Αποστολέας Θέμα: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 224549 φορές)

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1322
  • There are always possibilities...
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #480 στις: 04 Νοέ 2010, 09:44:50 μμ »
Ως προς την Ειδικό Γραμματέα: ( http://www.youtube.com/watch?v=8ADJF8sW1HI )

Δεν μπορώ να διακρίνω πού έκανε τέτοια δήλωση. Πουθενά δεν χρησιμοποίησε ούτε και ως λέξη (!!!) το "Λύκειο" (βλ. πιο συγκεκριμένα από 4:10 και μετά). Όταν αναφερόταν στην αναγκαιότητα της Πληροφορικής και ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο ουσιαστικά [θεωρώ πως] εννοούσε το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Μάλιστα στο 5:32 λέει: "... Θα έλεγα λοιπόν ότι πρέπει να ξεκινήσει από πολύ χαμηλά η πληροφορική, να υπάρχει πιστοποίηση στο Γυμνάσιο και από κει και πέρα*, βεβαίως, είναι ένα όργανο, ένα μέσο για να κάνουμε και τα άλλα μαθήματά μας...".

(*) εδώ εννοεί το Λύκειο;
Συμφωνώ απόλυτα με την ερμηνεία που δίνεις. Αυτό νομίζω ότι εννοούσε. Άρα, ας τολμήσω το συμπέρασματα ότι, ο ειδικός γραμματέας ΔΕΝ βλέπει την πληροφορική στο λύκειο ως ξεχωριστό αντικείμενο ή το παρέλειψε (?)

Διαφωνώ όμως στην  ερμηνεία για υφυπουργό (αγνοώντας προς στιγμήν ότι έρχονται σε αντιφαση μεταξύ τους), με την υπόθεση φυσικά ότι με το "εξειδικευτεί" εννοεί το ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο.

Όπως έγραψα και πιο πάνω, θεωρώ ότι θα μας έχουν ένα εξάωρο το πολύ, με την δομή IB, ως αφορμή ώστε να υπάρχει ένας πληροφορικός στο λύκειο που θα αναλάβει και την οριζοντιοποίηση...
« Τελευταία τροποποίηση: 04 Νοέ 2010, 10:06:22 μμ από pgrontas »
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1322
  • There are always possibilities...
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #481 στις: 04 Νοέ 2010, 10:12:58 μμ »
Για να το θέσω και σαφέστερα. Η γνώμη μου είναι ότι η πρόταση που πρέπει να κάνουμε στο υπουργείο πρέπει να έχει την πληροφορική στα υποχρεωτικά μαθήματα. Δηλαδή:
Με βάση το σχέδιο της διαρροής, να πάρουμε μία ώρα από φυσική αγωγή και μία από αγγλικά και να βάλουμε ένα δίωρο πληροφορικής στα υποχρεωτικά.
Και φυσικά να έχουμε τις τρεις ώρες επιλογής κάτω από τα μαθηματικά, όπως και στο IB, όπου εκεί θα γίνεται προετοιμασία για τις σχολές, ίσως και άλλο όνομα που λέει ο Θωμάς.

ΥΓ: Και μετά ξύπνησα...
« Τελευταία τροποποίηση: 04 Νοέ 2010, 10:24:21 μμ από pgrontas »
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

dim

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 445
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #482 στις: 04 Νοέ 2010, 10:14:07 μμ »
Συντακτικό Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Α' Β' Γ' Γυμνασίου
Ερμηνευτικό Λεξικό Νέας Ελληνικής Α', Β', Γ' Γυμνασίου
Λεξικό Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Α', Β', Γ' Γυμνασίου
Γραμματική Νέας Ελληνικής Γλώσσας Α', Β', Γ' Γυμνασίου
και ο κουβάς...
Πληροφορική Α', Β', Γ' Γυμνασίου
Κατά τη γνώμη μου από εδώ και πέρα το στοίχημα για το λύκειο είναι να κατοχυρώσουμε brand name. Δηλαδή να χρησιμοποιούμε τον όρο "αλγοριθμική" ταυτίζοντας τον με την πληροφορική. Κάτι παρόμοιo με αυτό που έχει πετύχει η JEEP.  ;) Το "πληροφορική" παραείναι γενικό γι' αυτούς και μπερδεύονται. Αν άκουγαν συνέχεια "αλγοριθμική" θα το έψαχναν... >:D
+++++++++++++++++++++++++++++++
Θωμά τα πάντα όλα!!!!!!!!

Μόνο αυτό.
Για κάθε τάξη που ασχολείται με συγκεκριμένο αντικείμενο να έχει και την αντίστοιχη ονομασία!!!!!!!!!!

dim

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 445
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #483 στις: 04 Νοέ 2010, 10:34:04 μμ »
Όπως έγραψα και πιο πάνω, θεωρώ ότι θα μας έχουν ένα εξάωρο το πολύ, με την δομή IB, ως αφορμή ώστε να υπάρχει ένας πληροφορικός στο λύκειο που θα αναλάβει και την οριζοντιοποίηση...[/b][/font]

Χριστέ μου!!!!
Κοίτα που θα βγεί αληθινός ο σχολικός και με έστειλε εμένα με το θράσος του... με την τοποθέτησή του!!!!
Άρα ο τυφλός είμαι εγώ!!! :'(
http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2551.msg34241#msg34241
« Τελευταία τροποποίηση: 05 Νοέ 2010, 02:27:52 πμ από dim »

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 817
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #484 στις: 05 Νοέ 2010, 12:35:25 πμ »
Στην ομιλία της Υφυπουργού υπάρχει μία αναφορά για συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα. Ισχύει πράγματι?

Ούτε εγώ πείστηκα από τα λεγόμενα τους..Προτιμώ να είμαι καχύποπτος! Στα αυτιά μου απλά ακούστηκαν προσπάθεια απορρόφησης δονήσεων

Νομίζω από Δευτέρα, η πίεση προς το Υπουργείο και τους υπευθύνους πρέπει να ενταθεί!

Οργανωμένα ή μη , πρέπει να καταλάβουν για τα καλά τι θέλουμε και πόσο πολύ θα το παλέψουμε!!


dtsilog

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 395
    • DTsilog
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #485 στις: 05 Νοέ 2010, 12:44:16 πμ »
Πλέον είναι ξεκάθαρο σαν κρύσταλλο ότι το υπουργείο μας κρύβει πολλά. Μόνο τη συμπεριφορά των εκπροσώπων του στα βίντεο αν προσέξετε, είναι σα να το φωνάζουν. Βέβαια αν προσέξουμε και τα λόγια τους τότε μας κυριεύει η απελπισία με αυτά που ακούν τα αυτιά μας. Ταύτιση της Πληροφορικής με τη Χρήση ΗΥ (στην πραγματικότητα χρήση της σουίτας της microsoft) στα πρώτα 9 χρόνια της δημόσιας εκπαίδευσης. Και εφόσον συμβεί αυτό, η Πληροφορική ως επιστήμη και αυτόνομο διδακτικό αντικείμενο ίσως δεν έχει θέση πια στο νέο Γενικό Λύκειο (παρατήρησε κανείς το διαχωρισμό σε σχολεία Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης....). Θα υπάρχει στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο αλλά ούτε εκεί ξέρουμε αν θα επιστρέψουμε από άποψη μαθημάτων και αντικειμένων στην παλιά μορφή των ΤΕΕ, μιας και η τελευταία μεταρρύθμιση έκοψε στη μέση τα μαθήματα ειδικότητας για να χωρέσει μια ολόκληρη τάξη γενικής παιδείας.

Αυτούς τους ανθρώπους που μεθοδευμένα τα τελευταία χρόνια αφαιρούσαν ώρες από τους καθηγητές Πληροφορικής ώστε να τους στείλουν στα 800 νέα αναμορφωμένα ολοήμερα δημοτικά φέτος, δεν είναι δυνατόν ούτε να τους πιστέψουμε ούτε να τους εμπιστευτούμε. Είναι βέβαιο ότι το ίδιο σχεδιάζουν και για του χρόνου, που θα λειτουργήσουν άλλα τόσα και περισσότερα ολοήμερα δημοτικά. Οι ενέργειες τους δείχνουν ότι κοιτούν να τα βολέψουν όπως όπως, χωρίς να αναβαθμίζουν την εκπαίδευση, χωρίς να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την Πληροφορική.

Η ώρα λοιπόν να δράσουμε είναι τώρα, τέρμα τα λόγια, καιρός να αρχίσουν οι πράξεις. Καιρός να ενωθούμε και καιρός αυτοί που θέλουν να εκπροσωπούν του καθηγητές Πληροφορικής της δημόσιας εκπαίδευσης να φτιάξουν τις δικές τους προτάσεις για τη διδασκαλία της Πληροφορικής, στο Δημοτικό στο Γυμνάσιο στο Γενικό Λύκειο στο Τεχνολογικό Λύκειο. Τα στοιχεία τα έχουμε στα χέρια μας και ξέρουμε που χρειάζονται βελτιώσεις. Να μην περιμένουν την ανακοίνωση του υπουργείου για να την ακολουθήσουν και να τη σχολιάσουν. Καιρός να τους δείξουμε κι εμείς μέσω των εκπροσώπων μας τι θέλουμε για την Πληροφορική και τι ανάγκες έχει στα σχολεία μας.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

AlexandrosK

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 48
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #486 στις: 05 Νοέ 2010, 07:50:36 πμ »
Κατά τη γνώμη μου από εδώ και πέρα το στοίχημα για το λύκειο είναι να κατοχυρώσουμε brand name. Δηλαδή να χρησιμοποιούμε τον όρο "αλγοριθμική" ταυτίζοντας τον με την πληροφορική. Κάτι παρόμοιo με αυτό που έχει πετύχει η JEEP.  ;) Το "πληροφορική" παραείναι γενικό γι' αυτούς και μπερδεύονται. Αν άκουγαν συνέχεια "αλγοριθμική" θα το έψαχναν... >:D 

Νομίζω ότι ο συνάδελφος έχει κάποιο δίκιο εδώ. Καθώς από τα λεγόμενα της ηγεσίας του υπουργείου η Πληροφορική είναι πλέον χρήση ΤΠΕ, πρέπει να εισάγουμε νέες ορολογίες. Δυστυχώς, το δικό μας Brand Name "πληροφορική" το έχουν πάρει άλλοι.

Μη ξεχνάμε ότι η κατά το δοκούν μετονομασία ενεργειών ή καταστάσεων αποτελεί πάγια τακτική των ανά των κόσμο κυβερνήσεων όταν θέλουν να μεταστρέψουν την κοινή γνώμη. Για παράδειγμα, η "αποκατάσταση της δημοκρατίας" στο Ιράκ.

Ευκαιρία να δείξουμε λίγη δημιουργικότητα. Μία τέτοια προσέγγιση έχει τρία πλεονεκτήματα.

Πρώτον ότι με την εισαγωγή νέων φαντεζί όρων, οι κυβερνώντες θα θελήσουν να τους οικειοποιηθούν για ψηφοθηρικούς λόγους (βλέπε "ψηφιακό σχολείο") οπότε την πρόταση αυτή θα σπεύσουν να αποδεχθούν.

Δεύτερον, ότι μπορούμε να πείσουμε πως είμαστε πιο χρήσιμοι από γραμματείς διδάσκοντας πολλά γνωστικά αντικείμενα, ένα για κάθε τάξη ως γενικής παιδείας και αντίστοιχα επιλογές και μαθήματα κατεύθυνσης.

Τρίτον, αντίστοιχα με τους δημοσιογράφους, η επιτροπή σοφών που χρησιμοποιείται είναι άσχετη με το αντικείμενό μας. Προσφέροντας νέους, ίσως και εύπεπτους όρους είναι πιο εύκολο να υπάρξει διάχυση της επιστήμης μας ως κάτι νέου. Κακά τα ψέμματα, ο όρος "πληροφορική" έχει πολυφορεθεί.

Ευτυχώς η επιστήμη μας είναι πλούσια από εξωτικούς όρους. Και στο κάτω κάτω της γραφής, Πληροφορικοί δεν είμαστε; Καιρός να κάνουμε και κάτι πιο κοντά στο αντικείμενο που έχουμε σπουδάσει και όχι μόνο Word/Excel/Powerpoint. Ή μήπως όχι; Ή μήπως μας βολεύουν αυτά τα εύκολα και τα ιδιαίτερα στο ΑΕΠΠ το απόγευμα;

Προτείνω λοιπόν (και παρακαλώ αντιπροτείνετε-διορθώστε) όρους οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αυτόνομα μαθήματα:

Επιστήμη των Υπολογιστών / Ψηφιακή Επιστήμη
Αλγοριθμική
Ψηφιακός Λογισμός
Επίλυση Προβλημάτων
Αποτελεσματικός Τρόπος Σκέψης
(Ψηφιακή) Λογική
Cybernetics (μια και τα παιδιά θα ξέρουν καλύτερα αγγλικά και από τα αμερικανάκια) -> Κυβερνητική;/Κυβερνολογισμός;
Διάχυση Πληροφορίας
Διάσπαρτη Τεχνολογία
Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Διασύνδεση Υπολογιστικών Συστημάτων
Μελλοντικές Τεχνολογίες
Ψηφιακός Πολιτισμός / Κόσμος
Βάσεις Δεδομένων και Προσωπικό Απόρρητο
« Τελευταία τροποποίηση: 05 Νοέ 2010, 08:01:50 πμ από AlexandrosK »

skoud

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 252
  • Σταύρος Κουνάδης
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #487 στις: 05 Νοέ 2010, 08:44:49 πμ »
Για να έχετε όλα τα δεδομένα, όσοι δεν είσαστε στην ημερίδα:

Η απάντηση της Υφυπουργού σε σχέση με το Λύκειο, έγινε μετά από πρόσκληση-πρόκληση που της απεύθυνε, κατά την προσφώνησή της, ο πρόεδρος της Π.Ε.ΚΑ.Π., μετά από σχετική απόφαση που είχαμε πάρει στο Δ.Σ., να της ζητήσουμε δηλ. να ενημερώσει την ημερίδα σχετικά με το γνωστό σχέδιο και γενικά τα σχέδια του Υπουργείου για το Λύκειο και την Πληροφορική.

Πιθανόν να το είχε φανταστεί ότι θα γινόταν αυτό, λόγω του αγώνα και του «θορύβου» που έχει γίνει όλο αυτό το διάστημα, αλλά και λόγω εκλογών να προσπάθησε να μας καθησυχάσει. Πιθανόν όμως και να υπάρχει μια υποχώρηση από το αρχικό σχέδιο (θυμηθείτε τι έλεγε η Διαμαντοπούλου στο εξ Αμερικής βίντεο), την οποία θα πρέπει να διερευνήσουμε, να δούμε δηλ. τι ακριβώς εννοούν και αν είναι έτσι να προσπαθήσουμε να τη διευρύνουμε προς την κατεύθυνση που θέλουμε.

Η παρέμβαση, εκτός προγράμματος, του Ειδ. Γραμματέα έγινε απ’ ότι κατάλαβα, αφ’ ενός για να απαντήσει σε κάποια διαμαρτυρία από συνάδελφο γιατί δεν υπάρχουν ακόμη υπολογιστές σε πολλά Δημοτικά -δεν ξέρω αν πειστήκαμε με αυτά που είπε- και αφ’ ετέρου για να συμπληρώσει αυτά που είπε η Υφ. για την Πληροφορική στο Λύκειο, θεωρών τον εαυτό του ως πιο ειδικό... Η κουβέντα δηλ. που είχε ανοίξει ο Πρόεδρος ήταν για την Πληροφορική στο Λύκειο, όχι γενικά. Σε αυτό απάντησε, όπως απάντησε, η Υφ. και εξ αυτού και το συμπέρασμα ότι και ο Ειδικός, αναφερόταν στο Λύκειο, άσχετα αν δεν το ανέφερε.

Προφανώς δεν είμαστε ήσυχοι, προσωπικά ανησυχώ περισσότερο από πριν, διότι λόγω της πίεσης και του αγώνα που έχουμε κάνει, φοβάμαι ότι θα προσπαθήσουν επικοινωνιακά (μανούλες σε αυτά) να βγουν και από πάνω, ρίχνοντάς μας  κανένα προαιρετικό δίωρο και την υποχρέωση να κάνουμε τη «λάντζα» του «ψηφιακού» σχολείου…

Είναι προφανές επίσης ότι δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την Πληροφορική* από τη χρήση Η/Υ. Σε αυτό χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια … από πολλούς (όλους εμάς, τα τριτοβάθμια ιδρύματα, επαγγελματίες του κλάδου κ.λπ.) και με όλα τα μέσα. Προσωπικά νομίζω ότι σε αυτό πρέπει να στοχεύσουμε από εδώ και πέρα. Να κάνουμε σαφές σε όλους αυτούς αλλά και στην κοινωνία, ότι ο υπολογιστής και η Πληροφορική έχουν τόση σχέση όση το τηλεσκόπιο με την Αστρονομία.

Εν πάσει περιπτώσει την άλλη εβδομάδα, αν θα τηρηθεί η υπόσχεση της Υφ. και μας δεχθεί και …δεν προκύψουν τίποτα εθνικές εκλογές…, ίσως θα έχουμε περισσότερες ειδήσεις.

Γι αυτό θα έλεγα και θα παρακαλούσα, αν είναι δυνατόν να προσπαθήσουμε περισσότερο να βοηθήσουμε με τη στάση μας, με συγκεκριμένες προτάσεις και ιδέες για το τι πρέπει να κάνουμε σε κάθε φάση από εδώ και πέρα και λιγότερο να τονίζουμε τα αναπόφευκτα λάθη που κάνει κάποιος που δρα (γιατί μόνο τότε γίνονται λάθη, αν δεν κάνεις τίποτα, δεν κάνεις ποτέ κανένα λάθος και είναι όλοι και όλα μέλι-γάλα…)


ΥΣ:
* Η θέση μας είναι το μάθημα να ονομάζεται Πληροφορική σε όλα τα επίπεδα και όλες τις τάξεις, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο που θέλουμε να έχει, όπως δηλ τα Μαθηματικά, η Φυσική κ.λπ. Αν ζητάμε ένα μάθημα Πληροφορική, άλλο Αλγοριθμική, άλλο Λειτουργικά κ.λπ. κ.λπ. , θα μας λένε ότι έχουμε τόσα μαθήματα. Έτσι την πατήσαμε με την μεταρρύθμιση Αρσένη… Εξ’ άλλου το περιεχόμενο μπορούμε να το αλλάξουμε σχετικά πιο εύκολα, να πάρουμε ώρες είναι το δύσκολο… Πάντως δεκτός ο προβληματισμός και οι προτάσεις όλων, θα το ξαναδούμε το θέμα.

** Η θέση μας όσον αφορά το γυμνάσιο, είναι πάγια από τότε που ιδρύθηκε η Π.Ε.ΚΑ.Π. : 2 ώρες αυτόνομο και εξεταζόμενο μάθημα και στις 3 τάξεις του γυμνασίου.
Σε σχέση δε με την πιστοποίηση στο τέλος του γυμνασίου, σε σχετικό έγγραφο που στείλαμε στο υπουργείο πριν μερικούς μήνες τονίσαμε το εξής: «η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών δεν θα είναι ο σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο,  όπου θα διδάσκεται για 2 ώρες στο κυρίως πρόγραμμα και στις 3 τάξεις. Ο σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σχετίζεται με την ανάπτυξη γενικότερων γνώσεων σε διαχρονικά θέματα της επιστήμης της Πληροφορικής, την αξιοποίηση των Υπολογιστών ως εργαλεία μάθησης και σκέψης και τη διαμόρφωση από τους μαθητές κριτικής στάσης απέναντι στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή. Η προετοιμασία των μαθητών για τη λήψη του κρατικού πιστοποιητικού θα πρέπει να γίνεται με σχετικά μαθήματα επιλογής που θα διδάσκονται στο διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου Γυμνασίου και του Δημοτικού»

*** Σε σχέση με το Νέο Λύκειο η πρότασή μας, όπως και όλων των Ενώσεων που καταγράφτηκε στην κοινή μας ανακοίνωση, είναι: «η διδασκαλία της Πληροφορικής ως βασικού μαθήματος και στις τρεις τάξεις του Νέου Λυκείου, όπως επίσης και ενός μαθήματος με κατεύθυνση τις Αρχές προγραμματισμού που θα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης η οποία είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές επιστήμες  και το οποίο θα έχει αυξημένο συντελεστή βαρύτητας για τη εισαγωγή των μαθητών σε Τμήματα Πληροφορικής Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Τώρα τι θα πετύχουμε από αυτά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Μιλώντας στην ημερίδα με ένα συνάδελφο, που είναι σε θέση να ξέρει πως παίρνονται οι αποφάσεις στο Υπουργείο, μου είπε περίπου τα εξής: «Αφού δεν έχουμε δημιουργήσει τόσα χρόνια και εμείς ένα «λόμπυ» στο υπουργείο, όπως όλοι οι άλλοι μεγάλοι κλάδοι, ας μην περιμένουμε πολλά…» και συμπλήρωσε ότι «η κύρια αιτία για το ότι δεν μας παίρνουν πολύ στα σοβαρά, είναι η πολυδιάσπαση  και πολυφωνία του κλάδου.»
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Stefania

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #488 στις: 05 Νοέ 2010, 09:13:19 πμ »
Ολοήμερο γυμνάσιο δεν πρόκειται να υπάρξει. Και αν υπάρξει θα είναι μετά από χρόνια.

Νομίζω ότι το πιστοποιητικό πρέπει να γίνει "αυτοσκοπός". Γιατί θα είναι εκτός λογικής ο μαθητής να κάνει 9 χρόνια πληροφορική και να μην έχει ένα χαρτί στα χέρια του. Και να αναγκάζεται μετά να πληρώσει για να το πάρει. Θα πέσουν να μας φάνε οι γονείς (και με το δίκιο τους). Οπότε μέχρι το γυμνάσιο καλώς ή κακώς έχουμε κατά ένα μεγάλο ποσοστό χρήση υπολογιστών και όχι πληροφορική. Θα μπορούσε βέβαια, το πιστοποιητικό να γίνει σε ανοικτό λογισμικό και να είναι άκρως ανταγωνιστικό με τα ιδιωτικά π.χ. ecdl. Γιατί δεν το προτείνει κανείς επίμονα αυτό; Σε όλα τα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια μόνο ανοικτό/ελεύθερο λογισμικό.

Στο λύκειο συμφωνώ και εγώ να αλλάξει ονομασία. Επιστήμη των υπολογιστών μου φαίνεται το πιο κατάλληλο. Γιατί όσο μένει πληροφορική, τόσο θα ακούμε για word και excel και powerpoint. Συμπέρασμα: Κατάργηση της πληροφορικής στο Λύκειο.  :P ;D

Χ.Μοτσενίγος

  • Επισκέπτης
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #489 στις: 05 Νοέ 2010, 10:02:26 πμ »
Αυτό με τη "χορήγηση πιστοποιητικού"  θεωρώ ότι είναι ένα ακόμα παραμύθι που  σερβίρουν στον κόσμο οι (ανίδεοι) κρατούντες.

Τι πιστοποίηση δηλαδή; Θα κάνουμε ευλαβικά MSOffice ή έστω OpenOffice (αν τους πείσουμε ή ...μας πείσουν ότι καταφέραμε να τους πείσουμε, έτσι για να νομίζουμε ότι πετύχαμε κι εμείς κάτι) για μια ώρα την εβδομάδα επί τρία χρόνια στο Γυμνάσιο; Θα μεταβληθούμε σε (ανεπαρκείς λόγω έλλειψης χρόνου διδασκαλίας) προγυμναστές των μαθητών ώστε αυτοί να πάρουν ένα ακόμα "χαρτί"; Και τι θα σημαίνει αυτό το χαρτί που θα πάρει, αν πάρει, το παιδί στα 14 μετά από 5-10 χρόνια όταν βγει στην αγορά εργασίας; Τίποτα.

Αυτό που βλέπω είναι να θεριεύουν κι άλλο τα φροντιστήρια ώστε "να πάρουν τα παιδιά το χαρτι" και το μάθημά μας να πάψει να είναι μάθημα και να γίνει στ' αλήθεια "πάτημα πλήκτρων". Θέλουμε να εγκλωβίσουμε την εφηβική φαντασία και δημιουργικότητα μαθαίνοντάς τους συνδυασμούς πλήκτρων και ξερές ακολουθίες επιλογής του κατάλληλου υπομενού ώστε να γίνει αυτό κι εκείνο στο Word ή στο Writer;

Δεν θα επιχειρηματολογήσω άλλο, υπάρχει εξάλλου επίσημη θέση της ΠΕΚΑΠ για το θέμα η οποία με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

Συνάδελφοι, δυστυχώς πρέπει κάθε πρόταση / δήλωση / εξαγγελία του υπουργείου μας να την αντιμετωπίζουμε με έντονα κριτικό βλέμμα και με το δείκτη καχυποψίας στο maximum. Δυστυχώς όλοι μας, όσοι ασχολούμαστε έστω και λίγο με τα όσα συμβαίνουν εδώ και χρόνια στον τομέα μας, πρέπει πια να έχουμε καταλάβει τη διγλωσσία των πολιτικών μας. Παλιοί, νέοι, μεγάλοι ή μικροί σε ηλικία δεν έχει σημασία νομίζω. Δεν θέλει και πολύ να καταλάβει κάποιος ότι εννιά φορές στις δέκα όσα λέγονται με γενικολογίες κρύβουν παγίδες και ποτέ δεν δεσμεύουν τον ομιλούντα ιδιαίτερα αν αυτός είναι πολιτικός.

Η ΠΕΚΑΠ έχει κάνει καλή και οργανωμένη δουλειά σε πολλά πράγματα και έχει δημοσιοποιήσει προτάσεις, συγκεκριμένες και αναλυτικές, για πολλά θέματα, μέσα σ' αυτά είναι όπως προανέφερα και για το θέμα της χορήγησης "πιστοποιητικού".


Stefania

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #490 στις: 05 Νοέ 2010, 10:39:15 πμ »
Καταρχάς αν γίνει υποχρεωτικό το πιστοποιητικό, θα αυξηθούν οι ώρες στο Γυμνάσιο σε δυο. Και στο τέλος της τρίτης γυμνασίου, θα έχουμε πιστοποίηση σε υπολογιστές και αγγλικά. Που βρίσκετε το κακό;

Διαβάζω μερικές απόψεις όπως του συναδελφου παραπανω, οι οποίες με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη. Αλλά ποιος θα τις εφαρμόσει; Όταν έχουμε μαζέψει 1.500 υπογραφές, εκ των οποίων οι μισές είναι αναπληρωτών, ωρομισθίων, γονέων, μαθητών. Πρέπει να υπάρχουν πάνω από έξι χιλιάδες καθηγητές πληροφορικής που δεν έχουν υπογράψει. Που ίσως δεν γνωρίζουν. Αυτοί θα εφαρμόσουν όλα αυτά τα ωραία που ευαγγελιζόμαστε;

Προτιμώ λοιπον ένα μέρος του μαθήματος να είναι "πάτημα πλήκτρων" και πιστοποίηση στην τρίτη γυμνασίου, παρά μερικές εκατοντάδες καθηγητών πληροφορικής να κάνουν πραγματικά σωστά το μάθημα της πληροφορικής και μερικές χιλιάδες να περιμένουν να περάσει η ώρα για να πάνε σπίτια τους.

Και το ανοικτό λογισμικό δεν είναι μόνο το open office. Είναι επεξεργασία εικόνας, γλώσσες προγραμματισμού, σχεδίαση ιστοσελίδων, λειτουργικά συστήματα. Γιατί θεωρούμε ότι αυτό το πιστοποιητικό θα περιορίζεται μόνο σε επεξεργαστή κειμένου; Θα μπορεί να έχει όλα τα παραπάνω (σε αρχικό στάδιο). Θα μπορεί να περιέχει και γνώσεις θεωρίας υπολογιστών. Θα φροντίσουμε να μην είναι σαν τα ιδιωτικά πιστοποιητικά που αν αλλάζει η έκδοση (π.χ word 2003 σε word 2007), χρειάζεται επανεκπαίδευση.

Αν θα έχουμε 2ωρω μάθημα από την πρώτη δημοτικου μέχρι την τρίτη γυμνασίου, μπορούμε να κάνουμε τα πάντα. Αν στο τέλος θα υπάρχει και πιστοποίηση το όφελος θα είναι διπλό. Ο μαθητής θα έχει ένα χαρτί στα χέρια του (δεν σχολιάζω αν έχει αξία, όποιος αμφιβάλει ας αναρωτηθεί γιατί εκατοντάδες χιλιάδες έχουν αναγκαστεί να πληρώσουν για να πάρουν ecdl) αλλά και ο καθηγητής πληροφορικής θα αξιολογείται.

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #491 στις: 05 Νοέ 2010, 10:54:14 πμ »
Παράθεση
Η θέση μας είναι το μάθημα να ονομάζεται Πληροφορική σε όλα τα επίπεδα και όλες τις τάξεις, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο που θέλουμε να έχει, όπως δηλ τα Μαθηματικά, η Φυσική κ.λπ. Αν ζητάμε ένα μάθημα Πληροφορική, άλλο Αλγοριθμική, άλλο Λειτουργικά κ.λπ. κ.λπ. , θα μας λένε ότι έχουμε τόσα μαθήματα. Έτσι την πατήσαμε με την μεταρρύθμιση Αρσένη… Εξ’ άλλου το περιεχόμενο μπορούμε να το αλλάξουμε σχετικά πιο εύκολα, να πάρουμε ώρες είναι το δύσκολο… Πάντως δεκτός ο προβληματισμός και οι προτάσεις όλων, θα το ξαναδούμε το θέμα.
Συμφωνώ απόλυτα. Απλά δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε την φράση ψηφιακός κόσμος. Όσο περισσότερο την χρησιμοποιούμε τόσο περισσότερο αποπροσανάτολίζουμε από την πραγματική επιστήμη. Επίσης θα διαφωνήσω με την ονομασία επιστήμη υπολογιστών, γιατί η πληροφορική δεν αφορά μόνο τους υπολογιστές, έχει να κάνει γενικότερα με την πληροφορία. Άσε που βάζουμε πάλι τη λέξη υπολογιστές και το μυαλό τους πάει πάλι στο Power Point.

Επίσης δεν νομίζω ότι είναι κακό να λέμε ότι το υπουργείο κατάλαβε το λάθος του και την πληροφορική την βάση πλέον στο λύκειο. Αυτά που θέλει καταλαβαίνει, αυτά που θέλουμε καταλαβαίνουμε. :)


Παράθεση
Μιλώντας στην ημερίδα με ένα συνάδελφο, που είναι σε θέση να ξέρει πως παίρνονται οι αποφάσεις στο Υπουργείο, μου είπε περίπου τα εξής: «Αφού δεν έχουμε δημιουργήσει τόσα χρόνια και εμείς ένα «λόμπυ» στο υπουργείο, όπως όλοι οι άλλοι μεγάλοι κλάδοι, ας μην περιμένουμε πολλά…» και συμπλήρωσε ότι «η κύρια αιτία για το ότι δεν μας παίρνουν πολύ στα σοβαρά, είναι η πολυδιάσπαση  και πολυφωνία του κλάδου.»
Αυτό δεν στέκει απόλυτα, γιατί το 1998-99 με τα δεκατέσσερα μαθήματα, πώς μπήκαν δύο μαθήματα πληροφορικής; Τις επόμενες χρονιές πώς κρατήθηκε η ανάπτυξη εφαρμογών; Είχαμε τότε κανένα λόμπυ; Αυτό που λέω βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό να εκροσωπούμαστε από πολλούς και όχι από ένα φορέα.


Όσο για το πιστοποιητικό νομίζω ότι δεν πρέπει να μας απασχολεί. Αυτό είναι παπάντζα τίποτα άλλο. Κάποιοι έχουν το πιστοποιητικό και δεν ξέρουν να γράφουν (δεν γνωρίζουν τους βασικούς κανόνες τυπογραφίας). Έχουν εξεταστεί στο Power Point και παρουσίαση δεν ξέρουν να κάνουν.  Πρέπει να μάθουν ότι η σωστή παρουσίαση είναι άσχετη με το εργαλείο που χρησιμοποιείς (Power Point). Για μένα το πιστοποιητικό είναι για αυτούς που θέλουν να πουλήσουν το πτυχίο και έτσι όπως εξετάζεται δεν μου λέει τίποτα.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Gnirut

  • Επισκέπτης
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #492 στις: 05 Νοέ 2010, 11:18:31 πμ »
"Πρέπει να μάθουν ότι η σωστή παρουσίαση είναι άσχετη με το εργαλείο που χρησιμοποιείς (Power Point)."

Εντάξει ρε παιδιά αλλά μηπως τελικά δεν πρέπει τα παιδιά να μαθαίνουν και κάτι απτό;

Πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν κάποιο εργαλείο π.χ. παρουσιάσεων είτε αυτό είναι του ms office, είτε του openoffice, είτε οτιδήποτε, αλλά κάτι συγκεκριμένο. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την αντιmicrosoft τρέλα που έχουν πολλοί από μας. Πρέπει να βγουν ασκήσεις χειρισμού πακέτων για όλους τους τύπους των πακέτων γραφείων. Όπως έχει τώρα όλα είναι φλου. Πάνω στην τρέλα μας ώστε να μην φαίνεται το μάθημα ως χειρισμός υπολογιστών για να μην το διώξουν από το γυμνάσιο και το γενικό λύκειο ή πάνω στην τρέλα μας μήπως η ΑΕΠΠ ονομαστεί αλγοριθμική και στεναχωρηθούν οι μαθηματικοί που το διεκδικούν έχουμε φτάσει να μην έχουμε ουσιαστικό αντικείμενο στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο.

Πρέπει να τελειώνει το παραμύθι.

Πρέπει να πείσουμε το υπουργείο και την κοινωνία ότι ναι χρειάζεται τα παιδιά να μαθαίνουν και στο γενικό σχολείο την βασική χρήση του υπολογιστή και να πιστοποιούνται σε αυτή πάνω σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ προγράμματα και ότι για να γίνει αυτό δεν αρκούν τα 45 λεπτά την βδομάδα που δίνονται σήμερα.

Πρέπει να τελειώνει επίσης και το παραμύθι με τους μαθηματικούς και τις άλλες ειδικότητες που έχουν σκυλιάσει να μας πετάξουν  έξω από το λύκειο. Ναι χρειάζεται το μάθημα της αλγοριθμικής να μπει στην Β και Γ λυκείου και του γενικού και του τεχνικού λυκείου γιατί πως να το κάνουμε όλος ο σύγχρονος πολιτισμός πάνω στην αλγοριθμική στηρίζεται.

Και τα άτομα που έχουν τις κατάλληλες σπουδές για να διδάξουν  αυτό το μάθημα είναι οι ΠΕ19 και ΠΕ20 και όχι άλλος κλάδος. Στο κάτω-κάτω οι μαθηματικοί ή άλλες ειδικότητες έχουν σχέση και μπορούν να διδάξουν αλγοριθμική όση σχεση έχουμε και εμείς με την ύλη των μαθηματικών του γυμνασίου και όσο μπορούμε και εμείς στο κάτω-κατω να διδάξουμε την δευτεροβάθμια εξίσωση και τις παράλληλες ευθείες...

AlexandrosK

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 48
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #493 στις: 05 Νοέ 2010, 11:23:30 πμ »
Παράθεση
Συμφωνώ απόλυτα. Απλά δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε την φράση ψηφιακός κόσμος. Όσο περισσότερο την χρησιμοποιούμε τόσο περισσότερο αποπροσανάτολίζουμε από την πραγματική επιστήμη. Επίσης θα διαφωνήσω με την ονομασία επιστήμη υπολογιστών, γιατί η πληροφορική δεν αφορά μόνο τους υπολογιστές, έχει να κάνει γενικότερα με την πληροφορία. Άσε που βάζουμε πάλι τη λέξη υπολογιστές και το μυαλό τους πάει πάλι στο Power Point.
Εντάξει. Ας το πούμε Επιστήμη της Πληροφορίας. Το πρόβλημα δεν είναι αυτός καθαυτός ο τίτλος, αλλά ότι ο όρος "Πληροφορική" έχει ταυτιστεί (δυστυχώς μεν αλλά όντως έτσι είναι) με τη χρήση υπολογιστών. Όχι μόνο από το υπουργείο αλλά από όλη την κοινωνία.

Αυτή τη στιγμή που γράφω αυτό το μήνυμα ακούω διαφήμιση στο ραδιόφωνο για πτυχίο πληροφορικής γνωστής εταιρίας σε τρεις μόνο μήνες. Όλος ο κόσμος αυτό νομίζει ότι είμαστε και αυτό νομίζει ότι κάνουμε. Για αυτό το λόγο θα διαφωνήσω με το φίλο που λέει ότι πρέπει να εξηγήσουμε στο υπουργείο.

Εξηγείς σε κάποιον που θέλει να μάθει. Το υπουργείο δε θέλει να μάθει. Θέλει να έχει κάτι να παρουσιάσει ως έργο (βλέπε ψηφιακό σχολείο Λήμνου που στήθηκε και ξεστήθηκε εν μία νυκτί).

Ο μόνος τρόπος λοιπόν να ασχοληθεί το υπουργείο μαζί μας είναι να το δελεάσουμε. Και ένας τρόπος για να το δελεάσουμε είναι να προτείνουμε κάτι με νέο τίτλο το οποίο θα μπορεί να το ασπαστεί εύκολα ώστε να το χρησιμοποιήσει για πολιτική κατανάλωση.

Ναι. Ακούγεται τραγικό, αλλά έτσι δείχνουν ότι λειτουργούν τα πράγματα.

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου
« Απάντηση #494 στις: 05 Νοέ 2010, 11:42:04 πμ »
Εντάξει. Ας το πούμε Επιστήμη της Πληροφορίας. Το πρόβλημα δεν είναι αυτός καθαυτός ο τίτλος, αλλά ότι ο όρος "Πληροφορική" έχει ταυτιστεί (δυστυχώς μεν αλλά όντως έτσι είναι) με τη χρήση υπολογιστών. Όχι μόνο από το υπουργείο αλλά από όλη την κοινωνία.

Αυτή τη στιγμή που γράφω αυτό το μήνυμα ακούω διαφήμιση στο ραδιόφωνο για πτυχίο πληροφορικής γνωστής εταιρίας σε τρεις μόνο μήνες. Όλος ο κόσμος αυτό νομίζει ότι είμαστε και αυτό νομίζει ότι κάνουμε. Για αυτό το λόγο θα διαφωνήσω με το φίλο που λέει ότι πρέπει να εξηγήσουμε στο υπουργείο.

Εξηγείς σε κάποιον που θέλει να μάθει. Το υπουργείο δε θέλει να μάθει. Θέλει να έχει κάτι να παρουσιάσει ως έργο (βλέπε ψηφιακό σχολείο Λήμνου που στήθηκε και ξεστήθηκε εν μία νυκτί).

Ο μόνος τρόπος λοιπόν να ασχοληθεί το υπουργείο μαζί μας είναι να το δελεάσουμε. Και ένας τρόπος για να το δελεάσουμε είναι να προτείνουμε κάτι με νέο τίτλο το οποίο θα μπορεί να το ασπαστεί εύκολα ώστε να το χρησιμοποιήσει για πολιτική κατανάλωση.

Ναι. Ακούγεται τραγικό, αλλά έτσι δείχνουν ότι λειτουργούν τα πράγματα.
Είναι όντως τραγικό.


Αλέξανδρε με την ευκαιρία για δες τι είχαμε πει λίγα χρόνια πριν.

http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1707.0

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...