Αποστολέας Θέμα: Ασκήσεις και Οδηγίες Μελέτης Μαθητή αναρτημένες στο ΙΕΠ  (Αναγνώστηκε 6368 φορές)

Diotima

  • Επισκέπτης
@dski

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Γράφω: "Η ΟΣΟ και η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι ισοδύναμες στη χρήση τους και όπου χρησιμοποιείται η μία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η άλλη. Σε όποιο πρόβλημα απαιτείται επανάληψη με μη γνωστό πλήθος επαναλήψεων, άρα με έλεγχο κάποιας συνθήκης, μπορούμε να διατυπώσουμε τη λύση πάντα και με ΟΣΟ και με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Απλώς, άλλες φορές είναι βολικότερη η ΟΣΟ και άλλες φορές είναι βολικότερη η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ αναλόγως το πρόβλημα."

Νομίζω είναι φανερό τι εννοώ με τη λέξη "ισοδύναμες". Δεν περιγράφω εδώ πότε είναι καλύτερη η μία και πότε η άλλη, δεν εννοώ την ισοδυναμία σε σχέση με τη βελτιστοποίηση ενός αλγορίθμου όταν χρησιμοποιείται η ΟΣΟ αντί της ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ.
Αυτό εξαρτάται όπως γράφω από το πρόβλημα.

Με αυτά που γράφεις συμφωνώ και τα τονίζω στα παιδιά. Εγώ χρησιμοποιώ την ΟΣΟ κυρίως για τη λύση προβλημάτων με δομή επανάληψης, σπάνια χρησιμοποιώ τη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ και τους εξηγώ γιατί. Σε πολλά παιδιά όμως αρέσει η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ και επιμένουν να τη χρησιμοποιούν περισσότερο. Θέλω να τους αφήνω αυτήν την ελευθερία, νομίζω ότι πρέπει να είναι αποδεκτή, αν και τρομάζω μέχρι να συνηθίσουν αυτό το επιπλέον ΑΝ μέσα στο βρόχο. Παρ' όλο που εξηγείς ότι δεν κερδίζουν τίποτα γιατί θα πρέπει να γράψουν έτσι κι αλλιώς και τη συνθήκη τερματισμού και την αντίθετη στο ΑΝ, και γίνεται και πιο πολύπλοκος ο αλγόριθμος και χειρότερος από άποψη ταχύτητας, μερικοί μαθητές έχουν αδυναμία στη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Μερικοί χρησιμοποιούν αυτό π.χ.:

Διάβασε χ
Αν χ>=0 τότε
    Αρχή_επανάληψης
      .
      .
      Διάβασε χ
   Μέχρις_ότου χ<0
Τέλος_αν

που είναι πολύ καλύτερο γιατί δε χρειάζεται το ΑΝ μέσα στο βρόχο.
Τη μετατροπή από ΟΣΟ σε ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τη διδάσκω έτσι.

Όσον αφορά τον έλεγχο εγκυρότητας, τις περισσότερες φορές γίνεται χωρίς το μήνυμα λάθους οπότε βολεύει η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, αν ζητείται ναι, εκεί είναι καλύτερη η ΟΣΟ.
Θέλω να ακολουθώ και το βιβλίο γιατί στη σελίδα 148 λέει:

"Χαρακτηριστική περίπτωση όπου προτιμάται η εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι στον έλεγχο αποδεκτών τιμών καθώς και στην επιλογή από προκαθορισμένες απαντήσεις ή μενού."

γιατί σε μια θεωρητική ερώτηση, να δώσουν παραδείγματα που είναι προτιμότερη η χρήση της ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, θα πρέπει να απαντήσουν έτσι. Οπότε καλύτερα και να το χρησιμοποιούν για λόγους εμπέδωσης.

Δες αν θέλεις και το Παράδειγμα 3 αμέσως μετά από αυτήν την παρατήρηση στο βιβλίο.
Κάνει τον έλεγχο εγκυρότητας με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, παρ' όλο που απαιτείται μήνυμα λάθους και πρέπει να χρησιμοποιηθεί το ΑΝ.
« Τελευταία τροποποίηση: 12 Απρ 2016, 08:46:33 μμ από Diotima »

Diotima

  • Επισκέπτης
Καλησπέρα,
είχα γράψει και διορθώσεις για τις ασκήσεις από ΠΔΠ μέχρι και δομή επανάληψης που συζητήσατε παραπάνω, που έχουν αναρτηθεί από το ΙΕΠ. Περιέχουν και προτάσεις μου για κάποια προβλήματα διατύπωσης και παράλειψης που νομίζω ότι έχουν κάποια και μετατροπής τους ώστε να λύνονται με βάση αυτά που συζητήσατε κι εσείς.
Ξέρω ότι μάλλον είναι αργά, αλλά ήθελα να τις ξαναδώ και ο χρόνος είναι πιεστικός, παρ' όλα αυτά επισυνάπτω το αρχείο και συζητάμε αν θέλετε κάτι από αυτό.

Manolis Kosmidis

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 15
    • ΑΕΠΠ, θέματα και λύσεις, εξετάσεων, τετραδίου μαθητή, παραδείγματα βιβλίου
Οι λύσεις των ασκήσεων σε ΓΛΩΣΣΑ, του παραρτήματος Β που είναι αναρτημένο στο ΙΕΠ, είναι διαθέσιμες εδώ:  https://wp.me/P7Wwdn-R1
Είναι αδύνατη η αποφυγή λαθών και φυσικά υπάρχουν βελτιώσεις, όποτε αν τύχει και αφιερώσετε κάποιο χρόνο, όταν εντοπίσετε, παρακαλώ, ενημερώστε με.

To μάθημα της Πληροφορικής πιστεύω ότι πρέπει να περιέχει στοιχεία Ηλεκτρονικής, Ρομποτικής και της ανάπτυξης προϊόντων μέσω CAD. Επίσης, πρέπει να είναι project oriented και να βαθμολογείται ανάλογα. Η ΑΕΠΠ, πιστεύω ότι θα γίνει το πρώτο μάθημα που θα εξετάζεται με adaptive online testing.
https://aepp.gr