Αποστολέας Θέμα: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )  (Αναγνώστηκε 1986 φορές)

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
 Γειά σας φίλοι του ΣτΠ . Προκειμένου για την υλοποίηση της ουράς το σχολικό βιβλίο λέει : Για την εισαγωγή ενός νέου στοιχείου
στην ουρά αυξάνεται ο δείκτης rear κατά ένα και στη θέση αυτή αποθηκεύεται το στοιχείο.
Αντίστοιχα για τη λειτουργία της εξαγωγής, εξέρχεται το στοιχείο που δείχνει ο δείκτης front, ο οποίος στη συνέχεια αυξάνεται κατά ένα, για να δείχνει το επόμενο στοιχείο που πρόκειται να εξαχθεί.

Μήπως πρέπει κανονικά ο δείκτης front να μειωθεί κατα ένα μετά ;

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2219
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #1 στις: 24 Ιαν 2013, 11:00:45 μμ »
Στην υλοποίηση με το σχήμα του βιβλίου, καλά τα λέει
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 891
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #2 στις: 25 Ιαν 2013, 12:01:05 πμ »
καλά, η υλοποίηση του βιβλίου είναι τραγική γιατί με αυτόν τον τρόπο σύντομα η ουρά θα γεμίσει (ο rear θα χτυπήσει στο τέρμα) ενώ πιθανώς να υπάρχουν πολλές κενές θέσεις του πίνακα μπροστά
κανονικά θα έπρεπε κατά την εξαγωγή να σπρώχνονται όλα μπροστά και ο front να είναι πάντα στη θέση 1
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 842
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #3 στις: 25 Ιαν 2013, 12:56:15 πμ »
Αντίστοιχα για τη λειτουργία της εξαγωγής, εξέρχεται το στοιχείο που δείχνει ο δείκτης front, ο οποίος στη συνέχεια αυξάνεται κατά ένα, για να δείχνει το επόμενο στοιχείο που πρόκειται να εξαχθεί.

Δεν υπάρχει λάθος. Η πιο απλή εξήγηση που έχω να δώσω είναι η εξής: όταν μπαίνεις στο ταχυδρομείο ή στην τράπεζα και παίρνεις χαρτάκι, το νούμερο που έχει πάνω το χαρτάκι είναι η τιμή του δείκτη rear. Το νούμερο του επόμενου θα είναι κατά ένα μεγαλύτερο. Ομοίως, η μεγάλη ένδειξη πάνω από τα ταμεία είναι η τιμή του δείκτη front. Όταν ένας πελάτης εξυπηρετηθεί, το νούμερο αυτό επίσης αυξάνεται κατά ένα, έτσι δεν είναι; Αυτός που θα εξυπηρετηθεί αμέσως μετά έχει το επόμενο νούμερο. Δεν θα είχε κανένα νόημα να μειώσεις αυτόν το δείκτη.

καλά, η υλοποίηση του βιβλίου είναι τραγική γιατί με αυτόν τον τρόπο σύντομα η ουρά θα γεμίσει (ο rear θα χτυπήσει στο τέρμα) ενώ πιθανώς να υπάρχουν πολλές κενές θέσεις του πίνακα μπροστά
κανονικά θα έπρεπε κατά την εξαγωγή να σπρώχνονται όλα μπροστά και ο front να είναι πάντα στη θέση 1

Το να σπρώχνονται τα στοιχεία μπροστά θα είχε τραγικά κακή απόδοση. Η περιγραφή του βιβλίου δεν είναι λάθος, αλλά αποκρύπτει (εικάζω για να μην μπερδέψει τους μαθητές) το γεγονός οτι κάθε δείκτης επιστρέφει στην τιμή 1 κάθε φορά που βγαίνει εκτός ορίων του πίνακα. Πρακτικά ο front ακολουθεί τον rear καθώς γυρίζουν γύρω-γύρω τον πίνακα, σαν σκύλος που κυνηγάει την ουρά του. Ο πίνακας γεμίζει (ή αδειάζει) κάθε φορά που οι δύο δείκτες συναντιούνται.

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 891
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #4 στις: 25 Ιαν 2013, 01:21:57 πμ »
σωστά, δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι η κυκλική ουρά είναι τόσο απλή στην υλοποίησή της ώστε θα μπορούσε κάλλιστα να αναφέρεται έτσι.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #5 στις: 28 Ιαν 2013, 10:29:39 πμ »
Ένας φίλος με nick stavrax απο εδώ, που εχει κάνει μιά πολυ καλή δουλειά  μαζεύοντας τη θεωρία του σχολικού βιβλίου σε ένα αρχείο .doc,  ΚΑΝΕΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΚΑΤΑ ΕΝΑ .

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #6 στις: 28 Ιαν 2013, 11:14:50 πμ »
Γενικότερα το βιβλίο έχει κάνει μία παρατυπία κατά τη γνώμη μου. Ο δείκτης πίσω έπρεπε να δείχνει τη θέση που πρόκειται να μπει στοιχείο και όχι τη θέση που μπήκε το τελευταίο στοιχείο. Όχι πως δεν δουλεύει και έτσι, αλλά υλοποίησή της, αν θέλουμε να είναι πλήρης (κυκλική), είναι πιο δύσκολη.   

Ένας φίλος με nick stavrax απο εδώ, που εχει κάνει μιά πολυ καλή δουλειά  μαζεύοντας τη θεωρία του σχολικού βιβλίου σε ένα αρχείο .doc,  ΚΑΝΕΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΚΑΤΑ ΕΝΑ .
Τι μειώνει κατά 1;
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #7 στις: 28 Ιαν 2013, 11:21:41 πμ »

                                     
                                      1     2      3     4
                            ----------------------------------------------------------
                                  |  α1 | α2  | α3 | α4 |     |     |     |     |
                            ----------------------------------------------------------
Στο παραπάνω σχήμα ο front δείχνει το 1 και ο rear το 4 ( έτσι δεν είναι ;)

Εαν θέλουμε να εισάγουμε ή εξάγουμε  ένα στοιχείο μεταξύ των δύο ακραίων τί κάνουμε;
 

Ευχαριστώ.
« Τελευταία τροποποίηση: 04 Φεβ 2013, 01:20:59 μμ από landreou »

beronc

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #8 στις: 28 Φεβ 2013, 08:57:55 μμ »
Σύμφωνα με τη θεωρία και την υλοποίηση της ουράς, δεν είναι δυνατόν να επεξεργαστούμε ενδιάμεσα στοιχεία στην ουρά. Έτσι, λοιπόν, έχω την εντύπωση ότι για να επεξεργαστούμε ένα ενδιάμεσο στοιχείο, α πρέπει να εκτελέσουμε τη λειτουργία της εξαγωγής έως ότου το στοιχείο αυτό φτάσει στη θέση front.
Έγώ από την άλλη, έχω μια άλλη απορία.
Ενώ κανονικά ξέρουμε ότι η ουρά δουλεύει κυκλικά, δεν νομίζω ότι αναφέρεται η λειτουργία αυτή στο σχολικό βιβλίο. Εξάλλου, μιλάει για υλοποίηση ουράς με χρήση πίνακα. Έτσι, έχω την εντύπωση ότι ο σωστός αλγόριθμος θα ήταν να κινούνται όλα τα στοιχεία προς τα μπροστά, ώστε να δημιουργείτε χώρος στο πίσω μέρος της ουράς (κάτι σαν αυτό που συμβαίνει στις παραδοσιακές ουρές στις τράπεζες, χωρίς χαρτάκια...).
Τελικά στους μαθητές, τί θα πρέπει να δείχνουμε;

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1089
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #9 στις: 28 Φεβ 2013, 11:16:51 μμ »
Γιατί προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τον τρόπο λειτουργίας της ΟΥΡΑΣ όπως παρουσιάζεται το σχ. βιβλιο με τη λειτουργία της ΟΥΡΑΣ όπως αυτή δουλεύει στην πραγματικότητα;

Προφανώς δεν συμπεριφέρονται το ίδιο και προφανώς το κομμάτι του σχολικου βιβλιου γράφτηκε, όχι για να δείξει την πλήρη λειτουργία μιας ΟΥΡΑΣ, αλλά  για να δείξει στα παιδιά την ύπαρξη και  άλλων δομών δεδομένων εκτός του πίνακα, έστω και σε αυτήν την απλοποιημένη μορφή.

Οπότε, νομίζω ότι πρέπει να σταθούμε στην συμπεριφορά της ΟΥΡΑΣ όπως  αυτή περιγράφεται στο σχολικό βιβλιο.

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ (ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ? )
« Απάντηση #10 στις: 22 Απρ 2013, 09:01:11 πμ »
Ενα αλλο ερωτημα παιδια .

Αν μας λεει έχουμε μια ουρα η μια στοιβα πχ 6 στοιχειων εννοειται πως δεν πρέπει να έχει ήδη και τα 6 μέσα γιατι αλλιώς δε θα μπορούμε να κάνουμε εισαγωγή ( αφού ο πινακας θα είναι 6 θέσεων ).