ενστάσεις. Αναγνωρίζω ότι στις πανελλήνιες δεν είναι εύκολο να ζητηθεί κάτι τέτοιο λόγω πιθανών ενστάσεων. Αλλά το στέκι γενικά δεν έχει τη φιλοσοφία να  ακολουθήσει τις πανελλήνιες. Το στέκι έχει τη φιλοσοφία να δείξει δρόμους και δε φοβάται να βγάλει το φίδι από την τρύπα.
Ίσως θα πρέπει να δοθούν πιο σαφείς επίσημες οδηγίες στη συγκεκριμένο θέμα. Πχ είναι σωστό να έχεις έξω τις κατηγορίες χρονικής πολυπλοκότητας και να δείχνεις τον πίνακα 5.4;
Τι εννοούν οι οδηγίες όταν λένε «διδάσκεται το τμήμα μέχρι τον ορισμό της πολυπλοκότητας». Ποιος είναι ο ορισμός της πολυπλοκότητας; Εννοούν τον ορισμό της τάξης στη σελίδα 95 μέσα στο πλαίσιο;

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1091
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #31 στις: 19 Μάι 2016, 12:42:57 πμ »
θέλω να δώσω τα συγχαρητήρια μου σε όσους εργάστηκαν για τη δημιουργία του επαναληπτικού διαγωνίσματος.

Εύχομαι και του χρόνου να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια, όπως επίσης εύχομαι να βρεθούν περισσότεροι εθελοντές να εργαστούν με όρεξη και με νέες ιδέες για την υλοποίηση αντίστοιχου διαγωνίσματος.


soc_h

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 70
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #32 στις: 19 Μάι 2016, 08:23:49 πμ »
Οι λύσεις θα ακολουθήσουν σύντομα  :)

Σύντομα;
Σωκράτης

user_83

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #33 στις: 19 Μάι 2016, 01:13:06 μμ »
στο θέμα β1. η εντολή Α[j-1] > A[j] θα την μετρήσουμε ως μία πράξη ή ως 2?
το Α[j-1] είναι μια πράξη μόνο του και το > ακόμα μια???

avasilis

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #34 στις: 19 Μάι 2016, 01:33:49 μμ »
οι απαντησεις υπαρχουν καπου;

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #35 στις: 19 Μάι 2016, 04:03:36 μμ »
Σύντομα;

Συνάδερφοι, καταλαβαίνω την ανυπομονησία σας για τις λύσεις αλλά κατανοήστε παρακαλώ ότι η προσπάθεια γίνεται εθελοντικά, απο ώρες που διαθέτει ο καθένας μας απο τον πολύτιμο χρόνο του. Δυστυχώς δεν έχουμε μοναδική απασχόληση το Στέκι, και ήδη οι περισσότεροι απο μας απασχολούμαστε με τις εξετάσεις (Λυκειακές Επιτροπές και ενδοσχολικές εξετάσεις, ή εντατικά επαναληπτικά μαθήματα για τους συναδέρφους του ιδιωτικού τομέα). 
Το διαγώνισμα δημοσιεύτηκε στις 10/5. Έγραψα ότι οι λύσεις θα ανέβουν και αυτο θα γίνει, μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Δεν μπορώ να καταλάβω την πίεση και την ειρωνία μερικών .....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #36 στις: 19 Μάι 2016, 05:31:02 μμ »
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει τις ενδεικτικές λυσεις της θεωρίας περισσότερο. Ευχαριστώ
Υποβάλλω τις υπόλοιπες ενδεικτικές απαντήσεις των ερωτημάτων Α2 και Α3 για παρατηρήσεις και σχολιασμό.
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

noname

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 190
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #37 στις: 19 Μάι 2016, 06:25:03 μμ »
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #38 στις: 19 Μάι 2016, 07:22:43 μμ »
στο θέμα β1. η εντολή Α[j-1] > A[j] θα την μετρήσουμε ως μία πράξη ή ως 2?
το Α[j-1] είναι μια πράξη μόνο του και το > ακόμα μια???

Η εκφώνηση του θέματος αναφέρει να εκλαμβάνονται ως μία πράξη  η εκχώρηση τιμής και η σύγκριση μεταβλητών αντίστοιχα.
Οπότε θα θεωρήσεις ως μία πράξη τη σύγκριση Α[j-1] > A[j], όπως και όλες τις υπόλοιπες.
Προσοχή, αυτό γίνεται για τις ανάγκες της άσκησης χωρίς να μένουμε με αυστηρότητα σε υπολογισμούς που ούτως ή άλλως έχουν δημιουργήσει διχογνωμία.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #39 στις: 19 Μάι 2016, 07:26:54 μμ »
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Δεν είμαι σίγουρος και ούτε θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για καθηγητή. Πιθανώς ο Σωκράτης να είναι μαθητής.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #40 στις: 19 Μάι 2016, 08:46:48 μμ »
Παραθέτω ενδεικτικές απαντήσεις και για το ερώτημα Β1.
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 655
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #41 στις: 19 Μάι 2016, 11:07:58 μμ »
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Ας μην είμαστε υπερβολικοί ... εγώ πάντα θέλω μία δεύτερη γνώμη...δεν νομίζω να σημαίναι κάτι αυτό..

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #42 στις: 20 Μάι 2016, 06:10:38 μμ »
Με κάθε επιφύλαξη για τυχόν λάθη, ανεβάζω μια ενδεικτική απάντηση για το ερώτημα Β2. Οι ζητούμενες τιμές είναι εκείνες των στηλών Στοίβα και Έξοδος του πίνακα, με έντονη γραφή.
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #43 στις: 22 Μάι 2016, 06:04:12 μμ »
Συνάδελφοι, ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων της Ομάδας Διαγωνισμάτων του στεκιού για τη χρονιά 2015-2016 ανέβηκαν στο αρχικό post του thread :

http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6654.msg76632#msg76632

Ευχαριστούμε για την υπομονή.
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

agiannak

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι
« Απάντηση #44 στις: 23 Μάι 2016, 10:29:18 πμ »
Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η  πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);