Αποστολέας Θέμα: ΘΕΜΑ Β  (Αναγνώστηκε 17359 φορές)

freedomst

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #45 στις: 06 Ιούν 2014, 07:07:30 μμ »
Διαφωνώ με το να κοπεί μια μονάδα μόνο σε αυτούς που το λύσαν με Μέχρις_ότου...
Είναι άδικο για τα παιδιά που το λύσαν με τις άλλες δύο δομές. Όπως και στο B2 του 2012 που κάποιοι το χαν λύσει με ΌΣΟ..

+1
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

Μέλανδρος Ευχετζής

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #46 στις: 06 Ιούν 2014, 07:33:27 μμ »
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση μαθητή μου.
Το 4ο θέμα το έλυσε με πρόγραμμα και οχι με αλγόριθμο. Τι ποινή θα έχει (αν έχει);

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #47 στις: 06 Ιούν 2014, 07:48:14 μμ »
Καμία αν τα έχει κάνει όλα σωστά

Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση μαθητή μου.
Το 4ο θέμα το έλυσε με πρόγραμμα και οχι με αλγόριθμο. Τι ποινή θα έχει (αν έχει);
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2214
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #48 στις: 06 Ιούν 2014, 08:54:12 μμ »
Κι εμένα καλός μαθητής έγραψε 2 προγράμματα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2780
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #49 στις: 06 Ιούν 2014, 09:27:16 μμ »
Και τα
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση μαθητή μου.
Το 4ο θέμα το έλυσε με πρόγραμμα και οχι με αλγόριθμο. Τι ποινή θα έχει (αν έχει);

Και τα προγράμματα είναι ένας τόπος αναπαράστασης αλγορίθμων (βλ. κεφ. 2).

SuperTz

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 51
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #50 στις: 06 Ιούν 2014, 09:28:55 μμ »
απο τετραδιο μαθητη σελ 24
γινεται και με Για φυσικα
Στο τετράδιο μαθητή έχει ακριβώς το ίδιο διάγραμμα ροής (μα ακριβώς όμως...) και ζητάει να γραφεί η εκφώνηση του προβλήματος που έχει σα λύση το παραπάνω διάγραμμα ροής. Είναι ακόμα χαρακτηριστικό ότι στο βιβλίο εκπαιδευτικού η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν είναι από αυτές που προτείνεται να γίνουν

Όσον αφορά την υλοποίηση με πρόγραμμα, δεν μπορώ να βρω λόγο να είναι λάθος. Είναι μορφή κωδικοποίησης και μάλιστα μέσα στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου (για να μην πάμε σε υλοποίηση σε άλλη γλώσσα προγραμματισμού)

Vangelis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 786
  • Για ακούτε και κανένα μεγαλύτερο!!!
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #51 στις: 06 Ιούν 2014, 10:13:29 μμ »
Η κωδικοποίηση με χρήση της Αρχή_επανάληψης δεν κωδικοποιεί το λογικό διάγραμμα που έχει δοθεί αλλά κάποιο ισοδύναμό του.

Το συγκεκριμένο διάγραμμα  μετά την αρχικοποίηση τιμών  πάει σε έλεγχο λογικής  συνθήκης άρα είναι λάθος η τοποθέτηση της συνθήκης σε άλλο μέρος του κώδικα ασχέτως ότι παράγει ισοδύναμο αποτέλεσμα.

Για επιβεβαίωση δοκιμάστε το ανάποδο.  Γράψτε τον ισοδύναμο αλγόριθμό με Αρχή_επανάληψης και δοκιμάστε να κάνετε το διάγραμμα, θα καταλήγατε ποτέ σε αυτό που δόθηκε; 

Εμείς  πάντως θα κόβουμε 2 μονάδες

 

freedomst

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #52 στις: 06 Ιούν 2014, 10:25:30 μμ »
Η κωδικοποίηση με χρήση της Αρχή_επανάληψης δεν κωδικοποιεί το λογικό διάγραμμα που έχει δοθεί αλλά κάποιο ισοδύναμό του.

Το συγκεκριμένο διάγραμμα  μετά την αρχικοποίηση τιμών  πάει σε έλεγχο λογικής  συνθήκης άρα είναι λάθος η τοποθέτηση της συνθήκης σε άλλο μέρος του κώδικα ασχέτως ότι παράγει ισοδύναμο αποτέλεσμα.

Για επιβεβαίωση δοκιμάστε το ανάποδο.  Γράψτε τον ισοδύναμο αλγόριθμό με Αρχή_επανάληψης και δοκιμάστε να κάνετε το διάγραμμα, θα καταλήγατε ποτέ σε αυτό που δόθηκε; 

Εμείς  πάντως θα κόβουμε 2 μονάδες

 

Μα και η λύση με την ΟΣΟ σε άλλο διάγραμμα φτάνει αν την μετατρέψουμε μόνη της!!!
Αφού αλλού οι έξοδοί της σε σχέση με αυτό που δίνεται στο Β2!!!


Οπότε και με ΟΣΟ να το κάνεις το διάγραμμα πάλι το αλλάζεις!!!

Με το συγκεκριμένο διάγραμμα πότε δεν έχουμε κωδικοποίηση απόλυτα ίδια παρά ΜΟΝΟ ισοδύναμη!!!
Γιατί λοιπόν να είναι απόλυτα σωστό το ΟΣΟ ή το ΓΙΑ και μερικώς σωστό το ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ αφού κανένα από τα τρία δεν οδηγεί ακριβως στο διάγραμμα που δόθηκε.

Ο μόνος τρόπος για να πάρω ψευδογλώσσα απόλυτα ιδια με το διάγραμμα είναι να πω
...
Μέχρι ι > 200 κάνε
...
Τέλος_επανάληψης
...
 Που είμαι σίγουρη πως πολλοί μπορεί να μη τη δεχόντουσαν ως λύση γιατί δεν το λέει πουθενά το βιβλίο...
και όμως είναι σωστή αλγοριθμική σκέψη σε ψευδοκώδικα!!!
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

VAIOS

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 59
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #53 στις: 06 Ιούν 2014, 10:37:01 μμ »
Το συγκεκριμένο διάγραμμα λύνεται και με Αρχή_Επανάληψης οπότε δεν πρέπει να κοπούν μονάδες.
Κάθε πρόβλημα στην πληροφορική το αντιμετωπίζουμε χωριστά, δεν ομαδοποιούμε τις λύσεις.

grdereken

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 30
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #54 στις: 06 Ιούν 2014, 10:49:58 μμ »
Στο Β1 είναι σωστά για αρχική τιμή στο θ από ότι βλέπω, αν δεν κάνω λάθος, το κ, κ+1, 30, 29. Το 28 για παράδειγμα (και οι άλλες σταθερές τιμές σ)  είναι λάθος γιατί όταν το κ θα γίνει 29 (σ+1 γενικά) αρχικοποιείται για max μία τιμή Π[28] που είναι ήδη μεγαλύτερη από τα δεδομένα που απομένουν να εξεταστούν τα Π[29], Π[30] και έτσι θα γίνεται αντιμετάθεση του Π[28]  με το μικρότερο Π[29], που είναι λάθος.

Για το Β2 θα δούμε αύριο στη συνάντηση. Υποψιάζομαι από τις συζητήσεις στο στέκι και με συναδέλφους στα Τρίκαλα ότι θα τεθούν οι απόψεις της μη μείωσης, της μείωσης μιας μονάδας ή των δύο μονάδων. Προσωπικά πιστεύω στη μη μείωση. Θα δούμε ...

Vangelis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 786
  • Για ακούτε και κανένα μεγαλύτερο!!!
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #55 στις: 06 Ιούν 2014, 11:21:44 μμ »
Αλγόριθμος Β2
  i  ←  1
  s ←  0
Oσο ΟΧΙ(i>200) επανάλαβε
   Διάβασε  m
   Aν  m>10  τότε
        s  ← m + s
   τέλος_αν
   i ← i + 1
τέλος_επανάληψης
Εκτύπωσε s
Τέλος  Β2

Χρησιμοποιεί την ΟΣΟ και η κωδικοποίηση του με διάγραμμα οδηγεί ακριβώς σε αυτό που έχει δοθεί.
Δεν έχουμε χρησιμοποιήσει βέβαια (ίσως) ποτέ ΟΧΙ(συνθήκη) ... ε αυτή είναι η "παγίδα" του θέματος που θα ξεχωρίσει τους διαβασμένους απο αυτούς που παπαγαλίζουν.

2 μονάδες λοιπόν για αυτούς.

alex goug

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #56 στις: 06 Ιούν 2014, 11:39:12 μμ »
Στο Β1 είναι σωστά για αρχική τιμή στο θ από ότι βλέπω, αν δεν κάνω λάθος, το κ, κ+1, 30, 29. Το 28 για παράδειγμα (και οι άλλες σταθερές τιμές σ)  είναι λάθος γιατί όταν το κ θα γίνει 29 (σ+1 γενικά) αρχικοποιείται για max μία τιμή Π[28] που είναι ήδη μεγαλύτερη από τα δεδομένα που απομένουν να εξεταστούν τα Π[29], Π[30] και έτσι θα γίνεται αντιμετάθεση του Π[28]  με το μικρότερο Π[29], που είναι λάθος.

Για το Β2 θα δούμε αύριο στη συνάντηση. Υποψιάζομαι από τις συζητήσεις στο στέκι και με συναδέλφους στα Τρίκαλα ότι θα τεθούν οι απόψεις της μη μείωσης, της μείωσης μιας μονάδας ή των δύο μονάδων. Προσωπικά πιστεύω στη μη μείωση. Θα δούμε ...
Εγω ειμαι μαθητης και εβαλα στο θ το κ+1 το ετρεξα πολλες φορες με διαφορετικες τιμες και μου εβγαινε παντα σωστο ..ολες οι ενδεικτικες απαντησεις που διαβασε το ειχαν κ ...σιγουρα δεν θα χασω μορια?

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3178
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #57 στις: 06 Ιούν 2014, 11:40:19 μμ »
και το κ+1

και το 30

και οποιαδήποτε τιμη στο διάστημα [κ, 30] είναι σωστή

alex goug

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #58 στις: 06 Ιούν 2014, 11:43:53 μμ »
και το κ+1

και το 30

και οποιαδήποτε τιμη στο διάστημα [κ, 30] είναι σωστή
Ευχαριστω

freedomst

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
Απ: ΘΕΜΑ Β
« Απάντηση #59 στις: 06 Ιούν 2014, 11:47:42 μμ »
...
Oσο ΟΧΙ(i>200) επανάλαβε
   ...
τέλος_επανάληψης
...
Χρησιμοποιεί την ΟΣΟ και η κωδικοποίηση του με διάγραμμα οδηγεί ακριβώς σε αυτό που έχει δοθεί.
Δεν έχουμε χρησιμοποιήσει βέβαια (ίσως) ποτέ ΟΧΙ(συνθήκη) ... ε αυτή είναι η "παγίδα" του θέματος που θα ξεχωρίσει τους διαβασμένους απο αυτούς που παπαγαλίζουν.

2 μονάδες λοιπόν για αυτούς.

Αυτό το Όσο οδηγεί σε διάγραμμα με επανάληψη στην έξοδο Αληθής άρα δεν είναι ακριβώς ίδιο με αυτό που δόθηκε, είναι ισοδύναμο...
Αν τροποποιήσω αυτό το διάγραμμα ενσωματώνοντας το ΟΧΙ στις εξόδους θα φτάσω στο διάγραμμα που μου δόθηκε.
Αρά δεν είναι ακριβώς ίδιο, δεν υπάρχει ακριβώς ίδιο σε καμία δομή επανάληψης που διδάσκουμε, όλες πρέπει να υποστούν κάποια "μικρή" (με τον τελεστή ΟΧΙ) ή "μεγάλη" τροποποίηση (με αλλαγή θέσης της συνθήκης) στην ψευδογλώσσα.
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"