Αποστολέας Θέμα: Βοήθεια για την άσκηση ΔΣ5 σελίδα 35 του τετραδίου του μαθητή  (Αναγνώστηκε 2556 φορές)

zeus.zeusold

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Θα  παρακαλούσα να με βοηθήσει κάποιος συνάδελφος λύνοντας την  παρακάτω άσκηση.
Έχοντας υπόψη την οδηγία που δόθηκε στο τρίτο θέμα των εξετάσεων 2009-10.

Ένας μαθητής έχει μία συλλογή από δίσκους CD και για κάθε CD έχει καταγράψει στον υπολογιστή τον τίτλο και την χρονιά έκδοσης του. Να ταξινομηθούν τα CD με βάση την χρονιά τους και να υπολογισθεί ο αριθμός των CD που έχει ο μαθητής με χρονολογία έκδοσης πριν από το 1995.
Είναι η ΔΣ5 σελίδα 35 του τετραδίου του μαθητή.


merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
Φαντάζομαι σε προβληματίζει το γεγονός ότι δεν ξέρεις πόσα CD είναι?
Απλά γράφεις:

Αλγόριθμος ΒιβλιοθήκηCD
Δεδομένα //ΟΝ, ΗΜ, Ν//     !Εναλλακτικά μπορείς να χρήσιμοποιήσεις 1 πίνακα με 2 διαστάσεις αντί για δύο μονοδιάστατους.
                                          !Δηλώνεις όμως πάντα και το Ν που είναι το πλήθος των CD
....
....             !
....
Τέλος ΒιβλιοθήκηCD
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2167
Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακα αν δεν ξέρουμε ακριβή αριθμό θέσεων  :D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
 ;D ;D
φαντάζομαι κάνεις πλάκα!
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1009
Το ΗΜ είναι δεσμευμένο !!!!

merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
Το ΗΜ είναι δεσμευμένο !!!!

Επειδή με όλα αυτά που συμβαίνουν έχω χάσει την αίσθηση του χιούμορ, δεν καταλαβαίνω πότε κάποιος γράφει κάτι σοβαρά και πότε για πλάκα! :)
Στην περίπτωση όμως που κάποιος διαβάζει αυτό το τόπικ, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι το ΗΜ(χ) είναι συνάρτηση (υπολογισμός ημιτόνου) που τη μαθαίνει ο μαθητής στο 7ο κεφάλαιο.
Φυφικά και μπορεί λοιπόν να χρησιμοποιήσει την ονοματολογία που είπα αρχικά.

Εγώ βέβαια δεν θα έκοβα μονάδες ακόμη και αν την χρησιμοποιούσε στις τελικές εξετάσεις, το θεωρώ ασήμαντη λεπτομέρεια.
 
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2774
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Εγώ βέβαια δεν θα έκοβα μονάδες ακόμη και αν την χρησιμοποιούσε στις τελικές εξετάσεις, το θεωρώ ασήμαντη λεπτομέρεια.

Συμφωνώ κι εγώ! Ακόμα και σε πανελλήνιες έχει χρησιμοποιηθεί όνομα συνάρτησης για μεταβλητή σε θέμα με έτοιμο αλγόριθμο...

zeus.zeusold

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Μέχρι τώρα ανταποκρίθηκαν στην έκκληση μου δυο συνάδελφοι
Ο Κύριος Παρασκευάς Πανάγου και
Ο Κύριος Πέτρος Παπαδόπουλος
Τους ευχαριστώ πολύ.

Και Ο Κύριος Παρασκευάς Πανάγου έδωσε την λύση:
 Αλγόριθμος ΒιβλιοθήκηCD
Δεδομένα //ΟΝ, ΗΜ, Ν//     !Εναλλακτικά μπορείς να χρήσιμοποιήσεις 1 πίνακα με 2 διαστάσεις αντί για δύο μονοδιάστατους.
                                          !Δηλώνεις όμως πάντα και το Ν που είναι το πλήθος των CD
....
....             !
....
Τέλος ΒιβλιοθήκηCD

O κύριος Πέτρος Παπαδόπουλος έδωσε άλλη διάσταση στην κουβέντα.
Έγραψε : «Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακα αν δεν ξέρουμε ακριβή αριθμό θέσεων». Αυτό έλεγε άλλωστε και η οδηγία της επιτροπής επιλογής θεμάτων.

Το πρόβλημα για μένα είναι αυτό, δηλαδή, η εκφώνηση της δραστηριότητας σε σχέση με την άποψη που υποστηρίχτηκε, σχετικά με το αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακες με άγνωστο πλήθος στοιχείων σε έναν αλγόριθμο.

Αν   δεχθούμε αυτή την άποψη, τι λύση θα προτείνατε αγαπητοί συνάδελφοι. Διότι η άσκηση αυτή υπάρχει στο τετράδιο του μαθητή από την εισαγωγή του μαθήματος στο Ενιαίο Λύκειο. 

Πρέπει να πούμε ότι δεν λύνεται η άσκηση αυτή είναι λάθος διατυπωμένη. Το ίδιο θα ισχύει και με όλες τις άλλες ασκήσεις που έχουν την ίδια δομή στην εκφώνηση.
 
Αν δεχθούμε την πρώτη άποψη και προσπαθήσουμε να την λύσουμε οι μαθητές μας θα μας που ότι δεν ξέρουμε τι λέμε, δεν διαβάσαμε το βιβλίο, αγνοούμε τις υποδείξεις των ανωτέρων μας, αυτοσχεδιάζουμε κ.τ.λ.

Έτσι καταλήγουμε (προς παρόν αργότερα στο κεφάλαιο 9 θα τα πούμε πάλι)  στον ότι δεν πρέπει για κανένα λόγο να υπάρχει σε αλγόριθμο η εντολή  «Διάβασε Ν»  με την μεταβλητή Ν να καθορίζει την μέγιστη διάσταση πίνακα.

Τέλος θα παρακαλούσα να:
1. Να αφήσουμε την φιλολογία γύρω από τα ονόματα των μεταβλητών.
2. Να τοποθετηθούν επί του προβλήματος  και οι συγγραφείς των διαφόρων βοηθημάτων.
το θέμα αυτό μας αφορά όλους.

Ευχαριστώ.

sstergou

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 983
  • Program or be Programmed
    • pseudoglossa.gr
Οι συγγραφείς βοηθημάτων δεν έχουν πρόσβαση σε τίποτε μυστικές πληροφορίες. Και αυτοί προσπαθούν να βγάλουν άκρη όπως κι εμείς.

Είχες παρακολουθήσει τις συζητήσεις που έγιναν με αφορμή τα περσινά θέματα;

Αν θες ρίξε μια ματιά σε αυτόν τον πίνακα http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?board=72.0;sort=views;desc

Υπάρχουν πολλές κουβέντες που πάνω κάτω αφορούν το ίδιο θέμα, π.χ. αυτή εδώ : http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2937.0

Μου φαίνεται ότι δεν θα βγει άκρη όσο και να το συζητήσουμε οπότε καταλαβαίνω όλους του συναδέλφους που δεν θέλουν να τοποθετηθούν. Δεν ξέρω αν έχει και νόημα εξάλλου έτσι όπως πάνε τα πράγματα.

Στάθης Στέργου - sstergouATgmailDOTcom - http://www.pseudoglossa.gr

merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
Του έδωσες του ανθρώπου υλικό να διαβάζει μέχρι το Μάιο!!  :D  :D

Καλό κουράγιο συνάδελφε!  :)
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

soron80

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 116
  • Back In Black
στο βιβλίο που έχω εγώ(έκδοση 2010) είναι η ΔΣ4

για μένα όπως και για τους μαθητές μου αυτό είναι ενα μετρήσιμο σύνολο οπότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να θεωρήσουμε ότι
ο μαθητής έχει Ν δισκάκια.
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
Μιας και είσαι καινούριος στο φόρουμ, επειδή το θέμα Γ των εξετάσεων έχει συζητηθεί όσο δεν πάει άλλο, για να καταλάβεις πλήρως την άποψή μου σε λίγες γραμμές (νομίζω ότι συμφωνούν οι περισσότεροι με αυτή) , θα σου πω τι θα έλεγα εγώ στους μαθητές για την άσκηση, ούτως ώστε να μην νομίζουν ότι άλλα λέμε τη μια φορά και άλλα την άλλη:

Με την εντολή Δεδομένα //...., Ν// δηλώνουμε ότι είναι γνωστά όλα όσα χρειαζόμαστε για να λύσουμε το πρόβλημα. Δεν θα αλλάξουμε κάτι στον τρόπο λύσης, είτε είναι 100, είτε 2000 τα CD. Γι' αυτό λέμε ότι είναι Ν. Το ίδιο δεν κάνουμε όταν "γενικεύουμε" τους τετραγωνικούς πίνακες λέγοντάς τους ΝxN και κάνουμε επεξεργασία:       
Για i από 1 μέχρι Ν
  Για j από 1 μέχρι Ν
   .....

Είναι διαφορετικό όμως μια εκφώνηση να λέει να διαβάζει το πλήθος των CD, τίτλο, ημερομηνία κλπ, και να εμφανίζει π.χ. το πιο παλιό.
Σημαίνει ότι πήγες στο δωμάτιο της αδερφής σου, έχοντας ένα σχέδιο, ένα πλάνο για το πως θα λύσεις το πρόβλημα, και σου λέει εκείνη τη στιγμή πόσα CD έχει. Θα μπορούσες να πάρεις τις CDθήκες (πίνακα) που έχεις στο δωμάτιό σου για να τις χρησιμοποιήσεις (να κάνεις ταξινόμηση) αλλά είσαι σίγουρος ότι θα φτάσουν?
Για να μην χαλάς λοιπόν φαιά ουσία σκεπτόμενος "σιγά μην έχει περισσότερα CD από μένα, στα κάλαντα έβγαζα περισσότερα λεφτά από εκείνη", μήπως να την διαθέσω για να βρω ένα τρόπο να λύσω το πρόβλημα χωρίς να χρειάζομαι CDθήκες και να φοβάμαι ότι θα μου τελειώσουν?

Τελικά μου πήρε παραπάνω γραμμές....  :D
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2774
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Η τελευταία μου τοποθέτηση στο ζήτημα αυτό βρίσκεται στο: http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2937.msg31334#msg31334 (2 διαδοχικά μηνύματα). Απάντηση δεν δόθηκε ποτέ... ίσως λόγω καλοκαιριού!

Το βασικό σημείο που ανατρέπει όλη την επιχειρηματολογία που έχει αναπτυχθεί είναι ότι: Αυτά που περιλαμβάνονται στην εντολή Δεδομένα δεν συνεπάγεται ότι θα είναι γνωστά κατά τη φάση του προγραμματισμού. Επομένως αν δεχτούμε τον ισχυρισμό της ΚΕΕ θα έπρεπε να καταργήσουμε τα μισά παραδείγματα του βιβλίου!!!

Όσο δεν βλέπω κάποιο τεκμηριωμένο κείμενο, που να απαντά ολοκληρωμένα και όχι αποσπασματικά, σε αυτά που είχα γράψει τότε, εγώ προσωπικά θα θεωρώ το ζήτημα επιλυμένο... μη δεχόμενος την οδηγία της ΚΕΕ.


Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Διαφωνώ με την παραπομπή στο θέμα των εξετάσεων. Δεν νομίζω ότι σχετίζονται.

Πράγματι η δραστηριότητα είναι ΔΣ4 και όχι η ΔΣ5. Η δραστηριότητα είναι απαντημένη στο βιβλίο καθηγητή, όπου λέει:

Παράθεση από: Βιβλίο καθηγητή
Η απαιτούμενη δομή είναι ένας δισδιάστατος πίνακας, όπου κάθε γραμμή αντιστοιχεί σε ένα CD. Η πρώτη στήλη αντιστοιχεί στον τίτλο του CD, ενώ η δεύτερη αντιστοιχεί στην χρονολογία έκδοσής του. Ο πίνακας αυτός πρέπει να ταξινομηθεί ως προς τη δεύτερη στήλη, και κατόπιν με σειριακή αναζήτηση να εντοπισθούν τα σχετικά CD.


Οι συγγραφείς είναι ξεκάθαρο ότι θεωρούν το σύνολο των CD γνωστό. Λέει:

Παράθεση από: Τετράδιο μαθητή
Ενας μαθητής έχει μία συλλογή από δίσκους CD και για κάθε CD έχει καταγράψει στον υπολογιστή τον τίτλο και την χρονιά έκδοσής του.

Ιστορικά θα αναφέρω ότι όταν έγραφα το βοήθημα στο μάθημα (2002), είχα προβληματιστεί με την εκφώνηση. Τότε ένας εκ των συγγραφέων μου είπε ότι "...αφού έχω τη συλλογή, σημαίνω ότι ξέρω πόσα έχω...". Του απάντησα "...Ναι αλλά δεν θα ήταν καλύτερα να λέει έχει Ν CD...", αρα να είναι ξεκάθαρη η εντολή Δεδομένα // Ν //; Συμφώνησε, αλλά δυστυχώς έμεινε εκεί. Συνειδητά στο βοήθημά μου έχω τροποποιήσει την εκφώνηση ώστε να μην προκαλεί παρερμηνείες.

Ίσως θα έπρεπε να έχουν διορθωθεί τέτοιες εκφωνήσεις... όπως θα έπρεπε να είχε διορθωθεί και η εκφώνηση των εξετάσεων... ωστόσο δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα... Με καλή θέληση όλα λύνονται!

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1077
Όλοι συμφωνούμε πως οι εκφωνήσεις των ασκήσεων   στο τετράδιο μαθητή δεν είναι και ότι καλύτερο υπάρχει και παρουσιάζουν προβλήματα που μπερδεύουν μαθητές - καθηγητές.

Θεωρώ και εγώ ότι είναι Ν το πλήθος των CD