Αποστολέας Θέμα: ΘΕΜΑ Α  (Αναγνώστηκε 18353 φορές)

SPY

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 61
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #75 στις: 06 Ιούν 2014, 09:43:12 μμ »
Το εννοώ υπο την έννοια του ότι άμα θες να βρεις τους τρεις πρώτους ή τους τρεις τελευταίους είναι πρόβλημα αναζήτησης. Γενικά το να βρεις μια συνεχόμη υπακολουθία μήκους n είναι πρόβλημα αναζήτησης.

Σου απάντησε και η elenitaaaaa πιο πάνω.

Οι μαθητές αντιλαμβάνονται ως αναζήτηση αυτό που τους διδάξαμε: Δίνεται μια τιμή και την αναζητούν μέσα σε ένα πίνακα.
Δεν είναι υποχρεωμένοι να μπορούν να το γενικεύσουουν όπως κάνει ένας πληροφορικός.

Αλλά γιατί υπερασπίζεσαι τόσο το ερώτημα; Μήπως είσαι στην επιτροπή;  :)

merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 320
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #76 στις: 06 Ιούν 2014, 09:44:18 μμ »
Το εννοώ υπο την έννοια του ότι άμα θες να βρεις τους τρεις πρώτους ή τους τρεις τελευταίους είναι πρόβλημα αναζήτησης. Γενικά το να βρεις μια συνεχόμη υπακολουθία μήκους n είναι πρόβλημα αναζήτησης.

Εντάξει, μεταξύ μας μπορούμε να μιλήσουμε θεωρητικά και να πούμε ότι και η εύρεση ελαχίστου ή μεγίστου είναι αναζήτηση. Αλλά θα πεις σε ένα μαθητή να κάνει ταξινόμηση για να βρει το min, max αφού είναι αναζήτηση (και σύμφωνα με την ξεκομμένη πρόταση του βιβλίου την διευκολύνει); Η ένστασή μου στο συγκεκριμένο θέμα είναι ότι οι μαθητές έχουν δει σε πολλές ασκήσεις ότι η ταξινόμηση δεν πραγματοποιείται για να ακολουθήσει η αναζήτηση (επειδή γνωρίζουν μόνο την σειριακή και το όφελος χρήσης της σε ταξινομημένο πίνακα δεν είναι μεγάλο, σε αντίθεση με τη δυαδική).
Δεν είναι κακό να βάζουμε τα παιδιά να σκέφτονται και όχι να αποστηθίζουν αραδιασμένες λέξεις τη μια πίσω από την άλλη.

(όσο το έγραφα απάντησαν και οι 2 προηγούμενοι συνάδελφοι...)
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3190
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #77 στις: 06 Ιούν 2014, 10:05:57 μμ »
δεν χωράει αμφιβολία ότι τα ΣΛ δεν είχαν έμπνευση. Τα 2 πρώτα ΣΛ είναι άκυρα, ίσως τα έβαλαν άτομα που απλά άνοιξαν το σχολικό βιβλίο σε εντός ύλης σελίδα και πήραν μια πρόταση απο το κειμενο.

Οι 12 μονάδες σε ερωτήσεις ανάπτυξης ειναι απαράδεκτες, ακόμη και οι μισές κρίνονται πολλές.

Η θεματοδότες έχουν μείνει στο 2004 (καλά ο Υπουργός είναι στο 1904, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).


human

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #78 στις: 06 Ιούν 2014, 10:15:40 μμ »
Θεωρώ ότι η ταξινόμηση είναι ένας τρόπος οργάνωσης της πληροφορίας. Βεβαίως και διευκολύνει την αναζήτηση, αλλά πολλές φορές είναι και απλά ένας τρόπος παρουσίασης της πληροφορίας αποδεκτός από όλους. Π.χ όταν αναφέρονται τα ονόματα των  ηθοποιών που πήραν μέρος σε ένα θεατρικό, μπορεί να βολεύει η παρουσίασή τους με αλφαβητική σειρά για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Άλλο παράδειγμα ο  χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας.

Η ταξινόμηση επίσης χρησιμοποιείται σαν ενδιάμεσο στάδιο για άλλες διαδικασίες ή υπολογισμούς. Η κωδικοποίηση Huffman χρησιμοποιεί μεταξύ των άλλων και την  ταξινόμηση με σκοπό τη δημιουργία μιας μεθόδου συμπίεσης δεδομένων.
« Τελευταία τροποποίηση: 06 Ιούν 2014, 11:02:47 μμ από human »

Vangelis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 786
  • Για ακούτε και κανένα μεγαλύτερο!!!
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #79 στις: 06 Ιούν 2014, 10:36:46 μμ »
Laertis
Επίτρεψέ μου να γνωρίζω καλύτερα αν είναι άσχετοι αυτοί που βάζουν τα θέματα ή όχι.   Οι γενικεύσεις τύπου SPY δείχνουν απλά ασχετοσύνη της όλης διαδικασίας. 
Συμφωνώ βέβαια  με τον Παναγιώτη ότι τα θέματα της θεωρίας ήταν πολλά. Η θεωρία πρέπει να υπάρχει αλλά να είναι 5 μονάδες.

SPY

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 61
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #80 στις: 06 Ιούν 2014, 10:46:19 μμ »
Laertis
Επίτρεψέ μου να γνωρίζω καλύτερα αν είναι άσχετοι αυτοί που βάζουν τα θέματα ή όχι.   Οι γενικεύσεις τύπου SPY δείχνουν απλά ασχετοσύνη της όλης διαδικασίας. 
Συμφωνώ βέβαια  με τον Παναγιώτη ότι τα θέματα της θεωρίας ήταν πολλά. Η θεωρία πρέπει να υπάρχει αλλά να είναι 5 μονάδες.

Μπράβο σου "συνάδελφε" Vangelis που είσαι γνώστης της άψογης διαδικασίας.
Αφού λοιπόν ξέρεις δεν λες και τίποτα για την ταμπακιέρα;

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
Σκοπός της ταξινόμησης είναι να διευκολύνει την αναζήτηση
« Απάντηση #81 στις: 06 Ιούν 2014, 11:16:00 μμ »
  1. SKODA ΞΑΝΘΗ 38
  2. ΑΕΛ ΚΑΛΛΟΝΗΣ 39
  3. ΑΠΟΛΛΩΝ 36
  4. ΑΡΗΣ 22
  5. ΑΣΤ. ΤΡΙΠΟΛΗΣ 58
  6. ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΘ. 66
  7. ΒΕΡΟΙΑ 38
  8. ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ 44
  9. ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ 42
10. ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 86
11. Ο.Φ.Η. 44
12. ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 66
13. ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ 42
14. ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ 41
15. ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ 39
16. ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ 41
17. ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ 38
18. Π.Α.Ο.Κ. 69

Δε με νοιάζει τι λέει το βιβλίο, εγώ πιστεύω ότι η πρόταση είναι λάθος.

Εκτός του αυτονόητου ότι πολύ απλά ο σκοπός της ταξινόμησης μπορεί κάλλιστα να είναι η ταξινόμηση... μπορεί μια συγκεκριμένη ταξινόμηση να γίνει για να διευκολυνθεί μια συγκεκριμένη μορφή αναζητήσεων, αλλά για κανένα λόγο δε θα το γενίκευα... και με την ίδια λογική, μπορεί και ο σκοπός της συγχώνευσης να είναι να διευκολύνει την αναζήτηση, όπως και ο σκοπός του διαχωρισμού να είναι να διευκολύνει την ταξινόμηση που θα διευκολύνει την αναζήτηση... θα μπορούσε επίσης μια αναζήτηση να έχει ως σκοπό να διευκολύνει μια ταξινόμηση, δε θα μπορούσε:

χ<--0
αρχή_επανάληψης
  χ<--χ+1
μέχρις_ότου Α[χ] < Α[χ+1] ή χ = 99
αν Α[χ] < Α[χ+1] τότε
 κάλεσε φθινουσα_φυσαλίδα(Α)
τέλος_αν
γράψε 'είναι σε φθίνουσα σειρά'

Όλα αυτά όμως, συγκεκριμένα, όχι γενικά...
 

Όποτε κάνω μία ταξινόμηση, διευκολύνω μία συγκεκριμένη μορφή αναζήτησης, από τις πιθανές μορφές αναζητήσης που θα μπορούσαν να μού χρειαστούν στο μέλλον. Σε ένα πολύ απλό αρχείο που περιέχει μόνο ονόματα και βαθμολογίες ομάδων, η παραπάνω ταξινόμηση διευκολύνει την αλφαβητική αναζήτηση των ομάδων, αλλά δυσχεραίνει τη βαθμολογική αναζήτησή τους... φανταστείτε ένα folder με τα περιεχόμενά του ταξινομημένα ως προς το μέγεθός τους στο δίσκο... πόσες άλλες αναζητήσεις δυσχεραίνονται; η ονομαστική, η ημερολογιακή, η κατά file-type, η κατά owner...

Άμα θεωρήσω ότι σκοπός της ταξινόμησης είναι να διευκολυνθεί η αναζήτηση, χωρίς να συγκρίνω το κόστος που έχουν οι πιθανές μελλοντικές αναζητήσεις μετά από ταξινόμηση, με το κόστος που θα είχαν οι ίδιες πιθανές αναζητήσεις χωρίς ταξινόμηση, νομίζω ότι δε θα έπρεπε ποτέ να προσληφθώ λογιστής-ταμίας σε κάποια επιχείρηση, γιατί θα τής έβαζα λουκέτο...

είπα πολλά, ευχαριστώ

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3190
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #82 στις: 06 Ιούν 2014, 11:19:09 μμ »
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα, απολύτως

κάνουμε ταξινόμηση, γιατί θέλουμε να κάνουμε ταξινόμηση, για να διατάξουμε τα στοιχεία ενός πίνακα δηλαδή

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 115
ΓΙΑ ΤΟ Α5
« Απάντηση #83 στις: 06 Ιούν 2014, 11:30:05 μμ »
101+199=300
103+197=300
105+195=300
...
147+153=300
149+151=300

υπάρχουν 25 τέτοια ζεύγη, άρα μπορώ να πω και αυτό  :D:

Α ← 101
Β ← 0
Αρχή_επανάληψης
Β ← Β + 300
Α ← Α + 4
Μέχρις_ότου Α>200
Εμφάνισε Β


Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3190
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #84 στις: 06 Ιούν 2014, 11:38:44 μμ »
μονο αν εισαι βιολογικός απόγονος του gauss

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2219
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #85 στις: 06 Ιούν 2014, 11:51:33 μμ »
Το βιβλίο λέει ότι σκοπός της συγχώνευσης δυο ταξινομημένων πινάκων είναι η δημιουργία ενός τρίτου που θα είναι επίσης ταξινομημένος
Αυτοί ήταν ταξινομημένοι για να τους κάνουμε αναζήτηση ή έτυχε;  :D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Rathaniel

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 77
  • Έπρεπε να είχα γίνει Χημικός......
Απ: ΘΕΜΑ Α - Βαθμολόγηση σε προφορικά Α4
« Απάντηση #86 στις: 06 Ιούν 2014, 11:57:42 μμ »
Επειδή είμαι ολίγον πρωτάρης, σας παραθέτω πως έγινε η βαθμολόγηση για το Α4 για τους σημερινούς Φ.Α. μετά από αρκετή κουβέντα με τους 27 συναδέλφους των επιτροπών (Συγχωρήστε αν γράφω τα προφανή):

A4.α. 2 μονάδες το κάθε ένα (3χ2=6)
     β. 1 μόνάδα για την λειτουργία , 1 μονάδα για το προϊόν
     γ. 1 μόνάδα για την λειτουργία , 1 μονάδα για το προϊόν
     δ. 1 μόνάδα για την λειτουργία , 1 μονάδα για το προϊόν
Α5. 4 κενά - 2 μονάδες το κάθε ένα.

Για τα σωστό-λάθος : Σ,Σ,Σ,Λ,Σ

Α2. α. Ένα από τα <,>,<>,=,<=,>=, και το διάφορο
      β. Ένα από τα ΚΑΙ , Ή, ΟΧΙ
      γ. Ένα από τα ΑΛΗΘΗΣ, ΨΕΥΔΗΣ
      δ. Ότι έκφραση περιέχει κάτι από μεταβλητές,σταθερές αριθμητικούς τελεστές και ένα μόνο συγκριτικό τελεστή.
      ε. Ότι το δ αλλά ένα τουλάχιστον λογικό τελεστή.

Εκτίμηση από τα επτά παιδιά που εξέτασα σήμερα :

Α1
-Δύο μονάδες μείον από τα σωστό-λάθος, κυρίως στο 1 και στο 4.
-ΤΑ παιδιά μπερδεύουν ακόμα την τιμή με τον τελεστή.
-Η 2η πρόταση είναι περιέργη αλλά οι περισσότεροι μπήκαν στο νόημα.
-Η 1η πρόταση μπέρδεψε τους ψαγμένους μαθητές και τους λεπτομερείς.

Α2
-Πολλά παιδια δεν απάντησαν το δ και ε, τους ξένισε ολίγον. Γνώμη μου είναι ότι πολλοί συνάδελφοι δεν ξεχωρίζουν την απλή και την σύνθετη, όταν τα παραδίδουν.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

viroulis

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 13
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #87 στις: 06 Ιούν 2014, 11:58:36 μμ »
Ρε Παιδιά πλάκα κάνετε το 2 ΣΛ είναι προφανές αντι να αναφέρεστε στις 6 χαζες μονάδες των εμφολευμένων για . Προφανώς η Ταξινόμηση είναι για να μας διευκολύνει στην αναζήτηση ποιος άλλος λόγος υπάρχει εμφανισιακός ? Οποιος έχει προγραμματίσει ξέρει . το πρώτο ανάπτυξης είναι τραγικό 

viroulis

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 13
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #88 στις: 07 Ιούν 2014, 12:00:38 πμ »
Και κάτι άλλο γιατί η μια λογική σταθερά είναι το ΑΛΗΘΗΣ αυτό είναι λογική τιμή όχι σταθερά έπρεπε flag =  ΑΛΗΘΗΣ

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3190
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΘΕΜΑ Α
« Απάντηση #89 στις: 07 Ιούν 2014, 12:04:07 πμ »
Και κάτι άλλο γιατί η μια λογική σταθερά είναι το ΑΛΗΘΗΣ αυτό είναι λογική τιμή όχι σταθερά έπρεπε flag =  ΑΛΗΘΗΣ

σταθερα είναι η τιμη (ΑΛΗΘΗΣ για λογική, ή το 7.6 που ειναι πργματική σταθερα) , συμβολική σταθερά το flag