Αποστολέας Θέμα: Θέμα Δ  (Αναγνώστηκε 9421 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3164
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #45 στις: 16 Ιούν 2014, 12:17:35 πμ »
Ενώ όταν ζητείται πρόγραμμα πιστεύεις ότι τις κοιτάνε?  ;)

Όταν ζητείται αλγόριθμος, ποιος διορθωτής κοιτάει δηλώσεις μεταβλητών;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3164
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #46 στις: 16 Ιούν 2014, 12:33:14 πμ »
Αυτό πάλι;... Δηλαδή ένας να ξέρει αναδρομικότητα εκτός ύλης, και να μη χρειάζεται να δηλώσει μεταβλητές, και ο άλλος που προσπαθεί να διαβάσει μέσα στην ύλη, να πάει να δηλώσει μεταβλητές και να κάνει λάθος εκεί και να του κοπούν μονάδες...  :-\
Δηλαδή για να χρησιμοποιήσει κάποιος κλήση αλγορίθμου από αλγόριθμο πρέπει να ξέρει αναδρομή?
Η κοινή λογική δεν μετράει? τόσο φοβερό είναι? κανείς δεν έχει αναρωτηθεί ποτέ ποιος είναι ο ρόλος των Δεδομένων και των Αποτελεσμάτων?

Επίσης τι μανία είναι αυτή με αναφορές για εντός και εκτός ύλης? Ιστορία κάνουμε?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #47 στις: 16 Ιούν 2014, 01:16:31 πμ »
Δηλαδή για να χρησιμοποιήσει κάποιος κλήση αλγορίθμου από αλγόριθμο πρέπει να ξέρει αναδρομή?
Η κοινή λογική δεν μετράει? τόσο φοβερό είναι? κανείς δεν έχει αναρωτηθεί ποτέ ποιος είναι ο ρόλος των Δεδομένων και των Αποτελεσμάτων?
Αυτό που λες δεν υπάρχει... "Κοινή λογική" σε μαθητές, και να το σκεφτούν μόνοι τους;; Χωρίς να λέει τίποτα το βιβλίο στην ύλη που διδάσκονται;; Καμία πιθανότητα δεν δίνω.
Και όταν τελικά φτάσουμε στον Τημηματικό Προγραμματισμό και ρωτήσει κάποιος αν υπάρχει περίπτωση να γράψει κάτι αντίστοιχο στην Ψευδογλώσσα, του λέμε όχι! Άλλο θέμα το ότι εξηγούμε πως οι εντολές Δεδομένα και Αποτελέσματα έχουν μεταβλητές που μοιάζουν με τις παραμέτρους των υποπρογραμμάτων.

Επίσης τι μανία είναι αυτή με αναφορές για εντός και εκτός ύλης? Ιστορία κάνουμε?
Να επιστρέψουμε στο θέμα των δυναμικών δομών τότε, και να τις χρησιμοποιούμε σε κάθε άσκηση αντί να σπάμε το κεφάλι μας αν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ή όχι στατικούς πίνακες;......
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3164
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #48 στις: 16 Ιούν 2014, 11:35:46 πμ »
Αυτό που λες δεν υπάρχει... "Κοινή λογική" σε μαθητές, και να το σκεφτούν μόνοι τους;; Χωρίς να λέει τίποτα το βιβλίο στην ύλη που διδάσκονται;; Καμία πιθανότητα δεν δίνω.
Φαίνεσαι πολύ βέβαιος και απόλυτος για κάτι που δεν ισχύει.
Πως εξηγείς τότε ότι φέτος πολλοί μαθητές χρησιμοποιήσαν ήδη
1) Πίνακες τριών διαστάσεων που δεν είχαν διδαχθεί
2) Δυναμικούς πίνακες
3) Κλήση αλγορίθμου από αλγόριθμο

τα οποία είναι θέματα εκτός ύλης που δεν έχουν διδαχθεί?

Αυτό δεν αναιρεί το παραπάνω σκεπτικό σου?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 131
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #49 στις: 16 Ιούν 2014, 01:21:37 μμ »
Η χρήση τρισδιάστατων αυτών εξηγείται
- είτε με το ότι κάποιος καθηγητής τους τους τα δίδαξε,
- είτε με το ότι ασχολούνται γενικά εκτός σχολείου ήδη με προγραμματισμό.
Αλλά να το σκέφτηκε μόνος του κάποιος μαθητής έτσι απλά με "κοινή λογική", αυτό μου φαίνεται απίθανο...
Άντε, να αφήσω 1 πιθανότητα στις 100000 για να μην είμαι τόσο απόλυτος...  :)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

batos

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 70
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #50 στις: 16 Ιούν 2014, 07:21:26 μμ »
Δηλαδή για να χρησιμοποιήσει κάποιος κλήση αλγορίθμου από αλγόριθμο πρέπει να ξέρει αναδρομή?
Η κοινή λογική δεν μετράει? τόσο φοβερό είναι? κανείς δεν έχει αναρωτηθεί ποτέ ποιος είναι ο ρόλος των Δεδομένων και των Αποτελεσμάτων?

Συμφωνώ.
Έχουμε ένα μάθημα που ξεκινάει με ψευδογλώσσα και διαγράμματα ροής, και καταλήγει με ΓΛΩΣΣΑ και υποπρογράμματα.
Η αντιστοιχία αλγορίθμων με ΔΕΔΟΜΕΝΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, με τα υποπρογράμματα είναι απαραίτητη όταν διδάσκεται η μετάβαση στον τμηματικό προγραμματισμό. Στο βιβλίο τονίζονται συνέχεια τα πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.
Κάποιος υλοποιεί τμηματικό προγραμματισμό με αλγορίθμους (γιατί η ανάγκη του προβλήματος το επιβάλλει) και χρησιμοποιεί μια ανάμικτη σύνταξη ορισμού υποπρογράμματος και κλήσης του, γιατί το βιβλίο δεν λέει πώς γίνεται αυτό (υπο-αλγόριθμος;).
Όταν ένα θέμα όπως το Δ, εξετάζει ουσιαστικά αλγοριθμική λογική (και ο εξεταζόμενος την δίνει σωστά), τότε δεν υπάρχει κάτι αρνητικό στην παραπάνω προσέγγιση.

apoldem

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 86
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #51 στις: 17 Ιούν 2014, 11:29:04 πμ »
Η σύγχρονη αντίληψη για την εκμάθηση αλγορίθμων είναι ότι ο τμηματικός προγραμματισμός διδάσκεται μαζί με τις τρεις δομές (ακολουθία, επιλογή και επανάληψη). Ουσιαστικά ο τμηματικός προγραμματισμός είναι η τέταρτη δομή αφού αλλάζει δραματικά τον τρόπο που γράφεται ο κώδικας. Μπορεί (και πρέπει) να διδάσκεται πριν ακόμη την δομή επανάληψης. Δείτε για παράδειγμα το light-bot από την ώρα του κώδικα http://light-bot.com/hocflash.html, για παιδιά δημοτικού. Πρώτα διδάσκονται τις διαδικασίες και μετά η επανάληψη έρχεται σαν φυσικό επακόλουθο. Από προσωπική εμπειρία σας διαβεβαιώνω ότι τα 10χρονα παιδάκια δεν έχουν κανένα πρόβλημα να καταλάβουν αμέσως τι είναι το υποπρόγραμμα.