Αποστολέας Θέμα: ΑΠΟΡΊΑ ΣΕ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ  (Αναγνώστηκε 885 φορές)

Stop GOTO

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 16
ΑΠΟΡΊΑ ΣΕ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ
« στις: 18 Μάρ 2013, 10:13:08 πμ »
Αναφέρομαι σε μια άσκηση του τετραδίου του μαθητή στο μάθημα του ΑΕΠΠ και πιο συγκεκριμένα στην Άσκηση ΔΕ3 σελ.80 η οποία λέει :

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα εκτελεί κάποια από τις βασικές πράξεις πρόσθεση , αφαίρεση πολλαπλασιασμό και διαίρεση ανάμεσα σε δύο ακέραιους αριθμούς και θα εμφανίζει το αποτέλεσμα στην οθόνη. Το πρόγραμμα θα ελέγχεται από το παρακάτω μενού επιλογής και θα σταματάει όταν ο χρήστης επιλέξει από το μενού την επιλογή έξοδο.
                                                                                                            1.   Πρόσθεση
                                                                                                                  2.   Αφαίρεση
                                                                                                                  3.   Πολλαπλασιασμό
                                                                                                                  4.   Διαίρεση
                                                                                                                  5.   Έξοδος
                                                   
                                                                                                                    Δώσε επιλογή :__

Εγώ το έλυσα όπως θα δείτε αλλά μπερδεύτηκα λίγο στο τμήμα δηλώσεων και αναρωτιέμαι πως μπορώ να το γράψω καλύτερα και γρηγορότερα  απ'ότι έτσι:


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ βασικές_πράξεις
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: χ, ψ, π, α, πο
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: δ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Επιλογή
ΑΡΧΗ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΒΑΣΕ χ, ψ
    ΓΡΑΨΕ ' Δωσε επιλογή : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ Επιλογή
    ΑΝ Επιλογή = 'Πρόσθεση' ΤΟΤΕ
      π <- χ + ψ
      ΓΡΑΨΕ π
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ Επιλογή = 'Αφαίρεση' ΤΟΤΕ
      α <- Α_Τ(χ - ψ)
      ΓΡΑΨΕ α
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ Επιλογή = 'Πολλαπλασιασμο' ΤΟΤΕ
      πο <- χ*ψ
      ΓΡΑΨΕ πο
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ Επιλογή = 'Διαίρεση' ΤΟΤΕ
      ΑΝ ψ <> 0 ΤΟΤΕ
        δ <- χ/ψ
        ΓΡΑΨΕ δ
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ ' Δεν γίνεται η διαίρεση '
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Επιλογή = 'Έξοδος'
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ευχαριστώ , Βασίλης



                   

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3190
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΑΠΟΡΊΑ ΣΕ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ
« Απάντηση #1 στις: 18 Μάρ 2013, 10:29:24 πμ »
σωστό φαίνεται
απλά, θα μπορούσες να περάσεις από έλεγχο εγκυρότητας και τη μεταβλητή επιλογή

Λευτέρης Δουκέρης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 185
  • ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΞΙΑ ΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ
    • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΥΡΙΟΥ
Απ: ΑΠΟΡΊΑ ΣΕ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ
« Απάντηση #2 στις: 18 Μάρ 2013, 06:19:56 μμ »
Καλησπέρα.
Ο αλγόριθμος που προτείνεις είναι μια χαρά . Απλά ίσως θα έπρεπε κάθε φορά να εμφανίζεται το «μενού επιλογών» . Επίσης Αν θες η μεταβλητή Επιλογή θα μπορούσε να είναι ακέραια όποτε ο αλγόριθμος θα είναι:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ βασικές_πράξεις
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: χ, ψ, π, α, πο , Επιλογή
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: δ
ΑΡΧΗ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Εμφάνισε ‘δώσε δύο αριθμούς’
ΔΙΑΒΑΣΕ χ, ψ
Εμφάνισε ‘1. 'Πρόσθεση'
Εμφάνισε ‘2. 'Αφαίρεση’
Εμφάνισε ‘3. 'Πολλαπλασιασμο’
Εμφάνισε ‘4. 'Διαίρεση’
Εμφάνισε ‘5. τέλος ’
Αρχή_Επανάληψης
ΓΡΑΨΕ ' Δωσε επιλογή : '
ΔΙΑΒΑΣΕ Επιλογή
Μεχρις_ότου επιλογή >=1 και επιλογή <=5
ΑΝ Επιλογή = 1 ΤΟΤΕ
π <- χ + ψ
ΓΡΑΨΕ π
αλλιώς_ΑΝ Επιλογή = 2 ΤΟΤΕ
α <- Α_Τ(χ - ψ)
ΓΡΑΨΕ α
αλλιώς_ΑΝ Επιλογή =  3 ΤΟΤΕ
πο <- χ*ψ
ΓΡΑΨΕ πο
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
αλλιώς_ΑΝ  Επιλογή = 4 ΤΟΤΕ
ΑΝ ψ <> 0 ΤΟΤΕ
δ <- χ/ψ
ΓΡΑΨΕ δ
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ ' Δεν γίνεται η διαίρεση '
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Επιλογή = 5
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

Stop GOTO

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 16
Απ: ΑΠΟΡΊΑ ΣΕ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ
« Απάντηση #3 στις: 19 Μάρ 2013, 09:01:49 μμ »
Ευχαριστώ πολύ ... ναι όντως γινεται πιο κατανοητό με την εμφανιση του μενου