Αποστολέας Θέμα: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο  (Αναγνώστηκε 1526 φορές)

JR

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 10
    • Film And Fap
Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
« στις: 21 Φεβ 2011, 03:48:02 μμ »
Καλημέρες!

Σήμερα στο σχολείο ενώ είμουν στον πίνακα και έφτιαχνα πρόγραμμα έγραψα το εξής:

[...]
Αν i=1 και j=1 τότε
    max <- Β[i,j]
    min <- B[i,j]
Αλλιώς_αν B[i,j] > max τότε
    max <- B[i,j]
Αλλιώς_αν Β[i,j] < min τότε
    min <- Β[i,j]
Τέλος_αν
[...]

Όλα αυτά όσο διάβαζα, για να γλιτώσω δεύτερη επανάληψη απέξω.. δεν υπάρχει θέμα, αλλά η καθηγήτρια μου είπε πως είναι λάθος να τελείωνω με 'αλλιώς_αν' .... και πως στο σχολικό λέει πως στο τέλος πρέπει να έχει 'αλλιώς' σκέτο. Με τον καθηγητή μου (που είναι από δω), από την αρχή της χρονιάς το κάνω αυτό και δεν υπάρχει θέμα λάθους για την εντολή αν. Η καθηγήτρια είπε πως στις πανελλήνιες λογικά θα μου το πάρουν ως λάθος και το διώρθωσα ως εξής:

Αν i=1 και j=1 τότε
    max <- Β[i,j]
    min <- B[i,j]
Αλλιώς
   Αν B[i,j] > max τότε
        max <- B[i,j]
   τέλος_αν
   Αν Β[i,j] < min τότε
        min <- Β[i,j]
   τέλος_αν
Τέλος_αν


Είναι όντως λάθος; Τι θα συνέβαινε στις πανελλήνιες;
Το έστειλα και στον καθηγητή μου, απλώς ίσως αργήσει να απαντήσει και γιαυτό ρωτάω και στο στέκι.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 842
Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
« Απάντηση #1 στις: 21 Φεβ 2011, 04:58:46 μμ »
Η απλή επιλογή (sic) τελειώνει με ΑΛΛΙΩΣ;

Κώδικας: [Επιλογή]
ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  εντολές
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Μια δομή πολλαπλής επιλογής που τελειώνει με ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ, ισοδυναμεί απλά με μια δομή επιλογής που η τελευταία ΑΝ δεν έχει ΑΛΛΙΩΣ.

Κώδικας: [Επιλογή]
ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  εντολές
ΑΛΛΙΩΣ
  ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
    εντολές
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Στο κάτω-κάτω, τι μπορείς να γράψεις αν σε μια κατάσταση υπάρχουν 3 περιπτώσεις, και στην τελευταία δεν υπάρχει τίποτα να κάνεις; Το να γράψεις:

Κώδικας: [Επιλογή]
Αν B[i,j] > max τότε
  max <- B[i,j]
τέλος_αν
Αν Β[i,j] < min τότε
  min <- Β[i,j]
τέλος_αν

δεν είναι καθόλου το ίδιο με το να γράψεις:

Κώδικας: [Επιλογή]
Αν B[i,j] > max τότε
  max <- B[i,j]
Αλλιώς_αν Β[i,j] < min τότε
  min <- Β[i,j]
τέλος_αν

Πρόκειται για διαφορετικό τρόπο λειτουργίας και μου είναι αδιανόητο να μην επιτρέπεται να γράψεις το δεύτερο.

Τέλος, στο τετράδιο μαθητή σελ. 20, έχει παράδειγμα δομής επιλογής που δεν τελειώνει με αλλιώς...

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2784
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
« Απάντηση #2 στις: 21 Φεβ 2011, 06:32:22 μμ »
Το θέμα αυτό από ό,τι φαίνεται εξακολουθεί να προβληματίζει... Δεν υπάρχει λάθος!

Δες και: http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2855.0 και αλλού στο Στέκι...
« Τελευταία τροποποίηση: 21 Φεβ 2011, 08:09:18 μμ από Νίκος Αδαμόπουλος »

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1094
Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
« Απάντηση #3 στις: 22 Φεβ 2011, 12:19:59 μμ »
Οπως λέει και ο Νίκος το θέμα αυτό έχει ξανασυζητηθεί στο παρελθον εκτενέστερα και οι καταλήξαμε ότι και οι δυο τρόποι χρήσης της Αλλιως_αν είναι σωστές.


Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
« Απάντηση #4 στις: 23 Φεβ 2011, 02:05:55 πμ »
Δυστυχώς από το .. 2003, συζητιέται ακόμα 8)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
« Απάντηση #5 στις: 23 Φεβ 2011, 08:44:03 πμ »
Δυστυχώς ακόμα κάποιοι ακόμα και τώρα δεν το γνωρίζουν.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1094
Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
« Απάντηση #6 στις: 10 Μάρ 2011, 11:31:48 πμ »
Πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί όμως;