Αποστολέας Θέμα: ΓΕΛ: Back to the Past  (Αναγνώστηκε 106036 φορές)

gbougioukas

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 147
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #855 στις: 11 Σεπ 2018, 07:41:17 μμ »
"@Γιώργος Μπουγιούκας

Καλέ μου άνθρωπε, χρειάζονται να εντρυφήσουν οι μαθητές 15 έως 18 χρονών στη Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών;
Όταν ακόμα δεν έχουν διδαχθεί και κατανοήσει θεμελιώδεις έννοιες στα Μαθηματικά και τη Φυσική;...

Το να συγκρίνεται το μάθημα [sic] AEΠΠ με τη διδασκαλία των υπολοίπων βασικών μαθημάτων στο Λύκειο είναι τουλάχιστον αστείο.

Μαθητές που απέκτησαν στέρεες βάσεις σε Μαθηματικά και Φυσική (και αντίστοιχα Βιολογία ή Χημεία κ.α. ) δεν αντιμετωπίζουν στη συνέχεια ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα όταν φοιτούν στις καλύτερες σχολές Πληροφορικής και Μηχανικών αλλά και στον οποιοδήποτε επαγγελματικό χώρο.

Όλοι όμως δυστυχώς γνωρίζουν σε τι επίπεδο γίνονται πλέον τα υποχρεωτικά μαθήματα Μαθηματικών και Φυσικής στα περισσότερα τμήματα Πληροφορικής και Μηχανικών Πληροφορικής, με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις - πώς αντιμετωπίζονται από την πλειονότητα των μελών ΔΕΠ ως "βαρίδια" σε σχέση με τα δήθεν σύγχρονα αντικείμενα.

Μοιραία αυτή η στρεβλή νοοτροπία στους Οδηγούς Σπουδών θα περάσει τελικά και στους φοιτητές, που θα τη μεταφέρουν ως καθηγητές στο σχολείο.

Όλοι από το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα περάσαμε και βλέπουμε σε τι χάλια το έχουν φέρει οι ψευτο-καινοτομίες εις βαρος της ουσιαστικής εκπαίδευσης.

Βασικά Γνωστικά Πεδία Β'θμιας:
1) Μαθηματικά και Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία κτλ.), 2) Γλώσσα (μαζί με Ιστορία, Λογοτεχνία, Κοινωνιολογία κτλ.), 3) Ξένες Γλώσσες, 4) Καλλιτεχνική Αγωγή, 5) Φυσική Αγωγή.

Όλα τα υπόλοιπα είναι πιο χρήσιμα ως εκπαιδευτικές δραστηριότητες (πχ. ας δημιουργηθούν όμιλοι Αστρονομίας, Ρομποτικής και Προγραμματισμού, Θεάτρου και Κινηματογράφου κοκ).

Θα μάθουν τα παιδιά Διακριτά Μαθηματικά και Μαθηματική Λογική και Θεωρία Υπολογισμού - αλλά στο σωστό ακαδημαϊκό πλαίσιο και στο σωστό χρόνο.
Όχι ως μαθήματα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο για να παριστάνουμε τους μοντέρνους σε βάρος της νέας γενιάς!"

https://www.esos.gr/arthra/56993/anatheseis-poy-ypovathmizoyn-ti-didaskalia-ton-mathimatikon

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #856 στις: 11 Σεπ 2018, 10:40:47 μμ »
@gbougioukas

Γιώργο με το τελευταίο ποστ με μπέρδεψες αρχικά. "Πέταξες" εδώ μέσα μία άποψη από άλλη σελιδά και άλλη συζήτηση. Η συζήτηση καλό είναι να έχει μία ροή.

Επί της ουσίας τώρα, για να μη γράφω ένα κατεβατό, θα πρέπει να θυμόμαστε πως μιλάμε για σχολείο και μαθητές 18 ετών. Δεν μπορεί να φτάνουμε το επίπεδο στο θεό. Το κάνουν τα μαθηματικά και προσωπικά δε το βρίσκω σωστό.

@pgrontas

...

Από την άλλη όλα αυτά σε ένα χρόνο και με νέα γλώσσα ίσως είναι υπερβολικά. Αν μπορούσαμε να εκμεταλλευτουμε τη Β Λυκείου έστω και για μία ώρα τα πράγματα θα είναι καλύτερα.

Η ουσία πάντως είναι ότι, όπως εγγραψα και νωρίτερα δεν πάμε πουθενά αν ασχολούμαστε μόνο με τη Γ Λυκείου και τις εξετάσεις.

Σε αυτό που λες στο τέλος θέλω να σταθώ.

Δεν μπορεί όλο το σχολείο να είναι η Γ' τάξη του ΓΕΛ, δυστυχώς όμως αυτό ακριβώς συμβαίνει! Εδώ και πολλά χρόνια το ΓΕΛ δεν παρέχει τίποτα ουσιαστικό στον απόφοιτό του για τη ζωή μετά το σχολείο παρά μόνο τη δυνατότητα να συμμετέχει στις εξετάσεις με σκοπό τη συνέχιση των σπουδών του. Το να παρέχουμε γνώση που είναι σύγχρονη και έχει πρακτική αξία φαντάζει πρωτοποριακό μπροστά στο σημερινό Γενικό Λύκειο. Αν σκεφτεί κανείς το τι διδάσκουμε στα ΓΕΛ θα καταλάβει πως σήμερα, ΜΟΝΟ με το Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, ούτε υπάλληλος γενικών καθηκόντων σε ένα γραφείο δεν μπορείς να πας!!!

Όταν λέω πως π.χ η εισαγωγή της Python μπορεί να αξιοποιηθεί πολυεπίπεδα εννοώ πως :

1) Είναι ένα πραγματικό εφόδιο στη συνέχιση των σπουδών μετά το λύκειο (ο προγραμματισμός βρίσκεται σε πολλά τμήματα, από τους ΗΜΜΥ και τους Φυσικούς μέχρι τους Βιολόγους κ.α)
2) Είναι μία (σύγχρονη) γνώση που μπορεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως στη μετα-σχολική ζωή του μαθητή (στην κατάρτιση, στην καθημερινότητα, στην αναδειξη της δημιουργικότητας κτλ)
3) Μπορεί να αξιοποιηθεί από τον ίδιο το μαθητή ως εργαλείο δημιουργίας στα πλαίσια της σχολικής ζωής (διαγωνισμοί, workshops κτλ)
4) Μπορεί να αξιοποιηθεί από εμάς ώστε να οργανώσουμε και να διαρθρώσουμε καλύτερα τις σπουδές στο αντικείμενο της πληροφορικής μέσα στο σχολείο (δίνοντας μία κατεύθυνση στην Α' και τη Β' τάξη... γιατί όχι και στο γυμνάσιο)
5) Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο προσέλκυσης νέων παιδιών στο αντικείμενο της πληροφορικής και στον καλύτερο επαγγελματικό προσανατολισμό

Και φυσικά μία πραγματική γλώσσα στην Γ' λυκείου μπορεί να αποτελέσει μία τέλεια ευκαιρία να προωθήσουμε το αντικείμενο και στις προηγούμενες τάξεις! Αντίθετα η εξάωρη ΑΕΠΠ μου μυρίζει ήδη κατάργηση της ΕΑΕΗΥ της Β' τάξης...
« Τελευταία τροποποίηση: 12 Σεπ 2018, 07:52:52 μμ από ilias_s »