Αποστολέας Θέμα: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων  (Αναγνώστηκε 5721 φορές)

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« στις: 15 Ιούν 2013, 09:56:11 πμ »
Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3135
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #1 στις: 15 Ιούν 2013, 10:10:06 πμ »
Βάζω και τα εσπερινά στο ίδιο thread. Τα θέματα είναι ακριβώς ίδια, με μια πολύ μικρή διαφορά σε μια φράση (εδώ παίζουμε το παιχνίδι βρείτε τις διαφορές).
« Τελευταία τροποποίηση: 15 Ιούν 2013, 10:49:20 πμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2206
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #2 στις: 15 Ιούν 2013, 12:28:22 μμ »
Πολύς πίνακας και πολλά κενά για να συμπληωθούν από την φετινή επιτροπή
Αλήθεια, η εύρεση του μικρότερου είναι πρόβλημα βελτιστοποίησης;
Γιατί εγώ δεν βρίσκω σαφή δικαιολόγηση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1014
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #3 στις: 15 Ιούν 2013, 08:22:06 μμ »
Η μόνη προφανής δικαιολόγηση (για το βελτιστοποίησης) είναι να βρει κάποιος τον μικρότερο με ταξινόμηση ενώ υπάρχει ο κλασικός (; βέλτιστος) τρόπος .
Πάντως εμένα μου φαίνεται για υπολογιστικό. (Κριτήριο : το είδος της επίλυσης).

Α

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1014
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #4 στις: 15 Ιούν 2013, 08:25:24 μμ »
Α1.α 4.

μέσος όρος ενός συνόλου ακεραίων μεταβλητών πρέπει να αποθηκευτεί σε μεταβλητή πραγματικού τύπου.

Τι θα πει  "μέσος όρος ακεραίων μεταβλητών" ;

Μήπως :

μέσος όρος ακεραίων τιμών ;

Α

Γιώργος Κατσαούνος

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #5 στις: 16 Ιούν 2013, 12:25:01 μμ »
Η μόνη προφανής δικαιολόγηση (για το βελτιστοποίησης) είναι να βρει κάποιος τον μικρότερο με ταξινόμηση ενώ υπάρχει ο κλασικός (; βέλτιστος) τρόπος .
Πάντως εμένα μου φαίνεται για υπολογιστικό. (Κριτήριο : το είδος της επίλυσης).

Α
Αν ψάχνεις (αφαιρετικά) να βρεις την φθηνότερη τιμή τότε είναι Βελτιστοποίηση...

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1014
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #6 στις: 16 Ιούν 2013, 02:06:12 μμ »
Είναι μια άποψη !  Πείθει όμως ;;

Α

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2206
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #7 στις: 16 Ιούν 2013, 03:33:04 μμ »
Αυτό λέω κι εγώ
Άστοχο ερώτημα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Dinos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 86
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #8 στις: 16 Ιούν 2013, 09:12:08 μμ »
ιδιότητα=μικρό
βελτιστοποίηση = περισσότερο μικρό = μικρότερο
ΑΡΑ
η εύρεση του μικρότερου από 5 αριθμούς είναι πρόβλημα βελτιστοποίησης
όπως είναι το φθηνότερο, το χαμηλότερο αλλά και το ακριβότερο, το ψηλότερο.

όσον αφορά στα επαναληπτικά θέματα, το πνεύμα τους μοιάζει (πολύ) με αυτό των κανονικών

itt

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 428
  • Real stupidity beats ΑΙ any time
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #9 στις: 17 Ιούν 2013, 02:42:01 πμ »
Άμα ορίσεις την συνάρτηση f(x)=x με domain(f) = {x 1, ... , x 5},τότε το να βρεις το minimum της f είναι πρόβλημα optimization.

hobbit

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #10 στις: 06 Ιούλ 2013, 05:36:33 μμ »
Έχει δώσει κανείς λύση στο Α3 συμπληρώνοντας μόνο τα κενά; Προσπάθησα να το λύσω σήμερα αλλά δεν τα κατάφερα. Κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη.

dimitris76

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #11 στις: 07 Ιούλ 2013, 10:36:42 πμ »
Έχει δώσει κανείς λύση στο Α3 συμπληρώνοντας μόνο τα κενά; Προσπάθησα να το λύσω σήμερα αλλά δεν τα κατάφερα. Κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη.

F <- ΨΕΥΔΗΣ
 i <-1
ΟΣΟ i<=991 ΚΑΙ F=ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
J<- 0
ΟΣΟ j<=9 ΚΑΙ S[ j+i ] = W [j+1 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
j <- j + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΑΝ j=10 ΤΟΤΕ
F <-ΑΛΗΘΗΣ
 ΑΛΛΙΩΣ
i <- i + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΑΝ F = ΑΛΗΘΗΣ TOTE
ΓΡΑΨΕ i
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΕ ΒΡΕΘΗΚΕ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3135
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #12 στις: 07 Ιούλ 2013, 07:47:44 μμ »

Η παρακάτω λύση είναι λάθος

F <- ΨΕΥΔΗΣ
 i <-1
ΟΣΟ i<=991 ΚΑΙ F=ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
J<- 0
ΟΣΟ j<=9 ΚΑΙ S[ j+i ] = W [j+1 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
j <- j + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΑΝ j=10 ΤΟΤΕ
F <-ΑΛΗΘΗΣ
 ΑΛΛΙΩΣ
i <- i + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΑΝ F = ΑΛΗΘΗΣ TOTE
ΓΡΑΨΕ i
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΕ ΒΡΕΘΗΚΕ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

διότι στην εσωτερική επανάληψη για j=10 η συνθήκη γίνεται

Κώδικας: [Επιλογή]
ΟΣΟ 10<=9 ΚΑΙ S[ 10+i ] = W [10+1 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
δηλαδή έχουμε προσπέλαση πέρα από τα όρια του πίνακα, που σημαίνει ότι παραβιάζεται το κριτήριο της καθοριστικότητας

ΥΓ. Στην γλώσσα/ψευδογλώσσα γίνεται πλήρης αποτίμηση των συνθηκών, δεν έχουμε short-circuit evaluation
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3170
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #13 στις: 07 Ιούλ 2013, 10:32:32 μμ »
έχεις πολύ δίκιο, άρα μια επανάληψης λιγότερη και η ερώτηση για το τελευταίο μετά:

F ← ΨΕΥΔΗΣ
i ← 1
ΟΣΟ F = ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ i <= 991  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ   ! και όχι μέχρι 1000
j ← 0
ΟΣΟ j < 9  ΚΑΙ S[i + j] = W[j + 1] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
j ← j + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ j = 10 KAI S[i + 9] = W[10] ΤΟΤΕ
F ← ΑΛΗΘΗΣ
ΑΛΛΙΩΣ
i ← i + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ F = ΑΛΗΘΗΣ TOTE
ΓΡΑΨΕ i
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΕ ΒΡΕΘΗΚΕ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
« Τελευταία τροποποίηση: 08 Ιούλ 2013, 01:01:57 μμ από Παναγιώτης Τσιωτάκης »

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 638
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #14 στις: 07 Ιούλ 2013, 10:55:04 μμ »
καλησπέρα...Παναγιώτη j=10 ή μήπως j=9?? δεν θα γίνει 10 έτσι που είναι το όσο αν δεν κάνω λάθος, το πολύ νά πάρει τιμή 9, και με την συνθήκη που βάζεις ελέγχουμε το δέκατο..

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 638
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #15 στις: 07 Ιούλ 2013, 11:00:11 μμ »
και κάτι άλλο τώρα που παρατηρώ  ΟΣΟ F = ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ i <= 1000 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ---> μήπως το i Θ πάρει τιμές μέχρι 991 ?? από κει και πάνω αν συγκρίνουμε βγαίνουμε παί από τα όρια του πίνακα, αν το διαβάζω σωστά

giagia

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 7
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #16 στις: 08 Ιούλ 2013, 02:33:47 πμ »
F <- ΨΕΥΔΗΣ
 i <-1
ΟΣΟ i<=991 ΚΑΙ F=ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
J<- 0
ΟΣΟ j<=9 ΚΑΙ S[ j+i ] = W [j+1 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
j <- j + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΑΝ j=10 ΤΟΤΕ
F <-ΑΛΗΘΗΣ
 ΑΛΛΙΩΣ
i <- i + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΑΝ F = ΑΛΗΘΗΣ TOTE
ΓΡΑΨΕ i
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΕ ΒΡΕΘΗΚΕ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Μια διόρθωση που χρειάζεται η παραπάνω λύση είναι:
γραμμή 5: ΟΣΟ j<=9 ΚΑΙ S[ j mod 10 + i ] = W [j mod 10 +1 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ


petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2206
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #17 στις: 08 Ιούλ 2013, 09:17:41 πμ »
Θα μπορούσαν να βάλουν κάτι ακόμα πιο διαστημικό για να μιλάμε για μέρες

Θεωρώ ότι οι ασκήσεις συμπλήρωσης κενού σε κώδικα είναι τραγική επιλογή, είτε για κανονικές, είτε για επαναληπτικές, είτε για εσπερινά
Ειδικά όταν αναφέρονται σε τέτοιας δυσκολίας κώδικα

Ο κώδικας είναι (υποτίθεται) δημιουργία ιδέας εκ του μηδενός για την υλοποίηση της λύσης ενός προβλήματος και φυσικά προκύπτουν πολλές και διαφορετικές όμορφες λύσεις
Το να βάλεις έναν καλό προγραμματιστή να σπάει το κεφάλι του για να τελειώσει έναν μισό κώδικα που ξεκίνησε κάποιος άλλος, είναι μάλλον κάτι αντιδεοντολογικό
Και δεν μιλάμε καν για μισοτελειωμένο κώδικα
Μιλάμε για κώδικα που είναι τελειωμένος και απλά πρέπει να μαντέψεις συνθήκες και εντολές!

Συγνώμη για το off topic
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3170
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #18 στις: 08 Ιούλ 2013, 01:01:28 μμ »
και κάτι άλλο τώρα που παρατηρώ  ΟΣΟ F = ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ i <= 1000 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ---> μήπως το i Θ πάρει τιμές μέχρι 991 ?? από κει και πάνω αν συγκρίνουμε βγαίνουμε παί από τα όρια του πίνακα, αν το διαβάζω σωστά

έχει δίκιο Μανώλη!!! αλλιώς παραβιάζεται ο πίνακας!!
το διορθώνω στο αρχικό μήνυμα

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 638
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #19 στις: 08 Ιούλ 2013, 02:53:48 μμ »
Παναγιώτη εγώ θα άλλαζα και το ΑΝ j = 10 KAI S[i + 9] = W[10] ΤΟΤΕ  σε Αν j = 9 και s[i+9] = W[10]....η δευτερη συνθήκη μας διασφαλίζει το δέκατο στοιχείο, αν το j είνια ήδη 10 τι κάνει η δεύτερη συνθήκη??? έτσι κ αλλιώς, αν κάνω κάποιο λάθος διορθώστε με, το j δεν πρόκυται να γίνει 10 έτσι που είνια η δομή του αλγορίθμου....αν κάτι μου έχει ξεφύγει και κάνω κάποιο λάθος παρακαλώ τις γνώμες σας... καλό μεσημέρι σε όλους

hobbit

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #20 στις: 08 Ιούλ 2013, 02:58:45 μμ »
Στο Αν που βρίσκεται μετά την εσωτερική Όσο έχει 1 κενό.
Συμπέρασμα : Δεν μπορούμε να έχουμε σύνθετη συνθήκη (όπως στις Όσο που έχουν 2 κενά) ;

giagia

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 7
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #21 στις: 08 Ιούλ 2013, 03:45:57 μμ »
Θα μπορούσαν να βάλουν κάτι ακόμα πιο διαστημικό για να μιλάμε για μέρες

Θεωρώ ότι οι ασκήσεις συμπλήρωσης κενού σε κώδικα είναι τραγική επιλογή, είτε για κανονικές, είτε για επαναληπτικές, είτε για εσπερινά
Ειδικά όταν αναφέρονται σε τέτοιας δυσκολίας κώδικα

Ο κώδικας είναι (υποτίθεται) δημιουργία ιδέας εκ του μηδενός για την υλοποίηση της λύσης ενός προβλήματος και φυσικά προκύπτουν πολλές και διαφορετικές όμορφες λύσεις
Το να βάλεις έναν καλό προγραμματιστή να σπάει το κεφάλι του για να τελειώσει έναν μισό κώδικα που ξεκίνησε κάποιος άλλος, είναι μάλλον κάτι αντιδεοντολογικό
Και δεν μιλάμε καν για μισοτελειωμένο κώδικα
Μιλάμε για κώδικα που είναι τελειωμένος και απλά πρέπει να μαντέψεις συνθήκες και εντολές!

Συγνώμη για το off topic
Έχεις απόλυτο δίκιο! Κάτι τέτοια θέματα δίνουν την εντύπωση της "εξυπνάδας" (με την κακή έννοια δυστυχώς)

giagia

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 7
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #22 στις: 08 Ιούλ 2013, 03:54:00 μμ »
Στο Αν που βρίσκεται μετά την εσωτερική Όσο έχει 1 κενό.
Συμπέρασμα : Δεν μπορούμε να έχουμε σύνθετη συνθήκη (όπως στις Όσο που έχουν 2 κενά) ;
Θεωρώ πως η λογική αυτών που έθεταν το θέμα ήταν να ΜΗΝ χρησιμοποιηθεί σύνθετη συνθήκη. Όμως κάτι τέτοιο ΔΕΝ αναφέρεται πουθενά. Η εκφώνηση ζητά να συμπληρωθούν τα κενά. Θα μπορούσε, αντίστροφα, κανείς να ισχυριστεί ότι στις περιπτώσεις των Όσο η εκφώνηση ΑΠΑΙΤΕΙ σύνθετη συνθήκη με τη χρήση του λογικού τελεστή ΚΑΙ (και όχι τυχόν απλή), ενώ στην ΑΝ δίνει ΑΠΟΛΥΤΗ ελευθερία στο χρήστη να χρησιμοποιήσει σύνθετη ή απλή συνθήκη.

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3170
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #23 στις: 09 Ιούλ 2013, 12:28:34 πμ »
Παναγιώτη εγώ θα άλλαζα και το ΑΝ j = 10 KAI S[i + 9] = W[10] ΤΟΤΕ  σε Αν j = 9 και s[i+9] = W[10]....η δευτερη συνθήκη μας διασφαλίζει το δέκατο στοιχείο, αν το j είνια ήδη 10 τι κάνει η δεύτερη συνθήκη??? έτσι κ αλλιώς, αν κάνω κάποιο λάθος διορθώστε με, το j δεν πρόκυται να γίνει 10 έτσι που είνια η δομή του αλγορίθμου....αν κάτι μου έχει ξεφύγει και κάνω κάποιο λάθος παρακαλώ τις γνώμες σας... καλό μεσημέρι σε όλους

αν είναι το δέκατο και ισχύει και η άλλη συνθήκη (το 10ο του μινι πινακα να ειναι και το 10 της σειρας που ελεγχω), όχι?
είναι και περασμενη η ώρα...

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 638
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #24 στις: 09 Ιούλ 2013, 12:01:28 μμ »
Καλημέρα σε όλους...Παναγιώτη εγώ έχω μπερδευτεί με αυτό το θέμα.....δεν ξέρω αν τα αναλύω και σωστά, αυτό που λέω είναι πως τo j δεν πρόκυται να γίνει 10.....στις δομές όσο ελέγχουμε μέχρι το 9ο στοιχείο (έτσι που μας έχουν δώσει τις συνθήκες των όσο δεν μπορούμε να ελέγξουμε το 10ο γιατί βγαίνουμε εκτός ορίων πίνακα), και με την συνθήκη του Αν από κάτω ελέγχουμε και το δέκατο στοιχείο.... το j αν μετράω καλά έτσι κ αλλιώς δεν μπορεί να πάρει τιμή 10..... οπότε η συνθήκη του Αν j=10 και()θα είναι πάντα Ψευδής.....αυτό συμπεράινω εγώ, επαναλαμβάνω με έχει μπερδέψει και μπορεί να έχω δει κάτι λάθος (πχ τι τιμές μπορεί να πάρει το J)...

ευχαριστώ

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2206
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #25 στις: 09 Ιούλ 2013, 12:34:42 μμ »
Συνεχίζω, βλέποντας πόσο δυσκολεύει το θέμα (δεν έψαξα καν να βρω λύση)
Αυτό το θέμα ήταν μια άσκηση που κάποιοι άτυχοι μαθητές έπρεπε να λύσουν μέσα σε 10-15 λεπτά για να προλάβουν και τα υπόλοιπα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1014
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #26 στις: 09 Ιούλ 2013, 06:07:33 μμ »
Τι να πούμε ;;;

Ο θεματοδότης θα είχε στο μυαλό του την παρακάτω λύση !!!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: S[1000], W[10], i, j
 ΛΟΓΙΚΕΣ: F
ΑΡΧΗ
  F <- ΨΕΥΔΗΣ
  i <- 1
  ΟΣΟ  i <= 991  ΚΑΙ   ΟΧΙ F  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
     j <- 0
     ΟΣΟ  j < 10  ΚΑΙ   W[j+1] = S[i+j] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
         j <- j+1
     ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
     ΑΝ  j = 10 ΤΟΤΕ
          F <- ΑΛΗΘΗΣ
     ΑΛΛΙΩΣ
       i <- i+1
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΑΝ F = ΑΛΗΘΗΣ  ΤΟΤΕ
     ΓΡΑΨΕ  i
  ΑΛΛΙΩΣ
     ΓΡΑΨΕ 'ΔΕ ΒΡΕΘΗΚΕ'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με το εξωτερικό ΟΣΟ (κλασική σειριακή) , όλα  οκ !!

Όμως με το εσωτερικό ΟΣΟ (απουσία λογικής μεταβλητής)  , παραβιάζονται τα όρια του πίνακα ... (Κριτήριο καθοριστικότητας)

Α

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1014
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #27 στις: 09 Ιούλ 2013, 06:10:31 μμ »
 ... και συνεχίζω !!

Μήπως μέσα σε 10-15' , απαιτούμε απ'τον μαθητή , το παρακάτω ;;;

Με λογική μεταβλητή.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: S[1000], W[10], i, j
 ΛΟΓΙΚΕΣ: F, ok
ΑΡΧΗ
  F <- ΨΕΥΔΗΣ
  i <- 1
  ΟΣΟ  i <= 991 ΚΑΙ   ΟΧΙ F ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
     j <- 0
     ok <- ΑΛΗΘΗΣ
     ΟΣΟ  j < 10 ΚΑΙ   ok  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
         ΑΝ   W[j] <> S[i+j]  ΤΟΤΕ
            ok <- ΨΕΥΔΗΣ
         ΑΛΛΙΩΣ
            j <- j+1
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
     ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
     ΑΝ  ok ΤΟΤΕ
          F <- ΑΛΗΘΗΣ
     ΑΛΛΙΩΣ
       i <- i+1
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΑΝ F = ΑΛΗΘΗΣ  ΤΟΤΕ
     ΓΡΑΨΕ  i
  ΑΛΛΙΩΣ
     ΓΡΑΨΕ 'ΔΕ ΒΡΕΘΗΚΕ'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α

kkapel

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • kkapel@jabber.org
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #28 στις: 10 Ιούλ 2013, 02:54:30 μμ »
F <- ΨΕΥΔΗΣ
i <- 1
ΟΣΟ  i ≤ 991 ΚΑΙ F = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
   j <- 0
   ΟΣΟ j < 9 ΚΑΙ W[j+1] = S[i+j] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
           j <- j + 1
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΑΝ W[j+1] = S[i+j] ΤΟΤΕ
         F <- ΑΛΗΘΗΣ
   ΑΛΛΙΩΣ
         i <- i + 1
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ F = ΑΛΗΘΗΣ TOTE
     ΓΡΑΨΕ i
ΑΛΛΙΩΣ       
    ΓΡΑΨΕ ‘ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ’
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Καλησπέρα. Νέος στο Στέκι. Πιστεύω ότι η παραπάνω λύση δουλεύει!

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1014
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #29 στις: 10 Ιούλ 2013, 07:43:56 μμ »
Και πάλι δεν αποφεύγεται η υπέρβαση των ορίων πίνακα !!


Α

kkapel

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • kkapel@jabber.org
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #30 στις: 10 Ιούλ 2013, 09:07:14 μμ »
Δεν συμφωνώ γιατί,

...
ΟΣΟ j < 9 ΚΑΙ W[j+1] = S[i+j] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
        j <- j + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
...

1) Για j = 9 και i < 991, στη συνθήκη (j < 9) ΚΑΙ (W[j+1] = S[i+j]) εξετάζεται το τελευταίο στοιχείο του πίνακα W[9+1] -> W[10] με το στοιχείο S[1..990 + 9] -> S[10...999]. (δεν έχουμε υπέρβαση ορίων πίνακα)

2) Για j = 9 και i = 991, στη συνθήκη (j < 9) ΚΑΙ (W[j+1] = S[i+j]) εξετάζεται το τελευταίο στοιχείο του πίνακα W[9+1] -> W[10] με το στοιχείο S[991 + 9] -> S[1000]. (δεν έχουμε υπέρβαση ορίων πίνακα)

Στη συνέχεια αφού η εσωτερική επανάληψη τελειώσει για j = 9 ελέγχει αν και τα τελευταία προς έλεγχο στοιχεία των πινάκων (για να συμπληρωθούν 10 συγκρίσεις) είναι ίδια, κτλ

Αν πάλι, η εσωτερική Όσο διακόψει γιατί βρέθηκαν διαφορετικά στοιχεία στους δύο πίνακες, αυτό θα το "βρεί" η Αν μετά την εσωτερική Όσο και θα αυξήσει την τιμή του i.

« Τελευταία τροποποίηση: 11 Ιούλ 2013, 12:27:27 πμ από kkapel »

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1014
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #31 στις: 11 Ιούλ 2013, 09:11:32 πμ »
   j <- 0
   ΟΣΟ j < 9  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
           j <- j + 1
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Πόσες επαναλήψεις ;


Α

giagia

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 7
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #32 στις: 12 Ιούλ 2013, 02:57:37 μμ »
Σύνοψη!
Σωστή λύση νο 1: η απ. #11 (dimitris76) με τη διόρθωση στην απ. #16 (giagia)
Σωστή λύση νο 2: η απ. #13 (Παναγιώτης Τσιωτάκης) με τη διόρθωση στην απ. #14 (mkouv - η διόρθωση επαναλαμβάνεται στην απ. #19)
Σωστή λύση νο 3: η απ. #28 (kkapel - ουσιαστικά διόρθωση/βελτίωση της σωστής λύσης νο 2 και - κατά τη γνώμη μου - η πιο πιθανή και λογικό να σκεφτεί ένας μαθητής).

ολγα

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 69
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #33 στις: 12 Φεβ 2014, 06:35:10 μμ »
Διαβάζω και πάλι το ΘΕΜΑ Δ και συγκεκριμένα το Δ2. Θεωρείτε ότι είναι σαφές;
Μήπως ο θεματοδότης αντί " τιμή ποιότητας του καναλιού" ήθελε να πει απλά "κανάλι";

Perarg

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Θέματα Επαναληπτικών Ημερησίων Λυκείων
« Απάντηση #34 στις: 06 Μάρ 2014, 09:30:52 πμ »
Διαβάζω και πάλι το ΘΕΜΑ Δ και συγκεκριμένα το Δ2. Θεωρείτε ότι είναι σαφές;
Μήπως ο θεματοδότης αντί " τιμή ποιότητας του καναλιού" ήθελε να πει απλά "κανάλι";

Συμφωνώ απόλυτα, όπως επίσης θεωρώ άστοχη χρήση λέξεων στο Δ3 β. Να διορθώνει τη ληφθείσα λέξη... Μιλάμε για μαθητές Γ' Λυκείου, που έχουν να διαχειριστούν ένα διαγώνισμα σε 3 ώρες. Το να τους "κάψεις" το μυαλό υποθέτωντας τι εννοεί ο ποιητής με τη λέξη διορθώνει, ενώ στην εκφώνηση δεν αναφέρθηκε ποτέ η έννοια αυτή, είναι τουλάχιστον άδικο.