Αποστολέας Θέμα: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  (Αναγνώστηκε 35295 φορές)

stpdt

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 267
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #30 στις: 22 Σεπ 2014, 02:51:43 μμ »
Όσον αφορά την ύλη της γενικής παιδείας (που ελπίζω να διατηρηθεί και στην Γ τάξη) νομίζω πρέπει να συμπεριλαμβάνει ,εκτός της κλασικής πληροφορικής, και τα παρακάτω.

Να έχει κεφάλαια:

1) Γίνε Πολιτικός Μηχανικός
2) Γίνε Ηλεκτρολόγος
3) Γίνε Γιατρός
4) Γίνε Χημικός
5) Γίνε Σχεδιαστής

κλπ κλπ

και τα παιδιά να διδάσκονται επίκαιρα πακέτα λογισμικού που χρησιμοποιεί ένας σύγχρονος επαγγελματίας.

Για να καταλάβει ο κόσμος ότι στην εποχή μας, μέτρια σπίτια μπορεί να χτίζει και ένας ημιμαθής, και στο περίπου διαγνώσεις ιατρικές μπορεί να κάνει ένας ημιμαθής, και χημικές αναλύσεις μπορεί να κάνει ένας ημιμαθής κλπ κλπ, πάντα φυσικά με εργαλείο έναν υπολογιστή.

Να βγει μια γενιά που να είναι σε θέση να ελέγχει όλες αυτές τις συντεχνίες που έχουν κάτσει στο σβέρκο της κοινωνίας και την απομυζούν, πουλώντας το επιστημονιλίκι τους πανάκριβα ενώ στην πραγματικότητα η δουλειά που κάνουν είναι ελάχιστη και είναι δουλειά χειριστή υπολογιστών (δηλαδή μη επιστημονική)

gergerman

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 24
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #31 στις: 22 Σεπ 2014, 04:19:58 μμ »
Παιδιά, καμμία βοήθεια-υλικό  για την έννοια του υπολογιστικού προβλήματος; Είναι αυτή η κατηγορία προβλημάτων που αναφέρεται και στην ΑΕΠΠ( 3 κριτήριο κατηγοριοποίησης προβλημάτων : υπολογιστικά , απόφασης, βελτιστοποίησης ) ή έχουν να κάνουν με τον υπολογιστή;

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #32 στις: 22 Σεπ 2014, 06:00:55 μμ »
Παιδιά, καμμία βοήθεια-υλικό  για την έννοια του υπολογιστικού προβλήματος; Είναι αυτή η κατηγορία προβλημάτων που αναφέρεται και στην ΑΕΠΠ( 3 κριτήριο κατηγοριοποίησης προβλημάτων : υπολογιστικά , απόφασης, βελτιστοποίησης ) ή έχουν να κάνουν με τον υπολογιστή;

Δες εδώ:
http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5911.msg67521#msg67521

gergerman

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 24
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #33 στις: 22 Σεπ 2014, 08:28:02 μμ »
Δες εδώ:
http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5911.msg67521#msg67521


Συνάδελφε το έχω δει αυτό. Είναι πολύ καλό. Εξακολουθώ να έχω όμως απορία περί της έννοιας του υπολογιστικού προβλήματος . Αν έχει κανείς υλικό ή κανά link ...

alex1alex

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 80
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #34 στις: 23 Σεπ 2014, 11:09:01 μμ »

dpa2006

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 608
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #35 στις: 24 Σεπ 2014, 11:09:11 πμ »
Ολόκληρο δεν υπάρχει ακόμη;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 839
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #36 στις: 24 Σεπ 2014, 10:15:36 μμ »
Φρέσκο κόμικ από το xkcd, θεωρώ (χωρίς πλάκα) ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα 2.1.3 περί υπολογιστικών προβλημάτων.  :)

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1281
  • There are always possibilities...
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #37 στις: 24 Σεπ 2014, 10:49:57 μμ »
Μήπως η ενότητα 2.1.3 εννοεί τα υπολογίσιμα προβλήματα και όχι τα υπολογιστικά;
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1069
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #38 στις: 25 Σεπ 2014, 12:04:51 πμ »
Με τον αρχικό σχεδιασμό το μάθημα  "Επιστήμη Υπολογιστών" θα διδάσκονταν στη Β και Γ λυκείου.

Μήπως το βιβλίο περιέχει την ύλη και για τις δύο τάξεις;

Ανδρέας Φαρμακόρης

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 99
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #39 στις: 25 Σεπ 2014, 09:46:26 πμ »
Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 839
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #40 στις: 25 Σεπ 2014, 10:25:16 πμ »
Μήπως η ενότητα 2.1.3 εννοεί τα υπολογίσιμα προβλήματα και όχι τα υπολογιστικά;

Τουλάχιστον από τον ορισμό του τι δεν είναι "υπολογιστικό", κι εγώ αυτό καταλαβαίνω:

Παράθεση
Από την άλλη, τα μη υπολογιστικά προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από έναν υπολογιστή ή από άλλα μηχανικά μέσα. Για παράδειγμα, καμία μηχανή δεν μπορεί γενικά να αποφανθεί αν ένα δεδομένο πρόγραμμα θα επιστρέψει απάντηση για μια δεδομένη είσοδο, ή αν θα εκτελείται για πάντα.

dpa2006

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 608
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #41 στις: 25 Σεπ 2014, 06:49:05 μμ »
Ολοκληρο το βιβλίο:  http://195.251.16.52/uploaded_files/EISAGOGI_EPISTIMI_YPOLOGISTON.pdf
Ευχαριστώ!
Μείγμα ΑΕΠΠ,Τεχνολογίας Υπολογιστικών Συστημάτων και Εφαρμογών ΗΥ και Δικτύων,απουσιάζουν τα πολυμέσα.
Προστέθηκε κεφάλαιο Τεχνητής Νοημοσύνης.

[edit]
Με την ευκαιρία να ρωτήσω,θα ανέβουν τα νέα βιβλία στο http://ebooks.edu.gr/ ή κάπου αλλού για να τα έχουμε σε e-μορφή;
[/edit]
« Τελευταία τροποποίηση: 26 Σεπ 2014, 09:49:30 πμ από dpa2006 »
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

eara

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 79
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #42 στις: 27 Σεπ 2014, 07:42:49 μμ »
Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.

stpdt

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 267
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #43 στις: 27 Σεπ 2014, 08:37:18 μμ »
Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σύντομα (άμεσα) είναι τι γίνεται με την κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων σε μορφή ψευδοκώδικα, καθώς και την εννοια της αναδρομής.
Με μια πρώτη ματιά το βιβλίο χρησιμοποιεί στην 2η ενότητα ψευδοκώδικα και με αυτόν παρουσιάζει διάφορα παραδείγματα όπου γίνεται χρήση διαδικασιών/συναρτήσεων.
Δυστυχώς από όσο γνωρίζω μέχρι στιγμής δεν έχουμε ένα αντίστοιχο (εξελληνισμένο) περιβάλλον διαθέσιμο για τον  ψευδοκώδικα του βιβλίου που να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών, πόσο μάλλον αναδρομή.
Στο βιβλίο βέβαια γίνεται αναφορά για το περιβάλλον ViALGOL το οποίο φαίνεται να υποστηρίζει κλήση διαδικασιών αλλά δεν το έχω εντοπίσει μέχρι στιγμής να είναι κάπου διαθέσιμο, και δεν έχω άλλη πληροφόρηση...

Ξέρει κάνεις τίποτα για αυτό;

Πρόκειται να διατεθεί σύντομα και άμεσα;

Σε άλλη περίπτωση πως θα παρουσιάσουμε ζωντανά παραδείγματα στο εργαστήριο (που υποτίθεται πως είναι ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος) για ανάλυση του προβλήματος σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, κλήση διαδικασιών/συναρτήσεων και αναδρομή;

Θα καταφύγουμε στην "ΓΛΩΣΣΑ" που δεν υπαρχει αναφορά; σε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού π.χ. C/PASCAL/JAVA κ.ο.κ.;
Δεν με βρίσκει αρνητικό αυτό... απλώς είναι θέμα ΧΡΟΝΟΥ! και τι τελικά θα αποκομίσουν οι μαθητές αν πριν ακόμα καταλάβουν τα βασικά εντός 10 ωρών αρχίσεις να τους δίνεις και παραδείγματα με άλλες γλώσσες από αυτές του βιβλίου.

http://wiki.scratch.mit.edu/wiki/Recursion

Katsadouros_Dhm

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 370
Απ: Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
« Απάντηση #44 στις: 28 Σεπ 2014, 12:49:29 μμ »
Για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας Α' και Β΄Λυκείου βγήκε η διδακτέα-εξεταστέα ύλη. Λείπουν τα μαθήματα Πληροφορικής.
Ειδικά για το μάθημα της Β' Λυκείου (λόγω Τράπεζας θεμάτων) θα πρέπει να βγει άμεσα η αντίστοιχη εγκύκλιος γιατί τα μαθήματα τρέχουν.

Άποψή μου είναι ότι λόγω της μιας ώρας διδασκαλίας την  εβδομάδα είναι αδύνατο να διδαχθούν σε βάθος όλες οι έννοιες που αφορούν τους αλγορίθμους και αναφέρονται στο βιβλίο (Κεφάλαιο 2).
Νομίζω ότι θα ήταν καλό για τους μαθητές πολλά θέματα να αφαιρεθούν από την ύλη (θα ήταν καλό να βγουν οι πίνακες, οι διαδικασίες, η αναδρομή, η πολυπλοκότητα, αυτά μπορούν να μπουν στη Γ' Λυκείου) και να μείνουν οι βασικές αλγοριθμικές δομές (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη), νομίζω οι 10 ώρες του ΠΣ είναι οριακές ακόμα και για αυτά τα βασικά.
Θα γίνει πολύ πιο καλό μάθημα, θα εμπεδωθεί καλύτερα η ύλη από τους μαθητές και θα δημιουργηθεί έτσι μια σταθερή βάση για τη Γ' Λυκείου.
Εγώ πάντως στο 2ο κεφάλαιο εκεί θα επιμείνω - περιμένοντας τις οδηγίες του Υπουργείου για τα υπόλοιπα - στην ενότητα 2.2.7.1 έως και 2.2.7.4
Σε κάθε περίπτωση βέβαια θα πρέπει να ακολουθήσουμε τελικά την ύλη που θα υποδειχθεί από το Υπουργείο.